Rob. S. napisał(a):
mikeleg napisał(a):
jest też coś o eleminacji parkowania wzdłuż buspasów, ale nie mogę znaleźć teraz gdzie
Wydaje mi się, że podnoszenie czegoś takiego to tylko tworzenie kolejnego antagonizmu i dawanie oręża przeciwnikom buspasów. Już chyba wystarczy mordowania się z niedasizmem dotyczącym pasów rowerowych przy parkowaniu.
Na wolskim odcinku obecnie niewiele jest miejsc na chodniku, większość została "wysłupkowana" betonowymi blokami, zostały tylko miejsca koło pl. Zawiszy i te koło Czterdziestolatka, gdzie obok jest ogromny parking na powierzchni.
Znalazłem zapisy.
s.125 Strategii...
"DZIAŁANIE RESTRYKCYJNE – ograniczenie roli samochodów osobowych w podróżach z i do strefy. Środki realizacji :
•Ograniczenie...,postojowych miejsc przykrawężnikowych położonych wzdłuż ciągów drogowych prowadzących intensywny ruch autobusowy oraz w obszarach intensywnego ruchu pieszego."
Nad Jerozolimskimi dość długo się zastanawiałem i są dwie realne możliwości:
- likwidacja parkowania, zostawienie buspasu i dwóch pasów ruchu ogólnego i budowa dwukierunkowych dróg rowerowych w miejscu gdzie dzisiaj ludzie parkują
- przeniesienie parkowania na jezdnie (równoległe), zostawienie buspasu (ale z parkowaniem) , likwidacja jednego pasa ruchu i wprowadzenie jednokierunkowego pasa dla rowerów
Pierwsze rozwiązanie wywala parkowanie, ale zostawia dwa pasy ruchu i wygodne dwukierunkowe drogi rowerowe.
Drugie rozwiązanie ma łącznie 2 pasy (jak na Moście Poniatowskiego), ale dość nieefektywny buspas i mniej wygodne i bezpieczne pasy rowerowe (pomiędzy buspasem a parkowanie). Niemniej jednak premiuje za to ruch pieszy dając bardzo szerokie chodniki, z którymi można coś zrobić, choć pewnie będzie zdecydowanie trudniejsze.
Nic innego się nie zmieści, proponowane przez MJN zwężenie pasów ruchu nie wchodzi w grę (IR nie zgodziłby się na takie wąskie).
Generalnie ilościowo wcale nie trzeba usuwać wielkich ilości miejsc park., ponieważ wg. mnie zasadne byłoby wprowadzenie równoległego parkowania na Marszałkowskiej (Świętokrzyska - Jerozolimskie) i JPII, co z resztą uspokoiłoby obie ulice.
Na Marszałkowskiej faktycznie wymagałoby to likwidacji buspasa, więc nad tym się zastanawiam, z drugiej strony nie jeździ tam dużo autobusów miejskich, a prywatne nie będą mogły od 2017.