Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn lut 02, 2015 23:05 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Pt mar 26, 2010 13:24
Posty: 23
Usprawnienie ruchu rowerowego i pieszego w Dzielnicy Praga-Południe (REJON OGÓLNODZIELNICOWY)

Opis
Wyznaczenie dróg rowerowych i łączników na ulicach.

1. Bora-Komorowskiego po północnej stronie na odcinku Afrykańska – Skalskiego wraz z budową chodnika

2. Grochowska po północnej stronie pomiędzy ul. Zakole a wlotem w „Małą Grochowską”

3. łącznik ul. Zamoyskiego przy wiadukcie kolejowym przez al. Zieleniecką do al. Wedla. http://wrzutnia.zm.org.pl/pub/budzet/2014_02-wedel.jpg

Uzasadnienie
Projekt ma na celu poprawę bezpieczeństwa i utworzenie dróg rowerowych na fragmentach najbardziej problematycznych, co do których nie są przewidziane działania w najbliższych latach przez inne jednostki miejskie. Projekt ten jest także kompatybilny z innymi projektami zgłoszonymi do budżetu do realizacji w 2016 r., które całościowo rozwiążą problemy, ale także pojedynczo mają szansę poprawić bezpieczeństwo i warunki podróży rowerem w dzielnicy i w dojazdach do innych dzielnic. Wybrane trasy są uzupełnieniem planowanych inwestycji przez ZTM.

Kosztorys

Droga rowerowa (projekt + wykonanie 500 tys. zł/km)
Budowa chodnika w 2014 r. była wyceniona na 60 000 zł, teraz dojdzie wspólne przedsięwzięcie z ddr
Wspólne blendy na sygnalizacji: 8000 zł

1. Bora-Komorowskiego (0,46 km x 500 tys. zł/km plus 60 tys. zgodnie z kosztorysem z 2014 r. = 298 tys. zł wraz z projektem i wspólnymi blendami)
2. Grochowska (0,4 km x 500 tys. zł/km = 205 tys. zł z projektem)
3. łącznik Zamoyskiego – Wedel (0,27 km x 500 tys. zł/km plus wspólne blendy 8 000 zł = 148 tys. zł)

Całkowity koszt projektu: 651 000 zł. (LIMIT 834 000 zł na cały budżet)

Ze względu na dużą kwotę i ryzyko, że może cały projekt spaść, można podzielić na 2 rożne wnioski o kwocie 503 i 148 lub 446 i 205.

Z Gocławia na Saska Kępę na rowerze przez Bora cz. I (REJON GOCŁAW)
Projekt ma na celu wybudowanie drogi rowerowej wzdłuż Bora-Komorskiego po północnej stronie pomiędzy Skalskiego a Umińskiego.

Opis
Budowa drogi rowerowej wzdłuż chodnika, który wygrał w 2014 r. Droga pomiędzy Al. Stanów Zjednoczonych a Afrykańską jest zgłoszona do części Saskiej Kępy (w przypadku braku realizacji nie jest to problem – rowerzyści przez rok jeździli by Al. Stanów i Afrykańską), a pomiędzy Afrykańską a Skalskiego do ogólnodzielnicowego. Fragment pomiędzy Umińskiego a Fieldorfa będzie zgłoszony na rok 2017.

Uzasadnienie
Projekt ma na celu poprawę bezpieczeństwa i utworzenie dróg rowerowych na fragmentach najbardziej problematycznych, co do których nie są przewidziane działania w najbliższych latach przez inne jednostki miejskie. Projekt ten jest także kompatybilny z innymi projektami zgłoszonymi do budżetu do realizacji w 2016 r., które całościowo rozwiążą problemy, ale także pojedynczo mają szansę poprawić bezpieczeństwo i warunki podróży rowerem w dzielnicy i w dojazdach do innych dzielnic. Wybrane trasy są uzupełnieniem planowanych inwestycji przez ZTM.

Kosztorys
Droga rowerowa (projekt + wykonanie 500 tys. zł/km)
Budowa chodnika
Wspólne blendy na sygnalizacji (16 sztuk):

1. Bora-Komorowskiego (0,412 km x 500 tys. zł/km) = 250 zł wraz z projektem

Całkowity koszt projektu: 250 000 zł. (LIMIT 792 000 zł na cały budżet, więc zastanawiam się nad brakującym fragmentem ddr na Fieldorfa pomiędzy Umińskiego a Nowaka-Jeziorańskiego około 400 m lub odcinkiem Bora)

Rowerem po Koperniku i Saskiej Kępie (REJON SASKA KĘPA)

Opis
Projekt ma na celu wybudowanie drogi rowerowej wzdłuż Saskiej i Egipskiej północnej stronie pomiędzy Al. Stanów Zjednoczonych a Afrykańską oraz dopuszczenie ruchu pod prąd na ulicach lokalnych na Saskiej Kępie (Niekłańskiej, Szczuczyńskiej, Meksykańskiej ? , Londyńskiej ?, Dąbrowieckiej, Katowickiej, Poselskiej, Królowej Aldony, Styki, Nobla, Obrońców, Lotewskiej, Berezyńskiej, Czeskiej, Lipskiej, Estońskiej i Finlandzkiej, Jakubowskiej).

Uzasadnienie
Projekt ma na celu poprawę bezpieczeństwa i utworzenie dróg rowerowych na fragmentach najbardziej problematycznych, co do których nie są przewidziane działania w najbliższych latach przez inne jednostki miejskie. Projekt ten jest także kompatybilny z innymi projektami zgłoszonymi do budżetu do realizacji w 2016 r., które całościowo rozwiążą problemy, ale także pojedynczo mają szansę poprawić bezpieczeństwo i warunki podróży rowerem w dzielnicy i w dojazdach do innych dzielnic. Wybrane trasy są uzupełnieniem planowanych inwestycji przez ZTM.

Kosztorys

1. ddr Saska Egipska (0,680 km x 500 tys. zł/km plus projekt) = 375 000 zł
2. Dopuszcznie pod prąd (80 x 250 zł za tabliczkę plus oznaczenia na jezdni 9 000) = 16 000 plus 15 000 zł = 25 000 zł

Całkowity koszt projektu: 400 000 zł. (LIMIT 629 000 zł)

Zapewne będzie też powtórzona ciągłość Wału pod prąd z poprzedniego głosowania.

Rowerem pod prąd na Grochowie ( REJON KINOWA)

Opis
Dopuszczenie ruchu pod prąd na zasadzie tabliczek „nie dotyczy rowerów” na ulicach Kirasjerów, Suchodolskiej, Garibaldiego i Rozłuckiej, dopuszczenie ruchu rowerowego na pasie dla karetek na Grenadierów oraz kontrapas na ul. Międzyborskiej i Cyraneczki.

Uzasadnienie
Dopuszczenie ruchu pod prąd na zasadzie tabliczek „nie dotyczy rowerów” na ulicach lokalnych i dojazdowych, na którym prędkość jest samochodów jest niska: Kirasjerów, Suchodolskiej, Garibaldiego i Rozłuckiej,
Dopuszczenie ruchu rowerowego na pasie dla karetek na Grenadierów, który istnieje i jest rzadko wykorzystywany. Karetka bez problemu wyprzedzi rowerzystę
Kontrapas na ul. Międzyborskiej i Cyraneczki ma na celu być powiązaniem całego osiedla do ddr na Waszyngtona (kontrapas na Grenadierów ze względu na przejście po wschodniej stronie wymagałby budowy sygnalizacji świetlnej, co zwiększyłoby koszty). Ze względu na szerokość jezdni nie będzie potrzeby likwidacji miejsc parkingowych.

Kosztorys
Droga rowerowa (projekt + wykonanie 500 tys. zł/km)
Budowa chodnika
Wspólne blendy na sygnalizacji (16 sztuk):

1.Dopusczenie pod prąd na ulicach lokalnych i na kontrapasie na Grenadierów (25 tabliczek x 200 zł = 6000 zł
2. Kontrapas na Międzyborskiej i Cyraneczki (0,712 km x 80 tys. zł/km) = 57000 zł wraz z projektem
3. Fragment drogi rowerowej pomiędzy kontrapasem a przejazdem (0,04 km x 500 tys. zł/km = 20000 (część – przejazdy ze wspólnymi blendami – zostanie wykonana w ramach budowy ddr na Waszyngotna)
4. Projekt organizacji ruchu i projekt budowlany = 5000 zł

Całkowity koszt projektu: 88 000 zł. (LIMIT 183 000 zł na cały budżet)


Pasy rowerowe i rowerem pod prąd ( REJON GROCHÓW PŁD)

Opis
Utworzenie na ul. Zamienieckiej pasów rowerowych oraz dopuszczenie pod prąd na ul. Łukowskiej i Majdańskiej (względnie kontrapasy) oraz Fundamentowej, Ramowej, Omulewskiej, Okuniewskiej Sulejkowskiej, Komorskiej i Jarocińskiej.

Uzasadnienie
Jezdnia ulicy Zamineickiej ma 9 metrów szerokości, co umożliwia utworzenie pasów po 2 x 1,5 m dla rowerów i zachowanie 2 x po 3 m szerokości dla samochodów i autobusów.
Kontrapas na ul. Międzyborskiej i Cyraneczki ma na celu być powiązaniem całego osiedla do ddr na Waszyngtona (kontrapas na Grenadierów ze względu na przejście po wschodniej stronie wymagałby budowy sygnalizacji świetlnej, co zwiększyłoby koszty). Ze względu na szerokość jezdni nie będzie potrzeby likwidacji miejsc parkingowych.

Kosztorys
Droga rowerowa (projekt + wykonanie 500 tys. zł/km)
Budowa chodnika
Wspólne blendy na sygnalizacji (16 sztuk):

1.Dopusczenie pod prąd na ulicach lokalnych i (40 tabliczek x 200 zł) = 8000 zł
2. Pasy na Zamienickiej od Gdeckiej do przystanków autobusowych przy Ostrobramskiej bez skrzyżowania z Łukowską (0,70 km x 80 tys. zł/km x 2) = 142 000 zł wraz z projektem
3. Ewentulane kontrapasy na Łukowskiej i Majdańskiej (0,40 km x 80 tys. zł/km) = 34 000

Całkowity koszt projektu: 150 000 lub 184 000 z kontrapasami zł. (LIMIT 645 000 zł na cały budżet)

UWAGA: Do projektu zastanawiam się dodać pasy rowerowe lub ddr na Grenadierów pomiędzy Ostrobramską a Al. Stanów Zjednoczonych

Koszt pasa rowerowego na Grenadierów to 0,480 km x 2 x 80 tys. zł/km = 81 000 zł z projektem co dawałoby łącznie w rejonie 231 000 zł (pasy) lub 265 000 zł (pasy, kontrapasy) przy limicie 645 000 zł. Niestety może być ciężko, bo jezdnia nie wszędzie może mieć 9 metrów szerokości.

Koszt drogi rowerowej ze wsplnymi blendami to (0,50 x 500000 zł/km plus wspólne blendy 8000 zł plus projekt 5000 zł) = 263 000 zł, co dawałoby łącznie w rejonie 417 000 zł (pasy i ddr) lub 447 000 zł (pasy, kontrapasy i ddr) przy limicie 645 000 zł. Na to jest dużo miejsca.

Rowerem na Płowiecką (REJON GROCHÓW PŁN)

Opis
Projekt ma na celu wybudowanie drogi rowerowej łączącej tzw. „Małą Grochowską” i istniejący ciąg pieszo-rowerowy na Płowieckiej do Jordanowskiej przez pętle tramwajową.

Uzasadnienie
Projekt ma na celu poprawę bezpieczeństwa i utworzenie dróg rowerowych na fragmentach najbardziej problematycznych, co do których nie są przewidziane działania w najbliższych latach przez inne jednostki miejskie. Projekt ten jest także kompatybilny z innymi projektami zgłoszonymi do budżetu do realizacji w 2016 r., które całościowo rozwiążą problemy, ale także pojedynczo mają szansę poprawić bezpieczeństwo i warunki podróży rowerem w dzielnicy i w dojazdach do innych dzielnic. Wybrane trasy są uzupełnieniem planowanych inwestycji przez ZTM.

Kosztorys

ddr Grochowska – Płowiecka przez pętlę (0,470 km x 500 tys. zł/km) = 235 000 zł
projekt 5000 zł
wspólna blenda i przejazdy 5000 zł

Całkowity koszt projektu: 245 000 zł. (LIMIT 306 000 zł)

Zapewne będzie też powtórzona Mała Grochowska pod prąd z poprzedniego głosowania.



Dla rejony PRZYCZÓŁEK GROCHOWSKI (limit 86 000 zł) nie przewiduje wniosku.

Do zastanowienia jeszcze

Grochów Centralny (ruch pod prąd na Mycielskiego i Kobielskiej – o ile nie zmienią po remoncie organizacji ruchu i ewentualna ddr lub pasy na Dwernickiego lub Podskarbińskiej)

i Kamionek (pod prąd na Kamionkowskiej i Stanisława Augusta, która będzie przebudowywana w 2015)

ale nie wiem, czy zdążę opracować.


Załączniki:
praga poludnie 2016 ogolnodzielnicowe.JPG [94.14 KiB]
Pobrane 2619 razy
kontrapasy rejon kinowa.JPG [42.87 KiB]
Pobrane 2619 razy
praga poludnie 2016 projekty rejonowe.JPG [99.64 KiB]
Pobrane 2619 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 02, 2015 23:22 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Pt mar 26, 2010 13:24
Posty: 23
Co do rejonów to podział w załączeniu.


Załączniki:
praga plodnie kwoty 10676413_759981277415389_1845247523402196910_n.png [251.82 KiB]
Pobrane 2612 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lut 06, 2015 21:11 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Wt cze 21, 2011 20:03
Posty: 43
Lokalizacja: Grochów
Witaj,
Bardzo dziękuję za przygotowanie kompletnego planu rowerowego dla Pragi Południe. Ja chciałem zgłosić pasy rowerowe na Zamienieckiej tak by wreszcie jakoś połączyć ze sobą Gocław z Grochowem, ale Twoje podjeście jest kompleksowe.
Dziękuje bardzo za ujęcie w planie ruchu pod prąd ulicy Kobielskiej, na której to nie mogę wywalczyć by przywrócono możliwość jazdy od strony Garwolińskiej do Wiatracznej.

Jestem pełen uznania dla wykonanego planu i chętnie w miarę posiadanego czasu mogę jakoś pomóc przy ich zgłaszaniu.

Pozdrawiam
Michał

_________________
------------
Michał Pilch


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lut 06, 2015 21:14 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Wt cze 21, 2011 20:03
Posty: 43
Lokalizacja: Grochów
Jako prawie stały użytkownik w pełni popieram by
"UWAGA: Do projektu zastanawiam się dodać pasy rowerowe lub ddr na Grenadierów pomiędzy Ostrobramską a Al. Stanów Zjednoczonych "
nie zastanawiać się tylko próbować to również ująć w projekcie.
Na prawdę często jeżdżę z Kobielskiej na Gocław i te połączenia są bardzo potrzebne.

_________________
------------
Michał Pilch


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 17, 2015 15:14 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Wt paź 02, 2012 17:21
Posty: 13
złożyłam projekt, który w zeszłym roku złożył Olek Buczyński i który miał 3 miejsce pod względem ilości głosów. W zeszłym roku był to projekt dla Saskiej Kępy, w tym roku jako ogólnodzielnicowy.

Bezpiecznie pod mostem - przywrócenie ciągłości drogi rowerowej wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego pod mostem Poniatowskiego

krótki opis : Obecnie ciągłość tzw. Słonecznego Szlaku Rowerowego jest przerwana przez murek przeciwpowodziowy pod mostem, a kawałek na południe od mostu na środku ciągu stoi pomnik. Projekt pozwala niewielkim kosztem wyznaczyć nową drogę dla rowerów. Obecny ciąg pozostałby wyłącznie dla pieszych.

lokalizacja : Przebieg Wału Miedzeszyńskiego pod Mostem Poniatowskiego na granicy Kamionka i Saskiej Kępy
Istotne informacje o lokalizacji : Wał Miedzeszyński, strona zachodnia. Początek: 25 metrów na południe od istniejącego przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego. Koniec: do 10 metrów na południe za miejscem pamięci.

Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców : Z racji położenia w obszarze Drogi Wojewódzkiej 801 - projekt jest ogólnodostępny dla mieszkańców wszystkich dzielnic oraz otwarty całodobowo.


Pełny opis : Celem projektu jest udrożnienie szlaku rowerowego wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego pod mostem Poniatowskiego, gdzie obecnie w odległości kilkudziesięciu metrów występują dwa uciążliwe wąskie gardła. Po zachodniej stronie ulic Wał Miedzeszyński i Wybrzeże Szczecińskie przez kilkanaście lat prowadził ciąg pieszo-rowerowy, który umożliwiał m.in. dojazd z Saskiej Kępy i Gocławia do mostu Świętokrzyskiego. Niestety, po niedawnej przebudowie pod mostem Poniatowskiego pojawił się ukośny murek przeciwpowodziowy, który zwęził szerokość ciągu dostępną dla pieszych i rowerzystów do ok. 1,4 m (łącznie!) Wkrótce potem z obu stron zwężenia postawiono znak "koniec drogi dla rowerów" i utworzyła się kilkudziesięciometrowa "wyrwa" w ciągłości szlaku. Oczywiście trasą wciąż odbywa się intensywny ruch rowerowy Kilkadziesiąt metrów dalej na południe znajduje się kolejne "wąskie gardło" - miejsce pamięci. Na samym środku ciągu pieszo-rowerowego stoi pomnik i dwie rozłożyste donice . Można udrożnić trasę rowerową niewielkim kosztem i rozwiązać oba te problemy bez konieczności przebudowy umocnień przeciwpowodziowych czy przenosin pomnika. Jak? Na jezdni w kierunku południowym pod mostem są 3 pasy ruchu.
Jeden z nich jest w zasadzie niewykorzystywany, bo znajduje się w przedłużeniu pasa do skrętu w lewo (na most).
Można za skrzyżowaniem z łącznicą skorygować układ pasów ruchu, tak by pozostawić ciągłość 2 pasów na wprost, a
skrajny prawy pas wygrodzić i przeznaczyć na drogę dla rowerów. Obecny ciąg przeznaczony byłby w całości dla
pieszych. Kolejny pas do skrętu w lewo (na łącznicę w kierunku Waszyngtona) wykształcałby się za przewężeniem.
Najlepiej byłoby zakończyć tak wygrodzoną drogę dla rowerów za miejscem pamięci, gdzie wracałaby na ciąg pieszo-rowerowy. Można też projekt zakończyć wcześniej, na zjeździe nad Wisłę - wtedy wymagałby mniejszego zakresu wygrodzeń, należałoby jednak poszukać alternatywnych rozwiązań dla przejazdu przez miejsce pamięci (np. cofnięcie pomnika o 1 m w stronę Wisły). Kosztorys i rysunek proponowanych rozwiązań (załącznik 1) przygotowano dla wariantu dłuższego.

uzasadnienie : Projekt udrażnia ważny dla całej Pragi szlak rowerowy nad Wisłą (zgodnie ze Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego - jedna z głównych warszawskich ścieżek rowerowych), likwiduje uciążliwe i konfliktogenne wąskie gardło dla pieszych i rowerzystów. Za jednym zamachem rozwiązuje dwa problemy - przerwania ciągłości szlaku rowerowego przez mur przeciwpowodziowy i prowadzenia szlaku przez pomnik. Nie wymaga kosztownej przebudowy umocnień przeciwpowodziowych czy przenosin pomnika.


Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych
Zmiana organizacji ruchu na odcinku ok. 200 m - w tym projekt organizacji ruchu, korekta oznakowania pionowego i poziomego - ok. 10 tys. zł.
Separatory, bariery lub inna forma wygrodzenia ruchu samochodowego od rowerowego - ok. 100 mb - 10 tys. zł.
Obniżenie krawężników w dwóch miejscach - 4 tys. zł.
razem 24 tysiące


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 25, 2015 13:05 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Wt paź 02, 2012 17:21
Posty: 13
lista projektów rowerowych, które przeszły wstępną selekcję i zostały "zakwalifikowane do etapu dyskusji"


PROJEKTY OGÓLNODZIELNICOWE

1 Uzupełnienie sieci rowerowej na Pradze-Południe
https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/taskPropose/2649

2 Bezpiecznie pod mostem - przywrócenie ciągłości drogi rowerowej wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego pod mostem Poniatowskiego
https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/taskPropose/3334
to moje! :P


PROJEKTY OBSZAROWE

1 Z Gocławia i na Gocław na rowerze
https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/taskPropose/2637

2 Budowa brakującego odcinka ścieżki rowerowej wzdłuż Kanału Gocławskiego pod mostem ul. Fieldorfa "Nila".
https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/taskPropose/3709

3 Kontrapas rowerowy i dodatkowe dojścia do przystanków na małej Grochowskiej
https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/taskPropose/2117

4 Rowerem po Koperniku i Saskiej Kępie
https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/taskPropose/2915

5 Rowerowy Grochów Centralny
https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/taskPropose/2930

6 Pod prąd rowerem po Grochowie (Kinowa)
https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/taskPropose/2925

7 Rowerem po Kamionku
https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/taskPropose/2922

8 Rowerem po Grenadierów
https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/taskPropose/2961

9 Wygodnie rowerem po Grochowie Południowym
https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/taskPropose/2639


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lis 24, 2015 18:34 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Pt mar 26, 2010 13:24
Posty: 23
No to taka burza mózgów.

Ruch pod prąd

Jednokierunkowe Grochów Północny

1. Kordeckiego
2. Kiprów
3. Kwatery Głównej
4. Mała Grochowska

Jednokierunkowe Grochów Centrum

• Mycielskiego

Jednokierunkowe Kamionek

• Terespolska (może być częściowo łącznik, bo są dwa pasy na wylocie Grochowskiej)

Jednokierunkowe Grochów Południowy

1. Gdecka
2. Komorska
3. Pustelnicka
4. Łukowska
5. Okuniewska
6. Omulewska
7. Czapelska ?
8. Micińska ?
9. Majdański
10. Fundamentowa
11. Ramowa
12. Fragment Darłowska


Jednokierunkowe jeszcze Saska Kępa (to co zostało a nie było w BP2016)

1. Alzacka
2. Rumuńska
3. Raperswilska
4. Irlandzka
5. Kubańska
6. Angorska
7. Walecznych
8. Peszteńska
9. Londyńska
10. Walecznych
11. Wąchocka ?

Mam jeszcze wątpliwości co do ulic:
Argentyńskiej (Saska)
Cichociemnych (Gocław)
Cyraneczki (Kinowa, pewnie kontrapas)
Dobrowoja (Kinowa)
Grenadierów (Kinowa czy walczymy o kontrapasy i ruch na pasie dla karetek)
Indyjska
Jarocińska
Kanadyjska
Kobielska (czy jest gdzieś jeszcze jednokierunkowy ? )
Paca (Grochów Centrum)
Pisarka
Prochowa (Grochów Centrum)
Romea i Julii (Grochów Płn)
Św. Patryka (Gocław)

Nie wiem czy tam jest ruch jednokierunkowy. Jednak organizacja się zmienia często. Jeśli tu czegoś nie ma i nie było w projekcie z BP2016 (Kamionek, Kinowa, Saska Kępa), to piszcie.

Odnośnie ogólnych projektów to:

Saska Kępa
• Dokończenie ddr w Egipskiej – Saskiej (300 000 zł)
• Wał miedzeszyński – zawężenie pasów i chodnik nad przejściem (50 000 zł) i Wał Miedzeszyński / Wersalska – korekta łuków (20 000 zł)

Grochów Północny
• Przystanki obustronne i ruch pod prąd na całym obszarze (300 000 zł)
• Drzewa na Chłopickiego i wzdłuż Grochowskiej (140 000 zł)
• Zostaje połączenie przez pętle Gocławek do CPR ciągnącego się do MArsa (210 000 zł)

Grochów Południowy - tutaj potrzeb jest dużo, więc trzeba będzie wybrać, ewentualnie przenieść do ogólnodzielnicowego
• Zamieniecka z pasami i azylami (200 000 zł)
• Fieldorfa (Ostrobramska – Nowaka) (100 000 zł)
• Grenadierów (113 000 zł)
• Ruch pod prąd (70 000 zł)
• Droga wzdłuż Grochowskiej (R. Wiatraczna – Mlądzka) (280 000 zł)

Grochów Centralny - łączna kwota 360 000 zł, więc ciężko będzie coś sensownego zgłosić
• Droga rowerowa (Zakole – Garwolińska) (300 000 zł)
• Grochowska (rewitalizacja ulicy) Siennicka - Wiatraczna (300 000 zł)
• Uporządkowanie Podskarbińskiej – parkowanie na jezdni, pasy (200 000 zł)

Grochów Kinowa - łączna kwota to około 250 000 zł, więc ciężko będzie coś sensownego
• Grochowska (rewitalizacja ulicy) Siennicka - Wiatraczna (250 000 zł)

Kamionek
• Zamoyskiego (Zieleniecka – Lubelska) (100 000 zł)
• Przejście przez Zieleniecką (40 000 zł) odrzucili w tamtym roku i ZDM nie wyraził zgody w tym roku, ale się niepoddaję
• Ddr wzdłuż płotów na Bliskiej (od kamienicy Mińska 15)

Przyczółek Grochowski - zaryzykujemy
• Rampa przy Jeziorku i łącznik przy Motorowej (100 000 zł)

Ogólnodzielnicowy
• Rewitalizacja Grochowskiej z ddr (Mlądzka – Komorska) (250 000 zł)
• Łącznik Kobielska – Owsiana za Instytutem weterynaryjnym (100 000 zł)

Gocław - pewnie 2-3 projekty do 600 000 zł - nie wiem czy zdążymy uzyskać zgodę dysponenta terenu (spółdzielnia lub zakłąd melioracji)
• Dokończenie ddr wzdłuż Bora (Abrahama – Fieldorfa) (250 000 zł) – w drugiej kolejoności, jeśli zgoda spółdzielni to za 70 000 zł łączniki
• Pasy na Umińskiego i Abrahama (240 000 zł)
• Łącznik Rechniewskiego – Znanieckiego (10 000 zł)
• Fieldorfa (Umińskiego – Nowaka) (170 000 zł)
• modernizacja ddr Fieldorfa (Wał - Umińskiego) (200 000 zł)
• Trasa wzdłuż Kanałku – potrzeba zgoda Melioracji na mostek i ewentualnie spółdzielni

Limit na projekt to 300 000 zł - trochę to ogranicza. Pula ogólnodzielnicowego też jest niska, raptem ponad 400 000 zł. W załączeniu orientacyjny schemat Zamienieckiej (pasy i azyle jednocześnie).


Załączniki:
bp2017 praga pld grochow pld zamieniecka pasy i azyle 1 jpg.JPG [179.18 KiB]
Nie pobierane
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lis 29, 2015 0:19 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
Na Kamionku projekt, który by się najbardziej przydał to słupki na całej Mińskiej ;)


A tak na poważnie to tak jak w tamtym roku sugerowałbym wymalowanie pasów (teraz dodatkowo sierżantów w miejscach parkowania skośnego) na Żupniczej na szerokim odcinku, na Chodakowskiej, Stanisławowskiej. No i może na Lubelskiej.

Ja wiem, że tam niby wygodnie się jeździ, ale dziesiątki razy jeździłem i chętnie powitałbym taką infrę. Myślę, że psychologicznie to dużoby zmieniło i wpłynęłoby pozytywnie na to co jest najbardziej potrzebne w okolicy - tj. ogarnięcie Grochowskiej. Raczej dałbym sobie spokój z tymczasową partyzantką na Grochowskiej. Ta ulica
raczej potrzebuje generalnego remontu (podobnie jak Mińska).

Na skrzyżowaniu Mińskiej z Chodakowską powinno się zmieścić minirondo/rondo pinezkowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lis 29, 2015 13:17 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Pt mar 26, 2010 13:24
Posty: 23
Mińska - Stanisławowska - Dwernickiego - Szaserów jest w programie Pełnomocnika na lata 2016-2017 z dofinansowaniem jak rozumiem. Więc nie bardzo jest sens dublować. Co najwyżej Żupnicza i Chodakowska by się przydała. Problemem Kamionka jest kwota (raptem 300 000 zł), a teren jest gigantyczny.

Stąd mój pomysł na ciąg pieszo-rowerowy - tam jest działka miejska szerokości 2,5 metra na najwęższym miejscu - zmiana będzie diametralna, bo umożliwi z Kamionka dostanie się do Wschodniego (teraz trzeb albo przez Soho gdzie są szlabany albo przez Żupniczą albo przez Lubelską nakładając drogę).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lis 29, 2015 20:54 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 06, 2007 13:58
Posty: 447
Lokalizacja: grochów
Na Żupniczej CPR? No nie wiem, tam ruch jest jednak nieduży. Może pojawia się tam trochę PKS-ów, ale wynika to głównie z braku lewoskrętu Lubelska-Grochowska. IMO trzeba by przerobić skrzyżowanie Lubelska-Grochowska (co powinno zostać uczynione wraz z budową dworca PKS, ale nikt nie pomyślał), a Żupniczą zwęzić z pasa startowego do 9m z pasami rowerowymi (2*3+1,5)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL