Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt paź 23, 2015 2:34 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Cz paź 15, 2015 18:46
Posty: 3
patryk84b napisał(a):
Fieldorfa między Wałem a Bora jest całkowicie do przebudowy, brakuje zaś między Umińskiego a Nowaka-Jeziorańskiego. Nie wiem czy to takie jest ważne. Ale to duże koszty nabija. Ponadto przy Ostrobramskiej wymaga już większych przebudów.


Oj, bardzo ważna - wg mnie to trasa z największym ruchem na całym Gocławiu. A mamy dwie krótkie dziury (100 i 300 m), bez wjazdów/zjazdów między jezdnią a końcami DDR, więc dosłownie wszyscy jadą chodnikiem na brakujących odcinkach. Bardziej bym się zastanawiał nad trasą wzdłuż Kanału - tam ruch jest kilka, jak nie kilkanaście razy mniejszy, a koszty też będą duże (trzeba wybudować dwie pochylnie i mostek lub przystosować istniejący).

Przy Ostrobramskiej jest miejsce na DDR bez jakichkolwiek problemów po stronie wschodniej. Trochę lepiej by było może po stronie zachodniej, ale tam raczej nie ma szans na DDR. Odcinek Umińskiego - Jeziorańskiego to "proste" 300 m + być może przesunięcie wiaty przystankowej, więc to też raczej nie jest jakiś kosmiczny koszt


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 23, 2015 13:22 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
patryk84b napisał(a):
Co do Włochów:

Chyba pomylileś nazwy ulic:
Obrazek

patryk84b napisał(a):
Globusowa - myślałem, że skoro zmieści się pas w jedną stronę, to w drugą można wybudować jednokierunkową ddr. Tam jest problem jednej działki (nr 118), która jest prywatna, ale to pas drogowy (stan nieuregulowany).

Jeśli masz na mysli Dźwigową pomiedzy Wałowicką a Parowcową, to po której stronie jednokierunkowy DDr, a po której pas rowerowy?
patryk84b napisał(a):
Ryżowa - między Al. 4 Czerwca a kleszczową zmieściłby się ddr, ale jest bezsensu. O pasie nie ma mowy, bo też się nie zmieści. Problem jest przy Dzieci Warszawy, bo 3 działki są wcięte trochę w pas drogowy. Chyba Ryżową z BP trzeba jednak sobie odpuścić.

Miejsca troche jest. Jednak ZDM nie chce nic tam zbudować, nawet chodnika, bo nie ma odwodnienia, a deszczówka spływa do rowów i na pobocze.
Nawet jeśli budować DDR to jest problem z dołaczeniem do DDR przy Kleszczowej. Podczas przebudowy Kleszczowej nie przwidzianao odnogi w stronę Ursusa
patryk84b napisał(a):
Dźwigowa - pomysł pzinka z BP2016 mnie się bardzo podobał, może jeszcze raz spróbować?

Masz na myśli Globusową i Chrobrego (Wałowicka - Popularna)? Jeśli tak to na pewno złożę . Efekt pewnie podobny jak rok temu. Zobaczymy. Otwarto Nowolazurową więc jest dodatkowy argument.


patryk84b napisał(a):
Cegielniana - Sympatyczna - myślałem o progach wyspowych, żeby nie rozpędzały się samochody.

https://www.google.pl/maps/place/Cegiel ... 5c712e366a

Jak na GSV widać, jest zakręt, zatoka i przejście. W BP2015 to padło bo "się nie dało".

patryk84b napisał(a):
W Ursusie chyba co łatwe było, zostało zrobione. Teraz chyba jakieś lokalne połączenia - może uspokojenie ruchu

Z niełatwych rzeczy trochę zostało. Traktorzystów, Kompanni Kordian. Połaczenie DDRek na Niedźwiadku z Traktorzystów.

patryk84b napisał(a):
(tak naprawdę to Skorosze powinno się jakoś zacząć rowerowe robić :D ).

Tzn?

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N paź 25, 2015 9:37 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
m.pienkos napisał(a):
Regulamin jest dla mieszkańców, dlatego nie ma w nim terminów, które dotyczą tylko urzędników.


Tak, to doskonałe podsumowanie procesu budżetu partycypacyjnego w Warszawie: prawo jest dla mieszkańców, nie dla urzędników.

MPawlowska napisał(a):
Hm, przyznam, że nie przyszła mi do głowy taka interpretacja, że odwołanie jest po to, żeby urzędnikom było łatwiej. O to, czy taka była intencja, należałoby spytać ludzi z Centrum Komunikacji Społecznej, którzy współtworzyli ten regulamin, o ile dobrze rozumiem.


Wierzę w dobre intencje CKS i innych osób zaangażowanych w tworzenie zasad BP. Nie wierzę w ich zdolności przewidywania praktycznych konsekwencji w realiach warszawskich.

Cytuj:
Mamy do dyspozycji narzędzie, które jest niedoskonałe, ale czy to znaczy, że nie ma sensu go używać...?


A czy ja napisałem, że nie ma sensu go używać? Zasygnalizowałem już w tym wątku kilkanaście mniej lub bardziej dopracowanych pomysłów, zapewne część z nich ubiorę w formę projektu, a kilka nawet przeprowadzę z sukcesem przez weryfikację. Tłumaczę tylko - w odpowiedzi na zdziwienie pzinka - dlaczego, moim zdaniem, zainteresowanie jest mniejsze niż w poprzednich latach.

Cytuj:
Bez tego to możemy sobie tylko pisać listy do urzędników i dostawać odpowiedzi, że się nie da.


Można też np. robić zadymę w mediach, zaskarżać inwestycje w sądzie, blokować drogi, napełniać butelki z benzyną itp. Niestety, jak dotąd nie ma żadnych namacalnych dowodów na to, że budżet partycypacyjny w Warszawie (w odróżnieniu od budżetu partycypacyjnego np. we Wrocławiu, Łodzi, Radomiu czy Gdańsku) jest szczególnie konstruktywnym sposobem spędzania wolnego czasu.

Cytuj:
Na przykład z tą weryfikacją, o której rozmawiamy, jest tak, że "Zespół jest uprawniony do:(...) wniesienia umotywowanej prośby do burmistrza dzielnicy lub dyrektora jednostki dokonującej weryfikacji o ponowną weryfikację projektu, określając zakres ponownej weryfikacji – w przypadku wątpliwości co do zasadności wyniku weryfikacji projektu."


Tłumacząc z urzędowego na polski: zespół może poprosić pana Janusza od weryfikacji o wydrukowanie raz jeszcze wybranych fragmentów uzasadnienia. O ile burmistrz / dyrektor pozwoli.

Zgodnie z przyjętym regulaminem, realną kompetencją zespołu jest losowanie kolejności wybranych przez urzędników projektów na liście do głosowania. To de facto bardzo skomplikowany i angażujący mnóstwo zasobów sposób na wyłonienie sierotki Marysi.

Cytuj:
Nie zakładajmy z góry, że będzie źle.


Po dwóch edycjach to już jednak nie jest zakładanie z góry.

A wracając do pomysłów, to może jakieś wątki dzielnicowe pozakładać? Albo zrecyklować ubiegłoroczne? Bo z tych 6 stron już ciężko wydłubać wątki dotyczące konkretnej dzielnicy.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N paź 25, 2015 11:11 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 10:27
Posty: 186
olek napisał(a):
Tak, to doskonałe podsumowanie procesu budżetu partycypacyjnego w Warszawie: prawo jest dla mieszkańców, nie dla urzędników.

Pięknie obróciłeś moje słowa i napisałeś coś zupełnie innego. Powtórzę zatem - oprócz regulaminu mają powstać przepisy wewnętrzne, wiążące dla urzędników. Ponieważ dotyczą one działań urzędu a nie mieszkańca, nie zostały zapisane w regulaminie by go zbytnio nie wydłużać i komplikować. Ale te zasady i terminy mają być równie wiążące co regulamin. Na pewno nie będą trzymane w tajemnicy.
olek napisał(a):
Niestety, jak dotąd nie ma żadnych namacalnych dowodów na to, że budżet partycypacyjny w Warszawie (w odróżnieniu od budżetu partycypacyjnego np. we Wrocławiu, Łodzi, Radomiu czy Gdańsku) jest szczególnie konstruktywnym sposobem spędzania wolnego czasu.

A czym się różni Warszawa pod tym względem od wymienionych miast? Oprócz tego że miała znacznie mniej czasu na realizację zwycięskich projektów i wielu jeszcze nie udało się zrealizować?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N paź 25, 2015 11:50 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
m.pienkos napisał(a):
Pięknie obróciłeś moje słowa i napisałeś coś zupełnie innego. Powtórzę zatem - oprócz regulaminu mają powstać przepisy wewnętrzne, wiążące dla urzędników. Ponieważ dotyczą one działań urzędu a nie mieszkańca, nie zostały zapisane w regulaminie by go zbytnio nie wydłużać i komplikować.


Co podkreśla asymetrię sytuacji i brak partnerstwa. W normalnych podstawach prawnych (np. KPA) określone są jednocześnie prawa i obowiązki zarówno obywatela jak i urzędu. Przepisy wewnętrzne powinny dotyczyć wewnętrznych spraw urzędu, nieistotnych dla interesanta (np. tego czy projekt pisma do akceptacji naczelnika referent może przesłać mailem, czy musi zanieść w teczce).

Cytuj:
A czym się różni Warszawa pod tym względem od wymienionych miast? Oprócz tego że miała znacznie mniej czasu na realizację zwycięskich projektów i wielu jeszcze nie udało się zrealizować?


Tym, że:

- miała WIĘCEJ czasu (głosowanie w czerwcu, a nie we wrześniu czy październiku),

- w tych projektach, których próby wdrażania obserwuję, kręci się w kółko (np. Urząd Dzielnicy potrzebuje 2 miesięcy na sporządzenie notatki ze spotkania, a ZDM prawie 20 miesięcy po pozytywnej weryfikacji nie może się zdecydować jakiej szerokości pasów ruchu oczekuje);

- jednostki odpowiedzialne za realizację projektów kwestionują ich zasadność.

Ale co do zasady masz rację, sedno problemu tkwi w tym, że wielu jeszcze nie udało się zrealizować. Zaczynamy 3. edycję, a realizacja 1. edycji jest jeszcze w lesie.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N paź 25, 2015 14:21 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 10:27
Posty: 186
olek napisał(a):
Przepisy wewnętrzne powinny dotyczyć wewnętrznych spraw urzędu, nieistotnych dla interesanta (np. tego czy projekt pisma do akceptacji naczelnika referent może przesłać mailem, czy musi zanieść w teczce).

No i właśnie tego będą dotyczyć - który urząd ma gdzie przesłać wniosek i w jakim terminie. Generalnie widzę że się nie dogadamy dopóki sam nie zobaczysz, jak to będzie wyglądać. (A może wyglądać różnie, bo jak zwykle wszystko zależy od człowieka)

olek napisał(a):
- miała WIĘCEJ czasu (głosowanie w czerwcu, a nie we wrześniu czy październiku),
- w tych projektach, których próby wdrażania obserwuję, kręci się w kółko (np. Urząd Dzielnicy potrzebuje 2 miesięcy na sporządzenie notatki ze spotkania, a ZDM prawie 20 miesięcy po pozytywnej weryfikacji nie może się zdecydować jakiej szerokości pasów ruchu oczekuje);
- jednostki odpowiedzialne za realizację projektów kwestionują ich zasadność.

1. No chyba jednak nie - bo w większości wspomnianych przez ciebie miast były już 3 edycje, a w Warszawie 2. A Łódź z projektem roweru miejskiego z 1. edycji nadal sobie nie poradziła. Poza tym, to że głosowanie jest w czerwcu nie oznacza że czasu jest więcej, bo ustawa warszawska skutkuje tym, że pierwsze miesiące upływają na papierkach księgowych.
2. Gdzie ZDM nie może się zdecydować? Odkąd pamiętam to IR decyduje o szerokości pasów ruchu, a ta jest uregulowana w rozporządzeniach (które się w międzyczasie zmieniły).
3. To faktycznie problem, ale tylko pokazuje jak bardzo BP jest potrzebny. Przede wszystkim do tego by uczyć urzędników słuchania mieszkańców i realizacji projektów z nieprzekraczalnym terminem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N paź 25, 2015 15:26 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
m.pienkos napisał(a):
No i właśnie tego będą dotyczyć - który urząd ma gdzie przesłać wniosek i w jakim terminie.


Czyli nie tego, na co zwróciłem uwagę parę postów wyżej, a co jest istotne dla projektodawcy.

Cytuj:
Generalnie widzę że się nie dogadamy dopóki sam nie zobaczysz, jak to będzie wyglądać.


No nie dogadamy się, bo Twoja polemika nie odnosi się do tego, co napisałem. Napisałem - z punktu widzenia potencjalnego projektodawcy - że nie widać woli rozwiązania problemów zidentyfikowanych w poprzednich edycjach. A Ty piszesz, że ta wola jest, ale zaszyta gdzieś w wewnętrznych regulacjach, których - w momencie w którym dyskutujemy, z punktu widzenia projektodawcy - nie widać.

Cytuj:
(A może wyglądać różnie, bo jak zwykle wszystko zależy od człowieka)


Proces, w którym wszystko zależy od człowieka, jest po prostu kiepskim procesem. Tak to sobie może działać trzyosobowa kanapowa organizacja, ale nie dwumilionowe miasto.

Cytuj:
1. No chyba jednak nie - bo w większości wspomnianych przez ciebie miast były już 3 edycje, a w Warszawie 2.


Ale udane realizacje były już w 2014 r. - np. kontraruch w Radomiu, woonerf w Łodzi.

Cytuj:
Poza tym, to że głosowanie jest w czerwcu nie oznacza że czasu jest więcej, bo ustawa warszawska skutkuje tym, że pierwsze miesiące upływają na papierkach księgowych.


Ej, naprawdę wierzysz w to co piszesz? Czas, w którym robi się papierki księgowe, można było spokojnie wykorzystać na to, by liczne warszawskie urzędy dogadały się, czego one właściwie chcą. Żeby nie było tak, że w 6 miesiącu roku budżetowego organizuje się narady, kto właściwie będzie dany projekt realizował. Albo w 10 miesiącu UD / ZDM / IR / ZTM dyskutują, ile powinna wynosić szerokość pasa ruchu.

Cytuj:
2. Gdzie ZDM nie może się zdecydować?


Na Krasińskiego. Poproszony o opinię jako zarządca drogi, odpisał że w zasadzie możliwe jest 3,0 m, ale "z posiadanej wiedzy" wynika, że powinno być minimum 3,25 m.

Cytuj:
Odkąd pamiętam to IR decyduje o szerokości pasów ruchu, a ta jest uregulowana w rozporządzeniach (które się w międzyczasie zmieniły).


a. Jakby sprawnie przygotować projekt, to byłby gotów przed zmianą rozporządzenia.

b. Ministerstwo wyjaśniło już na piśmie, że IR jest głupi, bo rozporządzenie, w którym zmieniły się szerokości pasów ruchu, dotyczy projektów budowlanych, a nie projektów organizacji ruchu. A na odcinku, na którym jest problem z szerokością, nie ma najmniejszej potrzeby prac budowlanych. Dla organizacji ruchu wiążąca do prędkości 60 km/h jest szerokość 3,0 m.

Cytuj:
3. To faktycznie problem, ale tylko pokazuje jak bardzo BP jest potrzebny. Przede wszystkim do tego by uczyć urzędników słuchania mieszkańców i realizacji projektów z nieprzekraczalnym terminem.


Jak na razie to raczej uczy mieszkańców, że urzędnicy mogą się ich nie słuchać i zawalać kolejne terminy.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N paź 25, 2015 20:39 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): N lut 01, 2015 19:29
Posty: 41
Przykładowa wycena na podstawie BP w Lublinie, może się przydać.
Wszystkie ceny są zbliżone do tego co do tej pory w Waw poza 1 pozycją:
- w Waw - sygnalizacja świetlna na przejściu dla pieszych 300 000zł
- w Lu - 140 000zł
olbrzymia różnica....może warto tą warszawska stawkę obniżyć, bo za naszą cenę można zrobić 2 w Lublinie

http://budzetobywatelski.lublin.pl/wp-c ... iejski.pdf


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N paź 25, 2015 23:08 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
Pewną miarą BP w Warszawie jest to, że niby można składać buspasy, ale w sumie nie można, bo muszą być jakieś tam analizy sensowności, bo Zarządzenia...

Tak czy siak, sporo propozycji już było, ja mam całą gamę swoich, ale muszę uporządkować.

Na szybko odpowiedź dla niektórych projektów Patryka:

Grochowska:
Moim zdaniem temat przerasta BP na jedną osobę. Żeby to miało sens to musi za tym więcej osób stać, potrzebne są sensowne wizualizacje, promocja itp., a kwota prawdopodobnie przekracza ramy BP. Potrzebne są osoby lokalne.
Tak na prawdę temat Grochowska 2.0 moim zdaniem to byłby temat po oddaniu obwodnicy - wprowadzenie priorytetu dla tram i zielone torowisko albo TTA, gruntowna przebudowa ulicy i DDRy po obu stronach, coś jakby projekt Maćka na Grójecką.

Niepodległości:
Projekt był zgłaszany rok temu, raczej bez szans na pozytywną realizację z BP w sensownym zakresie.

Domaniewska:
Moim zdaniem projekt na tą ulicę jest konieczny do zgłoszenia. Subiektywnie (ale też patrząc na mapę z ECC) oceniam, że jest to jedna z najbardziej obłożonych ulic w Warszawie bez żadnych udogodnień do jazdy rowerem.

Pytanie tylko co na niej? Pasy, które rzucają się na pierwszy ogień wcale nie muszą być taką dobrą decyzją. Dlaczego? A dlatego, że ja uważam, że na tej ulicy powinny jeździć autobusy, a szerokość jezdni pozwala na wyznaczenie dodatkowego pasa tylko dla nich (podobnie jak na Wilanowskiej) bez konieczności likwidacji. Azyl nie przeszkadza, bo jest mniejwięcej po środku odcinka.
Komunikacja autobusowa leży na Mordorze, a to powinien być priorytet...
W dalszym ciągu wydłużenie istniejącego DDRa jest możliwe, choć wymagałoby likwidacji parkingu przed budynkiem.
Problem sygnalizacji będzie tak czy siak, bez względu co zgłosimy.

Chodecka:
Nie chcesz tego ;-) Na Bródnie była masakra jeśli chodzi o to. Ja składałbym DDRy. Targówek z resztą ma swój osobny wątek, tam będę pisać.


Jeśli chodzi o moje pomysły, to co sądzicie o wydłużeniu DDRa na Modzelewskiego na północ i stworzeniu alternatywy dla Niepodległości?

Teoretycznie jest to możliwe aż do Malczewskiego. Działka przy Domaniewskiej, gdzie jest chodnik jest miejska, skrzyżowanie z Wilanowską będą przebudowywać tramwaje. Zostaje pozostały fragment, gdzie DDR się też zmieści (do Wilanowskiej w ogóle nie ma chodnika, więc budowa tym bardziej ma sens). Niestety pomiędzy Domaniewską, a Wilanowską jest paręnaście msc park, z którymi trzeba byłoby coś zrobić, bo inaczej DDR musiałby biec
po drugiej stronie ulicy. Kwestia do przemyślenia.

Przy okazji można byłoby wyznaczyć jeszcze przejście dla pieszych na Woronicza. Modzelewskiego do Malczewskiego do uspokojenia, na Malczewskiego można byłoby krótkie pasy rowerowe do Niepodległości.

Sygnalizacja na skrzyżowaniu z Domaniewską zależnie od pomysłu.

Gotowy szlak byłby całkiem długi, aż od Rzymowskiego i w sumie chyba nie aż taki konfliktowy, gdyby wymyśleć rozwiązanei na msc. park.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn paź 26, 2015 14:31 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
We Włochach podobnie jak rok temu jest podział na 4 obszary i limit 200 tys na projekt. Ogranicza to troche możliowści zgłaszania projektów. W dodatku granica obszarów przebiega nad tunelem przy Globusowej.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL