Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 129 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz lut 12, 2015 16:05 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): N lut 01, 2015 23:47
Posty: 31
Lokalizacja: Wola, Śródmieście
mikeleg napisał(a):
Żadna instytucja miejska nie planuje przebudowy Alei w żadnym terminie. Są jedynie robione analizy ewentualnego wyznaczenia przejść dla pieszych na rondzie Dmowskiego, które z resztą nie uwzględniają tego, że mogłaby powstać droga rowerowa na Jerozolimskich.


Przepraszam za dubla i OT.

A wiesz może których ulic i na jakich odcinkach dotknie legendarny już remont linii średnicowej? Bo to też może być okazja do wprowadzenia pewnych zmian, rzecz jasna mówię tu o perspektywie kilku lat.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 12, 2015 17:22 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
olek napisał(a):
Jezdnia 7,0 m (Leszno, część Wolskiej):
- pas ruchu ogólnego 3,0 m, pas rowerowy 1,5 m, bezpiecznik 0,5 m, pas postojowy 2,0 m.

Jezdnia 9,5 m (al. Solidarności, Górczewska):
- wariant 1: pas ruchu ogólnego 3,0 m, pas autobusowo-rowerowy 4,2 m, pas postojowy 2,3 m;
- wariant 2: pasy ruchu ogólnego 2x3,0 m, pas rowerowy 1,5 m, bezpiecznik 0,5 m, pas postojowy 2,0 m (1,5 m na jezdni + 0,5 m na opasce).


A jak się mają szerokości pasa postojowego do wymiarów z rozporządzeń (2,5m)? Reszta jako przestrzeń do otwierania drzwi nad trawnikiem/chodnikiem? Czy raczej zostają wykorzystane na bezpiecznik?

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 12, 2015 18:05 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
Rob. S. napisał(a):
A wiesz może których ulic i na jakich odcinkach dotknie legendarny już remont linii średnicowej? Bo to też może być okazja do wprowadzenia pewnych zmian, rzecz jasna mówię tu o perspektywie kilku lat.

Myślę, że ciężko odpowiedzieć na to pytanie póki co.

Więcej o remoncie węzła można tu doczytać:
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 36&page=38


Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 12, 2015 19:31 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Sporo uwag, fajnie :-) Zacznę od tych miejskich:

m.pienkos napisał(a):
Ciąg ul. Wolskiej i al. Solidarności jest absolutnie nie do ruszenia ze względu na budowę metra. To będzie jedyny korytarz z Bemowa do centrum i ma mieć maksymalny priorytet dla tramwajów i samochodów. Ograniczenie przekroju w 2016 r. nie wchodzi w grę...


A co - Prosta znowu będzie zamknięta? I Grzybowska też? Dla dojazdów z Bemowa zostaje jeszcze Powązkowska. Ale jeśli Wolska ma być "jedynym" dojazdem, to znaczy że nie ma przeciwwskazań, by robić pasy na Powązkowskiej :-)

Przy czym osobiście uważam kompletnie odwrotnie - zarówno ciąg Wolskiej jak i Górczewskiej będą przytkane przez budowę metra i jest to najlepszy moment by redystrybuować przestrzeń ulicy. A nie pieczołowicie odtworzyć to co było, a potem się przez okres gwarancyjny zastanawiać czy może czegoś nie zmienić. Miałem nadzieję, że miasto wyciągnie jakieś wnioski z Targowej i praskiej części al. Solidarności, ale najwyraźniej Polak i przed szkodą i po szkodzie głupi.

m.pienkos napisał(a):
Co do JP2 na pd od ronda ONZ - zrobienie tam czegoś sensownego bez zawężenia jezdni co najmniej o 1 pas nie jest raczej możliwe. Pas rowerowy na jezdni raczej nie przekona ludzi do zjechania na jezdnię przy zachowaniu obecnego przekroju i rozwijanych tam prędkości.


Tam, gdzie jest 5 pasów ruchu - jak najbardziej. Kosztem jednego pasa ruchu i zwężenia pozostałych należy wyznaczyć pas rowerowy i postojowy. W ten sposób poprawią się warunki zarówno szosowcom (a wbrew pozorom jest tam ich trochę, bo nie za bardzo jest jakakolwiek alternatywa) jak i chodnikowcom (wywalenie parkowania z chodnika).

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 12, 2015 19:58 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
mikeleg napisał(a):
A nie sensowniej byłoby zrobić coś z parkowaniem na całej ulicy?


Budżet partycypacyjny jest cennym narzędziem, ale nie do wszystkiego. Jak chcesz, możesz próbować wbijać gwoździe śrubokrętem. Ja uważam, że warunkiem koniecznym zaistnienia projektu do budżetu partycypacyjnego jest idea, którą przeciętny człowiek zrozumie po przeczytaniu tytułu i obejrzeniu 1-2 obrazków. Pasy rowerowe lud Warszawy (w odróżnieniu do np. Szczecina) z grubsza rozumie. Mieszanie z parkowaniem w imię jakiejś abstrakcyjnej wizji przyszłości, która może się ziścić za 15 lat, a może za 40 - niekoniecznie.

mikeleg napisał(a):
W ogóle od Miłej do Anielewicza jest droga serwisowa, nie wiem czy wstawianie drugiego parkowania ma sens, a nie lepszy byłby szerszy pas dla rowerów...


Zaraz, ale do czego się teraz odnosisz? Do projektu do BP (gdzie nie ma drugiego parkowania) czy wizji docelowej (gdzie nie ma ani drogi serwisowej, ani pasa dla rowerów)?

mikeleg napisał(a):
Na Jerozolimskich są buspasy, gdzie wystarczałoby dopuścić ruch dla rowerów.


Skoro to takie proste, to czemu jeszcze nie zostało zrobione?

A w ogóle to z całych długich al. Jerozolimskich ani ćwierć metra nie jest na Woli. Może idźcie sobie z tym oftopem do odpowiednich wątków?

mikeleg napisał(a):
Z resztą warto przemyśleć wprowadzenie pasów autobusowo-rowerowych na niektórych odcinkach, które proponujesz.


(miejsce na złośliwość, której nie mam chwilowo siły wymyślać) Przecież masz w jednym z wariantów wyżej rowerobuspas:

olek napisał(a):
Jezdnia 9,5 m (al. Solidarności, Górczewska):
- wariant 1: pas ruchu ogólnego 3,0 m, pas autobusowo-rowerowy 4,2 m, pas postojowy 2,3 m;


Rob S. napisał(a):
Poza tą drobnostką, że połączy [JP2] Wolę ze Śródmieściem?


Połączy ze Śródmieściem to trochę przesada. Skróci dojazd do dwóch budynków, do których przez Emilii Plater byłoby dookoła.

Rob S. napisał(a):
Po pierwsze, na jaką nazwę dla projektu się zdecydowałeś? :)


Poprawa warunków dla ruchu pieszego i rowerowego na Woli.

Rob S. napisał(a):
Po drugie, czy na Grzybowskiej planujesz po którejś ze stron parkowanie równoległe


Na odcinku bez pasa dzielącego na pewno po jednej stronie się zmieści (może zostać tak jak jest). Może po drugiej też. Tam, gdzie jest pas dzielący, jezdnia ma 6 m i jest już za ciasno.

pzinek napisał(a):
Często widzę niekonsekwencję w działaniach aktywistów pro rowerowych ktorzy probują przeprowadzić swoisty handel z samochodziażami.my wam zabierzemy 1 pas zrobimy sobie cos rowerowego ale w zamian bedziecie mieli wiecej miejsc parkingowych. Kłuci się to ze Strategiami, które postulują zmniejszanie ilości miejsc parkingowych.


1) Realpolitik.

2) Pasy postojowe na jezdni to akurat pożądana forma parkowania. Nie mam szczególnie oporów zwalczać parkowania na przejściach dla pieszych, wąskich chodnikach, skrzyżowaniach, obrzeżach parków, czy tam gdzie faktycznie jest deficyt miejsca. Ale czy znasz jakiś lepszy sposób zagospodarowania tych hektarów asfaltu np. na Dereniowej? Albo w al. Solidarności, żeby zakończyć OT i wrócić na Wolę?

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 12, 2015 20:31 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
axxenfall napisał(a):
A jak się mają szerokości pasa postojowego do wymiarów z rozporządzeń (2,5m)?


Ale jakich rozporządzeń? Bo np. w Dz.U.2003.220.2181, załącznik 2 mamy pkt

Cytuj:
5.2.5. Linia wyznaczająca pas postojowy
Znak P-19 "linia wyznaczająca pas postojowy" (rys. 5.2.5.1) stosuje się na drogach w obszarze zabudowanym w celu:
-wskazania pasa przeznaczonego do postoju pojazdów przy krawędzi jezdni lub zatoki postojowej,
-wyznaczenia miejsc postojowych częściowo na jezdni, częściowo na chodniku.
Szerokość pasa postojowego powinna być nie mniejsza niż 2,0 m.
[...]

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 12, 2015 20:36 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 10:27
Posty: 186
olek napisał(a):
A co - Prosta znowu będzie zamknięta? I Grzybowska też? Dla dojazdów z Bemowa zostaje jeszcze Powązkowska. Ale jeśli Wolska ma być "jedynym" dojazdem, to znaczy że nie ma przeciwwskazań, by robić pasy na Powązkowskiej :-)

Przy czym osobiście uważam kompletnie odwrotnie - zarówno ciąg Wolskiej jak i Górczewskiej będą przytkane przez budowę metra i jest to najlepszy moment by redystrybuować przestrzeń ulicy. A nie pieczołowicie odtworzyć to co było, a potem się przez okres gwarancyjny zastanawiać czy może czegoś nie zmienić. Miałem nadzieję, że miasto wyciągnie jakieś wnioski z Targowej i praskiej części al. Solidarności, ale najwyraźniej Polak i przed szkodą i po szkodzie głupi.

Kasprzaka będzie zamknięta (przynajmniej czasowo) ze względu na budowę wentylatorni. Górczewska będzie zamknięta ze względu na budowę stacji. Grybowską trudno rozpatrywać, bo ma 1 pas i nie prowadzi na Bemowo. Powązkowska też się mocno dociąży, ale dla mieszkańców Jelonek to raczej marna alternatywa. Ciąg Połczyńska-Wolska-al. Solidarności będzie jedynym korytarzem samochodowym do centrum z tej części miasta. Zaklinanie rzeczywistości nic nie da - można liczyć na to, że po zwężeniu ludzie przestaną tędy jeździć, ale nie przestaną, bo nie mają innego wyboru. Wszystkich nie przesadzisz na rowery/do komunikacji zbiorowej. Owszem, Kasprzaka czy Górczewska może będą przejezdne dla autobusów, ale i tak skala utrudnień może być większa niż przy centralnym odcinku metra.

Natomiast nie rozumiem, o co chodzi z "pieczołowitym odtwarzaniem". Mówimy o BP na 2016 r., kiedy nic odtwarzanie nie będzie. Na "odtwarzanie" można będzie zgłaszać projekty w 2018 r. jak budowa będzie się kończyć - wtedy można Wolską czy al. Solidarności zwężać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 12, 2015 20:43 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
olek napisał(a):
Ale jakich rozporządzeń? Bo np. w Dz.U.2003.220.2181, załącznik 2 mamy pkt

Cytuj:
5.2.5. Linia wyznaczająca pas postojowy
Znak P-19 "linia wyznaczająca pas postojowy" (rys. 5.2.5.1) stosuje się na drogach w obszarze zabudowanym w celu:
-wskazania pasa przeznaczonego do postoju pojazdów przy krawędzi jezdni lub zatoki postojowej,
-wyznaczenia miejsc postojowych częściowo na jezdni, częściowo na chodniku.
Szerokość pasa postojowego powinna być nie mniejsza niż 2,0 m.
[...]


Myślałem o tym o warunkach technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne.

Cytuj:
§ 30. 3. Szerokość pasa postojowego powinna być dostosowana do rodzaju pojazdów oraz sposobu ich umieszczenia na tym pasie. Wymiary stanowisk postojowych dla poszczególnych rodzajów pojazdów określa § 116.
(...)
§ 116. 1. Wymiary stanowisk postojowych, w zależności od ich usytuowania w stosunku do krawędzi jezdni, nie powinny być mniejsze niż określone w tabelach:
Rodzaj pojazdu / Usytuowanie pod kątem (°)*) / Długość (m) / Szerokość (m)
Samochód osobowy / 0 / 6,00 / 2,50


Ale w sumie to rozp. dotyczy prac budowlanych a nie zmiany organizacji ruchu. Dzięki za info.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 12, 2015 20:50 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
m.pienkos napisał(a):
Grybowską trudno rozpatrywać, bo ma 1 pas i nie prowadzi na Bemowo.


Ale pozwala na ominięcie zamknięcia w Kasprzaka.

m.pienkos napisał(a):
Ciąg Połczyńska-Wolska-al. Solidarności będzie jedynym korytarzem samochodowym do centrum z tej części miasta.


Jeśli to prawda, to ruch w al. Solidarności od Towarowej na wschód jeszcze spadnie względem obecnego 50% przepustowości. Samą Wolską wiele nie przejedzie, zwłaszcza że pewnie i tam nie obejdzie się bez jakichś utrudnień.

m.pienkos napisał(a):
Mówimy o BP na 2016 r., kiedy nic odtwarzanie nie będzie. Na "odtwarzanie" można będzie zgłaszać projekty w 2018 r. jak budowa będzie się kończyć - wtedy można Wolską czy al. Solidarności zwężać.


A w 2018 r. będzie można z czystym sumieniem powiedzieć, że jest już za późno żeby cokolwiek zmienić i trzeba było zgłaszać w 2015. Vide Targowa itp.

Czy ten objazd wentylatorni ma sięgać aż do kina Femina?

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 12, 2015 21:57 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
olek: O JPII chodziło mi o to, że ten fragment północny jest dość łatwo wybudować (wykorzystując m.in. tą serwisówkę), za to odcinek na południu to inna sprawa. Tu w sumie powinno się zlikwidować nawet dwa pasy ruchu, a nie jeden. Od Chmielnej na północ mogłaby powstać dwukierunkowa DDR oddzielona parkowaniem. Z resztą po takiej kuracji ulica miałaby na całej długości po 3 pasy ruchu, więc byłaby jakaś tam spójność...

EDIT: mpienkos: Jest jakaś informacja, który odcinek i sygnalizacje na JP II mają przebudowywać TW?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 129 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL