Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn lis 30, 2015 10:29 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
Nie CPR tylko pasy rowerowe...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt gru 01, 2015 17:05 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
mikeleg napisał(a):
Raczej dałbym sobie spokój z tymczasową partyzantką na Grochowskiej. Ta ulica raczej potrzebuje generalnego remontu (podobnie jak Mińska)


Jak będziesz czekać na generalny remont, to w międzyczasie metodą faktów dokonanych utrwalony zostanie na wieki wieków amen stan obecny. Myślę, że ważne jest by ugryźć chociaż pierwsze kilkaset metrów od ronda Wiatraczna na zachód. Tak by projekt ronda Wiatraczna w ramach projektowanej właśnie Obwodnicy Śródmiejskiej uwzględniał ograniczenie przekroju, a nie dowiązywał się do istniejącego 2x3. Bo potem tego przez 20 lat nie ruszysz, nie zmieścić żadnej DDR, nie poszerzysz peronów przystanków tramwajowych itp.

Przy okazji:

http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1, ... 83994.html

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr gru 02, 2015 8:31 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
Tyle, że akurat przy Wiatracznej Grochowska jest najtrudniejsza do zmiany. DDR z chodnika nie wydzielisz, bo jest za wąsko, albo musiałbyś wyciąć drzewa. CPR chyba też nie wejdzie.

Na Grochowskiej powinny być pasy, albo dwa DDRy. W obu wariantach masz problem z sygnalizacją...

Terespolska to masakra, bo jest bardzo dużo miejsc parkingowych, a do tego jeździ jakiś autobus okresowy...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr gru 02, 2015 19:24 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
mikeleg napisał(a):
Na Grochowskiej powinny być pasy, albo dwa DDRy. W obu wariantach masz problem z sygnalizacją...


Pierwsze dwie sygnalizacje od Wiatracznej w stronę centrum są tylko przez przejścia dla pieszych. Pasy rowerowe mogłyby być podpięte pod sygnalizator ogólny, z drogą ewakuacji rzędu 5 m nie byłoby żadnej straty czasu. A DDR (także jednokierunkowa) mogłaby w ogóle tę sygnalizację omijać.

Pewnie, nie byłoby łatwo, ale wszelkie pomysły na ciąg Grochowskiej są na wagę złota. Dłubanie infrastruktury rowerowej w ulicach na północ od Grochowskiej to strata kasy i energii. Ze względu na gęsto rozmieszczone skrzyżowania z ograniczoną widocznością nigdy nie wyjdzie z tego główna trasa rowerowa. Popatrz np. na to osiągnięcie Urzędu Dzielnicy - śmierć w oczach, dobrze że nikt tam nie jeździ:

https://goo.gl/maps/nRTmZWgXKcK2
https://goo.gl/maps/yFpW62GCBiG2

Albo Grochowska, albo "autostrada rowerowa" wzdłuż torów kolejowych. To drugie nie do zrobienia w ramach BP ze względu na własność gruntów.

legalnycyklista napisał(a):
Na Żupniczej CPR?


Patryk nie pisał o CPR na Żupniczej, ale w tym miejscu:

https://goo.gl/maps/wWEyM5RStSw

I to jest IMHO sensowny pomysł. Parę razy tamtędy wracałem z O/Warszawa i skrót jest spory.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr gru 02, 2015 20:24 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
olek napisał(a):
mikeleg napisał(a):
Na Grochowskiej powinny być pasy, albo dwa DDRy. W obu wariantach masz problem z sygnalizacją...


Pierwsze dwie sygnalizacje od Wiatracznej w stronę centrum są tylko przez przejścia dla pieszych. Pasy rowerowe mogłyby być podpięte pod sygnalizator ogólny, z drogą ewakuacji rzędu 5 m nie byłoby żadnej straty czasu. A DDR (także jednokierunkowa) mogłaby w ogóle tę sygnalizację omijać.

Pas faktycznie da radę wstawić, ale będzie problem z ilością miejsc park. DDR od Wiatracznej nie wstawisz - miejsce blokują latarnie i drzewa.

olek napisał(a):
Pewnie, nie byłoby łatwo, ale wszelkie pomysły na ciąg Grochowskiej są na wagę złota.

Ale to trzeba zrobić na raz całe... Inaczej będzie gorzej niż na Targowej.

olek napisał(a):
Dłubanie infrastruktury rowerowej w ulicach na północ od Grochowskiej to strata kasy i energii. Ze względu na gęsto rozmieszczone skrzyżowania z ograniczoną widocznością nigdy nie wyjdzie z tego główna trasa rowerowa.

Na Żupniczej nie ma żadnego skrzyżowania. Jezdnia ma ponad 13m. Zmieszczą się pasy rowerowe i parkowanie. Można to zaprojektować podobnie jak na Markowskiej.

olek napisał(a):
Popatrz np. na to osiągnięcie Urzędu Dzielnicy - śmierć w oczach, dobrze że nikt tam nie jeździ:

https://goo.gl/maps/nRTmZWgXKcK2
https://goo.gl/maps/yFpW62GCBiG2

Jechałem tamtędy jakiś czas temu, żeby przyjrzeć się tej DDRce. IMO również z d**y pomysł. Z tym, że tam spokojnie mogłybyć pasy (przed remontem było miejsce).

olek napisał(a):
Albo Grochowska, albo "autostrada rowerowa" wzdłuż torów kolejowych. To drugie nie do zrobienia w ramach BP ze względu na własność gruntów.

Nie bardzo rozumiem dlaczego...
Mi chodzi o coś takiego:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
czarne - pasy
fioletowe - pasy + sierżanty
Do rozważenia mini ronda na Chodakowskiej.

Swoją drogą - na Podskarbińskiej przy 8.5m są 3 pasy ruchu mimo, że jeżdżą tam autobusy.

olek napisał(a):
legalnycyklista napisał(a):
Na Żupniczej CPR?


Patryk nie pisał o CPR na Żupniczej, ale w tym miejscu:

https://goo.gl/maps/wWEyM5RStSw

I to jest IMHO sensowny pomysł. Parę razy tamtędy wracałem z O/Warszawa i skrót jest spory.

Ja jadąc do Wiatraka nigdy tamtędy nie jechałem, bo mi zdecydowanie wygodniej się jedzie równą Żupniczą niż Mińską... Poza tym obecnie jazda tym skrótem przecież nie jest nielegalna. Inna kwestia taka, czy miasto na to się zgodzi biorąc pod uwagę, że ma tam kiedyś powstać Trasa Tysiąclecia.

Ja wolałbym, żeby na Żupniczej te pasy powstały zanim zwiększy się tam ruch. Już teraz powstają nowe osiedla. Prędzej czy później deweloperzy odkryją, że to raptem parę minut pociągiem do centrum, a w przyszłości może się komunikacja jeszcze poprawić. Wtedy ulice zaleją samochody.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL