Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz lis 19, 2015 20:30 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): N lut 01, 2015 23:47
Posty: 31
Lokalizacja: Wola, Śródmieście
Zwłaszcza z innej dzielnicy. ;) Jak udowodniliście, w Warszawie takie połączenie rowerowe to istna poezja. ;) Po treningu w trupa, na dobicie podjazd, na schłodzenie powrocik. ;) Oczywiście doceniam poczucie humoru, ale jak mówię, realia są, jakie są. Kto ma blisko, sobie przybiega po prostu, kto ma daleko, raczej będzie sobie radził inaczej. Dziś w Torwarze występ chóru Aleksandrowa, wszystko w całej okolicy zastawione od A do Z.
Ja mam, jak powiedział klasyk, bardzo dobre połączenie, ale z powrotem już raczej z podwózki korzystam. I tak staram się namawiać znajomych, żeby nie każdy przyjeżdżał sam autem, tylko kto może komunikacją, a potem się po kilka osób porozwozić. Skasuje się miejsca tam, ludzie będą stawać gdzie indziej. Jest tam też bieda parking w opłakanym stanie: https://www.google.pl/maps/@52.2207344, ... 312!8i6656, czy ktoś sfinansuje doprowadzenie go do kultury, mam poważne wątpliwości.

I pozostaje kwestia miejsca na te pasy, na całej długości proponowanego odcinka raczej może go nie być. Co nie znaczy, że nie można ich zrobić tam, gdzie to miejsce jest i nie wywoła to konfliktów.

Aha, mam pytanie. Czy może ktoś wie, jak przestawia się sytuacja prawna i jakie są plany co do stadionu Skry? Bo tam jest nowiutka bieżnia, powszechnego dostępu do niej nie ma. Stadion jest w stanie kompletnej ruiny. Dlaczego pytam? Kolega wpadł na pomysł, żeby w ramach BP zrobić ziemną bieżnię na Polu Mokotowskim. Miejsce jest(na przykład tereny po MPO), koszty myślę nie byłyby gigantyczne, a byłaby to mega fajna i przydatna sprawa. Zwłaszcza w takiej lokalizacji. Tylko pytanie, po co się w to bawić, skoro metr obok jest nowa, piękna tartanowa bieżnia, po której hula wiatr. Będę bardzo wdzięczny za informacje/propozycje/sugestie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lis 21, 2015 9:29 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Rob. S. napisał(a):
Czy może ktoś wie, jak przestawia się sytuacja prawna i jakie są plany co do stadionu Skry?


http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1, ... adion.html

Cytuj:
Co teraz? - Potwierdzenie przez sąd, że to miasto ma prawo zarządzać terenami Skry, to fundament, na którym można planować dalsze posunięcia - mówi Agnieszka Kłąb z ratusza. - Byliśmy już po słowie z Ministerstwem Sportu o współpracy przy realizacji nowego stadionu lekkoatletycznego na Skrze. Musimy wrócić do rozmów z nowym kierownictwem resortu.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lis 21, 2015 9:42 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): N lut 01, 2015 23:47
Posty: 31
Lokalizacja: Wola, Śródmieście
Cześć, świetny timing, sam właśnie miałem wkleić. :) No idealnie trafiłem z tematem. :)

Jak widać na załączonych obrazkach, na stadionie jest piękna bieżnia(jest w znacznie lepszej kondycji niż ta na Agrykoli), natomiast sam obiekt jest w stanie totalnej ruiny. Na pewno warto teraz się szczególnie sprawą interesować. Miejsce jest po prostu świetne, do tego znacznie lepiej skomunikowane niż Agrykola i Ursus. Warto o nie powalczyć na pewno, tak żeby jak najszybciej było to miejsce powszechnie dostępne i przyjazne dla wszystkich chcących aktywnie spędzać czas.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lis 26, 2015 9:07 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Skra to już trochę OT. Uczcijmy muszących dojeżdżać na treningi samochodem minutą ciszy:

Obrazek

...i wróćmy do tematu, czyli rowerowych pomysłów na BP w Śródmieściu:

Brownie napisał(a):
Poza tym mam propozycję wyznaczenia pasów rowerowych na ciągu Rozbrat - Myśliwieckiej - Szwoleżerów, odcinek od Książęcej do Czerniakowskiej.


Południowy odcinek Myśliwieckiej i Szwoleżerów mają niecałe 8 m szerokości, niespecjalnie widzę zmieszczenie tam pasów rowerowych. A zrobienie pasa w jedną stronę na tego typu ulicach pogarsza warunki jazdy w drugą.

Ja zapewne zgłoszę zbiorczy projekt uzupełnienia sieci o parę krótkich odcinków DDR:

1. Al. JP2 odc. Stawki - Babka - patrz wyżej.

2. Dokończenie zjazdów z mostu Gdańskiego:

Obrazek

3. Południowa strona al. AL:

http://wrzutnia.zm.org.pl/pub/Ochota/RJP/rjp.png

To ostatnie rok temu narysował Hermes, Pełnomocnik deklarował, że zrobi poza BP, ale nie widać żadnych działań w tym kierunku. Ja bym to pociągnął do Marszałkowskiej jako malowankę, tak by można było przejechać bezkolizyjnie nad Trasą Łazienkowską.

Do rozważenia też:

4. Kawałek zachodniej strony Czerniakowskiej dla ominięcia Łazienek (29 Listopada - Suligowskiego)

5. Przedłużenie projektowanego DDR przy Chałubińskiego od Nowogrodzkiej do Wspólnej (łatwe) lub Hożej (wymaga wywalenia parkowania albo zabrania pasa ruchu przed właściwym ministerstwem - ale ministerstwo ma parking z boku / z tyłu, więc może nie upadnie od tego).

Coś jeszcze?

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lis 27, 2015 19:32 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 10:27
Posty: 186
olek napisał(a):
To ostatnie rok temu narysował Hermes, Pełnomocnik deklarował, że zrobi poza BP, ale nie widać żadnych działań w tym kierunku.

No nie widać, bo lista takich projektów do zrobienia rozrosła się do 40 sztuk... Zgłaszać można, najwyżej wskoczy na wyższe miejsce w kolejce ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt gru 11, 2015 20:08 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Połączenie Tamki z mostem Świętokrzyskim, podejście n+1. Rysunek:

http://wrzutnia.zm.org.pl/pub/budzet/sr ... ajecza.jpg

W stronę centrum:

Zjazd z mostu:
- skoro IR strzela focha na włączenie w jezdnię, to na odcinku na którym jezdnia poszerza się do 3 pasów, wygradzamy jeden z nich na normatywną DDR;
- na przejeździe przez Wybrzeże Kościuszkowskiego wraca wspólna blenda

Zajęcza, odc. Wybrzeże Kościuszkowskie - Dobra:
- jest: 10 m jezdni
- robimy: 1,5 m pas rowerowy, 2x3,0 m pasy ruchu, 2,5 m pas postojowy po lewej
- na wysokości przystanku zostawiamy istniejący 3 pas jako zatokę, jednokierunkowa DDR omija przystanek po terenie prowizorycznego parkingu, który wcina się na 3 m w pas drogowy
- przed Dobrą jeden pas do skrętu w lewo (obecnie zakaz, nie dotyczy autobusów), jeden na wprost i w prawo (obecnie jest wydzielony w prawo).

Zajęcza, odc. Dobra - Topiel:
- jest: 7,5 m jezdni (trochę naciągane, z rynsztokami)
- robimy: 1,5 m pas rowerowy i 2x3,0 m pasy ruchu

Lepiej byłoby: pas rowerowy, pas ruchu i pas postojowy po lewej, bo: jest zapotrzebowanie na miejsca dla dostaw, chodniki wąskie i nieprzyjemne, a wliczanie rynsztoka do szerokości pasa rowerowego to zła praktyka. Wtedy na skrzyżowaniu z Dobrą jeden pas musiałby być do skrętu w lewo tylko.

Zastanawiałem się też, czy na całej Zajęczej nie zrobić dwukierunkowego DDR, na większości odcinka wygrodzonego z jezdni. Ale trzeba by sporo ruszyć sygnalizację przy Dobrej, na której przejście dla pieszych jest bardzo odsunięte od skrzyżowania.

W stronę Pragi:

Odc. Topiel - Dobra:
- jest: 11 m jezdni i 4 pasy ruchu po 2,75 m (jak te autobusy, które rzekomo 3,25 m potrzebują, się tam mieszczą?)
- robimy: opaska 0,5 m, 1 pas rowerowy 1,5 m, 2 pasy ruchu ogólnego po 3,25 m, pas do skrętu 3,0 m

Odc. Dobra - Wybrzeże Kościuszkowskie:
- jest: 8,5 m jezdni
- robimy: 0,5 m opaska, 1,5 m pas rowerowy, 2x3,25 m pasy ruchu
- można zejść z szerokości pasów ruchu i zrzucić parkowanie jednym kołem na jezdnię, ale patrząc po Krasińskiego to nie wiem czy warto

Wjazd na most:
- zjazd z pasa na Tamce a la Świętokrzyska / Czackiego
- zabudowa początku 3 pasa (zamiana zatoki otwartej na zamkniętą)
- dzięki temu pojawia się miejsce na normatywne DDR i chodnik wzdłuż jezdni na wysokości wyjścia ze stacji metra
- na wysokości przystanku autobusowego budowa ok. 100 m nowej DDR - obejścia przystanku, na którym obecnie rowerzyści jeżdżą po ludziach albo trawniku; trochę będzie trzeba ziemi podsypać.

Niestety, trzeba ruszyć 4,5 sygnalizacji. W 3 przypadkach rowery na sygnale ogólnym S-1 ze względu na śluzy, ewentualnie na Tamka / Dobra można wprowadzić S-1a, ale niekoniecznie warto. Jedna wspólna blenda. Może w ogólnodzielnicowym się zmieści.

Opinie?

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt gru 11, 2015 21:02 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
olek napisał(a):
W stronę centrum:

Zjazd z mostu:
- skoro IR strzela focha na włączenie w jezdnię, to na odcinku na którym jezdnia poszerza się do 3 pasów, wygradzamy jeden z nich na normatywną DDR;


A czemu tym razem niedasię? Ryzyko, że kierowca pomyli kierunki, samochód zacznie jechać do tyłu i wjedzie w rowerzystę włączającego się do ruchu?

Cytuj:
- na przejeździe przez Wybrzeże Kościuszkowskiego wraca wspólna blenda


A co z odcinkiem przed wspólną blendą? Ciasno tam na ruch mieszany na chodniku...

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So gru 12, 2015 8:40 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
axxenfall napisał(a):
A czemu tym razem niedasię? Ryzyko, że kierowca pomyli kierunki, samochód zacznie jechać do tyłu i wjedzie w rowerzystę włączającego się do ruchu?


Zachęcałoby to rowerzystów do nieprzepisowych zachowań, tzn. jazdy jezdnią gdy obok jest droga dla rowerów i pieszych.

axxenfall napisał(a):
A co z odcinkiem przed wspólną blendą? Ciasno tam na ruch mieszany na chodniku...


Z której strony? Od strony mostu przy skrzyżowaniu możesz spokojnie dołożyć kilkanaście metrów kwadratowych chodnika. Ciasno jest dalej, gdzie zaczynają się drzewka i wał ziemny, który może kryć Bardzo Ważne Instalacje:

https://goo.gl/maps/4fPFFsiFmz62

Od strony centrum tak jak pisałem wyżej - trzeba przesunąć ogrodzenie parkingu, który obecnie wchodzi na ok. 3 m w pas drogowy:

https://goo.gl/maps/xZKEuQkS8Fs

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So gru 12, 2015 8:44 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
olek napisał(a):
Z której strony? Od strony mostu przy skrzyżowaniu możesz spokojnie dołożyć kilkanaście metrów kwadratowych chodnika. Ciasno jest dalej, gdzie zaczynają się drzewka i wał ziemny, który może kryć Bardzo Ważne Instalacje.


Tak, o tym myślałem. Faktycznie, jest miejsce na uzupełnienie chodnika. Dodałbym je w takim razie do rysunku, bo obecnie wygląda antypieszo w tym miejscu.

Swoją drogą, czy to nie powinno być realizowane w ramach zeszłorocznego projektu BP, skoro to miasto robi problem?

Pozdrawiam
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So gru 12, 2015 20:47 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Wt paź 21, 2014 14:45
Posty: 26
olek napisał(a):
Połączenie Tamki z mostem Świętokrzyskim, podejście n+1.

Podrzucam kilka propozycji do rozważenia:

1) Dodanie łącznika Elektrycznej z Zajęczą (np. dla relacji Smulikowskiego - Centrum)
2) Wyspa osłaniająca na skrzyżowaniu Tamki i Smulikowskiego zbudowana z rezerwą na kontraruch na Smulikowskiego (lub od razu z wprowadzeniem kontraruchu)
3) W miarę możliwości nowe przejście dla pieszych przez Tamkę na wysokości kościoła św. Teresy
4) Zajęcza/Topiel: dopuszczenie jazdy na wprost Zajęczą z prawego pasa (chyba nawet nie trzeba by zmieniać programu sygnalizacji)
5) Dodatkowe śluzy: na Tamce przed skrzyżowaniem z Topiel (w stronę centrum - bez pasa dojazdowego) i na Tamce przed skrzyżowaniem z Dobrą
6) Tamka/Solec: nieznaczne skrócenie pasa do skrętu w lewo z Tamki w Dobrą pozwoli na budowę wysepek i dodanie lewoskrętów dla rowerów na skrzyżowaniu. Myślę, że warto - na Solcu jest trochę punktów usługowych, a sama ulica jest dobrą alternatywą dla równoległych, zarówno ze względu na mniejszy ruch, jak i na możliwość ominięcia jednej sygnalizacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL