zm.org.pl http://forum.zm.org.pl/ |
|
Budżet partycypacyjny - Śródmieście http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=3304 |
Strona 2 z 7 |
Autor: | patryk84b [ So sie 15, 2015 22:03 ] |
Tytuł: | Re: Budżet partycypacyjny - Śródmieście |
Dopiero teraz zauważyłem, że zmieniła się organizacja ruchu na Szkolnej i jest jednokierunkowa (od Świętokrzyskiej do Rysiej, tak jak dalej jezdnia Pl. Dąbrowskiego). |
Autor: | olek [ N paź 25, 2015 20:45 ] |
Tytuł: | Re: Budżet partycypacyjny - Śródmieście |
Co byście powiedzieli na to, by z puli ogólnodzielnicowej zrobić doprowadzenie DDR wzdłuż al. JP2 do stanu używalności? Po stronie śródmiejskiej oczywiście. Coś w ten deseń: Koszt 0,5 - 1 mln, w zależności od zakresu. W obszarze Powiśle - Muranów dojrzewa mi projekt: "Bezpieczna ulica Stawki - przejścia dla pieszych, pasy rowerowe, miejsca postojowe" Ale już chyba dzisiaj nie zdążę rozrysować. |
Autor: | m.pienkos [ N paź 25, 2015 21:26 ] |
Tytuł: | Re: Budżet partycypacyjny - Śródmieście |
Jeśli chodzi o JP2, to zasadniczo ZDM ma na to zadanie inwestycyjne na lata 2016-17. Ale - kwota wystarczy raczej tylko na odcinek ONZ-Nowogrodzka, a o finansowanie reszty będziemy musieli się jeszcze starać. Także dodatkowym 1 mln pewnie nie wzgardzimy |
Autor: | mikeleg [ Pn paź 26, 2015 21:54 ] |
Tytuł: | Re: Budżet partycypacyjny - Śródmieście |
W Śródmieściu quasi-podobny problem jak JP II to Wisłostrada. Niby jest ścieżka wzdłuż Wisłostrady, ale na gwałt jest potrzebna druga, szczególnie pomiędzy Świętokrzyskim, a Ludną, bo tam trzeba jechać jezdnią co w sumie jest hardcorem. Tak na prawdę po zachodniej stronie tylko przy fontannach DDR spełnia standardy, CPR przy CNK jest do akceptacji jest jako tako. A pracy jest sporo. Największy problem to odcinek Most Średnicowy - Most Poniatowskiego. W tym miejscu nie widzę jakiegoś genialnego rozwiązania: https://goo.gl/maps/41sNJ4irkS22 Jakieś genialne pomysły co zrobić z ruchem rowerowym na północ zakładając, że nie chcemy wycinać drzew i likwidować pasa ruchu? Paradoksalnie najlepsze rozwiązania to byłyby wyasfaltowanie chodnika, zwiększenie dopuszczalnej prędkości do 60km/h albo oznaczenie chodnika znakiem DDR. Wszystko politycznie niepoprawne Na CPR chyba trochę za mało miejsca jest, choć może pomimo miejscowych zwężeń? Do przemyślenia jest też słabe miejsce pod Mostem Śląsko-Dąbrowskim i przejazd przez ul. Nowy Zjazd. |
Autor: | mikeleg [ Pn paź 26, 2015 22:16 ] |
Tytuł: | Re: Budżet partycypacyjny - Śródmieście |
A tak a propos Wisłostrady to w 2011 roku zlikwidowano przejście przy Wilanowskiej (w celu zwiększenia dop. prędkości), więc jeśli sygnalizacja to może tam ? |
Autor: | piter [ Wt paź 27, 2015 21:22 ] |
Tytuł: | Re: Budżet partycypacyjny - Śródmieście |
olek napisał(a): Co byście powiedzieli na to, by z puli ogólnodzielnicowej zrobić doprowadzenie DDR wzdłuż al. JP2 do stanu używalności? Przydałyby się jeszcze 3 krótkie łączniki od DDR do ślepych zakończeń Pawiej, Niskiej i Lewartowskiego. Co do wyniesień - może jeszcze podnieść przejazdy przez plac Mirowski i Elektoralną (chyba że obecność sygnalizacji w jakiś sposób to wyklucza)?Do puli luźnych pomysłów pozwolę sobie dorzucić jeszcze budowę jakiegoś rozdzielenia kierunków ruchu (np. w formie azylu na przejściu) na wylocie kontrapasa na Mokotowskiej w plac Zbawiciela. Jeden z powodów: http://i.imgur.com/ZTQhbI8.jpg |
Autor: | marek.slon [ Wt paź 27, 2015 23:10 ] |
Tytuł: | Re: Budżet partycypacyjny - Śródmieście |
Podsuwam drobiazg: przejazd z Senatorskiej w Elektoralną. Obie ulice stanowią dobrą alternatywę dla Al. Solidarności w kierunku zachodnim. Na Pl. Bankowym jest problem: z Senatorskiej można wjechać w lewo w ostani zjazd, dojechać do przejścia, samo przeprowadzenie roweru przez jezdnię jest dla mnie do przełknięcia (choć wolałbym przejechać, ale to chyba nie na BP), ale dalej zaczynają schody i to zupełnie dosłownie. Gdyby odsunąć od nich jezdnię o jakieś 2 m - miejsce jest - i puścić tam wydzielony fizycznie kontrpas, byłoby znacznie łatwiej. 70 m kontrpasa - tyle trzeba, żeby względnie udrożnić dość długą trasę. |
Autor: | olek [ Śr paź 28, 2015 5:35 ] |
Tytuł: | Re: Budżet partycypacyjny - Śródmieście |
piter napisał(a): olek napisał(a): Co byście powiedzieli na to, by z puli ogólnodzielnicowej zrobić doprowadzenie DDR wzdłuż al. JP2 do stanu używalności? Przydałyby się jeszcze 3 krótkie łączniki od DDR do ślepych zakończeń Pawiej, Niskiej i Lewartowskiego. Co do wyniesień - może jeszcze podnieść przejazdy przez plac Mirowski i Elektoralną (chyba że obecność sygnalizacji w jakiś sposób to wyklucza)?Łączniki kupuję. Wyniesień raczej nie powinno się łączyć z sygnalizacją. marek.slon napisał(a): Podsuwam drobiazg: przejazd z Senatorskiej w Elektoralną. Było, w zeszłym roku zweryfikowane negatywnie: http://wrzutnia.zm.org.pl/pub/projekty/ ... ankowy.jpg Cytuj: Gdyby odsunąć od nich jezdnię o jakieś 2 m - miejsce jest - i puścić tam wydzielony fizycznie kontrpas, byłoby znacznie łatwiej. 70 m kontrpasa - tyle trzeba, żeby względnie udrożnić dość długą trasę. Po co Ci kontrapas na dwukierunkowym odcinku ulicy? |
Autor: | olek [ Śr paź 28, 2015 6:22 ] |
Tytuł: | Re: Budżet partycypacyjny - Śródmieście |
olek napisał(a): "Bezpieczna ulica Stawki - przejścia dla pieszych, pasy rowerowe, miejsca postojowe" Założenia: - wyznaczenie obustronnych jednokierunkowych pasów rowerowych na jezdni ul. Stawki między Karmelicką a Lewartowskiego; - wyznaczenie nowego przejścia dla pieszych w rejonie skrzyżowania z ul. Dubois (tu mam problem z różnicą wysokości, vide rysunek); - poprawę bezpieczeństwa na 3 istniejących przejściach - przy przystanku Dzika, skrzyżowaniach z Pokorną i Lewartowskiego; - wydłużenie o ok. 100 m odcinka z wydzielonym torowiskiem; - korektę lokalizacji przystanku autobusowego i tramwajowego Dzika dla zachowania przepisowych odległości; - na przystanku Dzika samochody jadą tylko po torowisku, by uniemożliwić wjeżdżanie w wysiadających pasażerów - prawie jak antyzatoka, ale nie do końca, zostawiamy wsiadanie z jezdni, żeby nie wchodzić w przebudowę za miliony; - ewentualnie zmianę lokalizacji przystanku autobusowego Inflancka, tak by był trochę dalej od przystanku Muranowska (obecnie ~150 m); - wyznaczenie pasów postojowych na szerszych odcinkach jezdni. Bardzo robocze rysunki: Z kolejnych pomysłów - skoro już zaczęto dłubać przy Marszałkowskiej, to może pociągnąć temat po stronie zachodniej od Królewskiej do placu Bankowego? Wywalić parkowanie na jezdnię i zrobić DDR +/- w miejscu obecnego parkowania. W ramach tego można by też zrobić drugą przymiarkę do przejazdu Senatorska - Elektoralna, o której pisał Marek Słoń wyżej. |
Autor: | m.pienkos [ Śr paź 28, 2015 17:50 ] |
Tytuł: | Re: Budżet partycypacyjny - Śródmieście |
A na tych Stawkach przy Dzikiej to nie uzyskasz odwrotnego efektu - paraliżu dla tramwaju? Nie znam aż tak tej ulicy, ale potrafi się zakorkować. Co do Marszałkowskiej - też o tym myślimy. Tyle że to raczej dość droga zabawa, bo trzeba wszystkie latarnie przestawić. |
Strona 2 z 7 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |