Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn mar 02, 2015 18:03 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
mikeleg napisał(a):
Obrazek


m.pienkos napisał(a):
tylko że na Koszykowej nie ma takiej szerokości, żeby zmieścić 3 pasy dla rowerów.


Akurat na odcinku między Raszyńską a przystankiem autobusowym* miejsca jest dużo - jezdnia ma tam 11m, co daje miejsce na 2x3m ruchu ogólnego i 3x1,5m rowerowe.

Rozwiązanie na pewno upraszcza relację E->W (mniej zakrętów). Możliwe minusy to:
- możliwość zastawiania pasa do jazdy na wprost na Koszykowej przez samochody (już teraz stają na końcowym odcinku pasa do prawoskrętu), ale kto wie - może się zdyscyplinują
- kolizyjność z samochodami skręcajacymi na zielonej strzałce z Grójeckiej (90+% z nich robi to, aby skręcić dalej w Koszykową) - choć oczywiście to występuje i we wcześniejszych rozwiązaniach, tyle że na przejeździe przez Koszykową. Pytanie też, czy skręcające 159 nie ścinałoby tego azylu między jezdniami?
- brak miejsca zarezerwowanego do przejazdu (na którym samochody przynajmniej formalnie nie mogłyby się zatrzymywać i miały by to pokazane biało na czarnym ;) przez jezdnię wschodnią - trzeba będzie lawirować między oczekującymi na zielone.

Czy żółte kropki to żółte słupki? Jeśli tak, zastąpiłbym je po prostu wyniesioną powierzchnią wyłączoną z ruchu/krawężnikiem. Znaki montowane nad słupkami idealnie blokują pole widzenia osoby, która za nim stoi. Zastanowiłbym się za to nad jakimś zabezpieczeniem na południowym krańcu azylu międzyjezdniowego, który zapobiegałby ścinaniu zakrętu.

No i przejście bym dosunął na północ, tak by trafiało w linię chodnika po stronie wschodniej, a nie w budynek.

Pozdrawiam,
Maciek

*Dokładnie rzecz biorąc, zaczyna się zwężać 35m za pasami, czyli 15m przed obecnym początkiem przystanku. Gdyby zaczynał się 5m wcześniej, powinno dać się do niego jeszcze dociągnąć pasy rowerowe po obu stronach. Ale można też urwać pas w kierunku wschodnim na pasach, zachowując bezpośrednio za nimi pas ogólny o szerokości 4,5m.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn mar 02, 2015 19:27 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lip 30, 2010 22:42
Posty: 360
Lokalizacja: Ochota
To rozwiązanie też mi się jak najbardziej podoba.

_________________
"A ja myślę, że całe zło tego świata bierze się z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających predyspozycji." - A. Sapkowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 03, 2015 8:15 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Czy jest w Wawie przejazd rowerowy przez 3 pasy bez sygnalizacj?

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 03, 2015 18:07 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Nie jestem pewien, czy na nowym odcinku Reymonta nie ma (przez 2 pasy na wprost i 1 do skrętu w lewo lub w prawo). Tylko raz tamtędy jechałem, mogę nie pamiętać. Ale tak naprawdę to tutaj nie trzeba przejazdu (w sensie oznakowania P-11 i D-6b). Wystarczy zapewnić przestrzeń do akumulacji w pasie dzielącym. Zobaczcie jako to jest zrobione na Markowskiej:

http://goo.gl/maps/WQ60e
http://www.zm.org.pl/?a=dawidowskiego_m ... -13b&img=4

Zresztą z rysunku mikeleg wynika, że nie ma tam przejazdu. Poza tym:

1. Uważam, że na Koszykowej zamiast drugiego pasa ruchu dla rowerów w kierunku zachodnim lepiej byłoby wprowadzić wyspę dzielącą na wlocie Koszykowej. Jeśli jest 11 m, to idealnie pasuje by zrobić 2 m azyl na wlocie i po 4,5 m jezdni (samochód + rower) po obu stronach. Pół metra więcej i pojawia się ryzyko, że samochody będą ustawiać się koło siebie na wlocie podporządkowanym.

2. Rozwiązanie mikeleg jest ewidentnie słabe pod kątem zjazdu z placu Zawiszy na pas w Raszyńskiej, a to chyba jednak powinna być główna relacja.

3. Widzę zagrożenie związane z tym, że samochody będą stać na pasie do skrętu w lewo, rowerzysta jadący z Koszykowej się między nimi przepcha i wpakuje się pod samochód na pasie do jazdy na wprost na Raszyńskiej. Albo stanie między tymi samochodami, żeby przepuścić jadących prosto Raszyńską i po chwili zostanie jak sierota pośrodku skrzyżowania. Wiem, że sam narysowałem coś podobnego na placu Bankowym, ale ta Raszyńska jakaś mi się groźniejsza wydaje.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 03, 2015 21:20 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
olek napisał(a):
Uważam, że na Koszykowej zamiast drugiego pasa ruchu dla rowerów w kierunku zachodnim lepiej byłoby wprowadzić wyspę dzielącą na wlocie Koszykowej. Jeśli jest 11 m, to idealnie pasuje by zrobić 2 m azyl na wlocie i po 4,5 m jezdni (samochód + rower) po obu stronach. Pół metra więcej i pojawia się ryzyko, że samochody będą ustawiać się koło siebie na wlocie podporządkowanym.


Sądząc po dotychczasowym zachowaniu kierowców, pewnie będą dociskać do prawego krawężnika - na pas rowerowy - na zakręcie, no ale przy 4,5m z którejś strony powinno się dać ich wyminąć.

Cytuj:
2. Rozwiązanie mikeleg jest ewidentnie słabe pod kątem zjazdu z placu Zawiszy na pas w Raszyńskiej, a to chyba jednak powinna być główna relacja.


Chyba nie powinno być problemu z pogodzeniem jednego z drugim, trzeba by tylko zmniejszyć azyl między Raszyńską a Tarczyńską.

Cytuj:
3. Widzę zagrożenie związane z tym, że samochody będą stać na pasie do skrętu w lewo, rowerzysta jadący z Koszykowej się między nimi przepcha i wpakuje się pod samochód na pasie do jazdy na wprost na Raszyńskiej. Albo stanie między tymi samochodami, żeby przepuścić jadących prosto Raszyńską i po chwili zostanie jak sierota pośrodku skrzyżowania. Wiem, że sam narysowałem coś podobnego na placu Bankowym, ale ta Raszyńska jakaś mi się groźniejsza wydaje.


Nie wydaje mi się, aby było to duże ryzyko. Rowerzysta raczej widzi nad samochodami, czy coś jedzie na dalszych pasach. W drugiej sytuacji - cóż, musiałby się cofnąć. Ryzyko o tyle mniejsze, że na pasie do lewoskrętu kierowcy raczej nie szarżują tak jak na pasach do jazdy na wprost.

Po uwzględnieniu ciągłości pasa rowerowego, azylu między jezdniami Koszykowej i pasa rowerowego na wprost w lewo (a w prawo ruch ogólny - zresztą i tak obecnie kierowcy ścinają pas rowerowy) wychodzi coś takiego:

Obrazek

Z ortofoto wychodzi mi, że wschodnia jezdnia na północ od skrzyżowania ma 10,5m szerokości, może więc dałoby się poszerzyć azyl międzyjezdniowy dla rowerzystów o 1,5m (nie uwzględnione na rysunku). Choć nie wiem, czy nie trzeba by go w ogóle przesunąć w tamtym kierunku (czy zmieści się pas rowerowy i reszta na jezdni zachodniej w przypadku poszerzenia wysepki na zachód).

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 04, 2015 4:04 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
axxenfall napisał(a):
No i przejście bym dosunął na północ, tak by trafiało w linię chodnika po stronie wschodniej, a nie w budynek.

Przejście, które proponujesz jest w miejscu, gdzie stoi latarnia uliczna.

Poza tym chciałem 90 stopni (gdyby IR się czepiał, że pod kątem przez taką szeroką ulicę). Zastanowiłbym wręcz się nad esowaniem, niestety.


olek napisał(a):
1. Uważam, że na Koszykowej zamiast drugiego pasa ruchu dla rowerów w kierunku zachodnim lepiej byłoby wprowadzić wyspę dzielącą na wlocie Koszykowej. Jeśli jest 11 m, to idealnie pasuje by zrobić 2 m azyl na wlocie i po 4,5 m jezdni (samochód + rower) po obu stronach. Pół metra więcej i pojawia się ryzyko, że samochody będą ustawiać się koło siebie na wlocie podporządkowanym.

Ok, świetny pomysł nie tylko dla pieszych, ale też dlatego, że pozwala na wyznaczenie brakującej relacji Tarczyńska -> pl. Zawiszy i ogólnie porządkuje skrzyżowanie.


olek napisał(a):
2. Rozwiązanie mikeleg jest ewidentnie słabe pod kątem zjazdu z placu Zawiszy na pas w Raszyńskiej, a to chyba jednak powinna być główna relacja.

Poprawione.


Nowa wersja 'ala Kopenhaga' ;-)

https://www.dropbox.com/s/a442sxdb9f5qt ... 2.png?dl=0

Jak mają być te pasy filtrujące to najlepiej, żeby się zaczynały trochę przed azylem, co starałem się tu zaznaczyć.

Teraz się zastanawiam czy na prawdę są potrzebne. W sumie mogłaby być śluza rowerowa chyba (pomimo braku sygnalizacji)...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 04, 2015 14:41 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
Swego czasu była taka studencka koncepcja przebudowy pl. Zawiszy z ronda na prawdziwy plac z klasycznym skrzyżowaniem:
https://www.dropbox.com/s/4wrvc9mpvahlu ... y.jpg?dl=0

Teraz pewnie Grójeckiej nikt by nie przecinał. Nie proponowanoby też tramwaju w Jerozolimskich, ale w takim wariancie to przejście i przejazd w sumie dość fajnie by się zgrywało.

EDIT:
To samo miejsce koncepcja z PRL :D :
https://www.dropbox.com/s/xc1dl8m28ep2c ... l.jpg?dl=0


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 04, 2015 15:09 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
mikeleg napisał(a):

EDIT:
To samo miejsce koncepcja z PRL :D :
https://www.dropbox.com/s/xc1dl8m28ep2c ... l.jpg?dl=0

Ktos niech wytłumaczy gdzie Rzym gdzie Krym. :)

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 04, 2015 15:58 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 10:27
Posty: 186
u góry Grójecka i Raszyńska.

No i widać, że przejazd z Tarczyńskiej w Koszykową był planowany :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 04, 2015 21:44 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
mikeleg napisał(a):
Nowa wersja 'ala Kopenhaga' ;-)

Obrazek



Cytuj:
Jak mają być te pasy filtrujące to najlepiej, żeby się zaczynały trochę przed azylem, co starałem się tu zaznaczyć.


Dzięki temu jest nawet zawrotka ;)

Cytuj:
Teraz się zastanawiam czy na prawdę są potrzebne. W sumie mogłaby być śluza rowerowa chyba (pomimo braku sygnalizacji)...


Byłbym za pasem - śluza zakłada, że jest jakaś przestrzeń przed samochodem, na której możesz manewrować. Tutaj wszyscy pchają się na Raszyńską, tak że nawet obecny pas do skrętu dla rowerów jest w dużej mierze fikcyjny.

Cytuj:
Przejście, które proponujesz jest w miejscu, gdzie stoi latarnia uliczna.

Poza tym chciałem 90 stopni (gdyby IR się czepiał, że pod kątem przez taką szeroką ulicę). Zastanowiłbym wręcz się nad esowaniem, niestety.


Co do kątu prostego zgoda, ale latarnią bym się zbytnio nie przejmował - będzie pełnić funkcję słupka zapobiegającego wykorzystaniu przejścia jako zawrotki przez zniecierpliwionych. Jeśli zostawisz przejście w obecnym miejscu, ludzie i tak będą chodzili na skos przez pas rowerowy. Dosunąłbym więc przejście pod kątem prostym do krawędzi pasa rowerowego po stronie wschodniej - wtedy przynajmniej częściowo wypada w linii ciągu pieszego.

Esowanie MSZ nie ma sensu - trzeci pas jezdni wschodniej zaczyna się kilkaset metrów wcześniej - praktycznie cały ruch pochodzi z wcześniejszych dwóch pasów Krzyckiego, przez co a) jest wyraźnie fazowany wg cykli na wcześniejszym skrzyżowaniu i b) w większości i tak skupia się na dwóch pasach (pas do lewoskrętu jest wykorzystywany w znikomym stopniu). Jeśli już, można nieco zwęzić wschodnią jezdnię na wysokości przejścia (obecnie ma prawie 10m). Przy okazji umożliwiłoby to poszerzenie azyli międzyjezdniowych dla rowerzystów. Jedyny minus to, że trudniej byłoby się rowerzystom przecisnąć przez korek przed światłami.

W wariancie radykalnym, przy obecnym układzie pasów można by zwęzić jezdnię do dwóch pasów przed przejściem i zostawić pas do lewoskrętu tylko za Tarczyńską-Koszykową (dłuższe kolejki zdarzają się rzadko), ale liczę na to, że docelowo prawy pas zamieni się w buspas tylko do prawoskrętu, a lewy zamieni się w pas ogólny.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL