Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 129 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz lut 12, 2015 11:33 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pt sie 02, 2013 9:12
Posty: 93
Magda R napisał(a):
Hej,
rozważam zgłoszenie projektu na organizację mobilnego warsztatu rowerowego na Woli.
Czy Waszym zdaniem jest zapotrzebowanie na tego typu działanie?

Mechanik pełniłby dyżur w soboty i niedziele od maja do września włącznie. Opcjonalnie możliwe byłoby zorganizowanie stacjonarnego warsztatu 1 raz w miesiącu.
mogę podesłać zarys projektu + chetnie poradzę sie w kwestii kosztów.

Help :D


Cały gotowy projekt. Możesz skopiować: https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/taskPropose/2170


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 12, 2015 11:57 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Śr lut 11, 2015 12:38
Posty: 4
olek napisał(a):
Wrzuć ten zarys. Ten mechanik to miałaby być darmowa konkurencja dla sklepów rowerowych, czy raczej ktoś, kto uczy jak sobie samodzielnie poradzić z defektem?

Olek,
draft projektu:

https://drive.google.com/file/d/0B-A23gtsbX1iQk9MYWhBcjJzVEk/view?usp=sharing

    1. konsultacje mają cel głównie edukacyjny, nie chodzi o zastępowanie komercyjnych serwisów rowerowych, a edukację podstawową
    2. koszt roboczogodziny w projekcie jest do zmodyfikowania, z tego co sie orientowałam ok 60 zł/h
    3. w projekcie jest zapis o przerobieniu roweru na taki mini warsztat, ale mozliwe też aby pójść w wersję low-cost i np skorzytsać z przyczepek rowerowych miejskich


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 12, 2015 12:38 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Śr lut 11, 2015 12:38
Posty: 4
pzinek napisał(a):
Cały gotowy projekt. Możesz skopiować:


Serio moge skopiować??
draco napisał(a):
draft projektu, który przygotowałam:

https://drive.google.com/file/d/0B-A23g ... sp=sharing


mogę je jakoś zmergować :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 12, 2015 12:41 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
Rob. S. napisał(a):
mikeleg napisał(a):
jest też coś o eleminacji parkowania wzdłuż buspasów, ale nie mogę znaleźć teraz gdzie


Wydaje mi się, że podnoszenie czegoś takiego to tylko tworzenie kolejnego antagonizmu i dawanie oręża przeciwnikom buspasów. Już chyba wystarczy mordowania się z niedasizmem dotyczącym pasów rowerowych przy parkowaniu.


Na wolskim odcinku obecnie niewiele jest miejsc na chodniku, większość została "wysłupkowana" betonowymi blokami, zostały tylko miejsca koło pl. Zawiszy i te koło Czterdziestolatka, gdzie obok jest ogromny parking na powierzchni.

Znalazłem zapisy.
s.125 Strategii...
"DZIAŁANIE RESTRYKCYJNE – ograniczenie roli samochodów osobowych w podróżach z i do strefy. Środki realizacji :
•Ograniczenie...,postojowych miejsc przykrawężnikowych położonych wzdłuż ciągów drogowych prowadzących intensywny ruch autobusowy oraz w obszarach intensywnego ruchu pieszego."


Nad Jerozolimskimi dość długo się zastanawiałem i są dwie realne możliwości:
- likwidacja parkowania, zostawienie buspasu i dwóch pasów ruchu ogólnego i budowa dwukierunkowych dróg rowerowych w miejscu gdzie dzisiaj ludzie parkują
- przeniesienie parkowania na jezdnie (równoległe), zostawienie buspasu (ale z parkowaniem) , likwidacja jednego pasa ruchu i wprowadzenie jednokierunkowego pasa dla rowerów

Pierwsze rozwiązanie wywala parkowanie, ale zostawia dwa pasy ruchu i wygodne dwukierunkowe drogi rowerowe.
Drugie rozwiązanie ma łącznie 2 pasy (jak na Moście Poniatowskiego), ale dość nieefektywny buspas i mniej wygodne i bezpieczne pasy rowerowe (pomiędzy buspasem a parkowanie). Niemniej jednak premiuje za to ruch pieszy dając bardzo szerokie chodniki, z którymi można coś zrobić, choć pewnie będzie zdecydowanie trudniejsze.

Nic innego się nie zmieści, proponowane przez MJN zwężenie pasów ruchu nie wchodzi w grę (IR nie zgodziłby się na takie wąskie).

Generalnie ilościowo wcale nie trzeba usuwać wielkich ilości miejsc park., ponieważ wg. mnie zasadne byłoby wprowadzenie równoległego parkowania na Marszałkowskiej (Świętokrzyska - Jerozolimskie) i JPII, co z resztą uspokoiłoby obie ulice.

Na Marszałkowskiej faktycznie wymagałoby to likwidacji buspasa, więc nad tym się zastanawiam, z drugiej strony nie jeździ tam dużo autobusów miejskich, a prywatne nie będą mogły od 2017.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 12, 2015 12:47 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Magda R napisał(a):
pzinek napisał(a):
Cały gotowy projekt. Możesz skopiować:


Serio moge skopiować??

To nie moj komentarz :)

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 12, 2015 13:03 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): N lut 01, 2015 23:47
Posty: 31
Lokalizacja: Wola, Śródmieście
mikeleg napisał(a):
Rob. S. napisał(a):
mikeleg napisał(a):
jest też coś o eleminacji parkowania wzdłuż buspasów, ale nie mogę znaleźć teraz gdzie


Wydaje mi się, że podnoszenie czegoś takiego to tylko tworzenie kolejnego antagonizmu i dawanie oręża przeciwnikom buspasów. Już chyba wystarczy mordowania się z niedasizmem dotyczącym pasów rowerowych przy parkowaniu.


Na wolskim odcinku obecnie niewiele jest miejsc na chodniku, większość została "wysłupkowana" betonowymi blokami, zostały tylko miejsca koło pl. Zawiszy i te koło Czterdziestolatka, gdzie obok jest ogromny parking na powierzchni.


Masz na myśli ten parking, którego ma nie być? PKP planuje biurowce w tym miejscu. Zresztą płaczu po nim nie będzie, jak ktoś koniecznie musi stanąć w okolicy Czterdziestolatka, to parking w Złotych kosztuje 6 zł za godzinę zdaje się.

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... Stana.html

mikeleg napisał(a):
Znalazłem zapisy.
s.125 Strategii...
"DZIAŁANIE RESTRYKCYJNE – ograniczenie roli samochodów osobowych w podróżach z i do strefy. Środki realizacji :
•Ograniczenie...,postojowych miejsc przykrawężnikowych położonych wzdłuż ciągów drogowych prowadzących intensywny ruch autobusowy oraz w obszarach intensywnego ruchu pieszego."



Owszem, można znaleźć podkładkę w Strategii, powoływać się na działania restrykcyjne :wink: , tylko mnie raczej ogólnie chodzi o szukanie rozwiązań kompromisowych, na zasadzie win-win. Mówiłem bardziej ogólnie, niekoniecznie o tym miejscu.

mikeleg napisał(a):
Nad Jerozolimskimi dość długo się zastanawiałem i są dwie realne możliwości:
- likwidacja parkowania, zostawienie buspasu i dwóch pasów ruchu ogólnego i budowa dwukierunkowych dróg rowerowych w miejscu gdzie dzisiaj ludzie parkują
- przeniesienie parkowania na jezdnie (równoległe), zostawienie buspasu (ale z parkowaniem) , likwidacja jednego pasa ruchu i wprowadzenie jednokierunkowego pasa dla rowerów

Pierwsze rozwiązanie wywala parkowanie, ale zostawia dwa pasy ruchu i wygodne dwukierunkowe drogi rowerowe.
Drugie rozwiązanie ma łącznie 2 pasy (jak na Moście Poniatowskiego), ale dość nieefektywny buspas i mniej wygodne i bezpieczne pasy rowerowe (pomiędzy buspasem a parkowanie). Niemniej jednak premiuje za to ruch pieszy dając bardzo szerokie chodniki, z którymi można coś zrobić, choć pewnie będzie zdecydowanie trudniejsze.

Nic innego się nie zmieści, proponowane przez MJN zwężenie pasów ruchu nie wchodzi w grę (IR nie zgodziłby się na takie wąskie).

Generalnie ilościowo wcale nie trzeba usuwać wielkich ilości miejsc park., ponieważ wg. mnie zasadne byłoby wprowadzenie równoległego parkowania na Marszałkowskiej (Świętokrzyska - Jerozolimskie) i JPII, co z resztą uspokoiłoby obie ulice.

Na Marszałkowskiej faktycznie wymagałoby to likwidacji buspasa, więc nad tym się zastanawiam, z drugiej strony nie jeździ tam dużo autobusów miejskich, a prywatne nie będą mogły od 2017.


Jerozolimskie na tym odcinku czeka pewnie większa przebudowa, czytałem Twoje argumenty, że pewne rzeczy należy zgłaszać "dla zasady", z tym że bardziej popieram strategię małych kroczków i zgłaszanie takich rzeczy, które zostaną zrealizowanie. Kwestia podejścia. :)

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 12, 2015 13:11 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Śr lut 11, 2015 12:38
Posty: 4
draco napisał(a):
Magda R napisał(a):
Hej,
rozważam zgłoszenie projektu na organizację mobilnego warsztatu rowerowego na Woli.
Czy Waszym zdaniem jest zapotrzebowanie na tego typu działanie?

Mechanik pełniłby dyżur w soboty i niedziele od maja do września włącznie. Opcjonalnie możliwe byłoby zorganizowanie stacjonarnego warsztatu 1 raz w miesiącu.
mogę podesłać zarys projektu + chetnie poradzę sie w kwestii kosztów.

Help :D


Cały gotowy projekt. Możesz skopiować: https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/taskPropose/2170


Serio mogę to wykorzystać?
Tutaj draft projektu, który napisałam > mogę je jakoś zmergować
https://drive.google.com/file/d/0B-A23g ... sp=sharing


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 12, 2015 13:14 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
Rob. S. napisał(a):
Masz na myśli ten parking, którego ma nie być? PKP planuje biurowce w tym miejscu. Zresztą płaczu po nim nie będzie, jak ktoś koniecznie musi stanąć w okolicy Czterdziestolatka, to parking w Złotych kosztuje 6 zł za godzinę zdaje się.

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... Stana.html

Wiem, ale to nie znaczy, że parking zniknie, raczej będzie odwrotnie, miejsc przybędzie, bo prawdopodobnie powstanie parking kubaturowy. Z resztą w strategii również jest napisane, że nowe miejsca w takich parkingach powinny wiązać się z likwidacją istniejących na powierzchni.

Rob. S. napisał(a):
Jerozolimskie na tym odcinku czeka pewnie większa przebudowa, czytałem Twoje argumenty, że pewne rzeczy należy zgłaszać "dla zasady", z tym że bardziej popieram strategię małych kroczków i zgłaszanie takich rzeczy, które zostaną zrealizowanie. Kwestia podejścia. :)

Pozdrawiam.

Żadna instytucja miejska nie planuje przebudowy Alei w żadnym terminie. Są jedynie robione analizy ewentualnego wyznaczenia przejść dla pieszych na rondzie Dmowskiego, które z resztą nie uwzględniają tego, że mogłaby powstać droga rowerowa na Jerozolimskich.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 12, 2015 13:36 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
mikeleg napisał(a):
Wiem, ale to nie znaczy, że parking zniknie, raczej będzie odwrotnie, miejsc przybędzie, bo prawdopodobnie powstanie parking kubaturowy. Z resztą w strategii również jest napisane, że nowe miejsca w takich parkingach powinny wiązać się z likwidacją istniejących na powierzchni.

Troche OT. Często widzę niekonsekwencję w działaniach aktywistów pro rowerowych ktorzy probują przeprowadzić swoisty handel z samochodziażami.my wam zabierzemy 1 pas zrobimy sobie cos rowerowego ale w zamian bedziecie mieli wiecej miejsc parkingowych. Kłuci się to ze Strategiami, które postulują zmniejszanie ilości miejsc parkingowych.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 12, 2015 14:03 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): N lut 01, 2015 23:47
Posty: 31
Lokalizacja: Wola, Śródmieście
pzinek napisał(a):
mikeleg napisał(a):
Wiem, ale to nie znaczy, że parking zniknie, raczej będzie odwrotnie, miejsc przybędzie, bo prawdopodobnie powstanie parking kubaturowy. Z resztą w strategii również jest napisane, że nowe miejsca w takich parkingach powinny wiązać się z likwidacją istniejących na powierzchni.

Troche OT. Często widzę niekonsekwencję w działaniach aktywistów pro rowerowych ktorzy probują przeprowadzić swoisty handel z samochodziażami.my wam zabierzemy 1 pas zrobimy sobie cos rowerowego ale w zamian bedziecie mieli wiecej miejsc parkingowych. Kłuci się to ze Strategiami, które postulują zmniejszanie ilości miejsc parkingowych.


Ten handel jak to nazywasz, to dialog społeczny. Przecież nie działa się w próżni. Ludzie mają różne interesy, więcej, występują w różnych rolach, czasem są pieszymi, czasem jadą komunikacją, czasem na rowerze, czasem samochodem. Próba dychotomii samochodziarze-rowerowe oszołomy, kreowana przez media, jest fałszywa i tylko rodzi konflikty. To, że ktoś jeździ rowerem, nie znaczy, że musi dążyć zawsze i wszędzie do takich działań jak ograniczanie parkowania, tam gdzie ono nie przeszkadza, tak samo jak to, że ktoś jest kierowcą, nie znaczy, że nie popiera działań pro rowerowych.

Tyle że zmiany muszą mieć poparcie, a o ile można dość łatwo przekonać mieszkańców danej okolicy do np zwężenia jezdni, drogi dla rowerów/pasa/uspokojenia ruchu, o tyle do kasacji miejsc parkingowych już niekoniecznie. Oczywiście, można powiedzieć, że miejsce parkingowe nikomu się nie należy, ale to jest rodząca konflikty demagogia. Do budżetu partycypacyjnego też są zgłaszane projekty np zatok parkingowych, a przy wszelkich konsultacjach społecznych(ostatnio czytałem protokoły z tych dotyczących pasów na Obozowej) jeden z najczęstszych głosów brzmi "dobrze dobrze, budujcie sobie te ścieżki, malujcie pasy, jeździjcie pod prąd, ale miejsca parkingowe zostawcie w spokoju". Sensownymi propozycjami parkingowymi łatwo można zjednać poparcie dla rozwiązań rowerowych czy pieszych. Nie mówiąc o tym, że parkowanie może służyć jako narzędzie uspokajania ruchu. Ogólnie liczba miejsc parkingowych maleje i oczywiście są też miejsca, gdzie się je powinno ograniczać i pewnie części Śródmieścia to dotknie, ale są też takie, również tam, gdzie można coś dać, coś zabierając.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 129 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL