Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt mar 28, 2017 6:48 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 11:44
Posty: 2016
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Jamaika napisał(a):
Trochę negatywów i komentarzy mieszkańców. Piękne zdjęcia to jedno, a życie to drugie.


Znasz dowcip o rozdawaniu samochodów na placu Czerwonym? Bo cytujesz wypowiedź o kontraruchu bez kontrapasa w Gdańsku, a następnie wrzucasz linka do artykułu o kontrapasie w Gdyni. Twoja wypowiedź a) nie odnosi się do wypowiedzi zacytowanej; b) w ogóle nie mieści się w tematyce wątku.

A może by tak parę dni urlopu od forum na staranniejsze przygotowanie wypowiedzi i argumentacji?

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 28, 2017 11:27 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 21, 2015 13:00
Posty: 49
olek napisał(a):
Jeśli chodzi o inne wytyczne krajowe, to np. w poznańskich jest zalecenie 3,0 m szerokości, z dopuszczeniem kontraruchu na węższych ulicach na ograniczonej długości (miejscowe przewężenia, dobra widoczność itp.) W Gdańsku jest przykład kontraruchu przy 2,8 m szerokości - patrz np. slajd 29 tutaj:

http://www.rowerowy.wroclaw.pl/imgturys ... linski.pdf

W Belgii kontraruch jest obowiązkowy od 3,0 m szerokości, dopuszczalny od 2,6 do 3,0 m, poniżej 2,6 m teoretycznie nie powinno się robić kontraruchu, ale w historycznym centrum i tak się zdarza. Krowy nie przestały mleka dawać. Tu jest przykładowy papier na ten temat:

http://www.velo-city2009.com/assets/fil ... sub1.4.pdf


Dzięki. To znaczy, że urzędnik, który weryfikuje mój projekt, kieruje się swoim subiektywnym zdaniem na temat, gdzie jest za wąsko, a gdzie nie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 28, 2017 18:17 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 21, 2015 13:00
Posty: 49
No dobrze, dowiedziałam się. Wydział Infrastruktury na Woli posługuje się interpretacją rozporządzenia ministra dotyczącą minimalnych szerokości. Według tej interpretacji, na rower powinno przypadać 1,5 m, a na samochód 2,25 m (droga dojazdowa) lub 2,5 m (lokalna). Stąd wychodzi im, że kontraruch jest możliwy, jeżeli jest szerokość 3,75 m/4 m, czyli sporo więcej, niż przyjmuje się w Gdańsku lub Poznaniu.

Źródło tej interpretacji to odpowiedź na interpelację nr 998 z 2016 r.:
http://www.sejm.gov.pl/sejm8.nsf/interp ... &view=null

"(...) minimalna szerokość jezdni jednokierunkowej umożliwiająca dopuszczenie ruchu dwukierunkowego
rowerów lub wózków rowerowych na tej jezdni, bez wyznaczania pasa ruchu dla tych pojazdów,
w odniesieniu do jednopasowej drogi klasy technicznej D, powinna wynosić 3,75 m (2,25 m + 1,5 m)."

Myślę, że jest to ważne nie tylko dla mnie, więc polecam przeczytanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 28, 2017 19:55 
Online
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 10:45
Posty: 619
Dobra zmiana rowerowa

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 29, 2017 16:58 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 11:44
Posty: 2016
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
E, jaka tam dobra zmiana, raczej brak zmian. Idę o zakład, że odpowiedź przygotowały te same osoby, które pracowały w resorcie 5, 10 czy 15 lat temu. Niewykluczone, że te same, które były odpowiedzialne za stanowisko ministerstwa w procesie konsultacji rozporządzeń. Dla przypomnienia - rok wcześniej ministerstwo odpisało pytającym o minimalną szerokość dla dopuszczenia ruchu rowerów „pod prąd”, że nie ma potrzeby jej określania.

Cytując klasykę, "czasy się zmieniają, a pan zawsze jest w komisjach". No i oczywiście odpowiedź jest w duchu prawa powielaczowego z głębokiej komuny.

Na wszelki wypadek wyjaśniam, że:

1. Nie ma podstaw prawnych, by wymagać spełnienia warunków technicznych dróg publicznych (rozporządzenie wykonawcze do prawa budowlanego, w którym na samym początku jest zastrzeżenie "Przepisy rozporządzenia stosuje się przy projektowaniu, budowie oraz przebudowie") w odniesieniu do projektów organizacji ruchu (które nie są budową lub przebudową). Gdyby przyjąć, że prawo budowlane ma zastosowanie do projektów organizacji ruchu, to np. nielegalne stają się wszystkie jezdnie o szerokości poniżej 5 m (ewentualnie 3,5 m jezdni + 2x0,75 m pobocza gruntowego).

2. Drugi "skok wiary" to bezpodstawne założenie, że kontraruch bez wyznaczania pasa ruchu dla rowerów potrzebuje takich samych szerokości jak dla pasa ruchu dla rowerów.

Wracając do kwestii weryfikacji tego projektu, to można próbować tłumaczyć, że źródłami prawa w Rzeczypospolitej Polskiej są (art. 87 Konstytucji RP): Konstytucja, ratyfikowane umowy międzynarodowe, ustawy, rozporządzenia oraz akty prawa miejscowego (na obszarze działania organów, które je ustanowiły). Odpowiedź na interpelacje źródłem prawa nie jest. Nawet jakby minister wydał zarządzenie w tej sprawie, to obowiązywałoby ono tylko jednostki organizacyjnie podległe ministrowi (PKP, GDDKiA itp.), a nie instytucje samorządowe. Ale oczywiście jest dość prawdopodobne, że do urzędnika na zapadłej Woli, bez przygotowania merytorycznego i pojęcia o przepisach, to może nie trafić.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 29, 2017 17:11 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 11:27
Posty: 164
Miasto prosiło MIR o wyjaśnienie tego pisma i MIR z tego co wiem umyło ręce, stwierdzając że nadzór nad prawidłowością organizacji ruchu sprawuje wojewoda. Także nie ma podstaw, by się opierać na tym piśmie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 29, 2017 17:28 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 11:44
Posty: 2016
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
m.pienkos napisał(a):
Miasto prosiło MIR o wyjaśnienie tego pisma i MIR z tego co wiem umyło ręce, stwierdzając że nadzór nad prawidłowością organizacji ruchu sprawuje wojewoda. Także nie ma podstaw, by się opierać na tym piśmie.


Z informacji Moniki wynika, że to samo miasto się jednakowoż opiera.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 29, 2017 21:13 
Online
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 10:45
Posty: 619
olek napisał(a):
m.pienkos napisał(a):
Miasto prosiło MIR o wyjaśnienie tego pisma i MIR z tego co wiem umyło ręce, stwierdzając że nadzór nad prawidłowością organizacji ruchu sprawuje wojewoda. Także nie ma podstaw, by się opierać na tym piśmie.


Z informacji Moniki wynika, że to samo miasto się jednakowoż opiera.

Nie miasto tylko dzielnica Wola.
Wola to stan umyslu;-)

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 29, 2017 21:54 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 11:44
Posty: 2016
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
pzinek napisał(a):
Nie miasto tylko dzielnica Wola.


Dzielnica Wola jest jednostką pomocniczą miasta, nie ma nawet własnej osobowości prawnej.

Sorry, ale nie kupuję tłumaczeń typu "to nie ja, to moja lewa ręka". Zwłaszcza, że:

1. organizacja ruchu jest kompetencją ogólnomiejską, nie należy do zakresu działania dzielnicy;

2. inne dzielnice też jakoś nie mają oszałamiających sukcesów w tej dziedzinie;

3. ten, co się pod tym podpisał, zapewne nie wpadł na to samodzielnie, tylko dostał bumagę na temat od Inżyniera Ruchu.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 29, 2017 22:56 
Online
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 10:45
Posty: 619
olek napisał(a):
pzinek napisał(a):
Nie miasto tylko dzielnica Wola.


Dzielnica Wola jest jednostką pomocniczą miasta, nie ma nawet własnej osobowości prawnej.

Jest, ale jakąś autonomię i kompetencje ma. M in w temacie BP , z której to autonomii korzysta.

olek napisał(a):
Sorry, ale nie kupuję tłumaczeń typu "to nie ja, to moja lewa ręka". Zwłaszcza, że:

1. organizacja ruchu jest kompetencją ogólnomiejską, nie należy do zakresu działania dzielnicy;

Ale na tym etapie chodzi o kompetencje wynikające z regulaminu BP. Droga dzielnicowa więc mądrala z dzielnicy sobie decyduje.
olek napisał(a):
2. inne dzielnice też jakoś nie mają oszałamiających sukcesów w tej dziedzinie;

Oszałamiających nie mają ale w porównaniu do Woli to jest przepaść. Sam zresztą wiesz to najlepiej. Na Woli są według twojej tabelki 4 kontraruchy. 2 to DDrki i 2 poboczne uliczki. Są dzielnice, w ktorych jest dużo lepiej. Chociażby Ursus - BP2015 zgodzili sie na wszystkie jednokierunkowe. Ochota BP2015 - powstał sensowny ciąg alternatywny. BP2016 gotowa dokumentacja Nowogrodzkiej. Śródmieście - kwartał na południe od Alej. Nie chcieli wszystkich w BP2016, ale w BP2017 już poszło.Prawda, że realizacja nie przebiega normalnie, ale nie ma chociaż blokowania w czambuł. To co w innych dzielnicach nie jest problemem, na Woli jest blokowane na etapie weryfikacji.

Dobrze tez powinieneś wiedzieć że jakoś twoje kontraruchy (np na Łuckiej) nie mogą się wdrożyć. Wola ma fiksacje na punkcie miejsc parkingowych. Pewnie zauważyli czym pachnie kontraruch. Jak np na Łuckiej gdzie wypada sporo miejsc parkingowych. I teraz blokują wszystkie. Wola ma też sukcesy na innych polach. To przez jednego radnego Obozowa wciąż wygląda jak powierzchnia Marsa. Wola to DDki w parkach. Wola to B-41 z powodu parkowania. Wola to B-36+ "nie dotyczy chodnika" na chodniku 2,4m. Wola to "przejście drugą stroną ulicy".

olek napisał(a):
3. ten, co się pod tym podpisał, zapewne nie wpadł na to samodzielnie, tylko dostał bumagę na temat od Inżyniera Ruchu.

Bardzo by mnie to zdziwiło po realizacji kontraruchu w południowym Śródmieściu. Dziś blokują to co wczoraj akceptowali?

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL