zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

Most Łazienkowski - droga rowerowa - teraz albo nigdy
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=3312
Strona 2 z 5

Autor:  piter [ Cz mar 12, 2015 21:10 ]
Tytuł:  Re: Most Łazienkowski - droga rowerowa - teraz albo nigdy

http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 60920.html

"- Jest wstępny projekt, który zakłada zbudowanie pod chodnikiem ścieżki rowerowej. Dyskutowaliśmy o takim rozwiązaniu i jeśli można, to zróbmy tak - powiedziała Lendzion. W jej opinii byłoby to "spełnienie marzeń rowerzystów".

Lendzion zapowiedziała, że ścieżki znajdą się po obu stronach mostu. Miałyby powstać poprzez "wysunięcie stalowych elementów konstrukcji"."

Również się zastanawiam w jaki sposób droga rowerowa zostanie przeprowadzona przez Wał Miedzeszyński i Wisłostradę i nie wiem czy optymalnym rozwiązaniem nie byłoby wyznaczenie osygnalizowanego przejścia i przejazdu rowerowego na poziomie jezdni - przynajmniej przy Wale.

Autor:  Brownie [ Pt mar 13, 2015 14:10 ]
Tytuł:  Re: Most Łazienkowski - droga rowerowa - teraz albo nigdy

U wydaje mi się, że rozwiązanie kolizyjne nie wchodzi w grę, to chyba nie byłoby zbyt bezpieczne w obszarze węzła, a co dopiero jak to by wpłynęło na św. przepustowość, lepiej nie pisać :wink: .
Teraz jak wstępnie wiadomo, że ddr będzie poniżej mostu to i może łatwiej będzie pokonać łącznice węzłów? Mam nadzieję, że ten projekt będzie jakoś konsultowany.

Autor:  pzinek [ Pt mar 13, 2015 18:27 ]
Tytuł:  Re: Most Łazienkowski - droga rowerowa - teraz albo nigdy

Brownie napisał(a):
Mam nadzieję, że ten projekt będzie jakoś konsultowany.

Jak do tej pory...

Autor:  axxenfall [ So mar 14, 2015 20:10 ]
Tytuł:  Re: Most Łazienkowski - droga rowerowa - teraz albo nigdy

http://tvnwarszawa.tvn24.pl/ulice,news, ... 60863.html

Cytuj:
Jeśli nie komunikacja miejska, to co przejęło ruch z mostu? Wyjaśnienie ma rzecznik Zarządu Dróg Miejskich Adam Sobieraj. Jego zdaniem, Trasa Łazienkowska pełniła rolę drogi przelotowej - odbywał się nią ruch tranzytowy, który teraz po prostu omija zakorkowaną Warszawę.

- Liczba pojazdów tranzytowych została ograniczona, czy to przez most Grota-Rowieckiego, czy zamknięty most Łazienkowski. Myślę, że tranzyt został przemieszczony na inne, pozawarszawskie mosty, czy przez Górę Kalwarię, czy przez Nowy Dwór Mazowiecki - wyjaśnia rzecznik ZDM.


Wreszcie klarowne wyjaśnienie, czemu most musi zostać jak najszybciej odbudowany w dotychczasowym, niezmienionym kształcie: aby przypadkiem nie zniechęcić ruchu tranzytowego do jazdy przez Śródmieście!

Pozdrawiam,
Maciek

Autor:  mikeleg [ So mar 14, 2015 22:47 ]
Tytuł:  Re: Most Łazienkowski - droga rowerowa - teraz albo nigdy

50 000 pojazdów to tyle ile jeździ przez totalnie zakorkowany Raszyn (3 pasy ruchu). W jaki sposób ten ruch mialby się przenieść poza stolicę?

Autor:  łowca [ N mar 15, 2015 19:04 ]
Tytuł:  Re: Most Łazienkowski - droga rowerowa - teraz albo nigdy

axxenfall napisał(a):
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/ulice,news,gdzie-sie-podzialo-52-tysiace-kierowcow-z-mostu-lazienkowskiego,160863.html

Cytuj:
Jeśli nie komunikacja miejska, to co przejęło ruch z mostu? Wyjaśnienie ma rzecznik Zarządu Dróg Miejskich Adam Sobieraj. Jego zdaniem, Trasa Łazienkowska pełniła rolę drogi przelotowej - odbywał się nią ruch tranzytowy, który teraz po prostu omija zakorkowaną Warszawę.

- Liczba pojazdów tranzytowych została ograniczona, czy to przez most Grota-Rowieckiego, czy zamknięty most Łazienkowski. Myślę, że tranzyt został przemieszczony na inne, pozawarszawskie mosty, czy przez Górę Kalwarię, czy przez Nowy Dwór Mazowiecki - wyjaśnia rzecznik ZDM.


Wreszcie klarowne wyjaśnienie, czemu most musi zostać jak najszybciej odbudowany w dotychczasowym, niezmienionym kształcie: aby przypadkiem nie zniechęcić ruchu tranzytowego do jazdy przez Śródmieście!

Pozdrawiam,
Maciek


Ja byłem dotychczas przekonany (i chyba nawet na to znaki drogowe widziałem), że przez Warszawę obowiązuje zakaz tranzytu ciężarowego. I że całe cargo Moskwa-Berlin już i tak leci DK50. Raz - że musi, dwa - że pchanie się TIRem przez miasto (jakiekolwiek) jest dwa razy wolniejsze i 10 razy bardziej stresujące.

A w masowy ruch pasażerski tranzytowy przez Warszawę na osi wschód-zachód nie uwierzę. Międzynarodowe jazdy Berlin - Mińsk? Poznań - Moskwa? Wolne żarty, powyżej 500 km lata się samolotem, zwłaszcza że na tej osi kursów i linii jest zatrzęsienie. Masowy (5 tysięcy osób dziennie) ruch Łowicz - Siedlce? No litości, w taką bajkę to nawet gimnazjaliści nie uwierzą.

Autor:  Brownie [ Pn mar 16, 2015 22:46 ]
Tytuł:  Re: Most Łazienkowski - droga rowerowa - teraz albo nigdy

Jeśli chodzi o ruch ciężarowy przez Warszawę to:
Cytuj:
Zarząd Dróg Miejskich uprzejmie informuje, że decyzją Prezydenta m.st. Warszawy Pana Kazimierza Marcinkiewicza, z dniem 1 listopada br., na terenie Warszawy wprowadzony został zakaz poruszania się pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 ton w godzinach 7:00 – 10:00 oraz 16:00 – 20:00.
Ruch tranzytowy niezwiązany z obsługą aglomeracji warszawskiej będzie odbywać się będzie po sieci dróg objazdowych wyznaczonych drogami krajowymi nr 50 i 62 oraz drogą krajową nr 60.
źródło: http://www.zdm.waw.pl/zarzad-drog-miejskich/zadania-zdm/ruch-pojazdow-ograniczenia/

W innych godzinach ruch ciężki może odbywać się mostami zewnętrznymi Siekierkowskim, Grota albo Północnym (albo tak jak pozwala na to organizacja ruchu).
Inna sprawa, że obowiązują jeszcze jakieś ograniczenia w związku z przebudową Trasy AK.
Na Łazienkowskim było ograniczenie tonażowe - zakaz ruchu dla pojazdów o dmc>10ton - więc z zasady ruchu ciężkiego dalekiego >16ton tam nie było.
Jeśli chodzi o te ograniczenia to rzeczywiście Marcinkiewiczowi udało się ruch ciężarowy skutecznie zniechęcić do przejazdu przez Wawę bo ruch ciężki na DK50 i DK62 jest wyraźnie duży i rośnie. Sytuacja pewnie zmieni się po zbudowaniu ciągów S8 i S2 (i S17).

Jeśli chodzi o ruch pojazdów osobowych to większość tranzytu jednak jedzie przez Wawę i m.in. przez Łazienkowski i mówię tu o tranzycie międzydzielnicowym typu Ochota-Praga Płd, w końcu to część obw. Śródmieścia, ale też sporo tam było ruchu z gmin podwarszawskich.

Autor:  SlevinKelevra [ Wt mar 17, 2015 13:13 ]
Tytuł:  Re: Most Łazienkowski - droga rowerowa - teraz albo nigdy

łowca napisał(a):
A w masowy ruch pasażerski tranzytowy przez Warszawę na osi wschód-zachód nie uwierzę. Międzynarodowe jazdy Berlin - Mińsk? Poznań - Moskwa? Wolne żarty, powyżej 500 km lata się samolotem, zwłaszcza że na tej osi kursów i linii jest zatrzęsienie. Masowy (5 tysięcy osób dziennie) ruch Łowicz - Siedlce? No litości, w taką bajkę to nawet gimnazjaliści nie uwierzą.


Jak zbierzesz ruch z miejscowości podwarszawskich, to pewnie tyle Ci wyjdzie. Ktoś jedzie z Siedlec do Poznania / Wrocławia, zapewne pojedzie trasą Łazienkowską. Albo Garwolin - Gdańsk itd. Dopóki nie ma S2, część tego ruchu kumuluje się na warszawskich mostach. Niestety cały ten ruch powinien się poruszać pociągami, co mu skutecznie utrudniono.

Powyżej 500 km lata się, owszem, ale do i z miast, w których są lotniska. Inaczej się nie opłaca czasowo.

Autor:  axxenfall [ Pt mar 20, 2015 17:45 ]
Tytuł:  Re: Most Łazienkowski - droga rowerowa - teraz albo nigdy

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... emont.html

Cytuj:
jest już wybrany projektant odbudowy mostu - firma Transprojekt Warszawa, a koszt wykonania projektu odbudowy mostu wyniesie 2,5 mln zł. Dodał, że firma będzie projektować odbudowę mostu "element po elemencie". Podobnie, fragmentami, będzie toczyć się remont przeprawy.

Łazienkowski też dla rowerzystów

Sobieraj przypomniał, że przy okazji remontu mostu powstanie tam ścieżka rowerowa. - Będzie przebiegać pod płytą główną mostu, będzie podwieszana, na wysokości pomostów technicznych - wyjaśnił rzecznik ZDM.


Hmmm...
Obrazek

Autor:  axxenfall [ Wt mar 31, 2015 12:09 ]
Tytuł:  Re: Most Łazienkowski - droga rowerowa - teraz albo nigdy

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... Kiedy.html

Cytuj:
Wczoraj "Stołeczna" potwierdziła, że remont obejmie nie tylko część konstrukcji bezpośrednio nad Wisłą. - Mostem jest fragment od jednego przyczółka do drugiego, czyli także nad Wisłostradą, Portem Czerniakowskim i Wałem Miedzeszyńskim - zaznacza Adam Sobieraj, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich.

(...)
Po zakończeniu tej inwestycji na moście (lub na kładce pod nim) powstanie też droga rowerowa.

Osobno będzie odnawiany fragment Trasy Łazienkowskiej od Torwaru do skarpy wiślanej koło Zamku Ujazdowskiego. To kilkusetmetrowe wiadukty, które podobnie jak most wymagają rozbiórki i odbudowy. Drogowcy planują przeprowadzić prace połówkami. Według Adama Sobieraja pieniądze na ten cel są zarezerwowane na przyszły rok i kolejne lata.

Wygląda więc na to, że bez Trasy Łazienkowskiej przejezdnej na jej całej długości i szerokości kierowcy będą musieli się obyć nawet przez kilka lat.

Strona 2 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/