m.pienkos napisał(a):
No i właśnie tego będą dotyczyć - który urząd ma gdzie przesłać wniosek i w jakim terminie.
Czyli nie tego, na co zwróciłem uwagę parę postów wyżej, a co jest istotne dla projektodawcy.
Cytuj:
Generalnie widzę że się nie dogadamy dopóki sam nie zobaczysz, jak to będzie wyglądać.
No nie dogadamy się, bo Twoja polemika nie odnosi się do tego, co napisałem. Napisałem - z punktu widzenia potencjalnego projektodawcy - że nie widać woli rozwiązania problemów zidentyfikowanych w poprzednich edycjach. A Ty piszesz, że ta wola jest, ale zaszyta gdzieś w wewnętrznych regulacjach, których - w momencie w którym dyskutujemy, z punktu widzenia projektodawcy - nie widać.
Cytuj:
(A może wyglądać różnie, bo jak zwykle wszystko zależy od człowieka)
Proces, w którym wszystko zależy od człowieka, jest po prostu kiepskim procesem. Tak to sobie może działać trzyosobowa kanapowa organizacja, ale nie dwumilionowe miasto.
Cytuj:
1. No chyba jednak nie - bo w większości wspomnianych przez ciebie miast były już 3 edycje, a w Warszawie 2.
Ale udane realizacje były już w 2014 r. - np. kontraruch w Radomiu, woonerf w Łodzi.
Cytuj:
Poza tym, to że głosowanie jest w czerwcu nie oznacza że czasu jest więcej, bo ustawa warszawska skutkuje tym, że pierwsze miesiące upływają na papierkach księgowych.
Ej, naprawdę wierzysz w to co piszesz? Czas, w którym robi się papierki księgowe, można było spokojnie wykorzystać na to, by liczne warszawskie urzędy dogadały się, czego one właściwie chcą. Żeby nie było tak, że w 6 miesiącu roku budżetowego organizuje się narady, kto właściwie będzie dany projekt realizował. Albo w 10 miesiącu UD / ZDM / IR / ZTM dyskutują, ile powinna wynosić szerokość pasa ruchu.
Cytuj:
2. Gdzie ZDM nie może się zdecydować?
Na Krasińskiego. Poproszony o opinię jako zarządca drogi, odpisał że w zasadzie możliwe jest 3,0 m, ale "z posiadanej wiedzy" wynika, że powinno być minimum 3,25 m.
Cytuj:
Odkąd pamiętam to IR decyduje o szerokości pasów ruchu, a ta jest uregulowana w rozporządzeniach (które się w międzyczasie zmieniły).
a. Jakby sprawnie przygotować projekt, to byłby gotów przed zmianą rozporządzenia.
b. Ministerstwo wyjaśniło już na piśmie, że IR jest głupi, bo rozporządzenie, w którym zmieniły się szerokości pasów ruchu, dotyczy projektów budowlanych, a nie projektów organizacji ruchu. A na odcinku, na którym jest problem z szerokością, nie ma najmniejszej potrzeby prac budowlanych. Dla organizacji ruchu wiążąca do prędkości 60 km/h jest szerokość 3,0 m.
Cytuj:
3. To faktycznie problem, ale tylko pokazuje jak bardzo BP jest potrzebny. Przede wszystkim do tego by uczyć urzędników słuchania mieszkańców i realizacji projektów z nieprzekraczalnym terminem.
Jak na razie to raczej uczy mieszkańców, że urzędnicy mogą się ich nie słuchać i zawalać kolejne terminy.