Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: So sie 16, 2014 23:31 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
AJ stały się moją codzienną drogą do pracy. Infrastruktura rowerowa tam jest, jednak nie najlepszej jakości. Fragmenty do których mam najmniej zastrzeżeń to najnowsze dzieła czyli skrzyżowanie AJ z Łopuszańską (węzeł Łopuszańska) i fragment DDR od Grzymały-Sokołowskiego w stronę Zawiszy. Pozostała infrastruktura rowerowa lub miejsca jej pozbawione wymagają zmian lub stworzenia od nowa. Wychodzę z założenia, że urzędnikom trzeba zgłosić nawet najbardziej futurystyczne wnioski, bo możliwe ze nikt ich wcześniej nie zgłosił. Może to jest skazane na niepowodzenie, ale wolę spróbować i nie żyć z myślą że nic nie zrobiłem. :). Obszarem moich zainteresowań jest "fragment" od granic miasta do Zawiszy, bardziej strona północna niż południowa.
Tematy dotyczące AJ poruszałem w wątkach dotyczących poszczególnych dzielnic. Dla mnie jest to jednak ciąg który jest interdzielnicowym tematem. Kolejne problemy będę numerował i umieszczał w osobnych postach. Treść będzie modyfikowana a zdjęcia dodawane, aż przybierze formę odpowiednią do wysłania wniosku.
Można dorzucać swoje wnioski.
Proszę o zgłaszanie literówek jak i merytorycznych kwestii.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So sie 16, 2014 23:32 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Dotyczy: usunięcie nierówności i trawy na drodze rowerowej po północnej stronie Alej Jerozolimskich miedzy ulicą Śmigłowca, a wjazdem do CH Reduta .
Szanowni Państwo,
Zgłaszam nierówności na drodze rowerowej po północnej stronie Alej Jerozolimskich miedzy ulicą Śmigłowca, a wjazdem do CH Reduta. Wskazany fragment drogi rowerowej został wykonany z niefazowanej kostki brukowej, która na długich odcinkach się zapadła. Poprzeczne zapadnięcie powoduje, że pomiędzy kolejnymi kostkami są spore uskoki. Powoduje to, że jadący rower wpada w drgania. Drgania powodują dyskomfort z jazdy jak i mogą skutkować wypadkiem. Brak naprawy nawierzchni może się przyczynić do jej dalszej degradacji, a w następstwie do spowodowania zagrożenia zdrowia i życia jej użytkowników. Powstałe szczeliny sprzyjają rośnięciu w nich trawy. Rosnąca trawa powoduje dodatkowo degradację nawierzchni. Trawa wyrasta także z pomiędzy kostek brukowych leżących na skraju drogi dla rowerów. Oznacza to że nawierzchnia z kostki brukowej, nawet niefazowanej, to nie najlepszy materiał na drogę dla rowerów. Na szczęście taka nawierzchnia nie jest już stosowana na drogach dla rowerów. Tzn czasem niestety jest. Np na węźle Salomea przy aleje Jerozolimskie 200.

Wnioskuję więc o jak najszybszą naprawę nawierzchni i usunięcie trawy z tego fragmentu drogi dla rowerów.
Proszę o konsultowanie naprawy z Pełnomocnikiem Prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej. Proszę o naprawę przed zimą, gdyż wielu rowerzystów jeździ rowerem także w tej porze roku. Nie przeprowadza się zazwyczaj robót drogowych w tej porze roku.
Proszę o odpowiedź dotyczącą podjętych działań droga elektroniczna w terminie przewidzianym w KPA.


W załączniku zamieszczam fotografię istniejących nierówności.

Odpowiedź ZDM:
https://drive.google.com/file/d/0B9qwmP ... sp=sharing

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Ostatnio edytowano Pt sie 29, 2014 0:02 przez pzinek, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So sie 16, 2014 23:33 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Dotyczy: usunięcia słupa oświetleniowego z drogi dla rowerów przy Aleje Jerozolimskie 162.
Szanowni Państwo,
Proszę o przesunięcie słupa oświetleniowego z drogi dla rowerów przy Aleje Jerozolimskie 162.
Wzdłuż Alej Jerozolimskich jest poprowadzona droga dla rowerów. Przy budynku Aleje Jerozolimskie 162 jest wjazd prowadzący do drogi serwisowej. Przez ten wjazd przeprowadzone jest przejście dla pieszych i przejazd rowerowy. Przedzielone są one wyspą/azylem dla pieszych i rowerzystów. W świetle przejazdu rowerowego stoi słup oświetleniowy, który stanowi nawet śmiertelne niebezpieczeństwo dla rozpędzonych rowerzystów. Najlepszym rozwiązaniem byłoby przesunięcie słupa poza światło przejazdu rowerowego. Jednak z informacji które posiadam nie są Państwo skłonni przesunąć tego słupa z powodów finansowych. Proponuję więc inne rozwiązanie. Na początek przedstawię sytuację obecną.
Droga dla rowerów przed i za tym przejazdem ma szerokość 2m. W okolicach przejazdu szerokość od strony CH Reduta rośnie do ponad 3m (nawierzchnia wykonana z czerwonej kostki brukowej). Przejazdy rowerowe mają po około 2,8m szerokości. Wynika to z tego że przejazdy rowerowe były malowane niepoprawnie - kwadraty wyznaczające przejazd rowerowy nie były traktowane jako powierzchnia tego przejazdu. Za przejazd rowerowy była uznawana przestrzeń pomiędzy wewnętrznymi krawędziami kwadratów.
Sytuacją na wyspie dzielącej jest trudna do określenia, gdyż nie ma wyznaczonych linii drogi dla rowerów, a czerwona, brukowana nawierzchnia jest na całym fragmencie w wyspy, aż do jezdni Alej Jerozolimskich. Można więc uznać, że słup stoi na drodze dla rowerów i stanowi nawet śmiertelne niebezpieczeństwo w dla rowerzystów.
Wnioskuję więc o ominięcie słupa poprzez poprawne wyznaczenie przejazdów rowerowych i dokładne oznaczenie przebiegu drogi dla rowerów przed przejazdami jak i na wyspie dzielącej. Kolejne propozycje w punktach:
1. W miejscu gdzie nawierzchnia z kostki zwiększa szerokość ponad 2m , wymalować krawędzie drogi dla rowerów do szerokości 2m. Krawędzie poprowadzić w miarę blisko chodnika.
2. Zmniejszyć szerokość przejazdu rowerowego do szerokości drogi dla rowerów czyli do 2m . Wziąć pod uwagę ze szerokość przejazdu jest wyznaczona przez zewnętrzne krawędzie kwadratów, a nie wewnętrzne.
3. Wyznaczyć krawędzie drogi dla rowerów na wyspie dzielącej. Krawędzie powinny być w odległości 2m i być oddalone od słupa o 0,5m. W przypadku braku miejsca można przesunąć przejście dla pieszych lub zmniejszyć odległość od słupa do 0,2m.
Poszerzanie przejazdu rowerowego lub drogi dla rowerów przed przejazdem ma sens w przypadku potrzeby akumulacji rowerzystów. W omawianym miejscu akumulacja nie jest konieczna, gdyż rowerzyści mają tam bezwzględne pierwszeństwo przed samochodami.
W załącznikach zamieszczam zdjęcia poglądowe i szkic krawędzi drogi i przejazdu rowerowego proponowany przeze mnie. Proszę o konsultowanie projektu zmian z Pełnomocnikiem Prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej. Proszę o wdrożenie zmian przed zimą, gdyż wielu rowerzystów jeździ rowerem także w tej porze roku. Nie przeprowadza się zazwyczaj robót drogowych w tej porze roku.
Proszę o odpowiedź dotyczącą podjętych działań droga elektroniczna w terminie przewidzianym w KPA.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Ostatnio edytowano Pn sie 18, 2014 21:53 przez pzinek, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So sie 16, 2014 23:36 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Droga tam jest jednokierunkowa. Świadczą o tym znaki zakazu jazdy przy Popularnej i dalej oraz rowerki skierowane w jedna stronę (w stronę Włoch). Nie ma żadnej przyczyny, żeby ona była jednokierunkowa . Chciałbym wnioskować o likwidację znaków zakazu wjazdu i wymalowanie rowerków w obie strony.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So sie 16, 2014 23:39 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Obecnie ruch rowerowy przy Makro jest poprowadzony po drodze dla rowerów która 2 razy przecina drogę dojazdową. Jest to dosyć niewygodne/niebezpieczne, bo wjazd na przejazd jest pod katem prostym . Chciałbym wnioskować o wyznaczenie kontrapasa, a w druga stronę ruch odbywałby się na zasadach ogólnych . Jezdnia ma tam szerokość 6m, wiec nawet pasy w obie strony by się zmieściły

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So sie 16, 2014 23:48 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Jednokierunkowa DDR po pd-wsch stronie od popularnej do Śmigłowca. DDR jest jednokierunkowy bo po zjeździe z wiaduktu w stronę Włoch nie ma DDR, jest tylko jednokierunkowa dojazdówka. Proponuję wyznaczenie kontrapasa na odcinku od zjazdu z wiaduktu do początku DDR w stronę Włoch.
Jednokierunkowość zaczyna się już przed Śmigłowca mimo że rowerem nie da się przejechać dopiero za wiaduktem. Normalnie nie można wjechać ani w Śmigłowca, we Włodarzewską, czy Jutrzenki/Instalatorów.

Dotyczy: infrastruktury rowerowej przy Alejach Jerozolimskich pomiędzy skrzyżowaniem z ulicą Popularną a skrzyżowaniem z Mszczonowską i Śmigłowca

Na wskazanym odcinku istnieje obustronna infrastruktura rowerowa. Posiada ona jednak szereg wad które uniemożliwiają wygodne z niej korzystanie. Chciałbym wnioskować i jednocześnie zaproponować rozwiązania, które doprowadzą do poprawy jakości tej infrastruktury. Odcinek jest dosyć duży więc różnych wniosków/propozycji będzie kilka. W każdej propozycji będę opisywał stan istniejący, prawdopodobny problem i propozycję jego rozwiązania.

1.Jednokierunkowa DDR po północnej stronie w kierunku zachodnim od skrzyżowania przy posesji Aleje Jerozolimskie 162 do Popularnej.
Jednokierunkowość tej drogi dla rowerów jest wyznaczona przez znaki zakazu wjazdy przy Popularnej oraz przy Kopernik Office Buildings - Aleje Jerozolimskie 180. Dodatkowo kierunek określa orientacja znaków poziomych P-23 skierowanych tylko na zachód. Prawdopodobną przyczyną wprowadzenia jednokierunkowości jest naruszenie skrajni przez barierki na podjazdach oraz przez barierę energochłonną na wiadukcie. Szerokość drogi dla rowerów w obu tych miejscach spełnia minimalne 2m szerokości, jednak naruszenie skrajni spowodowało że droga dla rowerów może być tylko jednokierunkowa. Jednokierunkowa droga dla rowerów może mieć szerokość 1,5m. Jednak uznając ją za jednokierunkową nie można stwierdzić że nie narusza ona przepisów. W rzeczywistości jest to nadal (jednokierunkowa) droga dla rowerów z naruszona skrajnią.
W celu uczynienia tego ciągu dwukierunkowym proponuję nasŧepujące zmiany:
- Przesunąć barierki na podjazdach. W przypadku braku możliwości zamocowania ich 20 cm dalej proponuję wymianę ich na inny rodzaj barierek, a mianowicie odginające się od miejsca zamocowania.
- Wymienić klasyczne bariery energochłonne na linowe bariery energochłonne. Linowe bariery energochłonne zajmują mniej miejsca. Ewentualnie można wprowadzić wspólny ruch pieszych i rowerzystów, tworząc ciąg pieszo rowerowy. Poprawiłoby to warunki ruchu pieszych, którzy mają do dyspozycji od 1 do 1,5m chodnika.
2. Jednokierunkowa DDR po południowej stronie w kierunku wschodnim od Popularnej do Śmigłowca (na odcinku od końca DDR do wiaduktu rowery poruszają się po jednokierunkowej jezdni).
Jednokierunkowość tej drogi dla rowerów jest wyznaczona przez znaki zakazu wjazdy i nakaz skrętu przy Śmigłowca oraz przy dojeździe do Włodarzewskiej. Dodatkowo kierunek określa orientacja znaków poziomych P-23 skierowanych tylko na wschód. Przyczyny jednokierunkowości są takie same jak w punkcie 1. Proponuję też takie same rozwiązania. Na tej drodze dla rowerów jest też dodatkowa przyczyna ustalenia jednokierunkowości, a mianowicie brak możliwości kontynuowania jazdy w kierunku zachodnim po zjechaniu z wiaduktu. Istniejąca tam droga jest jednokierunkowa w stronę wschodnią. Nie ma natomiast zakazu jazdy w kierunku Instalatorów/Jutrzenki jak i pod wiadukt w stronę Budek Szczęśliwickich lub kontynuowanie jazdy w stronę Ursusa po północnej stronie Alej. Likwidacja jednokierunkowości na wiadukcie ułatwiłaby ruch rowerzystów nawet bez dodatkowych zmian w organizacji ruchu. Problematyczne jest natomiast umożliwenie kontynuacji jazdy w kierunku zachodnim. Jedną z propozycji jest wyznaczenie kontrapasa na jezdni jednokierunkowej. Jezdnia ta ma około 4,5 m szerokości co oznacza ze można wyznaczyć 1,5m kontrapasa i 3m pasa dla samochodów. Rowerzyści jadący na zachód musieliby zjechać na istniejącą drogę dla rowerów. Rowerzyści poruszający się na wschód poruszaliby się tak jak dotychczas na zasadach ogólnych. Drugim rozwiązaniem jest wyznaczenie ciągu pieszo rowerowego poprzez poszerzenie istniejącego chodnika. W przypadku braku miejsca można zwęzić jezdnie, która jak wcześniej wspomniałem ma 4,5 m. Można też pokusić się o oddzielną drogę dla rowerów. Jezdnia z chodnikiem ma 7m. 3m dla samochodów, 2m dla rowerów i 2 dla pieszych.
3. Nakaz skrętu i zakaz jazdy przy skrzyżowaniu ze Śmigłowca. Rowerzysta jadący od Blue City jest zmuszony do skrętu w prawo przed przejazdem rowerowym. Nakazuje się mu przecięcie Alej Jerozolimskich. Ma to sens ale tylko dla rowerzystów chcących przejechać przez wiadukt nad torami. Ktoś założył że należy zakazać jazdy już dużo wcześniej niż jest to potrzebne. Pozbawił w ten sposób wygodnej i bezpośredniej możliwości wjechania w Śmigłowca, a także we Włodarzewską. Rowerzysta jadący w Śmigłowca musi objechać rondo, a jadący we Włodarzewską przeciąć Aleje i przejechać pod wiaduktem. Proponuję usunięcie tych znaków i ewentualnie zastosowanie znaków informacyjnych o istniejącej kierunkowości i sposobie objazdu. Dla osób które mimo informacji przy Śmigłowca próbowały nadal jechać po południowej stronie. Proponuję postawienie znaku informującego o możliwości kontynuacji jazdy na zachód po przejechaniu pod wiaduktem i wjechaniu na północna drogę rowerowa.
Punkt ten nie będzie miał znaczenia przy wprowadzeniu w życie punktu nr 2. Jednak do czasu jego realizacji proponuje realizację moich propozycji.
4. Podjazdy na wiadukt wykonane zostały z niefazowanej kostki brukowej, która jest najmniej komfortowym rodzajem nawierzchni dla rowerów. Co ciekawe taka nawierzchnia nie jest zastosowana w pozostałych miejscach na omawianym odcinku - jest tam zastosowana kostka niefazowana. Fazowana kostka brukowa stawia spore opory toczenia utrudniając dodatkowo pokonywanie nachylenia. W miejscach gdzie kostka przechodzi w betonową nawierzchnię wiaduktu istnieję nienormatywne uskoki. Taka sytuacją występuje po 3 stornach: pn-zach, pd-wsch i pd-zach. Pn-wsch strona wydaje się być prawidłowa. W związku z powyższymi uwagami proszę o usunięcie skoków. Usuwanie uskoków będzie się wiązało z rozebraniem części drogi dla rowerów. Proponuję więc przy okazji wymianę nawierzchni na podjazdach na asfalt.
5. Wjazd na wiadukt po południowej stornie od strony ulicy Instalatorów jest niemożliwy z powodu zakazu wjazdu. Powoduje to że w niektórych relacjach przejazd bez łamania przepisów jest dłuższy o ponad kilometr w porównaniu do przejazdu łamiącego ten zakaz. Proponuję więc wyznaczenie kontrapasa dla rowerów prowadzącego do istniejącej drogi dla rowerów prowadzącej na wiadukt. Mógłby on być początkiem kontrapasa jaki proponuję w punkcie 2. Po ostatnim remoncie oznakowanie poziome wygląda jakby było przygotowane pod taki kontrapas. Jednak do dziś ten kontrapas nie powstał.
6. Na wysokości ronda na skrzyżowaniu Dailmera i Włodarzewskiej od drogi dla rowerów odchodzi pas wykonany z czerwonej kostki brukowej i prowadzi do przejścia dla pieszych. Nie jest on oznaczony jako droga dla rowerów. Kolejna sprawa to na dole zjazdu po pn-zach stronie trawa dzieląca drogę dla rowerów została wyjeżdżona przez rowerzystów. Oznacza to że wielu rowerzystów skraca sobie tam drogę kierując się do biurowców lub w stronę Budek Szcześliwickich. Aby jechać zgodnie z przepisami muszą nadrobić około 200m jadąc do zjazdu z Alej przy posesji Aleje Jerozolimskie 180 i z powrotem do Ronda. Proponuję budowę łącznika miedzy rondem (droga dla rowerów jako piąty wlot) a istniejąca drogą dla rowerów. Byłaby ona poprowadzona jak najkrótszą drogą czyli prostopadle do drogi dla rowerów. Nawierzchnię nowej drogi proponuję jako asfaltową, ewentualnie zastosować czerwoną kostkę, z której wykonany jest opisany wcześniej fragment chodnika. Ten fragment proponuję zachować wymieniając jednak nawierzchnię na szarą aby nie sugerowała że jest to nawierzchnia dla rowerzystów.
7. Skrzyżowanie Alej Jerozolimskich z Mszczonowską i Śmigłowca posiada komplet przejść i przejazdów po północnej, wschodniej i południowej stronie. Brakuje przejścia i przejazdu po stronie zachodniej. Utrudnia to pokonywanie skrzyżowania w niektórych relacjach rowerzystom a szczególnie pieszym. Tan brak dziwi ponieważ nie polepsza to ruchu samochodów, które i tak stoją na światłach. Proponuję więc wyznaczenie brakującej pary przejście przejazd po zachodniej stronie skrzyżowania.

Stan obecny :
+ jednokierunkowa DDR po polnocnej stronie w kierunku zachodnim od AJ 162 do Popularnej
+ jednokierunkowa DDR po południowej stronie w kierunku wschodnim od Popularnej do Śmigłowca (na odcinku od konća DDR do wiaduktu rowery poruszają się po jednokierunkowej jezdni)
+ nakaz skrętu przed Śmigłowca jadąc ze wschodu
+ zakaz na wiadukt od strony Instalatorów /Jutrzenki
- bardzo stromy i z 180 st. zakrętem podjazd po pd -zach stronie
+ na końcach wiaduktu spore uskoki
+ w okolicach ronda (Włodarzewska/ Daimlera) od DDR odchodzi nieoznakowana odnoga dochodząca do przejścia dla pieszych . - Czy to DDR, czy chodnik?
+ na dole zjazdu z wiaduktu po pn-zachodniej stornie jesy wyjezdzony tawnik pomiedzy DDR a chodnikem
+ na skrzyżowaniu AJ/Śmigłowca/Mszczonowska po zachodniej stronie brakuje przejscia/przejazdu
- wszystkie podjazdy są dosyć strome.
- wszystkie DDRy wykonane z kostki niefazowanej
Stan docelowy:
+ obie DDR dwukierunkowe na całej długości (na wiaduktach ewentulane CPRy)
+ wjazd na wiadukt od strony Instalatorów
+ przjazd/przejscie po zachodniej stronie skrzyżowania AJ/Śmigłowca/Mszczonowska
+ łącznik ronda (Włodarzewska/ Daimlera) z DDRem . Na rondzie jako 5 wlot.
- równa nawierzchnia asfaltowa bez uskoków
- nachylenie porownywalne z nachylemiem jezdni.
Jak to zrobić:
+ na podjazdach przeunać barierki lub wymienić na odchylone od pionu
+ na wiadukcie zastosować bariery linowe lub CPR
+ zrobic kontrapas od instalarow do wiaduktu
+ zrobić łacznik rondo DDR a istniejacy chodnik zostawic lub zamienic na beton szary.
+ na pd-zach stronie wyznaczych kontrapas w strone zach lub zrobic DDR lub CPR
- przebudowac nasypy wiaduktu aby zminejszyc nachylenie podjazdów
- Wyasfaltować

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Ostatnio edytowano Pt wrz 05, 2014 0:35 przez pzinek, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So sie 16, 2014 23:51 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Brakujące przejścia dla pieszych/przejazdy na Rondzie Zesłańców Syberyjskich. Układ wysepek jest tak zaprojektowany ze umożliwia przeprowadzenie przejść i przejazdów bez zamiany ustawienia świateł dla samochodów. Obecna Św. Przepustowość ruchu samochodowego byłaby zachowana. Największym problemem jest kolizja z daszkiem nad przejściami podziemnymi. Jednym z pomysłów byłoby ominiecie tych daszków. Drugim pomysłem jest wyburzenie środkowej części i zrobienie kładek nad schodami. Najlepiej byłoby zasypać ale to grubsza sprawa.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So sie 16, 2014 23:53 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Nachylenie podjazdów na wiadukt nad torami do Radomia jest bardzo duże. Nawet do 7 stopni co stanowi nawet 12% (samochody maja około 2stopni). Jest to bardzo dużo i jest ciężko nawet z rowerem z przerzutkami. Takie nachylenie wynika z tego ze podjazdy dla rowerów są 2 razy krótsze niż podjazdy dla samochodów, a przez to bardziej strome. Jest to dziwne gdyż kierowcy samochodów się nie męcza. Moja propozycja polega na zrobieniu podjazdów rowerowych w takim samym poziomie co podjazd dla samochodów. Trzeba by było obok jezdni samochodowej poszerzyć wał i zrobić tam DDR.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N sie 17, 2014 0:00 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Dotyczy: infrastruktury rowerowej po północnej stronie Alej Jerozolimskich pomiędzy ulicą Grzymały Sokołowskiego a rondem Zawiszy.

Szanowni Państwo,

Na wskazanym odcinku istnieją 2 fragmenty dróg rowerowych. Pierwszy (asfaltowy) zaczyna się przy skrzyżowaniu z ulica Grzymały-Sokołowskiego i kończy się około 170m dalej w stronę ronda Zawiszy. Zakończenie jest bardzo niebezpieczne, gdyż na przedłużeniu drogi dla rowerów ustawiony jest płotek (dalej jest trawnik). Nie ma żadnych znaków sugerujących rowerzyście, że dalej nie da się jechać. Nie da się zjechać na jezdnię, gdyż jezdnia prowadzi w przeciwnym kierunku. Rowerzysta, który tam wjedzie jest w pułapce.
Drugi fragment drogi dla rowerów (z czerwonej kostki) ma około 400m, zaczyna się przy przystanku Białobrzeska 02 i kończy przed przystankiem Spiska 02 (w okolicach ostatniego wieżowca). Ciężko nazwać to drogą dla rowerów. To, że jest to droga dla rowerów, sugeruje czerwona nawierzchnia i linia na mapie rowerowej Warszawy. Na znacznej długości nie spełnia jednak wymogów drogi dla rowerów. Brakuje oznakowania pionowego i poziomego (jest klika znaków w okolicy przystanku Białobrzeska), jest zbyt wąska, na drodze stoją skrzynki techniczne, nie da się na nią wjechać i zjechać z jezdni Alej Jerozolimskich. Jazda taką infrastrukturą stwarza zagrożenie dla zdrowia i życia rowerzystów. Jednak według prawa rowerzysta ma obowiązek nią jeździć.
W związku powyższym stanem proponuję następujące rozwiązania:
Wybudowanie brakujących i przebudowanie istniejących fragmentów drogi rowerowej na całym odcinku od Grzymały Sokołowskiego do ronda Zawiszy. Ewentualnie w celu zmniejszenia kosztów można wprowadzić ruch rowerowy na parking przed wieżowcami. Ma on kilkaset metrów długości. Obok znajduje się stacja Veturilo i samoobsługowa stacja naprawy rowerów. Takie rozwiązanie jest bezpieczne bo parkujące samochody jadą ostrożnie. Ruch rowerowy przez parking funkcjonuje obok byłego centrum Medicover na Bitwy Warszawskiej 1920 roku i przy salonie Renault niedaleko ulicy Mszczonowskiej. Wymagałoby to dobudowania fragmentu łączącego z asfaltową droga dla rowerów (bliżej Grzymały Sokołowskiego) oraz fragmentu od końca parkingu do ronda Zawiszy. Jako, że przygotowanie do wybudowania pełnego rozwiązania mogą trochę potrwać proponuję rozwiązania doraźne poprawiające bezpieczeństwo. Wnioskuję o postawienie znaku końca drogi rowerowej przy końcu fragmentu asfaltowego, wyraźne oznaczenie niebezpieczeństwa jakim jest ogrodzenie trawnika i postawienie znaku "ślepa ulica" przy Grzymały Sokołowskiego (w celu poinformowania o braku możliwości kontynuowania jazdy po kilkuset metrach). Jeżeli chodzi o fragment wykonany z kostki wnioskuję o likwidację tej drogi dla rowerów poprzez usunięcie oznakowania pionowego i poziomego.

W załącznikach zamieszczam zdjęcia opisanych fragmentów. Proszę o konsultowanie projektu zmian z Pełnomocnikiem Prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej. Proszę o wdrożenie zmian przed zimą, gdyż wielu rowerzystów jeździ rowerem także w tej porze roku, nie przeprowadza się wtedy robót drogowych.
Proszę o odpowiedź dotyczącą podjętych działań droga elektroniczna w terminie przewidzianym w KPA.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Ostatnio edytowano Śr sie 20, 2014 21:53 przez pzinek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N sie 17, 2014 0:04 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Wniosek będzie dotyczył wyznaczenia infrastruktury pomiędzy RZS a Grzymały po stornie dworców. Od RZS, koło PKSu dopuścic ruch rowerów po drogach dla autobusów i jakiś ruch pod prąd. Koło PKP po jezdniach. Koło PKP informatyka po parkingu.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL