Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz mar 30, 2017 13:49 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 21, 2015 13:00
Posty: 49
Dzięki za ciekawe wypowiedzi. To może po kolei.

28 marca odbyło się spotkanie, w którym uczestniczyli: ja jako autorka projektu kontraruchu na Kole (143), autor "siostrzanego" projektu kontraruchu ogólnodzielnicowego (379) oraz panowie z infrastruktury, Adam Marcinkiewicz i drugi którego nazwiska nie złapałam, ale chyba był to pan Majewski. Na prezentacji projektów padały głównie argumenty "niedasie bo metro". W późniejszym mailu dostaliśmy argumenty wymieniające szerokość i parkowanie - stąd moje wcześniejsze pytanie. Na spotkaniu panowie zapytani, o co chodzi z tą szerokością, powołali się na interpretację, którą podlinkowałam. Argumentowali w ten sposób, że jak nie ma przepisów, to stosuje się przepisy nadrzędne, czyli w domyśle - skoro nie ma miejskich, to do czegoś trzeba sięgnąć. Ja sama nie znam przepisów na tyle dobrze, żeby taki argument odeprzeć.

Rzecz w tym, że sporo jednokierunkowych ulic na Kole jeszcze kilka lat temu była dwukierunkowa, więc wcale takie wąskie nie są. Zaczęliśmy oglądać zdjęcia i liczyć kostki bauma (tak... dzielnica nie wie, jak szerokie ma ulice) i w wielu miejscach te 3,75 metra się znalazło. W tej chwili wygląda na to, że z projektu wypadnie 5 z 11 ulic, przy czym 3 z tych 5 są NAPRAWDĘ wąskie, poniżej 3 m (Raszei, Ringenbluma, Sitnika). To jest znaczny postęp w stosunku do zeszłorocznego "niedasie bo metro".

Moim zdaniem, z tego wszystkiego wynika, że na przyszłość potrzebujemy jakichś kontrargumentów na piśmie - coś, co trafi do urzędnika na Woli. Może napisać jeszcze raz do MIR jako Zielone Mazowsze?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz mar 30, 2017 15:24 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 10:45
Posty: 618
To może zapytaj się na jakiej zasadzie odbywa się ruch na 3 metrowej ulicy Tyszkiewicza
https://www.google.pl/maps/@52.2420751, ... 312!8i6656
Na jakiej zasadzie ten sam urząd rok temu zaakceptował projekt:
https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/projekt/2172
W którym dopuszczony ma być ruch pod prąd na 3-metrowej Wierzynka, a na 3-metrowej Tyszkiewicza będzie prowadzony ruch rowerowy do łącznika z Obozową.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz mar 30, 2017 17:16 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Pt mar 26, 2010 14:24
Posty: 23
To akurat weryfikował ZDM. Ponieważ wiadomo było jak się to może skończyć w dzielnicy, w projekcie były zawierane elementy z zakresu ZDM, tak aby to ZDM weryfikował. Pomimo tego, projekt z BP2017 z Koła odpadł w zakresie kontraruchu, właśnie z powodu metra. Na Czystem i Mirowie było zresztą podobnie. Weryfikowała dzielnica. Pozostałe projekty z Woli weryfikował ZDM, tak jak na Pradze Południe i tak jak w edycji BP2018 będzie.

Tak więc ten kontraruch na Młynowie i na Ulrychowie to Dzielnica nie chciała.

Natomiast ciekawym przykładem jest Kirasjerów, gdzie ulica ma w rzeczywistości 2,5 m. Jest teraz jednokierunkowa z kontraruchem rowerowym. Ogólnie ma 3 m, ale są jeszcze miejsca parkingowe i w realu jest 2,5 metra. Podobnie Stanisława Augusta.

Rozkruszcie ten beton na Woli, ale kropla drąży skałę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz mar 30, 2017 19:26 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2574
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
MPawlowska napisał(a):
Moim zdaniem, z tego wszystkiego wynika, że na przyszłość potrzebujemy jakichś kontrargumentów na piśmie - coś, co trafi do urzędnika na Woli. Może napisać jeszcze raz do MIR jako Zielone Mazowsze?


Póki co warto napisać do dzielnicowego zespołu ds. budżetu, pełnomocnika i CKS, by urzędnicy się ogarnęli i nie przytaczali przepisów, które nie mają zastosowania do zmian organizacji ruchu, niezależnie od ich interpretacji. Chyba że chcesz, by ZM (też) w tej sprawie wystąpiło?

Swoją drogą jakoś w ogóle w tym roku w BP wroga atmosfera - wstępne opinie z UDz Ursynowa (to akurat nie niespodzianka), ale i ZDM/IR nastawione przede wszystkim na upupienie projektów.

Pozdrawiam
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 31, 2017 12:22 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 21, 2015 13:00
Posty: 49
patryk84b napisał(a):
To akurat weryfikował ZDM.


Tak było. Ja podałam panom z dzielnicy przykład Antka Rozpylacza, bo to jest na Ulrychowie i jest to typowy przykład międzyblokowej uliczki z parkowaniem. Oni na to, że to nie oni i że oni by się na to nie zgodzili. Podają jako argument bezpieczeństwo rowerzysty, który nie będzie miał "gdzie się schować" kiedy z naprzeciwka nadjedzie samochód.

axxenfall napisał(a):
MPawlowska napisał(a):
Moim zdaniem, z tego wszystkiego wynika, że na przyszłość potrzebujemy jakichś kontrargumentów na piśmie - coś, co trafi do urzędnika na Woli. Może napisać jeszcze raz do MIR jako Zielone Mazowsze?


Póki co warto napisać do dzielnicowego zespołu ds. budżetu, pełnomocnika i CKS, by urzędnicy się ogarnęli i nie przytaczali przepisów, które nie mają zastosowania do zmian organizacji ruchu, niezależnie od ich interpretacji. Chyba że chcesz, by ZM (też) w tej sprawie wystąpiło?


Wy (=ZM) dużo lepiej ode mnie wiecie, jak sformułować pytanie i do kogo, dlatego to zaproponowałam.

A co do zespołu i CKS... mój problem polega na tym, że w tej chwili urzędnicy zgadzają się na 6 ulic z 11, w tym tych moim zdaniem najważniejszych, bo tworzących pewien ciąg - dzięki Ożarowskiej powstałby ciąg Newelska-Ożarowska, a dzięki Brożka Czorsztyńska-Brożka. Dlatego wolałabym zgodzić się na tę weryfikację, a niezależnie od tego zaopatrzyć się w argumenty na przyszłość, niż dalej brnąć w ten konflikt i zostać z negatywną weryfikacją, albo z projektem, do którego zostanie dopisana likwidacja wszystkich miejsc parkingowych wzdłuż problematycznych ulic.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 31, 2017 12:33 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 10:45
Posty: 618
Na co się zgadzają a na co nie?

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 31, 2017 13:34 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 21, 2015 13:00
Posty: 49
pzinek napisał(a):
Na co się zgadzają a na co nie?


NIE:
Raszei, Ringenbluma, Sitnika - te są naprawdę za wąskie, mają status "droga wewnętrzna" i są pokryte przedpotopową 6-kątną kostką, więc i tak nikomu nie chciałoby się tam jeździć (podobno są w niedalekiej przyszłości do remontu);
Bolecha i Małego Franka - tych mi bardziej szkoda

TAK:
Brożka (Ciołka-Księcia Janusza), Magistracka, Ożarowska
Bielskiego i Majakowskiego wraz z dodatkowych ograniczeniem 30 km/h
Astronomów wraz z usunięciem nielegalnego parkowania na wąskim chodniku po lewej stronie na odcinku Księcia Janusza-Lędzka

Uwaga - to nie jest oficjalna informacja. Oficjalny wynik weryfikacji będzie w ciągu kilku tygodni.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 31, 2017 14:10 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 10:45
Posty: 618
Masz Lasek na Kole? No to nim jeździj ;D

Jeśli chodzi o omijanie Obozowej to Bolecha nie jest takim dużym problemem. Jadąc z Bemowa do Centrum wygodniej zjechać na Ożarowską niż na Bolecha. W drugą stronę Bolecha ma jednokierunkowość w dobrym kierunku. Małego Franka jako alternatywa dla Górczewskiej. Z perspektywy mapy nie za bardzo. Może dla lokalnych mieszkańców.

Nie jest źle, więc nie warto się stawiać dla zasady. :)

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 31, 2017 17:36 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pn maja 25, 2015 16:04
Posty: 59
MPawlowska napisał(a):
pzinek napisał(a):
Bolecha i Małego Franka - tych mi bardziej szkoda

Małego Franka to się nie dziwię. Musiałabyś przekonać do wyrzucenia wszystkich samochodów z chodnika. Myślę, że to byłaby wojna, a może szkoda.
Co idzie ul Bolecha??? Jest pierdzielnik, ale z fasonem. Samochody wepchnąć na chodnik, ludki na drugą stronę i można rowerem hulać. :wink:
https://www.google.pl/maps/@52.2480912, ... 56!6m1!1e1


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr kwi 05, 2017 8:15 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 11:44
Posty: 2016
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
pzinek napisał(a):
Jest, ale jakąś autonomię i kompetencje ma. M in w temacie BP, z której to autonomii korzysta.

pzinek napisał(a):
Ale na tym etapie chodzi o kompetencje wynikające z regulaminu BP. Droga dzielnicowa więc mądrala z dzielnicy sobie decyduje.


Mam wątpliwości, czy słusznie i zgodnie z regulaminem BP, bo zarządzanie ruchem NIE jest kompetencją dzielnicy.

pzinek napisał(a):
Oszałamiających nie mają ale w porównaniu do Woli to jest przepaść.


Fluktuacje statystyczne :-)

Z jednym zastrzeżeniem: generalnie w dzielnicach dawnej gminy Centrum jest duży problem z kadrami. Zdarza się, że np. w Wydziale Infrastruktury nie ma żadnego drogowca, nie mówiąc o drogowcu, który miałby pojęcie o ruchu rowerowym. Gdzieś tam z dna szafy wyciągnęli "Instrukcję o znakach drogowych" z 1983 roku (naprawdę), no i chłopak np. po ciepłownictwie rozkminia. Gminy wianuszka (w tym Ursus) i ZTP mają łatwiej, bo przed 2002 robiły jakieś inwestycje drogowe od początku do końca i gdzieniegdzie uchował się ktoś, kto ogarnia temat (sprawdzić, czy nie Targówek ;-).

To też jest pole popisu dla miasta, żeby zrobić jakieś szkolenia albo wesprzeć kadrowo.

pzinek napisał(a):
Dobrze tez powinieneś wiedzieć że jakoś twoje kontraruchy (np na Łuckiej) nie mogą się wdrożyć. Wola ma fiksacje na punkcie miejsc parkingowych. Pewnie zauważyli czym pachnie kontraruch. Jak np na Łuckiej gdzie wypada sporo miejsc parkingowych.


A gdzie Ty chcesz te miejsca postojowe na Łuckiej likwidować i po co?

To też jest wina BDiK, że przez lata okłamywało dzielnice, radnych i mieszkańców jakoby kontraruch wymagał likwidacji parkowania. Teraz to przez kolejne lata trzeba będzie odkręcać.

pzinek napisał(a):
Dziś blokują to co wczoraj akceptowali?


Po pierwsze, tak serio wydaje Ci się, że Urząd m.st. Warszawy ma jakąś spójną i konsekwentną politykę w tym zakresie? Mogli się raz zgodzić z zaskoczenia, a potem zwarli szyki. Albo po prostu akurat ten referent, który nie lubi rowerzystów, był na urlopie.

Po drugie, która z ulic z wdrożonym kontraruchem w Śródmieściu ma poniżej 3,75 m jezdni? Emilii Plater i Mokotowska ma ok. 4 m, pozostałe są chyba szersze.

Po trzecie, strona BP nie pokazuje historii tego, co było wpisane w polu "stan realizacji projektu", ale ZTCP kiedyś przy projektach kontraruchu było coś w stylu, że to IR wystąpił o opinię do ministerstwa. Zarówno na Woli, jak i np. Pradze Południe.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Georgeboivy i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL