zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

Budżet partycypacyjny - Śródmieście
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=3304
Strona 2 z 7

Autor:  patryk84b [ So sie 15, 2015 22:03 ]
Tytuł:  Re: Budżet partycypacyjny - Śródmieście

Dopiero teraz zauważyłem, że zmieniła się organizacja ruchu na Szkolnej i jest jednokierunkowa (od Świętokrzyskiej do Rysiej, tak jak dalej jezdnia Pl. Dąbrowskiego).

Autor:  olek [ N paź 25, 2015 20:45 ]
Tytuł:  Re: Budżet partycypacyjny - Śródmieście

Co byście powiedzieli na to, by z puli ogólnodzielnicowej zrobić doprowadzenie DDR wzdłuż al. JP2 do stanu używalności? Po stronie śródmiejskiej oczywiście. Coś w ten deseń:

Obrazek

Koszt 0,5 - 1 mln, w zależności od zakresu.

W obszarze Powiśle - Muranów dojrzewa mi projekt:

"Bezpieczna ulica Stawki - przejścia dla pieszych, pasy rowerowe, miejsca postojowe"

Ale już chyba dzisiaj nie zdążę rozrysować.

Autor:  m.pienkos [ N paź 25, 2015 21:26 ]
Tytuł:  Re: Budżet partycypacyjny - Śródmieście

Jeśli chodzi o JP2, to zasadniczo ZDM ma na to zadanie inwestycyjne na lata 2016-17. Ale - kwota wystarczy raczej tylko na odcinek ONZ-Nowogrodzka, a o finansowanie reszty będziemy musieli się jeszcze starać. Także dodatkowym 1 mln pewnie nie wzgardzimy ;)

Autor:  mikeleg [ Pn paź 26, 2015 21:54 ]
Tytuł:  Re: Budżet partycypacyjny - Śródmieście

W Śródmieściu quasi-podobny problem jak JP II to Wisłostrada. Niby jest ścieżka wzdłuż Wisłostrady, ale na gwałt jest potrzebna druga, szczególnie pomiędzy Świętokrzyskim, a Ludną, bo tam trzeba jechać jezdnią co w sumie jest hardcorem. Tak na prawdę po zachodniej stronie tylko przy fontannach DDR spełnia standardy, CPR przy CNK jest do akceptacji jest jako tako. A pracy jest sporo.

Największy problem to odcinek Most Średnicowy - Most Poniatowskiego.

W tym miejscu nie widzę jakiegoś genialnego rozwiązania:
https://goo.gl/maps/41sNJ4irkS22

Jakieś genialne pomysły co zrobić z ruchem rowerowym na północ zakładając, że nie chcemy wycinać drzew i likwidować pasa ruchu?

Paradoksalnie najlepsze rozwiązania to byłyby wyasfaltowanie chodnika, zwiększenie dopuszczalnej prędkości do 60km/h albo oznaczenie chodnika znakiem DDR. Wszystko politycznie niepoprawne ;) Na CPR chyba trochę za mało miejsca jest, choć może pomimo miejscowych zwężeń?

Do przemyślenia jest też słabe miejsce pod Mostem Śląsko-Dąbrowskim i przejazd przez ul. Nowy Zjazd.

Autor:  mikeleg [ Pn paź 26, 2015 22:16 ]
Tytuł:  Re: Budżet partycypacyjny - Śródmieście

A tak a propos Wisłostrady to w 2011 roku zlikwidowano przejście przy Wilanowskiej (w celu zwiększenia dop. prędkości), więc jeśli sygnalizacja to może tam ;)?

Autor:  piter [ Wt paź 27, 2015 21:22 ]
Tytuł:  Re: Budżet partycypacyjny - Śródmieście

olek napisał(a):
Co byście powiedzieli na to, by z puli ogólnodzielnicowej zrobić doprowadzenie DDR wzdłuż al. JP2 do stanu używalności?
Przydałyby się jeszcze 3 krótkie łączniki od DDR do ślepych zakończeń Pawiej, Niskiej i Lewartowskiego. Co do wyniesień - może jeszcze podnieść przejazdy przez plac Mirowski i Elektoralną (chyba że obecność sygnalizacji w jakiś sposób to wyklucza)?

Do puli luźnych pomysłów pozwolę sobie dorzucić jeszcze budowę jakiegoś rozdzielenia kierunków ruchu (np. w formie azylu na przejściu) na wylocie kontrapasa na Mokotowskiej w plac Zbawiciela.
Jeden z powodów: http://i.imgur.com/ZTQhbI8.jpg

Autor:  marek.slon [ Wt paź 27, 2015 23:10 ]
Tytuł:  Re: Budżet partycypacyjny - Śródmieście

Podsuwam drobiazg: przejazd z Senatorskiej w Elektoralną. Obie ulice stanowią dobrą alternatywę dla Al. Solidarności w kierunku zachodnim. Na Pl. Bankowym jest problem: z Senatorskiej można wjechać w lewo w ostani zjazd, dojechać do przejścia, samo przeprowadzenie roweru przez jezdnię jest dla mnie do przełknięcia (choć wolałbym przejechać, ale to chyba nie na BP), ale dalej zaczynają schody i to zupełnie dosłownie. Gdyby odsunąć od nich jezdnię o jakieś 2 m - miejsce jest - i puścić tam wydzielony fizycznie kontrpas, byłoby znacznie łatwiej. 70 m kontrpasa - tyle trzeba, żeby względnie udrożnić dość długą trasę.

Autor:  olek [ Śr paź 28, 2015 5:35 ]
Tytuł:  Re: Budżet partycypacyjny - Śródmieście

piter napisał(a):
olek napisał(a):
Co byście powiedzieli na to, by z puli ogólnodzielnicowej zrobić doprowadzenie DDR wzdłuż al. JP2 do stanu używalności?
Przydałyby się jeszcze 3 krótkie łączniki od DDR do ślepych zakończeń Pawiej, Niskiej i Lewartowskiego. Co do wyniesień - może jeszcze podnieść przejazdy przez plac Mirowski i Elektoralną (chyba że obecność sygnalizacji w jakiś sposób to wyklucza)?


Łączniki kupuję. Wyniesień raczej nie powinno się łączyć z sygnalizacją.

marek.slon napisał(a):
Podsuwam drobiazg: przejazd z Senatorskiej w Elektoralną.


Było, w zeszłym roku zweryfikowane negatywnie:

http://wrzutnia.zm.org.pl/pub/projekty/ ... ankowy.jpg

Cytuj:
Gdyby odsunąć od nich jezdnię o jakieś 2 m - miejsce jest - i puścić tam wydzielony fizycznie kontrpas, byłoby znacznie łatwiej. 70 m kontrpasa - tyle trzeba, żeby względnie udrożnić dość długą trasę.


Po co Ci kontrapas na dwukierunkowym odcinku ulicy?

Autor:  olek [ Śr paź 28, 2015 6:22 ]
Tytuł:  Re: Budżet partycypacyjny - Śródmieście

olek napisał(a):
"Bezpieczna ulica Stawki - przejścia dla pieszych, pasy rowerowe, miejsca postojowe"


Założenia:

- wyznaczenie obustronnych jednokierunkowych pasów rowerowych na jezdni ul. Stawki między Karmelicką a Lewartowskiego;

- wyznaczenie nowego przejścia dla pieszych w rejonie skrzyżowania z ul. Dubois (tu mam problem z różnicą wysokości, vide rysunek);

- poprawę bezpieczeństwa na 3 istniejących przejściach - przy przystanku Dzika, skrzyżowaniach z Pokorną i Lewartowskiego;

- wydłużenie o ok. 100 m odcinka z wydzielonym torowiskiem;

- korektę lokalizacji przystanku autobusowego i tramwajowego Dzika dla zachowania przepisowych odległości;

- na przystanku Dzika samochody jadą tylko po torowisku, by uniemożliwić wjeżdżanie w wysiadających pasażerów - prawie jak antyzatoka, ale nie do końca, zostawiamy wsiadanie z jezdni, żeby nie wchodzić w przebudowę za miliony;

- ewentualnie zmianę lokalizacji przystanku autobusowego Inflancka, tak by był trochę dalej od przystanku Muranowska (obecnie ~150 m);

- wyznaczenie pasów postojowych na szerszych odcinkach jezdni.

Bardzo robocze rysunki:

Obrazek

Obrazek

Z kolejnych pomysłów - skoro już zaczęto dłubać przy Marszałkowskiej, to może pociągnąć temat po stronie zachodniej od Królewskiej do placu Bankowego? Wywalić parkowanie na jezdnię i zrobić DDR +/- w miejscu obecnego parkowania. W ramach tego można by też zrobić drugą przymiarkę do przejazdu Senatorska - Elektoralna, o której pisał Marek Słoń wyżej.

Autor:  m.pienkos [ Śr paź 28, 2015 17:50 ]
Tytuł:  Re: Budżet partycypacyjny - Śródmieście

A na tych Stawkach przy Dzikiej to nie uzyskasz odwrotnego efektu - paraliżu dla tramwaju? Nie znam aż tak tej ulicy, ale potrafi się zakorkować.

Co do Marszałkowskiej - też o tym myślimy. Tyle że to raczej dość droga zabawa, bo trzeba wszystkie latarnie przestawić.

Strona 2 z 7 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/