zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

Ruch dwukierunkowy / kontraruch rowerowy bez kontrapasa
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=3388
Strona 4 z 5

Autor:  MPawlowska [ Cz mar 30, 2017 12:49 ]
Tytuł:  Re: Ruch dwukierunkowy / kontraruch rowerowy bez kontrapasa

Dzięki za ciekawe wypowiedzi. To może po kolei.

28 marca odbyło się spotkanie, w którym uczestniczyli: ja jako autorka projektu kontraruchu na Kole (143), autor "siostrzanego" projektu kontraruchu ogólnodzielnicowego (379) oraz panowie z infrastruktury, Adam Marcinkiewicz i drugi którego nazwiska nie złapałam, ale chyba był to pan Majewski. Na prezentacji projektów padały głównie argumenty "niedasie bo metro". W późniejszym mailu dostaliśmy argumenty wymieniające szerokość i parkowanie - stąd moje wcześniejsze pytanie. Na spotkaniu panowie zapytani, o co chodzi z tą szerokością, powołali się na interpretację, którą podlinkowałam. Argumentowali w ten sposób, że jak nie ma przepisów, to stosuje się przepisy nadrzędne, czyli w domyśle - skoro nie ma miejskich, to do czegoś trzeba sięgnąć. Ja sama nie znam przepisów na tyle dobrze, żeby taki argument odeprzeć.

Rzecz w tym, że sporo jednokierunkowych ulic na Kole jeszcze kilka lat temu była dwukierunkowa, więc wcale takie wąskie nie są. Zaczęliśmy oglądać zdjęcia i liczyć kostki bauma (tak... dzielnica nie wie, jak szerokie ma ulice) i w wielu miejscach te 3,75 metra się znalazło. W tej chwili wygląda na to, że z projektu wypadnie 5 z 11 ulic, przy czym 3 z tych 5 są NAPRAWDĘ wąskie, poniżej 3 m (Raszei, Ringenbluma, Sitnika). To jest znaczny postęp w stosunku do zeszłorocznego "niedasie bo metro".

Moim zdaniem, z tego wszystkiego wynika, że na przyszłość potrzebujemy jakichś kontrargumentów na piśmie - coś, co trafi do urzędnika na Woli. Może napisać jeszcze raz do MIR jako Zielone Mazowsze?

Autor:  pzinek [ Cz mar 30, 2017 14:24 ]
Tytuł:  Re: Ruch dwukierunkowy / kontraruch rowerowy bez kontrapasa

To może zapytaj się na jakiej zasadzie odbywa się ruch na 3 metrowej ulicy Tyszkiewicza
https://www.google.pl/maps/@52.2420751, ... 312!8i6656
Na jakiej zasadzie ten sam urząd rok temu zaakceptował projekt:
https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/projekt/2172
W którym dopuszczony ma być ruch pod prąd na 3-metrowej Wierzynka, a na 3-metrowej Tyszkiewicza będzie prowadzony ruch rowerowy do łącznika z Obozową.

Autor:  patryk84b [ Cz mar 30, 2017 16:16 ]
Tytuł:  Re: Ruch dwukierunkowy / kontraruch rowerowy bez kontrapasa

To akurat weryfikował ZDM. Ponieważ wiadomo było jak się to może skończyć w dzielnicy, w projekcie były zawierane elementy z zakresu ZDM, tak aby to ZDM weryfikował. Pomimo tego, projekt z BP2017 z Koła odpadł w zakresie kontraruchu, właśnie z powodu metra. Na Czystem i Mirowie było zresztą podobnie. Weryfikowała dzielnica. Pozostałe projekty z Woli weryfikował ZDM, tak jak na Pradze Południe i tak jak w edycji BP2018 będzie.

Tak więc ten kontraruch na Młynowie i na Ulrychowie to Dzielnica nie chciała.

Natomiast ciekawym przykładem jest Kirasjerów, gdzie ulica ma w rzeczywistości 2,5 m. Jest teraz jednokierunkowa z kontraruchem rowerowym. Ogólnie ma 3 m, ale są jeszcze miejsca parkingowe i w realu jest 2,5 metra. Podobnie Stanisława Augusta.

Rozkruszcie ten beton na Woli, ale kropla drąży skałę.

Autor:  axxenfall [ Cz mar 30, 2017 18:26 ]
Tytuł:  Re: Ruch dwukierunkowy / kontraruch rowerowy bez kontrapasa

MPawlowska napisał(a):
Moim zdaniem, z tego wszystkiego wynika, że na przyszłość potrzebujemy jakichś kontrargumentów na piśmie - coś, co trafi do urzędnika na Woli. Może napisać jeszcze raz do MIR jako Zielone Mazowsze?


Póki co warto napisać do dzielnicowego zespołu ds. budżetu, pełnomocnika i CKS, by urzędnicy się ogarnęli i nie przytaczali przepisów, które nie mają zastosowania do zmian organizacji ruchu, niezależnie od ich interpretacji. Chyba że chcesz, by ZM (też) w tej sprawie wystąpiło?

Swoją drogą jakoś w ogóle w tym roku w BP wroga atmosfera - wstępne opinie z UDz Ursynowa (to akurat nie niespodzianka), ale i ZDM/IR nastawione przede wszystkim na upupienie projektów.

Pozdrawiam
Maciek

Autor:  MPawlowska [ Pt mar 31, 2017 11:22 ]
Tytuł:  Re: Ruch dwukierunkowy / kontraruch rowerowy bez kontrapasa

patryk84b napisał(a):
To akurat weryfikował ZDM.


Tak było. Ja podałam panom z dzielnicy przykład Antka Rozpylacza, bo to jest na Ulrychowie i jest to typowy przykład międzyblokowej uliczki z parkowaniem. Oni na to, że to nie oni i że oni by się na to nie zgodzili. Podają jako argument bezpieczeństwo rowerzysty, który nie będzie miał "gdzie się schować" kiedy z naprzeciwka nadjedzie samochód.

axxenfall napisał(a):
MPawlowska napisał(a):
Moim zdaniem, z tego wszystkiego wynika, że na przyszłość potrzebujemy jakichś kontrargumentów na piśmie - coś, co trafi do urzędnika na Woli. Może napisać jeszcze raz do MIR jako Zielone Mazowsze?


Póki co warto napisać do dzielnicowego zespołu ds. budżetu, pełnomocnika i CKS, by urzędnicy się ogarnęli i nie przytaczali przepisów, które nie mają zastosowania do zmian organizacji ruchu, niezależnie od ich interpretacji. Chyba że chcesz, by ZM (też) w tej sprawie wystąpiło?


Wy (=ZM) dużo lepiej ode mnie wiecie, jak sformułować pytanie i do kogo, dlatego to zaproponowałam.

A co do zespołu i CKS... mój problem polega na tym, że w tej chwili urzędnicy zgadzają się na 6 ulic z 11, w tym tych moim zdaniem najważniejszych, bo tworzących pewien ciąg - dzięki Ożarowskiej powstałby ciąg Newelska-Ożarowska, a dzięki Brożka Czorsztyńska-Brożka. Dlatego wolałabym zgodzić się na tę weryfikację, a niezależnie od tego zaopatrzyć się w argumenty na przyszłość, niż dalej brnąć w ten konflikt i zostać z negatywną weryfikacją, albo z projektem, do którego zostanie dopisana likwidacja wszystkich miejsc parkingowych wzdłuż problematycznych ulic.

Autor:  pzinek [ Pt mar 31, 2017 11:33 ]
Tytuł:  Re: Ruch dwukierunkowy / kontraruch rowerowy bez kontrapasa

Na co się zgadzają a na co nie?

Autor:  MPawlowska [ Pt mar 31, 2017 12:34 ]
Tytuł:  Re: Ruch dwukierunkowy / kontraruch rowerowy bez kontrapasa

pzinek napisał(a):
Na co się zgadzają a na co nie?


NIE:
Raszei, Ringenbluma, Sitnika - te są naprawdę za wąskie, mają status "droga wewnętrzna" i są pokryte przedpotopową 6-kątną kostką, więc i tak nikomu nie chciałoby się tam jeździć (podobno są w niedalekiej przyszłości do remontu);
Bolecha i Małego Franka - tych mi bardziej szkoda

TAK:
Brożka (Ciołka-Księcia Janusza), Magistracka, Ożarowska
Bielskiego i Majakowskiego wraz z dodatkowych ograniczeniem 30 km/h
Astronomów wraz z usunięciem nielegalnego parkowania na wąskim chodniku po lewej stronie na odcinku Księcia Janusza-Lędzka

Uwaga - to nie jest oficjalna informacja. Oficjalny wynik weryfikacji będzie w ciągu kilku tygodni.

Autor:  pzinek [ Pt mar 31, 2017 13:10 ]
Tytuł:  Re: Ruch dwukierunkowy / kontraruch rowerowy bez kontrapasa

Masz Lasek na Kole? No to nim jeździj ;D

Jeśli chodzi o omijanie Obozowej to Bolecha nie jest takim dużym problemem. Jadąc z Bemowa do Centrum wygodniej zjechać na Ożarowską niż na Bolecha. W drugą stronę Bolecha ma jednokierunkowość w dobrym kierunku. Małego Franka jako alternatywa dla Górczewskiej. Z perspektywy mapy nie za bardzo. Może dla lokalnych mieszkańców.

Nie jest źle, więc nie warto się stawiać dla zasady. :)

Autor:  Jamaika [ Pt mar 31, 2017 16:36 ]
Tytuł:  Re: Ruch dwukierunkowy / kontraruch rowerowy bez kontrapasa

MPawlowska napisał(a):
pzinek napisał(a):
Bolecha i Małego Franka - tych mi bardziej szkoda

Małego Franka to się nie dziwię. Musiałabyś przekonać do wyrzucenia wszystkich samochodów z chodnika. Myślę, że to byłaby wojna, a może szkoda.
Co idzie ul Bolecha??? Jest pierdzielnik, ale z fasonem. Samochody wepchnąć na chodnik, ludki na drugą stronę i można rowerem hulać. :wink:
https://www.google.pl/maps/@52.2480912, ... 56!6m1!1e1

Autor:  olek [ Śr kwi 05, 2017 7:15 ]
Tytuł:  Re: Ruch dwukierunkowy / kontraruch rowerowy bez kontrapasa

pzinek napisał(a):
Jest, ale jakąś autonomię i kompetencje ma. M in w temacie BP, z której to autonomii korzysta.

pzinek napisał(a):
Ale na tym etapie chodzi o kompetencje wynikające z regulaminu BP. Droga dzielnicowa więc mądrala z dzielnicy sobie decyduje.


Mam wątpliwości, czy słusznie i zgodnie z regulaminem BP, bo zarządzanie ruchem NIE jest kompetencją dzielnicy.

pzinek napisał(a):
Oszałamiających nie mają ale w porównaniu do Woli to jest przepaść.


Fluktuacje statystyczne :-)

Z jednym zastrzeżeniem: generalnie w dzielnicach dawnej gminy Centrum jest duży problem z kadrami. Zdarza się, że np. w Wydziale Infrastruktury nie ma żadnego drogowca, nie mówiąc o drogowcu, który miałby pojęcie o ruchu rowerowym. Gdzieś tam z dna szafy wyciągnęli "Instrukcję o znakach drogowych" z 1983 roku (naprawdę), no i chłopak np. po ciepłownictwie rozkminia. Gminy wianuszka (w tym Ursus) i ZTP mają łatwiej, bo przed 2002 robiły jakieś inwestycje drogowe od początku do końca i gdzieniegdzie uchował się ktoś, kto ogarnia temat (sprawdzić, czy nie Targówek ;-).

To też jest pole popisu dla miasta, żeby zrobić jakieś szkolenia albo wesprzeć kadrowo.

pzinek napisał(a):
Dobrze tez powinieneś wiedzieć że jakoś twoje kontraruchy (np na Łuckiej) nie mogą się wdrożyć. Wola ma fiksacje na punkcie miejsc parkingowych. Pewnie zauważyli czym pachnie kontraruch. Jak np na Łuckiej gdzie wypada sporo miejsc parkingowych.


A gdzie Ty chcesz te miejsca postojowe na Łuckiej likwidować i po co?

To też jest wina BDiK, że przez lata okłamywało dzielnice, radnych i mieszkańców jakoby kontraruch wymagał likwidacji parkowania. Teraz to przez kolejne lata trzeba będzie odkręcać.

pzinek napisał(a):
Dziś blokują to co wczoraj akceptowali?


Po pierwsze, tak serio wydaje Ci się, że Urząd m.st. Warszawy ma jakąś spójną i konsekwentną politykę w tym zakresie? Mogli się raz zgodzić z zaskoczenia, a potem zwarli szyki. Albo po prostu akurat ten referent, który nie lubi rowerzystów, był na urlopie.

Po drugie, która z ulic z wdrożonym kontraruchem w Śródmieściu ma poniżej 3,75 m jezdni? Emilii Plater i Mokotowska ma ok. 4 m, pozostałe są chyba szersze.

Po trzecie, strona BP nie pokazuje historii tego, co było wpisane w polu "stan realizacji projektu", ale ZTCP kiedyś przy projektach kontraruchu było coś w stylu, że to IR wystąpił o opinię do ministerstwa. Zarówno na Woli, jak i np. Pradze Południe.

Strona 4 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/