Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr paź 28, 2015 18:00 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
m.pienkos napisał(a):
A na tych Stawkach przy Dzikiej to nie uzyskasz odwrotnego efektu - paraliżu dla tramwaju? Nie znam aż tak tej ulicy, ale potrafi się zakorkować.


Korki jakie widziałem na Stawki, to stoją do Andersa, a tam nic nie zmieniam. Nigdy nie widziałem, żeby korek sięgał do trzech progów, a od 3 progów jest jeszcze z 200 m do miejsca, w którym by wystawał na torowisko.

Wg pomiarów ruchu, które kiedyś były na stronie ZDM, zanim ją zmodernizowano, maksymalne natężenie w szczycie to 560 pojazdów/h/kierunek.

Cytuj:
Co do Marszałkowskiej - też o tym myślimy. Tyle że to raczej dość droga zabawa, bo trzeba wszystkie latarnie przestawić.


Zerknąłem na mapę własności i wychodzi mi, że tam jeszcze jest sporo terenu miejskiego do dyspozycji poza chodnikiem. Tylko przy SG trzeba by wejść w jezdnię, latarni do ruszania na pierwszy rzut oka nie widzę.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 28, 2015 23:11 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Wydłużasz o 100m wydzielone torowisko, ale jednocześnie Wydłużasz odcinki na których tramwaj na jeden wspólny pas z samochodem. Jak sa dwa pasy to samochody raczej jada swoim. Przynajmniej tak mi się wydaje.
Duże ryzyko że TW to zablokują.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 29, 2015 6:38 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
1. Projekt, co do którego nie ma żadnego ryzyka, że jakiejś miejskiej instytucji się nie spodoba, jest niewart zgłaszania ;-)

2. Na 11 Listopada TW właśnie przebudowały analogiczny przekrój jak jest na krytycznym odcinku Stawki na przekrój, w którym samochody zmuszone są jeździć po torowisku. Tylko zrobiły to tak słabo, że oczy bolą. Zmotywowało mnie to do zgłoszenia właśnie tego projektu, by uniknąć ryzyka że zaczną samodzielnie myśleć nad Stawki.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 29, 2015 19:11 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 10:27
Posty: 186
olek napisał(a):
Wg pomiarów ruchu, które kiedyś były na stronie ZDM, zanim ją zmodernizowano, maksymalne natężenie w szczycie to 560 pojazdów/h/kierunek.

Specjalnie dla ciebie wróciły na stronę ;) http://zdm.waw.pl/robi-sie/badania-i-an ... 011-2014-r
olek napisał(a):

Zerknąłem na mapę własności i wychodzi mi, że tam jeszcze jest sporo terenu miejskiego do dyspozycji poza chodnikiem. Tylko przy SG trzeba by wejść w jezdnię, latarni do ruszania na pierwszy rzut oka nie widzę.

To o jakim odcinku mówisz? Od Senatorskiej do Królewskiej granica pasa drogowego idzie dokładnie po granicy chodnika. Wspominałeś o zrzucaniu parkowania na jezdnię, ale w cieniu parkujących aut jest rząd latarni. Bez tego to się raczej nie uda...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 29, 2015 22:35 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Wt paź 21, 2014 14:45
Posty: 26
Jest jeszcze jedna możliwość na Stawki, eliminująca możliwość blokowania torowiska. Mianowicie pas autobusowo-tramwajowy na odcinku Dubois-Karmelicka (kosztem pasów do parkowania równoległego). Jezdnia ma na tym odcinku 14 m szerokości, czyli np. 1,5 + 2,5 + 3 + 3 + 2,5 + 1,5 (po 3 na PAT, pasy ruchu ogólnego po 2,5 i 1,5 na rowerowe). Przy przejściach dla pieszych azyle między pasami ogólnymi i PAT (1 lub 1,5 szerokości azyli). Przy azylach sierżanty rowerowe lub poszerzenie jezdni dla zachowania ciągłości pasa rowerowego.

Problem pojawia się przy przystanku Dzika. Najlepszym rozwiązaniem wydaje się być postój autobusu na PAT (jak przy przystanku Stare Miasto), w przyszłości ewentualnie do przebudowy na przystanki wiedeńskie. Pogarsza się wygoda wsiadania, za to plus taki, że przystanek mógłby być wspólny dla autobusów i tramwajów. Co do bezpieczeństwa - może progi wyspowe na pasach ogólnych przed przystankami? Alternatywnie autobus mógłby zjeżdżać z PAT do krawężnika, jak do zwykłej zatoki.

Pytanie czy pasy ogólne po 2,5 m by przeszły, nie wiem jaka jest klasa drogi. Jeśli Z to mógłby być z tym problem, chyba że na drodze jakichś odstępstw.


Co do Marszałkowskiej - pomijając problem latarń, przy skrzyżowaniu Marszałkowskiej i Elektoralnej też bez ingerencji w jezdnię by się raczej nie obyło. DDR powinna się kończyć tak, aby umożliwić zarówno kontynuację jazdy na północ po jezdni, jak i skręt na zachód w Elektoralną. Jeśli pierwszy punkt spełni wyznaczenie przejazdu rowerowego przy istniejącym przejściu przez Marszałkowską przy Elektoralnej, to będzie ciężko z miejscem kumulacji rowerzystów przed tym przejazdem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 30, 2015 18:42 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
piter napisał(a):
Jest jeszcze jedna możliwość na Stawki, eliminująca możliwość blokowania torowiska. Mianowicie pas autobusowo-tramwajowy na odcinku Dubois-Karmelicka (kosztem pasów do parkowania równoległego).


Czyli w skrócie: rozwiązujesz problem nieistniejący (blokowanie torowiska przez samochody) kosztem nierozwiązywania problemów istniejących (samochody wjeżdżające pomiędzy wysiadających z tramwaju, niebezpieczne przejścia) i wyrżnięcia połowy miejsc parkingowych. To ja jednak twierdzę, że moja propozycja lepsza.

Cytuj:
Przy przejściach dla pieszych azyle między pasami ogólnymi i PAT (1 lub 1,5 szerokości azyli). Przy azylach sierżanty rowerowe lub poszerzenie jezdni dla zachowania ciągłości pasa rowerowego.


Azyl w ciągu przejścia dla pieszych musi mieć co najmniej 2 m. 2x2 m azyle, 2x3 m PAT, zostaje Ci po 2 m na pas samochodowo-rowerowy. Hmm. W sumie ja bym poszedł na pas ruchu ogólnego 2 m, niech sobie węższe samochody kupią. Ale obawiam się, że jest nikła szansa, by miłościwie nam panujący Inżynier Ruchu to zatwierdził.

Cytuj:
Pytanie czy pasy ogólne po 2,5 m by przeszły, nie wiem jaka jest klasa drogi.


Stawki są klasy Z.

Parafrazując klasyka: "Jeśli wykluczy się niemożliwe, to, co pozostanie, choćby całkiem nieprawdopodobne, musi być rozwiązaniem". Punkt wyjścia jest taki, że w krytycznym miejscu nie ma miejsca na 4 pasy ruchu i azyle. Nie ma też możliwości poszerzenia jezdni bez poważnych wyburzeń (Wydział Psychologii UW i jakaś szkoła). Przejścia przez 4 pasy ruchu na raz są nie tylko niebezpieczne, ale też nielegalne, więc przy najbliższej ingerencji trzeba będzie albo wywalić przejście, albo jakieś pasy ruchu. Co wybierasz?

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 30, 2015 19:29 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Wt paź 21, 2014 14:45
Posty: 26
To w takim razie szerokość azyli i klasa drogi i tak ten pomysł wyklucza. Nie chciałem eliminować problemu niestniejącego, tylko problem mogący się pojawić po skierowaniu całego ruchu na torowisko. Jak już wspomniano, taka organizacja ruchu może być powodem negatywnej weryfikacji. Ale spróbować na pewno warto :wink:

Czy zaproponowane wyspy uniemożliwiające ominięcie tramwaju przy Dzikiej mają te 2 metry szerokości? Jeśli tak, to może lepiej zamontować je jako azyle, między pasami rowerowymi a torowiskiem? Zawsze trochę mniejsze odległości między azylami do pokonania.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 30, 2015 20:13 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
m.pienkos napisał(a):
olek napisał(a):

Zerknąłem na mapę własności i wychodzi mi, że tam jeszcze jest sporo terenu miejskiego do dyspozycji poza chodnikiem. Tylko przy SG trzeba by wejść w jezdnię, latarni do ruszania na pierwszy rzut oka nie widzę.

To o jakim odcinku mówisz? Od Senatorskiej do Królewskiej granica pasa drogowego idzie dokładnie po granicy chodnika. Wspominałeś o zrzucaniu parkowania na jezdnię, ale w cieniu parkujących aut jest rząd latarni. Bez tego to się raczej nie uda...


A czyje są działki zieleni obok chodnika?

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 30, 2015 21:14 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 10:27
Posty: 186
Nie wiem, ale na pewno nie są to działki drogowe. Nawet jeśli by budować trybem specustawy (ale czy warto?) to i tak przy Królewskiej stoi biurowiec przy samym chodniku


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So paź 31, 2015 19:12 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
Propozycje do Śródmieścia poniżej skarpy:

Wisłostrada:
1. Asflatowy CPR pod Mostem Gdańskim, zabudowa pasu z zatoką (tu to granica dzielnic, ale przydałoby się to dla uspójnienia szlaku na Wisłostradzie, szczególnie, że na Żoliborzu jest CPR) Wiem, że to przystanek itp. ale to jest Wisłostrada i ludzie nawet teraz po tym wąskim chodniku jeżdzą.
2. podobne poprawki pod Mostem Śląsko-Dąbrowskim (nawierzchnia jest do wymiany, miejsce jest niefajne)
3. Ruch jednokierunkowy + kontrapas + uporzadkowanie parkowania na Wybrzeżu Kościuszkowskim koło ASP (parkujace samochody teraz blokuja lewy pas ruchu, odcinek przy CNK do przemyślenia)
4. Droga rowerowa od Jaracza do granicy dzielnicy (całość raczej nie przejdzie, odcinki do dyskusji)
5. Wyznaczenie przejazdu przy przejściu przy ul. Łazienkowskiej

Wydaje mi się, że najtrudniejszy, a jednocześnie najbardziej potrzebny jest odcinek pomiędzy Jaracza, a Ludną. Po pierwsze to samo centrum, po drugie nie jest uwzględniony w Strategii do 2020. Niemniej jednak budowa i remont drogi rowerowej oraz chodnika jest uzasadniona na całej ulicy. Na południe od Łazienkowskiej chodnik w stanie bardzo złym.

Zrobiłem wizję lokalną i myślę, że droga rowerowa Jaracza - Ludna spokojnie się zmieści przy uporządkowaniu parkowania. Część miejsca przy Moście Poniatowskiego jest osłupkowana, a chyba mogłyby być tam miejsca równoległe. Dalsze odcinki w zależności od funduszy.


Szwoleżerów:
Wariant A:
1. wyznaczenie pasów rowerowych jak na Agrykoli na północ od Myśliwieckiej (zamiennie likwidację pasów na Agrykoli)
2. drogę rowerową po północnej stronie na południe od Myśliwieckiej
3. uporządkowanie parkowania przez likwidacje zatok i parkowania na chodniku poprzez wyznaczenie pasa postojowego polnocnej stronie
4. poprawę zieleni niskiej i wysokiej poprzez nasadzenia kompensacyjne i uporządkowanie
5. poprawę bezpieczeństwa przejść przez wyznaczenie półwyspów (tak jak na ulicy Czerniakowskiej)
Wariant B:
To samo co w A z zamianą 1. i 2. na objęcie okolicznego terenu strefą tempo 30, ustawienie progów wyspowych lub wprowadzenie parkowania naprzemiennego.

Dalej sa pasy rowerowe na Agrykoli, przydałoby się i infrastrukturę uporządkować. Wydaje mi się, że DDR to najlepsze rozwiązanie, bo to druga prosta, na której nie widzę łatwego rozwiązania jak ją uspokoić, pomimo że to klasa lokalna na ulicy jeżdżą autobusy.


Myśliwiecka:
kontynuacja rozwiązania zaproponowanego na Szwoleżerów


Łazienkowska:
1. pasy rowerowe od Wisłostrady do węższej części ulicy (ok. końca stadionu)
2. dalej ruch rowerów na jezdni
3. do rozważenia pasy rowerowe przez rondo pod wiaduktami

Ulica jest bardzo szeroka, koło Wisłostrady dwie jezdnie, choć na jednej brak wyznaczonego drugiego pasa ruchu. Klasa zbiorcza, na DDR brak miejsca.


Rozbrat:
projekt rewitalizacyjny ulicy zakładający:
1. przeniesienie parkowania na jezdnie po stronie południowej (ilość miejsc powinna być podobna przy wykorzystaniu uszu myszki miki). Ilość miejsc nie powinna się zmniejszyć tylko zwiększyć. Obecnie w wielu miejscach jest parkowanie równoległe. Mam zrobioną dokumentację projektu postaram się napisać sensowne uzasadnienie
2. wykorzystanie tylko równoległych miejsc po stronie północnej (tu w pasie jak są drzewa)
3. wyrównanie szerokości chodnika, który ma miejscami 1m, szczególnie po północnej stronie
4. rewitalizację zieleni
5. poprawa bezpieczeństwa przejścia i przejazdu na osi parku (często trzeba długo czekać na przejście / przejazd) i przy ulicy Szarej
6. ustawienie stojaków rowerowych lub donic z zielenią
Obok jest DDR w parku, ulicę można spokojnie uporządkować.


Sanguszki:
1. pasy rowerowe obustronnie na odcinku, gdzie teraz jest 2+1
2. bliżej w stronę Wisłostrady pas rowerowy pod górę i w dół jeśli się zmieści (nie jestem pewien, ale pas postojowy jest dość szeroki)
3. poprawa bezpieczeństwa przejazdu przy Wisłostradzie


Do przemyślenia:
Został otworzony wyremontowany Most Łazienkowski. Należałoby uciąglić infrę na Powiślu. Sygnalizacje na Tamce / Zajęczej są stosunkowo nowe, więc koszty zmian może nie będą aż tak wielkie jak się wydaje, a to połączenie bardzo potrzebne. Pytanie jakie propozycje?
Chyba najlepsza propozycja to byłoby coś analogicznego do projektu Olka na Okrzei / Kłopotowskiego, choć konkretnie nie zastanawiałem się nad tymi ulicami.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL