Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: So lut 07, 2015 23:00 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Cz sty 08, 2015 23:58
Posty: 5
Lokalizacja: Żoliborz
Moja propozycja do budżetu partycypacyjnego to wyznaczenie pasów rowerowych na ulicy Mickiewicza (generała Zajączka - plac Wilsona). Na 12 metrowej jezdni zmieszczą się 3 pasy ruchu o szerokości 3 metrów i 2 rowerowe po 1,5 metra. Proponuję zostawić po 1 pasie w każdym kierunku, a pozostały jeden przeznaczyć na pasy do skrętu, miejsca parkingowe i miejsca do zatrzymania autobusu.

Oprócz tego, projekt przewiduje:
-zamianę parkowania prostopadłego/skośnego na chodniku na równoległe na chodniku
-dopuszczenie skrętu rowerów w lewo z pl.Inwalidów w kierunku pl.Wilsona
-wyznaczenie przejazdu rowerowego przez ul.Mickiewicza przy skrzyżowaniu z Zajączka (wydzielenie przejazdu z przejścia dla pieszych, wspólna blenda)

Bardzo szybkie orientacyjne rysunki:
http://i.imgur.com/DK0xos5.jpg
http://i.imgur.com/N6tkNdn.jpg
http://i.imgur.com/fvbyoXf.jpg
http://i.imgur.com/Xh1PhuG.jpg

Na odcinkach na których są dwie jezdnie po dwa pasy przeznaczenie jednego w całości na rowerowy.

Szacunkowe koszty:
850m obustronnych pasów rowerowych - 102000 zł
3 tabliczki "T22" - 450 zł
30m drogi rowerowej wraz z przejazdem rowerowym i projektem - 20000 zł

Razem 122450 zł

Proszę o ewentualne sugestie co zmienić/dodać/usunąć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lut 08, 2015 0:29 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
Te pasy chyba będą składane przez koleżankę, której dzisiaj na maratonie podpisywałem ten projekt, chyba że to ten sam :)

Nawiasem mówiąc, zamiast painta sugeruje użyć jakiegos programu do grafiki wektorowej np. darmowego inkspace https://inkscape.org/en/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lut 08, 2015 0:39 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
A jeszcze jedno, z tego sposobu połączenia prawoskrętu (skrz. Mierosławskiego) zrezygnowano w Holandii, bo ponoć niebezpieczne, za to w Kopenhadze robią prawoskręty z dopuszczeniem ruchu rowerem na wprost.
http://www.vancitybuzz.com/2014/03/vanc ... ne-design/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lut 08, 2015 5:46 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
mikeleg napisał(a):
A jeszcze jedno, z tego sposobu połączenia prawoskrętu (skrz. Mierosławskiego) zrezygnowano w Holandii, bo ponoć niebezpieczne


E bardzo ponoć. Tam, gdzie ruch rowerowy jest prowadzony pasami w jezdni, skręty w prawo są z grubsza tak jak sprinter narysował, np.:

http://www.zm.org.pl/?a=zielone_swiatlo-109&img=3
http://www.zm.org.pl/?a=zielone_swiatlo-109&img=4

To co podlinkowałeś, to wydzielone drogi dla rowerów, nieco większe skrzyżowanie dwóch ulic podobnych kategorii i tylko jedno z możliwych rozwiązań, które było modne w Holandii tak ze 30 lat temu. Gdzie na skrzyżowaniu Mickiewicza i Mierosławskiego wytworzysz miejsce na zatrzymanie? I pamiętaj, że masz też tramwaj.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lut 08, 2015 10:44 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Cz sty 08, 2015 23:58
Posty: 5
Lokalizacja: Żoliborz
mikeleg napisał(a):
Te pasy chyba będą składane przez koleżankę, której dzisiaj na maratonie podpisywałem ten projekt, chyba że to ten sam :)
Nie, to nie ten sam. :) Ma ktoś może kontakt do tej osoby?
mikeleg napisał(a):
Nawiasem mówiąc, zamiast painta sugeruje użyć jakiegos programu do grafiki wektorowej np. darmowego inkspace https://inkscape.org/en/
Warto wiedzieć. Dzięki!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lut 08, 2015 23:58 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
olek: ja bym usunął ten prawoskręt i wstawił azyl dla pieszych na środku.

Przeglądałem street view w Holandii rano i znalazłem miejsce gdzie usunięto prawoskręt uspokajając ruch przed skrzyżowaniem za pomocą wyniesienia, ale sobie nie zapisałem, gdzie i teraz znaleźć nie mogę :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 09, 2015 9:44 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Pn lut 09, 2015 9:41
Posty: 2
Hej!

ja faktycznie chciałam złożyć projekt! W takim razie musimy się jakoś spotkać, by ustalić jedną wersję, bo dokładnie na trakiej długości chciałam złożyć projekt na pasy rowerowe, ale bez tego środkowego pasa do skrętu, tylko po prostu po jednym pasie w każdą stronę i po pasie rowerowym w każdą stronę. Rozmawiałam wczoraj z chłopakami podczas maratonu i wpsólnie doszliśmy do zdania, że środkowy pas z lewoskrętami nie jest za bardzo potrzebny, chyba że na Mierosławskiego (ale też właściwie tylko w jedną stronę ewentualnie).

Wycena podobna - ok. 12000 zł.
Polecam się i do usłyszenia!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 09, 2015 9:48 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Pn lut 09, 2015 9:41
Posty: 2
Azyl dla pieszych przydałby się przy południowym wylocie z Pl. Inwalidów, prawda?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 09, 2015 10:48 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
Ten odcinek jest ogólnie dość niebezpieczny. Warto o tym wspomnieć w projekcie.

Warto przypomnieć to:
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 96896.html

Jeśli chcecie realnie uporządkować parkowanie to raczej nie obejdzie się bez słupków. Można byłoby też odrazu wymienić te czarne bariery w kształcie odwróconego U przy drzewach na barierki ZOM.

Stojaki lepiej ustawcie normalne, a nie przyczepiajcie się do drzew ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 09, 2015 17:41 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
mikeleg napisał(a):
olek: ja bym usunął ten prawoskręt i wstawił azyl dla pieszych na środku.


Fakt, azyl na przejściu by się przydał, ale to oznacza z kolei, że skręcający w prawo, który zatrzyma się, by ustąpić tramwajowi, zablokuje pas rowerowy.

mikeleg napisał(a):
Jeśli chcecie realnie uporządkować parkowanie to raczej nie obejdzie się bez słupków. Można byłoby też odrazu wymienić te czarne bariery w kształcie odwróconego U przy drzewach na barierki ZOM.
Stojaki lepiej ustawcie normalne, a nie przyczepiajcie się do drzew


Poszerzanie zakresu projektu to najlepsza droga, by go wywalić do kosza - w obszarze Żoliborz Centrum jest tylko 250 tys. zł do wzięcia, a będą inne silne projekty (np. Słowackiego). Ja bym rozważył wręcz przeciwnie, uciąć go ze 100 m przed Zajączka, żeby się nie dotykać do tego trefnego skrzyżowania. Ale to można zrobić na etapie weryfikacji formalnej.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL