Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N maja 17, 2015 23:38 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
Cześć, napisałem uwagi do projektu remontu DDR na Słomińskiego, które chciałbym złożyć jako formalną uwagę. Prośba o poprawki, na razie uwagi szczegółowe są pół formalne, bo na szybko.
Projekt:
http://rowery.um.warszawa.pl/droga-dla- ... omi-skiego


Uwagi o charakterze ogólnym.

Ulica Słomińskiego w obecnej wersji jest typowym przykładem "miejskiej autostrady" z 3 szerokimi pasami ruchu, niewielką ilością drzew, ograniczoną liczbą przejść dla pieszych i ilością miejsc do parkowania.

Mimo zapisów w dokumentach studialnych o parametrach ulicy klasy GP (głównej przyspieszonej) ulica spełnia raczej parametry klasy ulicy Z (zbiorczej). M.in. w kontekście odległości między skrzyżowaniami, obecności przejść dla pieszych bez sygnalizacji, promieniów łuków, obecności miejsc do zawracania i innych.

Kuriozalna jest sytuacja między ul. Międzyparkową, a Bonifraterską, gdzie szerokość ulicy ogranicza budynek Słomińskiego 1 co równocześnie powoduje niemożność wybudowania zgodnej ze standardami drogi dla rowerów oraz nawet oznaczenia w tym miejscu chodnika jako ciągu pieszo-rowerowego.

Jednocześnie plany dostosowania ulicy do formalnych parametrów klasy GP wydają się być nierealne. W dokumentach planistycznych i wieloletniej perspektywie brak środków na taką inwestycję. Jednocześnie taka inwestycja oznaczałaby degradację tego obszaru, który jest obfity w miejsca wartościowe historycznie (Fort Traugutta, Cytadela, Park Traugutta, Zdrój Królewski i inne).

W związku z powyższym zasadna byłaby rezygnacja z uznania charakteru tej ulicy jako tranzytowej na rzecz docelowego charakteru miejskiej alei. Pomimo tego, że na odcinku Rondo Radosława - ul. Alka Dawidowskiego są 3 (czasami nawet 5) pasów ruchu, to za wiaduktem ulica jest ograniczona do 2 pasów ruchu. Taka sytuacja skutkuje zjawiskiem "leja", co powoduje permamentne zakorkowanie mostu związane ze zbyt dużym dopływem samochodów.

Wskazane byłoby dostosowanie charakteru ulicy do formy miejskiej po przez zawężenie całego odcinka Rondo Radosława - Dawidowskiego do szerokości mostu czyli 2 pasów ruchu.

Najlepszym rozwiązaniem byłoby na jezdni południowej przebudowanie zatok autobusowych na tzw. antyzatoki, wprowadzenie parkowania na pasie zewnętrznym i znaczne ograniczenie parkowania na jezdniach serwisowych (np. pozostawienie tylko równoległego na zasadzie zakazu postoju pow. 15 min, bądź 2h).

Takie rozwiązanie pozwalałoby na dalszym odcinku (nie objętym planem remontu) przenieść ruch rowerowy na jezdnie serwisową, zlikwidować skośne zatoki na rzecz równoległych, dając więcej miejsca na rozrost korzeni drzew i zmianę organizacji ruchu ulicy na dwukierunkową, bądź jednokierunkową z kontrapasem z dopuszczeniem warunkowego zatrzymywania się (zakaz postoju jak wyżej).

Przeniesienie ruchu na jezdnie serwisową jest uzasadnione biorąc pod uwagę częste konflikty w tym miejscu między pieszymi, a rowerzystami.

Jezdnię północną natomiast powinno się przebudować wydzielając dwukierunkową drogę rowerową umożliwiając bezpieczny dojazd rowerem od Ronda Radosława do Dworca Gdańskiego bez konieczności pokonywania przejścia podziemnego bądź wiaduktu (niezależnie od zasadnego przywrócenia przejścia naziemnego w poziomie 0), a w dalszym ciągu umożliwienie dojazdu do Cytadeli poprzez wydłużenie drogi rowerowej (wymagałoby korekt jezdni) do przejazdu pod ul. Słomińskiego i pod linią kolejową do ul. Krajewskiego.



Uwagi szczegółowe

a) Międzyparkowa

Powinien powstać łącznik, aby nie trzeba bylo skręcać w prawo pod kątem 90st.

Należy dociąć krzaki, żeby poprawić widoczność. Przydałoby się oznakowanie dojazdu do Ronda Radosława i na Most Gdański.

Można ustawić podpórki rowerowe (zarówno przed przejazdem rowerowym i ulicą jest miejsce jeśli trochę wydłuży się chodnik). Tramwaj i tak będzie miał pierwszeństwo.

Schemat:
https://www.dropbox.com/s/m7kfs13o455ol ... r.png?dl=0


b) Słomińskiego koło Fortu

2.0m to bardzo wąski DDR. Można byłoby przenieść przystanek autobusowy bliżej dworca zabudowując bardziej skrzyżowanie (obecnie istnieje taka możliwość, bo ul. Bonifraterska jest zamknięta). Przeniesienie przystanku pozwoliłoby np. na zmniejszenie konfliktów i zwiększenie ilości trawników.

Wartościowe byłoby dostosować przejazd pod ul. Słomińskiego do ul. Krajewskiego do wygodnej jazdy rowerem poprzez uporządkowanie i budowę rampy , ale to chyba zadanie na osobną inwestycję.

Na Słomińskiego, gdzie droga rowerowa przechodzi w ciąg pieszo-rowerowy powinno się pojawić oznakowanie dojazdu do Mostu Gdańskiego, ale mimo wszystko warto byłoby dodać jednokierunkowy zjazd na jezdnie dla chętnych do jazdy jezdnią.

Pod wiaduktem na ul. Andersa wskazane byłoby wyprostować i poszerzyć DDR oraz dodać łącznik (równoległy do chodnika), aby z Bonifraterskiej można było wjechać prosto na DDR w kierunku Dworca.

Schemat:
https://www.dropbox.com/s/0nhm1c13bhsoi ... r.png?dl=0


c) Odcinek koło Dworca Gdańskiego

Również mi się wydaje, że istniejący przebieg przy Metrze Dworzec Gdański jest lepszy - mniej konfliktowy. Jedzie się nim poza nawierzchnią również przyzwoicie. Co najwyżej zmniejszyłbym istniejący łuk (wymaga przesadzeń krzaków) i dodał odnogę, żeby dało się wygodnie wjechać na pas na Dawidowskiego w stronę centrum, bo teraz trzeba jechać w lewo, żeby skręcić w prawo.

Planowany DDR ma mieć szerokość 2.5m, pomimo tego, że obecny ma chyba 3m (mogę się mylić, ale tak wyglądało z przejazdu).

To jedna z najbardziej obciążonych DDR w Warszawie i tu raczej powinny być 3.5m niż 2.5m. Szczególnie, że na mniej obciążonych drogach rowerowych stosowane są szersze przekroje.

Schemat:
https://www.dropbox.com/s/rlv5ih4r0v9tb ... r.png?dl=0



d) Apartamentowiec M2 - Inflacka

Również tu powinno być 3.5m. Miejsce jest, zasadność też.


e) Inflancka

Obecnie w tym miejscu występuje najgorszy rodzaj zatoki autobusowej, w dodatku będący pasem włączenia dla pojazdów z jezdni serwisowej. Zatoka powinna być zlikwidowana, a docelowo droga rowerowa być częścią jezdni serwisowej.

Czy dobrze rozumiem, że projekt zakłada zamknięcie jezdni serwisowej?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N maja 24, 2015 19:08 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt kwi 04, 2008 11:21
Posty: 416
Lokalizacja: Laski - Warszawa
Na odcinku od wiaduktu Andersa w kierunku Wisły to bardzo dziwny projekt. Zamiast CPR szerokości ok. 3 m wzdłuż ulicy ma być CPR szerokości 3 m naokoło. Co dalej? Wracamy wzdłuż Międzyparkowej do Słonimskiego? Z 200 m robi się 300, a jadąc od Wisły mamy przed przekroczeniem Międzyparkowej skręt pod kątem prostym zamiast jazdy na wprost, a w dodatku nie przy skrzyżowaniu, gdzie kierowcy zwalniają, ale w miejscu, gdzie już (bądź jeszcze) mają wyższą prędkość. A jeśli mamy nie wracać do Słonimskiego, do jak przekroczyć Zakroczymską?
Ten odcinek wymaga zmiany, bo jakość nawierzchni od strony ronda Radosława jest fatalna. Poważniejszym problemem jest jednak połączenie z przejazdem Mostem Gdańskim, czego ten projekt nie finalizuje i do czego nie prowadzi właściwą drogą, oraz przede wszystkim całkowity brak dojazdu do Dworca Gdańskiego. To trochę malowanie trupa.
W pełni zgadzam się uwagami ogólnymi.
Wśród szczegółowych jest jedna do korekty: łącznik do pasów na ul. Alka Dawidowskiego w kierunku centrum nie może być dwukierunkowy, bo te pasy są jednokierunkowa. Jednocześnie warto dodać jeszcze jeden argument za obecnym przebiegiem: tak jadąc na wprost ku Wiśle lepiej widzimy kierowców nadjeżdżających od ul. Słonimskiego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N maja 24, 2015 21:40 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
Taki przebieg fizycznie nie jest możliwy bez drogiej inwestycji. Szerokość drogi ogranicza budynek, żeby zbudować nawet CPR w tym miejscu należałoby przebudować całą ulicę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn maja 25, 2015 7:09 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt kwi 04, 2008 11:21
Posty: 416
Lokalizacja: Laski - Warszawa
Podaj proszę konkretnie szerokość chodnika w najwęższym miejscu oraz długość odcinka, na którym ten chodnik nie ma 3 m szerokości.
Czy policzono natężenie ruchu pieszego i rowerowego na tych dwóch odcinkach po dwóch stronach posesji Słomińskiego 1?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn maja 25, 2015 9:14 
Offline
Dzicz Kudłata

Dołączył(a): Pt kwi 03, 2009 17:31
Posty: 307
Lokalizacja: Warszawa
Patrząc na zdjęcie satelitarne to chodnik w najwęższym miejscu przy narożniku budynku ma nie więcej jak 2 metry.

Obrazek

I tym co rzuciło mi się w oczy to to że ten budynek to stosunkowo mała przybudówka. Gdyby "miasto" naprawdę chciało to by dogadało się z właścicielem na przesunięcie lub wyburzenie.

Dalej jest ogrodzenie przy samym chodniku. Należałoby dogadać się z właścicielem i wykupić paseczek terenu, jakieś 2-3 m szerokości i przesunąć ogrodzenie.

W tak uzyskanym miejscu można by wybudować pełnowymiarową drogę rowerową.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn maja 25, 2015 9:24 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Wt cze 28, 2011 11:51
Posty: 76
Lokalizacja: Praga Północ
wildzi napisał(a):
I tym co rzuciło mi się w oczy to to że ten budynek to stosunkowo mała przybudówka. Gdyby "miasto" naprawdę chciało to by dogadało się z właścicielem na przesunięcie lub wyburzenie.

Dalej jest ogrodzenie przy samym chodniku. Należałoby dogadać się z właścicielem i wykupić paseczek terenu, jakieś 2-3 m szerokości i przesunąć ogrodzenie.

W tak uzyskanym miejscu można by wybudować pełnowymiarową drogę rowerową.


Miasto naprawdę próbowało się dogadać z właścicielem, niestety właściciel jest całkowicie niezainteresowany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn maja 25, 2015 9:58 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt kwi 04, 2008 11:21
Posty: 416
Lokalizacja: Laski - Warszawa
Na podstawie oglądu projektu i zdjęć ze Street View sądzę, że ten chodnik ma na całej długości 3 m szerokości z wyjątkiem punktu, w którym narożnik budynku zwęża go o mniej, niż 50 cm i na odcinku krótszym, niż 1 m.
Jeśli miałoby to wpłynąć na losy projektu, mogę to zmierzyć w naturze.
Większą przeszkodą są latarnie w środku tegoż. Czy ich przesunięcie przekroczyłoby budżet projektu? Na tym odcinku (ok. 200 m) jest ich w sumie 7, z czego jedna nie przeszkadza, bo przy niej chodnik ma ok. 4 m szerokości. Problematyczne są dwie, stojące nad przejściem w kier. ul. Krajewskiego. Przy pozostałych można także, zamiast je przesuwać, poszerzyć odpowiednio chodnik (jest miejsce - ale nie wiem, kto jest właścicielem paska ziemi między płotem a chodnikiem).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr maja 27, 2015 6:54 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
artur.tondera napisał(a):
Miasto naprawdę próbowało się dogadać z właścicielem, niestety właściciel jest całkowicie niezainteresowany.


To poczekać jeszcze ze 2 lata i pojechać ZRIDem. Przecież tamten chodnik też nie spełnia warunków, które powinien spełniać przy ulicy klasy GP. A na razie C-16 + T-22.

Właściciel jest niezainteresowany, bo obwiesił przybudówkę billboardami, które zapewne stanowią stałe źródło dochodu. Zarówno z punktu widzenia estetyki przestrzeni miejskiej jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego (rozpraszanie kierowców na łuku, przed nietypowym skrzyżowaniem), tych billboardów tam być nie powinno.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N cze 07, 2015 17:23 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
marek.slon napisał(a):
Na podstawie oglądu projektu i zdjęć ze Street View sądzę, że ten chodnik ma na całej długości 3 m szerokości z wyjątkiem punktu, w którym narożnik budynku zwęża go o mniej, niż 50 cm i na odcinku krótszym, niż 1 m.
Jeśli miałoby to wpłynąć na losy projektu, mogę to zmierzyć w naturze.


Ja dziś zmierzyłem - 2,6 m w najwęższym punkcie.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL