olek napisał(a):
mikeleg napisał(a):
Na Grochowskiej powinny być pasy, albo dwa DDRy. W obu wariantach masz problem z sygnalizacją...
Pierwsze dwie sygnalizacje od Wiatracznej w stronę centrum są tylko przez przejścia dla pieszych. Pasy rowerowe mogłyby być podpięte pod sygnalizator ogólny, z drogą ewakuacji rzędu 5 m nie byłoby żadnej straty czasu. A DDR (także jednokierunkowa) mogłaby w ogóle tę sygnalizację omijać.
Pas faktycznie da radę wstawić, ale będzie problem z ilością miejsc park. DDR od Wiatracznej nie wstawisz - miejsce blokują latarnie i drzewa.
olek napisał(a):
Pewnie, nie byłoby łatwo, ale wszelkie pomysły na ciąg Grochowskiej są na wagę złota.
Ale to trzeba zrobić na raz całe... Inaczej będzie gorzej niż na Targowej.
olek napisał(a):
Dłubanie infrastruktury rowerowej w ulicach na północ od Grochowskiej to strata kasy i energii. Ze względu na gęsto rozmieszczone skrzyżowania z ograniczoną widocznością nigdy nie wyjdzie z tego główna trasa rowerowa.
Na Żupniczej nie ma żadnego skrzyżowania. Jezdnia ma ponad 13m. Zmieszczą się pasy rowerowe i parkowanie. Można to zaprojektować podobnie jak na Markowskiej.
olek napisał(a):
Popatrz np. na to osiągnięcie Urzędu Dzielnicy - śmierć w oczach, dobrze że nikt tam nie jeździ:
https://goo.gl/maps/nRTmZWgXKcK2https://goo.gl/maps/yFpW62GCBiG2Jechałem tamtędy jakiś czas temu, żeby przyjrzeć się tej DDRce. IMO również z d**y pomysł. Z tym, że tam spokojnie mogłybyć pasy (przed remontem było miejsce).
olek napisał(a):
Albo Grochowska, albo "autostrada rowerowa" wzdłuż torów kolejowych. To drugie nie do zrobienia w ramach BP ze względu na własność gruntów.
Nie bardzo rozumiem dlaczego...
Mi chodzi o coś takiego:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharingczarne - pasy
fioletowe - pasy + sierżanty
Do rozważenia mini ronda na Chodakowskiej.
Swoją drogą - na Podskarbińskiej przy 8.5m są 3 pasy ruchu mimo, że jeżdżą tam autobusy.
olek napisał(a):
legalnycyklista napisał(a):
Na Żupniczej CPR?
Patryk nie pisał o CPR na Żupniczej, ale w tym miejscu:
https://goo.gl/maps/wWEyM5RStSwI to jest IMHO sensowny pomysł. Parę razy tamtędy wracałem z O/Warszawa i skrót jest spory.
Ja jadąc do Wiatraka nigdy tamtędy nie jechałem, bo mi zdecydowanie wygodniej się jedzie równą Żupniczą niż Mińską... Poza tym obecnie jazda tym skrótem przecież nie jest nielegalna. Inna kwestia taka, czy miasto na to się zgodzi biorąc pod uwagę, że ma tam kiedyś powstać Trasa Tysiąclecia.
Ja wolałbym, żeby na Żupniczej te pasy powstały zanim zwiększy się tam ruch. Już teraz powstają nowe osiedla. Prędzej czy później deweloperzy odkryją, że to raptem parę minut pociągiem do centrum, a w przyszłości może się komunikacja jeszcze poprawić. Wtedy ulice zaleją samochody.