Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 129 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr lut 11, 2015 23:16 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Wt paź 21, 2014 14:45
Posty: 26
Ciekawy pomysł! Można jeszcze dorzucić na przykład pas na Okopowej, od Kercelaka do Anielewicza, powiązany z DDR. A jak to wygląda kosztowo?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 11, 2015 23:45 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): N lut 01, 2015 23:47
Posty: 31
Lokalizacja: Wola, Śródmieście
Po bandzie. Owszem, zbierze poklask w środowisku. Natomiast linia miasta zdaje się jest taka, że przy głównych ulicach drr, pasy tam, gdzie mniejszy ruch. Więc raczej marnie widzę szanse na realizację.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 12, 2015 0:09 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
olek napisał(a):
Oprócz tych drobnych i niekontrowersyjnych usprawnień rozważam projekt bardziej po bandzie - ogólnodzielnicowy, na pasy rowerowe na głównych ulicach. Na pewno chciałbym uwzględnić al. Solidarności od Towarowej do JP2. Ponadto rozważam:

- ciąg Górczewska - Leszno (od końca DDR, od Płockiej lub od Prymasa 1K);

- ciąg Wolskiej (od Prymasa);

- ciąg JP2 (tylko po stronie wolskiej i tylko tam gdzie nie ma po tej stronie DDR, czyli od Stawki do Nowolipek i od ronda ONZ do al. Jerozolimskich).

Na mapie dzielnicy wygląda to tak:

http://wrzutnia.zm.org.pl/pub/budzet/20 ... ola.jpg(...)

Przy większej szerokości (część Wolskiej, al. Jana Pawła II od ronda ONZ na południe) parkowanie w całości na jezdni, bez konieczności wjeżdżania dwoma kołami na opaskę.

Opinie, komentarze?

Na obrazku brak JPII. Trochę nie rozumiem jak ma ta ulica wyglądać po takiej operacji. Raz dwa, raz trzy, potem znowu dwa, a potem trzy pasy ruchu?

Jak dla mnie to na południe od Ronda ONZ pas powinien być szerszy niż 1.5m, może nawet z jakąś separacją, biorąc pod uwagę, że to autostrada, choć konieczne to nie jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 12, 2015 0:22 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): N lut 01, 2015 23:47
Posty: 31
Lokalizacja: Wola, Śródmieście
Jeśli idzie o JPII, to przecież nie bez powodu Pełnomocnik dłubie tam i dłubie z ddr, dostał prikaz, żeby dać coś rowerom bez ruszania jezdni. I wpasowanie się w tę koncepcję, nawet wewnętrznie się z nią nie zgadzając, daje możliwość nadania jej sensownego kształtu.
Walka o sensowny ddr na odcinku ONZ - Jerozolimskie(po stronie Śródmieścia) ma większe szanse, zwłaszcza, że ponoć coś tam się w bólach ma rodzić, jeśli idzie o projekt. Rzecz jasna nie dotyczy to BP Woli.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 12, 2015 0:40 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
olek napisał(a):

Opinie, komentarze?

Co tam Wolska, przyatakuj Jerozole. :) W tym roku bedzie beka , a za 2 lata napisze sie projekt ktory zostanie zaakceptowany :).
A tak na serio to czemu nie przedłużyłes pasów wzdłuż Żelaznej przez Nowolipie - Smoczą?
Czemu Grzybowskiej nie przedłużyłeś do Karolkowej?
Co z parkowaniem na Anielewicza (Smocza - Esperanto)?

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 12, 2015 5:42 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
mikeleg napisał(a):
Na obrazku brak JPII.


Sorry, zły obrazek podlinkowałem, ze spotkania. Właściwy jest ten:

http://wrzutnia.zm.org.pl/pub/budzet/20 ... a-pasy.jpg

mikeleg napisał(a):
Trochę nie rozumiem jak ma ta ulica wyglądać po takiej operacji. Raz dwa, raz trzy, potem znowu dwa, a potem trzy pasy ruchu?


Tak.

piter napisał(a):
Można jeszcze dorzucić na przykład pas na Okopowej, od Kercelaka do Anielewicza, powiązany z DDR.


Okopowa jest GP, a nie wymaga zabierania pasów ruchu. Jest to trochę inna dyskusja niż w przypadku odcinków, które zaproponowałem, i nie chce mieszać jednego z drugim. Nie widzę przeciwwskazań, żeby ktoś zgłosił taki projekt w obszarze Nowolipki+Powązki, to groszowa sprawa. Można się powołać na precedens Raszyńskiej. Do kompletu można by dodać aneksję nadmiarowego pasa ruchu od Powązkowskiej do przystanku Niska. Ale ja już nie wyrobię kolejnego projektu, a chcę jeszcze Bielany poszturchać.

piter napisał(a):
A jak to wygląda kosztowo?


350-600 tys. złotych.

Rob. S. napisał(a):
Jeśli idzie o JPII, to przecież nie bez powodu Pełnomocnik dłubie tam i dłubie z ddr, dostał prikaz, żeby dać coś rowerom bez ruszania jezdni. I wpasowanie się w tę koncepcję, nawet wewnętrznie się z nią nie zgadzając, daje możliwość nadania jej sensownego kształtu.


Ja się wewnętrznie zgadzam z tą koncepcją. JP2 powinna mieć 2x2 pasy ruchu, parkowanie na pasie postojowym i wydzielone obustronne dwukierunkowe DDR. Jest miejsce, żeby to zrobić dobrze. Ale nie chcę na to czekać kolejne 15 lat.

Rob. S. napisał(a):
Walka o sensowny ddr na odcinku ONZ - Jerozolimskie (po stronie Śródmieścia) ma większe szanse, zwłaszcza, że ponoć coś tam się w bólach ma rodzić, jeśli idzie o projekt.


DDR po stronie Śródmieścia nijak nie będzie sensowny, bo będzie po przeciwnej stronie niż DDR na kolejnych 2 km.

pzinek napisał(a):
Co tam Wolska, przyatakuj Jerozole. :) W tym roku bedzie beka , a za 2 lata napisze sie projekt ktory zostanie zaakceptowany :).


Taka była myśl przewodnia. Wolę Wolską - al. Solidarności, bo (a) poza skrzyżowaniami ma rezerwy przepustowości (~50%); (b) tamtędy jeżdżę.

pzinek napisał(a):
A tak na serio to czemu nie przedłużyłes pasów wzdłuż Żelaznej przez Nowolipie - Smoczą?
Czemu Grzybowskiej nie przedłużyłeś do Karolkowej?
Co z parkowaniem na Anielewicza (Smocza - Esperanto)?


Zły rysunek. Żelazną i Anielewicza sobie w ogóle odpuszczam, Grzybowska będzie w małym projekcie i tak jak pisałem wyżej:

olek napisał(a):
Przejechałem się dzisiaj tam i z powrotem i nie jestem przekonany. Między Żelazną a Towarową masz 3x światła, 2x przystanek i 1x azyl, więc te pasy byłyby strasznie poszatkowane. Poza tym wg mnie tam jezdnia nie ma 9 m, a coś bliżej 8,5-8,7 m, więc trochę za ciasno na pasy. Dalej za Towarową się zaczyna sajgon parkingowy.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 12, 2015 7:58 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 10:27
Posty: 186
Ciąg ul. Wolskiej i al. Solidarności jest absolutnie nie do ruszenia ze względu na budowę metra. To będzie jedyny korytarz z Bemowa do centrum i ma mieć maksymalny priorytet dla tramwajów i samochodów. Ograniczenie przekroju w 2016 r. nie wchodzi w grę...

Co do JP2 na pd od ronda ONZ - zrobienie tam czegoś sensownego bez zawężenia jezdni co najmniej o 1 pas nie jest raczej możliwe. Pas rowerowy na jezdni raczej nie przekona ludzi do zjechania na jezdnię przy zachowaniu obecnego przekroju i rozwijanych tam prędkości.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 12, 2015 8:02 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
olek napisał(a):
mikeleg napisał(a):
Trochę nie rozumiem jak ma ta ulica wyglądać po takiej operacji. Raz dwa, raz trzy, potem znowu dwa, a potem trzy pasy ruchu?


Tak.

A nie sensowniej byłoby zrobić coś z parkowaniem na całej ulicy?

W ogóle od Miłej do Anielewicza jest droga serwisowa, nie wiem czy wstawianie drugiego parkowania ma sens, a nie lepszy byłby szerszy pas dla rowerów...

olek napisał(a):
pzinek napisał(a):
Co tam Wolska, przyatakuj Jerozole. :) W tym roku bedzie beka , a za 2 lata napisze sie projekt ktory zostanie zaakceptowany :).


Taka była myśl przewodnia. Wolę Wolską - al. Solidarności, bo (a) poza skrzyżowaniami ma rezerwy przepustowości (~50%); (b) tamtędy jeżdżę.

Na Jerozolimskich są buspasy, gdzie wystarczałoby dopuścić ruch dla rowerów.

W ogóle to Strategia Zrównow... wskazuje:
"Ograniczanie możliwości skrętów w prawo dla samochodów osobowych z pasów prowadzących intensywny ruch autobusowy."
DZIAŁANIE REKOMPENSUJĄCE – usprawnienie systemu transportu publicznego s. 127

Jest też coś o eleminacji parkowania wzdłuż buspasów, ale nie mogę znaleźć teraz gdzie, niemniej koło Czterdziestolatka jest ogromny parking, więc alternatywa jest.

Więc w sumie mógłbyś wywalić skręt w prawo w Żelazną i parkowanie wzdłuż buspasa, to byłoby może nawet bardziej rewolucyjne, jednocześnie usprawniłbyś autobusy. Wywalenie możliwości skrętu w prawo poprawiłoby też bezpieczeństwo pieszych.

Z resztą warto przemyśleć wprowadzenie pasów autobusowo-rowerowych na niektórych odcinkach, które proponujesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 12, 2015 10:26 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): N lut 01, 2015 23:47
Posty: 31
Lokalizacja: Wola, Śródmieście
mikeleg napisał(a):
jest też coś o eleminacji parkowania wzdłuż buspasów, ale nie mogę znaleźć teraz gdzie


Wydaje mi się, że podnoszenie czegoś takiego to tylko tworzenie kolejnego antagonizmu i dawanie oręża przeciwnikom buspasów. Już chyba wystarczy mordowania się z niedasizmem dotyczącym pasów rowerowych przy parkowaniu.

olek napisał(a):
Ja się wewnętrznie zgadzam z tą koncepcją. JP2 powinna mieć 2x2 pasy ruchu, parkowanie na pasie postojowym i wydzielone obustronne dwukierunkowe DDR. Jest miejsce, żeby to zrobić dobrze. Ale nie chcę na to czekać kolejne 15 lat.


Przyjmuję do wiadomości. :) Ja jednak widzę większe szanse walczyć(pewnie nie w BP) o ciągnięcie ddr po stronie Woli(Nowolipki-Stawki), bo przy tej akurat ulicy, koncepcja zrobienia raz dwukierunkowego drr, za chwilę pas na jezdni, jest raczej średnia w mojej opinii.

olek napisał(a):
DDR po stronie Śródmieścia nijak nie będzie sensowny, bo będzie po przeciwnej stronie niż DDR na kolejnych 2 km.


Poza tą drobnostką, że połączy Wolę ze Śródmieściem? :wink: Oczywiście dyskutować i próbować różnych rzeczy można zawsze. Widzimy jednak, że już w tym roku ma być coś robione po stronie Śródmieścia właśnie. Poza tym dochodzi to, o czym wspomniano, realia na tym odcinku, zwłaszcza po otwarciu Świętokrzyskiej i Prostej w wersji hard.

Aha, jeszcze dwa pytanie do Mirów+Czyste.

Po pierwsze, na jaką nazwę dla projektu się zdecydowałeś? :)

Po drugie, czy na Grzybowskiej planujesz po którejś ze stron parkowanie równoległe typu https://www.google.pl/maps/@52.235494,2 ... 5skyVA!2e0 , czy nie będzie na to miejsca?



Pozdrawiam(i przepraszam za nie zawsze konstruktywną krytykę)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 12, 2015 11:16 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Rob. S. napisał(a):
Ja jednak widzę większe szanse walczyć(pewnie nie w BP) o ciągnięcie ddr po stronie Woli(Nowolipki-Stawki), bo przy tej akurat ulicy, koncepcja zrobienia raz dwukierunkowego drr, za chwilę pas na jezdni, jest raczej średnia w mojej opinii.

Przyłączam się do zdania Rob. S. Ten kawałek pasów nie polepszy znacząco sytuacji rowerzystów. Szczegolnie jadących w stronę Żoliboża. Jeśli chcesz zgłosic coś po bandzie to proponuje Jerozolimskie od Zawiszy do Waszyngtona ;). Lub wybierz inna białą plamę z tej mapki
http://strategiatransportowa.um.warszaw ... cznik2.jpg
Może spróbowac pociagnac pasy na JPII od ONZ az do Nowogrodzkiej gdzie może będzie projekt przejazdu pod wiaduktem. Wzmocniłoby to Nowgrodzką jako alternatywę dla AJ.
BTW Możesz mieć problem wynikający z położenia każdej ze stron JPII w innych dzielnicach.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 129 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL