Kolejny projekt - prośba o wasze uwagi, czy macie jakieś pomysły jak go zmodyfikować / ewentualnie jakiś kawałek dalej gdzieś?
''Ścieżka rowerowa od Zajezdni Wola do skrzyżowania z Okopową / al. Solidarności''
https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/taskPropose/2532Tutaj, DDR też nie za bardzo, bo wg odpowiedzi ZTM: Zgodnie z „Programem Rozwoju Tras Rowerowych do roku 2020'' planowana jest budowa trasy rowerowej wzdłuż ul. Wolskiej na całej jej długości. W tej chwili nie ma decyzji, czy będą to pasy rowerowe czy drogi dla rowerów. Aby to rozstrzygnąć, niezbędne będzie wykonanie koncepcji dla całego korytarza.
W sumie to po co duplikować, bez sensu. Z 2 strony, czy pasy na Wolskiej na 100% powstaną skoro będzie część miasta zablokowana przez budowę metra???
Projekt polega na wybudowaniu odcinka drogi dla rowerów, nie zapewniającego możliwości jazdy w kierunku zachodnim, ze względu na brak możliwości wjazdu na drogę dla rowerów w rejonie ul. Okopowej oraz zjazdu z niej w rejonie zajezdni. W związku z tym, należy wskazać w opisie, że będzie to droga jednokierunkowa, do czasu zapewnienia jej kontynuacji w obie strony.
Budowa drogi dla rowerów na wskazanym odcinku wymaga:
- opracowania projektu budowlanego (40 000 zł)
- likwidacji zatoki autobusowej (50 000 zł)
- przebudowy ślepego zakończenia ul. Wolskiej (50 000 zł)
- przebudowy istniejącego chodnika na drogę dla rowerów i budowę chodnika dalej od jezdni (250 000 zł)
- wycinkę co najmniej 1 drzewa i kilkunastu krzewów
Łączny koszt projektu należy oszacować na 640 000 zł.
Od 2009 r. obowiązują „Standardy projektowe i wykonawcze dla systemu tras rowerowych”, które narzucają na nas obowiązek zapewnienia ciągłości trasy rowerowej. W związku z tym, że na zaproponowaną przez Panią drogę rowerową nie będzie możliwości wjazdu od strony centrum (to wymagałoby przebudowy sygnalizacji na Kercelaku) ani zjazdu w kierunku Bemowa (tu konieczna byłaby przebudowa sygnalizacji na Młynarskiej), należy założyć że czasowo będzie ona oznaczona jako jednokierunkowa.
Chodzi o zatokę autobusową przy Młynarskiej, bez jej likwidacji nie zostanie zapewniona minimalna przestrzeń dla poprowadzenia drogi dla rowerów i chodnika.
Konieczna będzie korekta zakończenia ul. Wolskiej, aby wygospodarować miejsce na drogę dla rowerów, będzie się to wiązało z potrzebą budowy nowego placu do zawracania na końcu ulicy.
CPR (który po budowie ewentualnych pasów na Wolskiej mógłby pozostać chodnikiem) nie, bo:
-Ciągi pieszo-rowerowe stosuje się przy bardzo niskim natężeniu ruchu pieszego i rowerowego. Ponadto, ciąg pieszo-rowerowy musi mieć szerokość min. 3,0 m, zatem mógłby być problem aby zmieścić się pomiędzy rzędami drzew. Zatem ciąg pieszo-rowerowy nie wchodzi w grę.
Co sądzicie? Wycofać ten projekt skoro planowana ścieżka będzie na Wolskiej czy jednak go złożyć w formie i wycenie powyżej? Ta kasa chyba bardziej przyda się gdzie indziej?
Ewentualnie, może macie pomysły jak go zmodyfikować? Gdzieś w pobliżu?
Inny pomysł, to taki, że na tym całym odcinku jest dzikie parkowanie i każdego poranka jest on zastawiony przez auta z korpo obok, ale co tam wymyślić i jak to uzasadnić i żeby jeszcze ludzie chcieli na to zagłosować? Częściowo chyba ZOM postawił niskie barierki, żeby ochronić rozjeżdżane trawniki.