Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz lis 12, 2015 18:40 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
mikeleg napisał(a):
Propozycje do Śródmieścia poniżej skarpy:
3. Ruch jednokierunkowy + kontrapas + uporzadkowanie parkowania na Wybrzeżu Kościuszkowskim koło ASP (parkujace samochody teraz blokuja lewy pas ruchu, odcinek przy CNK do przemyślenia)
4. Droga rowerowa od Jaracza do granicy dzielnicy (całość raczej nie przejdzie, odcinki do dyskusji)
5. Wyznaczenie przejazdu przy przejściu przy ul. Łazienkowskiej
Wydaje mi się, że najtrudniejszy, a jednocześnie najbardziej potrzebny jest odcinek pomiędzy Jaracza, a Ludną. Po pierwsze to samo centrum, po drugie nie jest uwzględniony w Strategii do 2020. Niemniej jednak budowa i remont drogi rowerowej oraz chodnika jest uzasadniona na całej ulicy. Na południe od Łazienkowskiej chodnik w stanie bardzo złym.
Zrobiłem wizję lokalną i myślę, że droga rowerowa Jaracza - Ludna spokojnie się zmieści przy uporządkowaniu parkowania. Część miejsca przy Moście Poniatowskiego jest osłupkowana, a chyba mogłyby być tam miejsca równoległe. Dalsze odcinki w zależności od funduszy.


Ja bym zaczął od tych odcinków, które nie wymagają ingerencji w sygnalizację, tzn.:

1. al. ks. Stanka - Torwar (700 m) - w miarę możliwość przez park, nie bezpośrednio przy Wisłostradzie; można rozważyć przedłużenie istniejącą aleją przez Idźkowskiego do Zagórnej;

2. 29 Listopada - Suligowskiego (200 m) - pozwoliłaby ominąć Łazienki od dołu.

Do tego jeszcze łącznik z Rynku Soleckiego do istniejącej DDR (50 m).

Teoretycznie możliwy do zrobienia byłby także odcinek Jaracza - Potockiego, ale ze szkodą dla zieleni i konfliktem społecznym, więc nie wiem czy warto.

Kontrapas + pas postojowy na Wybrzeżu Kościuszkowskim popieram, dzisiaj jechałem i się czułem jakbym jechał pod prąd (a odcinek jest teoretycznie dwukierunkowy).

Z innej beczki: może wyciąg rowerowy na Oboźnej a la Trondheim?

http://www.eltis.org/discover/case-stud ... eim-norway
http://www.boredpanda.com/bicycle-escal ... im-norway/

Droga zabawka - w zmodernizowanej wersji (CycloCable) koszt wyniósł 7500 zł/mb, czyli na Oboźną trzeba by liczyć milion. Może w Polsce wyszło by trochę taniej, bo gdzie indziej piszą z kolei że to porównywalne z kosztami budowy DDR.

Tak, wiem, to nie takie proste, jest wiele problemów itp. A poza tym?

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lis 14, 2015 7:52 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Jeszcze z pomysłów, może dokończyć robotę na Belwederskiej za miasto?

http://www.zm.org.pl/?a=uwagix4-155&img=1

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lis 16, 2015 21:43 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
Olek, nie mogę znaleźć ul. Potockiego...

Chodzi o odcinek na południe od Jaracza do Ludnej? Moim zdaniem jest tam miejsce na DDR.

Jeżeli chodzi o sygnalizacje to akurat na Wisłostradzie jest ten cały ZSRR, więc może nie ma sensu się tak przejmować? Jasne, że to koszty, ale przecież nic nie ma za darmo.. Ba, ja bym się zastanowił wręcz nad Tamką i Zajęczą jednocześnie z Wisłostradą.

Jeżei chodzi o Belwederską to widzę problem, że to granica dwóch dzielnic. Poza tym na Mokotowie nie ma sensu ulicy ruszać jak ma być budowany tramwaj...

Ja się zastanawiałem nad drugą ścieżką na Ujazdowskich, choć chyba to dość trudne. Poza tym przydałoby się dokończyć wszystkie przejścia na pl. na Rozdrożu i zrobić ścieżki wzdłuż Trasy Łazienkowskiej tam, gdzie nie ma...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lis 18, 2015 9:50 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
mikeleg napisał(a):
Olek, nie mogę znaleźć ul. Potockiego...


https://goo.gl/maps/Wjghc4cAP5A2

mikeleg napisał(a):
Chodzi o odcinek na południe od Jaracza do Ludnej? Moim zdaniem jest tam miejsce na DDR.


Popatrz np. na ten odcinek:

https://goo.gl/maps/3Ww3jNLwWJC2

Żeby zmieścić tu DDR, musisz albo a) wejść ludziom w ogródki pod oknami (w tym wyciąć wysokie żywopłoty, które ograniczają uciążliwość Wisłostrady), albo b) wyciąć szpaler drzew przy jezdni i skasować parkowanie. Jedno i drugie wg mnie bez sensu. Można też c) przekwalifikować istniejący chodnik na substandardowy ciąg pieszo-rowerowy, ale po co?

axxenfall napisał(a):
Jeszcze z pomysłów, może dokończyć robotę na Belwederskiej za miasto?


W części śródmiejskiej można ewentualnie zrobić CPR od Sulkiewicza do Belwederu. Lepsze byłyby pasy na całości od Gagarina, ale to miasto raczej zablokuje po tym jak wywaliło kasę na pudrowanie CPR po stronie zachodniej.

W części mokotowskiej realizowana obecnie przebudowa sygnalizacji zablokowała DDR po stronie wschodniej na ładnych parę lat, bo w ramach polityki zachęcania do wjazdu samochodem do centrum ZDM dokłada dodatkowy pas ruchu.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lis 18, 2015 10:52 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
olek napisał(a):
wejść ludziom w ogródki pod oknami (w tym wyciąć wysokie żywopłoty, które ograniczają uciążliwość Wisłostrady).

Żywopłoty można przesadzić.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lis 19, 2015 11:41 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Śr wrz 18, 2013 20:06
Posty: 10
Jeśli chodzi o obszar Powiśla/Solca to jako mieszkaniec okolic uważam, że mógłby być DDR wzdłuż Wyb. Kościuszkowskiego, ale wiem że na odcinku od Mostu Średnicowego do Mostu Poniatowskiego jest to mało realne, natomiast dalej od Ludnej przez Górnośląską do Witosa to jak najbardziej jest potrzeba i odcinek ten jest nawet w planach do 2020. Natomiast nie sam DDR jest tu kluczowy bo jechać tam się jakoś da, bardziej chodzi o liczbę przejazdów rowerowych przez Wisłostradę, których zdecydowanie jest za mało, od Ludnej do Witosa właściwie żadnego, owszem można przejechać przez Wisłostradę tak jak pojazdy albo piesi: Trasą Łazienkowską :D , z ul. Łazienkowskiej, Szwoleżerów czy Gagarina no ale umówmy się nie jest to rozwiązanie wygodne i dla każdego, dlatego uważam za ważniejsze jest podjąć próbę wytyczenia przejazdów najlepiej gdyby były: przy pomniku Sapera (tunel), w ciągu Trasy Łazienkowskiej (górą?) i/lub Łazienkowskiej, Kanału Piaseczyńskiego, Szwoleżerów, Bartyckiej/Nowosieckiej, Gagarina.
Poza tym mam propozycję wyznaczenia pasów rowerowych na ciągu Rozbrat-Myśliwieckiej-Szwoleżerów, odcinek od Książęcej do Czerniakowskiej. Ułatwiło by to poruszanie się w relacji płn-płd zwłaszcza w okresie zimowym kiedy to DDR przez Park Kultury (Rydza-śmigłego) jest zwyczajnie nie przejezdna, szerokość pasów na ww. ulicach zdecydowanie pozwala na wyznaczenia PdR. Aha i żeby nie było że istniejąca DDRka będzie szła równolegle do pasów, bo de facto one gdzieś tak od Al. Stanka zaczynają się rozchodzić i ja jadąc tamtędy np.: w okolice ul. Górnośląskiej/Fabrycznej zawsze mam dylemat czy jechać jezdnią, czy DDRką?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lis 19, 2015 12:30 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): N lut 01, 2015 23:47
Posty: 31
Lokalizacja: Wola, Śródmieście
Nie jestem pewien, czy na całej długości jest miejsce na pasy. Poza tym dochodzi kwestia parkowania przy Kanałku. Tam już teraz jest horror pod tym względem w pewnych porach. Pasy wymuszą równoległe, a zapotrzebowanie jest ogromne(biegacze(Agrykola), tenisiści(korty), mecze(Legia), radio(Trójka)) i podniesie się straszliwy wrzask. Może uspokojenie ruchu? Albo pasy na tych odcinkach, gdzie się da bez konfliktów?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lis 19, 2015 12:40 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Śr wrz 18, 2013 20:06
Posty: 10
Parkowanie to tam trzeba koniecznie uporządkować, bo w weekendy jest bardzo słabo z przejściem. Natomiast wg mnie paradoksalnie wyznaczenie Pasów rowerowych mogłoby w tym pomóc. Druga rzecz że na Myśliwieckiej jest mało stałych mieszkańców, więc nie wiem czy będzie taki straszny lament, w tygodniu to tam nie parkuje dużo pojazdów. Uspokojenie ruchu tez mogłoby być.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lis 19, 2015 12:56 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): N lut 01, 2015 23:47
Posty: 31
Lokalizacja: Wola, Śródmieście
Popołudniami bywa wszystko zatkane(o dniach meczowych, czy przy okazji różnych wydarzeń na Legii, Agrykoli, czy Torwarze, nawet nie mówię), ze względów o których wspomniałem. To nie mieszkańcy tam parkują, tylko ludzie korzystający z obiektów sportowych. Choćby jedynej obok Ursusa ogólnodostępnej bieżni w Warszawie, a komunikacja jest kiepska, o ile ktoś nie mieszka na trasie kursujących TŁ autobusów. Nie wszyscy trenujący tam ludzie będą mogli/chcieli docierać komunikacją. Jakiś porządek trzeba zrobić jeśli o parkowanie chodzi, trochę już wysłupkowali, w sumie można by nawet część odsłupkować(znaczy się słupki trochę przestawić), ale za to z równoległym. Bo znaczne obcięcie liczby miejsc, spowoduje zastawianie innych ulic, tu akurat potrzeby są realne i mające swoje uzasadnienie.

Pozostaje kwestia tego tego, czy tam aby na pewno zmieszczą się pasy. No na przykład tu nie widzę tego w ogóle https://www.google.pl/maps/@52.2183149,21.0371921,3a,75y,154.63h,64.57t/data=!3m6!1e1!3m4!1sPer2jMw38K85Kyw_Ua1R9w!2e0!7i13312!8i6656 Tam jeżdżą autobusy i autokary, które mają zatoki(kolejny problem, bo parkują skośnie), więc szerokość pasa ruchu typu 2.25 raczej nie wchodzi w grę. Jak wspomniałem, raczej uspokojenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lis 19, 2015 19:57 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Rob. S. napisał(a):
Nie wszyscy trenujący tam ludzie będą mogli/chcieli docierać komunikacją.


Można jeszcze dojechać rowerem, do czego wytyczenie pasów powinno zachęcić :)

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL