Usprawnienie ruchu rowerowego i pieszego w Dzielnicy Praga-Południe (REJON OGÓLNODZIELNICOWY)Opis
Wyznaczenie dróg rowerowych i łączników na ulicach.
1. Bora-Komorowskiego po północnej stronie na odcinku Afrykańska – Skalskiego wraz z budową chodnika
2. Grochowska po północnej stronie pomiędzy ul. Zakole a wlotem w „Małą Grochowską”
3. łącznik ul. Zamoyskiego przy wiadukcie kolejowym przez al. Zieleniecką do al. Wedla.
http://wrzutnia.zm.org.pl/pub/budzet/2014_02-wedel.jpgUzasadnienie
Projekt ma na celu poprawę bezpieczeństwa i utworzenie dróg rowerowych na fragmentach najbardziej problematycznych, co do których nie są przewidziane działania w najbliższych latach przez inne jednostki miejskie. Projekt ten jest także kompatybilny z innymi projektami zgłoszonymi do budżetu do realizacji w 2016 r., które całościowo rozwiążą problemy, ale także pojedynczo mają szansę poprawić bezpieczeństwo i warunki podróży rowerem w dzielnicy i w dojazdach do innych dzielnic. Wybrane trasy są uzupełnieniem planowanych inwestycji przez ZTM.
Kosztorys
Droga rowerowa (projekt + wykonanie 500 tys. zł/km)
Budowa chodnika w 2014 r. była wyceniona na 60 000 zł, teraz dojdzie wspólne przedsięwzięcie z ddr
Wspólne blendy na sygnalizacji: 8000 zł
1. Bora-Komorowskiego (0,46 km x 500 tys. zł/km plus 60 tys. zgodnie z kosztorysem z 2014 r. = 298 tys. zł wraz z projektem i wspólnymi blendami)
2. Grochowska (0,4 km x 500 tys. zł/km = 205 tys. zł z projektem)
3. łącznik Zamoyskiego – Wedel (0,27 km x 500 tys. zł/km plus wspólne blendy 8 000 zł = 148 tys. zł)
Całkowity koszt projektu: 651 000 zł. (LIMIT 834 000 zł na cały budżet)
Ze względu na dużą kwotę i ryzyko, że może cały projekt spaść, można podzielić na 2 rożne wnioski o kwocie 503 i 148 lub 446 i 205.
Z Gocławia na Saska Kępę na rowerze przez Bora cz. I (REJON GOCŁAW)Projekt ma na celu wybudowanie drogi rowerowej wzdłuż Bora-Komorskiego po północnej stronie pomiędzy Skalskiego a Umińskiego.
Opis
Budowa drogi rowerowej wzdłuż chodnika, który wygrał w 2014 r. Droga pomiędzy Al. Stanów Zjednoczonych a Afrykańską jest zgłoszona do części Saskiej Kępy (w przypadku braku realizacji nie jest to problem – rowerzyści przez rok jeździli by Al. Stanów i Afrykańską), a pomiędzy Afrykańską a Skalskiego do ogólnodzielnicowego. Fragment pomiędzy Umińskiego a Fieldorfa będzie zgłoszony na rok 2017.
Uzasadnienie
Projekt ma na celu poprawę bezpieczeństwa i utworzenie dróg rowerowych na fragmentach najbardziej problematycznych, co do których nie są przewidziane działania w najbliższych latach przez inne jednostki miejskie. Projekt ten jest także kompatybilny z innymi projektami zgłoszonymi do budżetu do realizacji w 2016 r., które całościowo rozwiążą problemy, ale także pojedynczo mają szansę poprawić bezpieczeństwo i warunki podróży rowerem w dzielnicy i w dojazdach do innych dzielnic. Wybrane trasy są uzupełnieniem planowanych inwestycji przez ZTM.
Kosztorys
Droga rowerowa (projekt + wykonanie 500 tys. zł/km)
Budowa chodnika
Wspólne blendy na sygnalizacji (16 sztuk):
1. Bora-Komorowskiego (0,412 km x 500 tys. zł/km) = 250 zł wraz z projektem
Całkowity koszt projektu: 250 000 zł. (LIMIT 792 000 zł na cały budżet,
więc zastanawiam się nad brakującym fragmentem ddr na Fieldorfa pomiędzy Umińskiego a Nowaka-Jeziorańskiego około 400 m lub odcinkiem Bora)
Rowerem po Koperniku i Saskiej Kępie (REJON SASKA KĘPA)Opis
Projekt ma na celu wybudowanie drogi rowerowej wzdłuż Saskiej i Egipskiej północnej stronie pomiędzy Al. Stanów Zjednoczonych a Afrykańską oraz dopuszczenie ruchu pod prąd na ulicach lokalnych na Saskiej Kępie (Niekłańskiej, Szczuczyńskiej, Meksykańskiej ? , Londyńskiej ?, Dąbrowieckiej, Katowickiej, Poselskiej, Królowej Aldony, Styki, Nobla, Obrońców, Lotewskiej, Berezyńskiej, Czeskiej, Lipskiej, Estońskiej i Finlandzkiej, Jakubowskiej).
Uzasadnienie
Projekt ma na celu poprawę bezpieczeństwa i utworzenie dróg rowerowych na fragmentach najbardziej problematycznych, co do których nie są przewidziane działania w najbliższych latach przez inne jednostki miejskie. Projekt ten jest także kompatybilny z innymi projektami zgłoszonymi do budżetu do realizacji w 2016 r., które całościowo rozwiążą problemy, ale także pojedynczo mają szansę poprawić bezpieczeństwo i warunki podróży rowerem w dzielnicy i w dojazdach do innych dzielnic. Wybrane trasy są uzupełnieniem planowanych inwestycji przez ZTM.
Kosztorys
1. ddr Saska Egipska (0,680 km x 500 tys. zł/km plus projekt) = 375 000 zł
2. Dopuszcznie pod prąd (80 x 250 zł za tabliczkę plus oznaczenia na jezdni 9 000) = 16 000 plus 15 000 zł = 25 000 zł
Całkowity koszt projektu: 400 000 zł. (LIMIT 629 000 zł)
Zapewne będzie też powtórzona ciągłość Wału pod prąd z poprzedniego głosowania. Rowerem pod prąd na Grochowie ( REJON KINOWA)Opis
Dopuszczenie ruchu pod prąd na zasadzie tabliczek „nie dotyczy rowerów” na ulicach Kirasjerów, Suchodolskiej, Garibaldiego i Rozłuckiej, dopuszczenie ruchu rowerowego na pasie dla karetek na Grenadierów oraz kontrapas na ul. Międzyborskiej i Cyraneczki.
Uzasadnienie
Dopuszczenie ruchu pod prąd na zasadzie tabliczek „nie dotyczy rowerów” na ulicach lokalnych i dojazdowych, na którym prędkość jest samochodów jest niska: Kirasjerów, Suchodolskiej, Garibaldiego i Rozłuckiej,
Dopuszczenie ruchu rowerowego na pasie dla karetek na Grenadierów, który istnieje i jest rzadko wykorzystywany. Karetka bez problemu wyprzedzi rowerzystę
Kontrapas na ul. Międzyborskiej i Cyraneczki ma na celu być powiązaniem całego osiedla do ddr na Waszyngtona (kontrapas na Grenadierów ze względu na przejście po wschodniej stronie wymagałby budowy sygnalizacji świetlnej, co zwiększyłoby koszty). Ze względu na szerokość jezdni nie będzie potrzeby likwidacji miejsc parkingowych.
Kosztorys
Droga rowerowa (projekt + wykonanie 500 tys. zł/km)
Budowa chodnika
Wspólne blendy na sygnalizacji (16 sztuk):
1.Dopusczenie pod prąd na ulicach lokalnych i na kontrapasie na Grenadierów (25 tabliczek x 200 zł = 6000 zł
2. Kontrapas na Międzyborskiej i Cyraneczki (0,712 km x 80 tys. zł/km) = 57000 zł wraz z projektem
3. Fragment drogi rowerowej pomiędzy kontrapasem a przejazdem (0,04 km x 500 tys. zł/km = 20000 (część – przejazdy ze wspólnymi blendami – zostanie wykonana w ramach budowy ddr na Waszyngotna)
4. Projekt organizacji ruchu i projekt budowlany = 5000 zł
Całkowity koszt projektu: 88 000 zł. (LIMIT 183 000 zł na cały budżet)
Pasy rowerowe i rowerem pod prąd ( REJON GROCHÓW PŁD)Opis
Utworzenie na ul. Zamienieckiej pasów rowerowych oraz dopuszczenie pod prąd na ul. Łukowskiej i Majdańskiej (względnie kontrapasy) oraz Fundamentowej, Ramowej, Omulewskiej, Okuniewskiej Sulejkowskiej, Komorskiej i Jarocińskiej.
Uzasadnienie
Jezdnia ulicy Zamineickiej ma 9 metrów szerokości, co umożliwia utworzenie pasów po 2 x 1,5 m dla rowerów i zachowanie 2 x po 3 m szerokości dla samochodów i autobusów.
Kontrapas na ul. Międzyborskiej i Cyraneczki ma na celu być powiązaniem całego osiedla do ddr na Waszyngtona (kontrapas na Grenadierów ze względu na przejście po wschodniej stronie wymagałby budowy sygnalizacji świetlnej, co zwiększyłoby koszty). Ze względu na szerokość jezdni nie będzie potrzeby likwidacji miejsc parkingowych.
Kosztorys
Droga rowerowa (projekt + wykonanie 500 tys. zł/km)
Budowa chodnika
Wspólne blendy na sygnalizacji (16 sztuk):
1.Dopusczenie pod prąd na ulicach lokalnych i (40 tabliczek x 200 zł) = 8000 zł
2. Pasy na Zamienickiej od Gdeckiej do przystanków autobusowych przy Ostrobramskiej bez skrzyżowania z Łukowską (0,70 km x 80 tys. zł/km x 2) = 142 000 zł wraz z projektem
3. Ewentulane kontrapasy na Łukowskiej i Majdańskiej (0,40 km x 80 tys. zł/km) = 34 000
Całkowity koszt projektu: 150 000 lub 184 000 z kontrapasami zł. (LIMIT 645 000 zł na cały budżet)
UWAGA: Do projektu zastanawiam się dodać pasy rowerowe lub ddr na Grenadierów pomiędzy Ostrobramską a Al. Stanów Zjednoczonych Koszt pasa rowerowego na Grenadierów to 0,480 km x 2 x 80 tys. zł/km = 81 000 zł z projektem co dawałoby łącznie w rejonie 231 000 zł (pasy) lub 265 000 zł (pasy, kontrapasy) przy limicie 645 000 zł. Niestety może być ciężko, bo jezdnia nie wszędzie może mieć 9 metrów szerokości.
Koszt drogi rowerowej ze wsplnymi blendami to (0,50 x 500000 zł/km plus wspólne blendy 8000 zł plus projekt 5000 zł) = 263 000 zł, co dawałoby łącznie w rejonie 417 000 zł (pasy i ddr) lub 447 000 zł (pasy, kontrapasy i ddr) przy limicie 645 000 zł. Na to jest dużo miejsca.
Rowerem na Płowiecką (REJON GROCHÓW PŁN)Opis
Projekt ma na celu wybudowanie drogi rowerowej łączącej tzw. „Małą Grochowską” i istniejący ciąg pieszo-rowerowy na Płowieckiej do Jordanowskiej przez pętle tramwajową.
Uzasadnienie
Projekt ma na celu poprawę bezpieczeństwa i utworzenie dróg rowerowych na fragmentach najbardziej problematycznych, co do których nie są przewidziane działania w najbliższych latach przez inne jednostki miejskie. Projekt ten jest także kompatybilny z innymi projektami zgłoszonymi do budżetu do realizacji w 2016 r., które całościowo rozwiążą problemy, ale także pojedynczo mają szansę poprawić bezpieczeństwo i warunki podróży rowerem w dzielnicy i w dojazdach do innych dzielnic. Wybrane trasy są uzupełnieniem planowanych inwestycji przez ZTM.
Kosztorys
ddr Grochowska – Płowiecka przez pętlę (0,470 km x 500 tys. zł/km) = 235 000 zł
projekt 5000 zł
wspólna blenda i przejazdy 5000 zł
Całkowity koszt projektu: 245 000 zł. (LIMIT 306 000 zł)
Zapewne będzie też powtórzona Mała Grochowska pod prąd z poprzedniego głosowania. Dla rejony
PRZYCZÓŁEK GROCHOWSKI (limit 86 000 zł) nie przewiduje wniosku.
Do zastanowienia jeszcze
Grochów Centralny (ruch pod prąd na Mycielskiego i Kobielskiej – o ile nie zmienią po remoncie organizacji ruchu i ewentualna ddr lub pasy na Dwernickiego lub Podskarbińskiej)
i
Kamionek (pod prąd na Kamionkowskiej i Stanisława Augusta, która będzie przebudowywana w 2015)
ale nie wiem, czy zdążę opracować.