draco napisał(a):
Domaniewska: Będziemy składać wraz z lokalsami projekt na ścieżkę rowerową i remont chodnika po południowej stronie.
O super, a który odcinek? Chodniki na Domaniewskiej skopano kładąc nieszczęsną kostkę (nie mówiąc już o szerokości przy skrzyżowaniu z Niepodległości) zamiast płyt. Jedyna opcja, żeby to estetycznie zrobić to chyba tylko ta sama kostka tylko niefazowana.
Jak znajdę czas spróbuję narysować moje warianty. Opis mam w sumie gotowy. Spróbuję potem umieścić.
draco napisał(a):
Modzelewskiego: Ruch rowerowy jest tam minimalny, bo ta ulica nie łączy niczego z niczym. Nie ma sensu zawracać sobie nią głowy.
Ja w czasie wizji lokalnej widywałem rowerzystów. Obecnie tamtędy trudno przejechać.
Tak jak pisałem chodziło mi o cały szlak tj.:
1. Uspokojenie ulicy na północ od Woronicza
2. Wyznaczenie przejścia dla pieszych przez Woronicza
3. Dopuszczenie ruchu pod prąd od Woronicza na południe do kawałka, gdzie nie ma ulicy
4. Budowę DDR i remont chodnika od końca odcinka jednokierunkowego do Domaniewskiej.
5. Wyznaczenie przejazdu przez Domaniewską bądź wykorzystanie istniejącego 4 wjazdu jako włączenia DDR
6. Budowę DDR do Wilanowskiej po wschodniej stronie (moim zdaniem da się po wschodniej stronie tylko trzeba byłoby dobudować zatoki do parkowania równoległego po zachodniej stronie, a po wschodniej prostopadłe zamienić na równoległe). W ostateczności można zaproponować jakieś inne rozwiązanie, ale wolałbym, żeby był DDR i był tylko po jednej stronie ulicy.
7. Przejazdy rowerowe na skrzyżowanie z Wilanowską poza projektem (realizowane podczas budowy tramwaju)
8. Budowa DDR i brakującego chodnika na odcinku, gdzie go nie ma do istniejącego DDRa.
W efekcie otrzymujesz alternatywę dla Krasickiego ze znaczniej mniejszym ruchem samochodowym. Dlaczego sądzisz, że nic nie łączy? Po wybudowaniu szlaku masz dojazd z centrum na Mordor / WZ UW / alternatywnie wyjazd ze Służewca. W dalszej perspektywnie po wybudowaniu DDRów na Niepodległości i/lub uspokojeniu ruchu na Malczewskiego byłaby kontynuacja. No i dobrze zgrywałaby się z Domaniewską...
Poza tym zawiera budowę chodnika, gdzie go nie ma.
Ten projekt jest stosunkowo łatwy do zrealizowania. Działki są miejskie. Problem to trochę miejsc park., które trzeba przeorganizować pomiędzy Domaniewską, a Wilanowską.
draco napisał(a):
Na ten rok planuję następujące projekty:
A. Służew i Służewiec
Bezpieczna zielona Wałbrzyska, bezpieczna zielona Aleja Lotników - pasy rowerowe, uporządkowanie parkowania, remont chodników, dosadzenie drzew. Ktoś ma ochotę narysować?
Równe chodniki i bezpieczne przejścia dla pieszych na Służewie i Służewcu - powtórka z zeszłego roku bez Wałbrzyskiej i Lotników oraz tego, co zrobiono w tym roku, czyli wyniesienia przejścia dla pieszych przed Służewskim Domem Kultury i słupki przed Wydziałem Zarządzania UW.
Dopuszczenie ruchu rowerowego w obie strony na ulicach jednokierunkowych
Ja myślałem o uporządkowaniu parkowania na Mordorze przez zrobienie (np. z Konstruktorskiej / Suwaku (częściowo) / Domaniewskiej (częściowo) / Samochodowej ) ulic jednokierunkowych, ale to na razie tylko idea. Projekt musiałby uwzględniać planowane wydłużenie ul. Suwak.
draco napisał(a):
... wyłączenie sygnalizacji świetlnych ...
Myślę, żeby to przeszło to trzeba byłoby IR dać jakieś propozycje zastępcze na uspokojenia ruchu. Wyniesienia odpadają. Inna sprawa - nie wiem czy ludzie będą na to głosować... Chyba żeby coś takiego zrobić to musiałbyś zaproponować shared space ala Drachten, a na to kasy raczej nie ma.
Jeśli chodzi o Mokotów. Myślał ktoś może o budowie dodatkowych wjazdów/wejść na skarpę?
Myślałem o połączeniach w stylu Dworkowa - Gagarina lub chodnik / DDR w śladzie "Noworacławickiej" lub do Ursynowskiej. Forma łącznika Most Gdański - Międzyparkowa bądź rampy na Mariensztacie.
Jeśli chodzi o Wołoską to dzisiaj pojawiło się info, że mają być ekrany. Prawdę mówiąc nie wiem co można tam sensownego zaproponować...