Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz maja 07, 2015 19:55 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): N maja 03, 2015 11:08
Posty: 8
Jestem początkującym rowerzystą miejskim i zastanawia mnie pewna kwestia. Wybrałem się dzisiaj na krótką wycieczkę rowerową wzdłuż Świętokrzyskiej. Rowerzystów było sporo, więc mogłem się przyjrzeć ich jeździe. Zastanowiło mnie to, że żaden z nich nie był skory do przepuszczenia pieszych na pasach w poprzek drogi rowerowej. Co więcej, gdy sam kogoś przepuściłem to pieszy patrzył się z takim zdziwieniem, jakbym był z innej planety, zresztą czasami podobnie patrzą gdy przepuszczam ich jadąc samochodem. Tak właśnie spojrzała się na mnie jakaś dziewczyna na rondzie ONZ. W drodze powrotnej jakiś obcokrajowiec, bez rozejrzenia się, zamierzał przejść po pasach. Zauważyłem to i byłem w odpowiedniej odległości, więc zacząłem zwalniać. Jednak zza mnie wyrwał się inny rowerzysta, który zaczął dzwonić, wyprzedził mnie i przejechał pieszemu przed nosem. Ja pieszego przepuściłem, za co tamten podziękował i spokojnie ruszyłem w dalszą drogę. Traf sprawił, że dogoniłem tego rowerzystę na czerwonym świetle i powiedziałem mu, że według mojej oceny, powinien przepuścić tamtego pieszego. Na co rowerzysta odpowiedział, że nie, bo:
- pieszy w ogóle się nie obejrzał
- nie wszedł na przejście, bo zatrzymał się przed nim
- a więc nie miał pierwszeństwa
Już nie będziemy wytykać rowerzyście, że wyprzedzał przed przejściem, bo chcąc nie chcąc, miał rację. Z tego co się orientuję:
- pieszy ma pierwszeństwo wtedy, kiedy znajduje się już na przejściu.
- sam musi ocenić, czy nie dokonuje wtargnięcia