Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt paź 27, 2015 20:07 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt kwi 04, 2008 11:21
Posty: 416
Lokalizacja: Laski - Warszawa
Zaproponowałbym jeszcze przyzwoity CPR na Arkuszowej. Na wydzielone DDR, pasy czy uspokojenie ruchu nie ma szans, a chodniki są naprawdę mało uczęszczane. Jest to zarazem odcinek trudny od ominięcia. PO jednej stronie teren Lasów Miejskich, które nie zgadzają się na żadną poprawę nawierzchni, po drugiej teren pod wiecznie planowaną trasę NS, bez szans na budowanie czegokolwiek przez najbliższe 10 lat. Przez przyzwoite CPR rozumiem usunięcie przeszkód, jak słupy itp., oraz wyniesienie CPR na skrzyżowaniach z uliczkami Opaleń i Księżycową, kiedyś (nie BP, ale może ZIT?) może wymianę nawierzchni na bitumiczną z zachowaniem niwelety.
Z drobiazgów dorzuciłbym łącznik od DDR przy Reymonta do uliczki osiedlowej (chyba jakaś odnoga ul. Andersena) wzdłuż ul Wólczyńskiej.
Sam niestety nic nie mogę zgłosić, bo nie mieszkam w Warszawie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 27, 2015 22:30 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
olek napisał(a):
pzinek napisał(a):
Ja bym na całym tym oszarze (kwartał Rudnickiego-Bronieskiego-AK-Maczka) zrobił tempo-30, zliwidował CPR przy Literackiej i włączył DDR na skrzyżowani Broniewskiego-AK w parking.


Likwidacja ścieżki rowerowej to trochę jednak mało seksowna jest jak na projekt do BP. Nie wiem, jak w Ursusie, ale u nas na Pradze takie sprawy załatwiamy np. podczas dzielnicowego objazdu infrastruktury.

Odpowiedziałem tylko na pytanie z innego wątku:
Cytuj:
Dodatkowo czy są potrzebne poprawki wzdłuż Trasy AK (przy Kochanowskiego)

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 27, 2015 22:33 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N paź 18, 2009 19:39
Posty: 416
Pamiętaj tylko o tym, że CPR w głowach większości kierowców równa się obowiązek jazdy po nim rowerem. A to oznacza, że jak będziesz się spieszył (albo jak ja będę się spieszył, czyli zawsze :D to jadąc normalnie jezdnią będziesz/będę zbierał joby od frustratów za kółkiem.
A nie wyobrażam sobie spieszyć się CPR-em.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 28, 2015 18:04 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
olek napisał(a):
Na razie bez podziału na obszary, bo nie znam dokładnych granic między nimi.


W "Tu Bielany" twierdzą, że podział jest wg obszarów MSI. Więc to by było coś takiego:

Obrazek

Słabo. Dużo zadań wypada na granicy obszarów, albo w ich dalekich narożnikach (np. kto na Marymoncie będzie uważał kładkę przy Hutniku za swoją sprawę lokalną?) A pula ogólnodzielnicowa skromna.

Pewnie złożę projekt na Słodowiec za 200-250 tys. zł, na połączenie parków, 1-2 wyniesione przejazdy i trochę kontraruchu. Co poza tym, to się jeszcze zastanowię. Albo Chomiczówka, albo Wawrzyszew, albo ogólnodzielnicowy.

Jeśli chodzi o projekt wawrzyszewski, to w kwestii połączenia istniejącego CPR wzdłuż Wólczyńskiej z DDR przy Reymonta napisano w weryfikacji do BP 2016:

Smerf Maruda napisał(a):
3. Łącznik na ul. Wólczyńskiej koliduje ze sklepem stojącym na zakończeniu ciągu pieszo-rowerowego, którego elewacja jest oddalona o 3,5 m od krawędzi jezdni. Budowa łącznika z wykorzystaniem jezdni parkingowej za sklepem wymaga ingerencji w działkę nr ew. 157, będącą we władaniu spółdzielni. W związku z tym realizacja łącznika jest niemożliwa.


ale jest przecież jeszcze ok. 4-4,5 m od tylnej ściany sklepu do granicy użytkowania wieczystego spółdzielni. Więc można zrobić coś takiego:

Obrazek

Będzie to wymagało skorygowania wlotu drogi wewnętrznej, ale to też okazja by zrobić przyzwoicie przejazd. StreetView tego miejsca:
https://goo.gl/maps/bFeobhBVT9r

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 28, 2015 22:51 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Poszerzenie ddr przy Broniewskiego do 2m ;-)

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lis 02, 2015 14:07 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Cz lip 25, 2013 10:40
Posty: 16
marek.slon napisał(a):
Zaproponowałbym jeszcze przyzwoity CPR na Arkuszowej.


Błagam nie! To jest trasa każdego szosowca wyjeżdżającego na Leszno (Laski->Truskaw->Lipków->Borzęcin->Leszno), Łomianki (od ronda Arkuszowa/Wulczyńska). Jak tam będzie CPR to będzie tak jak napisał PMN76 - sfrustrowani kierowcy będą przeganiać nas na CPR. Ja po CPRze nie chcę jechać 35-40kmh, bo to będzie trochę niebezpieczne. Dla tych co jezdni nie lubią może chodnik z dopuszczonym ruchem rowerowym (czyli zalegalizowanie stanu obecnego) ale nie CPR!

I jeszcze po co Nocznickiego? Tam jest mały ruch, szeroko, nie ma pasa rozdzielającego pośrodku więc kierowcy nie mają bólu tyłka, żeby wyprzedzić w normalnej odległości...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lis 18, 2015 22:04 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): N lut 01, 2015 19:29
Posty: 41
Z puli ogólno, albo Chomiczówka koleżanka będzie składać remont istniejącego pofalowanego odcinka z kostki na asfaltowy ddr i chodnik z oddzielającym pasem trawy, 300m wzdłuż Powstańców Śl. od Conrada do Maczka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lis 22, 2015 16:35 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt kwi 04, 2008 11:21
Posty: 416
Lokalizacja: Laski - Warszawa
PMN76 napisał(a):
Pamiętaj tylko o tym, że CPR w głowach większości kierowców równa się obowiązek jazdy po nim rowerem. A to oznacza, że jak będziesz się spieszył (albo jak ja będę się spieszył, czyli zawsze :D to jadąc normalnie jezdnią będziesz/będę zbierał joby od frustratów za kółkiem.
A nie wyobrażam sobie spieszyć się CPR-em.

blat23 napisał(a):
Błagam nie! To jest trasa każdego szosowca wyjeżdżającego na Leszno (Laski->Truskaw->Lipków->Borzęcin->Leszno), Łomianki (od ronda Arkuszowa/Wulczyńska). Jak tam będzie CPR to będzie tak jak napisał PMN76 - sfrustrowani kierowcy będą przeganiać nas na CPR. Ja po CPRze nie chcę jechać 35-40kmh, bo to będzie trochę niebezpieczne. Dla tych co jezdni nie lubią może chodnik z dopuszczonym ruchem rowerowym (czyli zalegalizowanie stanu obecnego) ale nie CPR!

Jeżdżę tą trasą dwa razy dziennie, zawsze jezdnią. Też wolę jezdnię niż CPR. Jednak wiem, że już przy obecnej organizacji ruchu 80% ruchu rowerowego odbywa się po chodniku. Dla tych osób dobry CPR byłby znaczną poprawą. Można by się było także spodziewać pewnego zwiększenia liczby rowerów. Obecnie (pomiar w lecie, nie w listopadzie) jest ich w szczycie popołudniowym ok. 10 na godzinę w jedną stronę. Ruch pieszy jest (poza nielicznymi, krótkimi odcinkami przy przystankach) jeszcze mniejszy. To są wartości, dla których podręczniki dopuszczają mieszanie ruchu pieszego i rowerowego. Szans na DDR lub uspokojenie ruchu nie widzę żadnych. C16/T22 to w tym miejscu moim zdaniem rozwiązanie optymalne, ale wygląda na to, że także nierealne; od stycznia ma ponoć być zakazane. Niezależnie od organizacji ruchu trzeba dążyć do tego, żeby ciąg pieszo-rowerowy po obu stronach był asfaltowy z zachowaniem nawierzchni i niwelety na zjazdach i skrzyżowaniach (Na całej długości ul. Arkuszowej są tylko 2 skrzyżowania, oba z drogami bardzo podrzędnymi), łuków i funkcjonalnej szerokości 1,5-2 m. Wiem, że tego nie da się zrobić w ramach BP, ale można zrobić krok w tym kierunku, usuwając najbardziej dotkliwe przeszkody.
Dostosowanie ruchu rowerowego na takiej trasie do potrzeb szosowców ma podobny sens, jak kształtowanie miejskiej ulicy według kaprysów kierowców rajdowych. To drugie w pewnej mierze jest warszawskim standardem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lis 26, 2015 10:59 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Aktualizacja podziału na obszary i kwot:

Obrazek

pzinek napisał(a):
Poszerzenie ddr przy Broniewskiego do 2m ;-)


Tak, to jest do zrobienia w ramach projektu na Słodowcu.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lis 28, 2015 16:44 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
Moje bielańskie źródła donoszą, że na Wawrzyszewie może być zgłoszona sygnalizacja Reymonta/Schroegera. Jakby niestarczyło z puli lokalnej to pewnie pójdzie do ogólnodzielnicowej. Choć mogą się mylić.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL