Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr lut 11, 2015 23:05 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Wt paź 21, 2014 14:45
Posty: 26
Oj, przejazd DDR wzdłuż Targowej przez Ząbkowską to bardzo by się przydał, ale nie wiem czy tam przejście podziemne nie będzie zbyt przeszkadzać.

Co do kontrapasa na Rzeszotarskiej - może dorzucić jakieś lustro przy skrzyżowaniu z Solidarności? Tam jest bardzo ograniczona widoczność z powodu kamienicy na samym rogu skrzyżowania. I jeszcze kosmetyczna uwaga do rysunku: Strzałka na Czynszowej w drugą stronę :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 11, 2015 23:46 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
legalnycyklista napisał(a):
Co do Targowej w pełni się zgadzam, ta "ddr" przypomina mi technologię stosowaną jakieś 15 lat temu. Co najmniej.
Nawet się cieszę, że zabrakło przejazdu przez Ząbkowską - dzięki temu mogę legalnie zignorować jej istnienie.

Zastanawiam się jeszcze nad aspektem Sokolej. Po pierwsze - zmniejszyć liczbę świateł do pokonania przez wyznaczenie jakiegoś zjazdu w Jagiellońską w stronę Solidarności, po drugie wyznaczenia jakiejś trasy łączącej Radzymińską z Sokolą z pominięciem kocich łbów. Markowska + Kijowska + parking pasowałyby najlepiej, ale primo brakuje czwartego przejścia przez Sokola/Jagiellońska, secundo nie wiem jak miasto na to kiedy są mniej lub bardziej mgliste projekty zrobienia tu jakiegoś megaskrzyżowania.

Ja jeżdżę Kijowską-Markowską, a potem parkingową uliczką tyłami Ząbkowskiej i wjeżdżam koło Pelcowizny skręcajac w prawo wjazdem na skrzyżowaniu ze światłami (można tak). W drugą stronę to inna sprawa. Niemniej nie przejmowalbym się tym skoro będzie Ząbkowska.

Jeśli chodzi o Pragę Północ to przydałoby się coś zrobić ze skrzyżowaniem Szwedzka/Stalowa, to obecnie najbardziej niebezpieczne skrzyżowanie na Pradze...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 12, 2015 6:11 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
legalnycyklista napisał(a):
Co do Targowej w pełni się zgadzam, ta "ddr" przypomina mi technologię stosowaną jakieś 15 lat temu. Co najmniej.


Argument przeciw jest taki, że to jest tak beznadziejne, iż może być argumentem do poważniejszych zmian. Albo poprawek bez angażowania budżetu partycypacyjnego. Im gorzej tym lepiej.

legalnycyklista napisał(a):
Zastanawiam się jeszcze nad aspektem Sokolej. Po pierwsze - zmniejszyć liczbę świateł do pokonania przez wyznaczenie jakiegoś zjazdu w Jagiellońską w stronę Solidarności,


Obecnie masz prawie idealnie, jak przejedziesz 20 m po pustym chodniku, to potem możesz się zupełnie legalnie włączyć w tym kierunku kompletnie olewając światła.

legalnycyklista napisał(a):
secundo nie wiem jak miasto na to kiedy są mniej lub bardziej mgliste projekty zrobienia tu jakiegoś megaskrzyżowania.


No właśnie, tak samo ze skrzyżowaniem Sokola / Zamoyskiego.

piter napisał(a):
Oj, przejazd DDR wzdłuż Targowej przez Ząbkowską to bardzo by się przydał, ale nie wiem czy tam przejście podziemne nie będzie zbyt przeszkadzać.


Fizycznie się zmieści, ale byłoby odsunięte od przejścia dla pieszych.

piter napisał(a):
Strzałka na Czynszowej w drugą stronę


Słusznie, dzięki!

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 12, 2015 16:02 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
olek napisał(a):
Argument przeciw jest taki, że to jest tak beznadziejne, iż może być argumentem do poważniejszych zmian. Albo poprawek bez angażowania budżetu partycypacyjnego. Im gorzej tym lepiej.

Ja nie jestem pewien czy jest sens działać na Targowej poza zielenią lub ewentualnym dalszym porządkowaniem ulicy, choć i na to poczekałbym. Po wdrożeniu projektu z tamtego roku kontrast Targowej, a innych ulic zwiększy się i wtedy nacisk będzie jeszcze większy.

Ścieżką (tym razem to dobra nazwa) na Targowej jeździ dużo osób, ostatnio (chyba w niedzielę) jak śnieg padał było na niej znacznie więcej śladów kół niż na Sokolej, zbiegiem czasu nacisk na poprawę będzie rósł. Szczególnie po wybudowaniu Trasy Świętokrzyskiej.

Ewentualne poprawki nie byłyby raczej tanie...

Ponadto przy Kępnej zabudowano pdp, zmiany prawdopodobnie wymagałyby zrobienia coś z tym, może nawet rozbiórki tych azyli, które jednak są sukcesem. Dla mnie średni pomysł...

Na Zamoyskiego za to koło Straży są msc. park, gdzie nikt nie parkuje, bo można na dziko za darmo po drugiej stronie.

PS: Obawiam się, że planowany na ten rok remont chodnika na Jagiellońskiej przyklepie kuriozalne parkowanie na tej ulicy :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 12, 2015 16:45 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
Jeszcze parę uliczek, które gdzieś zniknęły:
- Linneusza (pod prąd)
- Groszkowskiego (pod prąd)
- Brzeska (Kijowska - Wieczorkiewicza, tu kontrapas)

Hardcorowe kontrapasy to byłyby na pl. Hallera i Szymanowskiego, choć to chyba za wcześnie na coś takiego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 12, 2015 19:20 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
mikeleg napisał(a):
Jeszcze parę uliczek, które gdzieś zniknęły:
- Linneusza (pod prąd)
- Groszkowskiego (pod prąd)
- Brzeska (Kijowska - Wieczorkiewicza, tu kontrapas)


Groszkowskiego można uwzględnić; Linneusza wąskie i bez sensu; 50 m Brzeskiej tylko bez sensu.

mikeleg napisał(a):
Hardcorowe kontrapasy to byłyby na pl. Hallera i Szymanowskiego


Dzięki, jak będę chciał zdobyć nie więcej niż 200 głosów, to na pewno uwzględnię.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 12, 2015 21:01 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
olek napisał(a):
Groszkowskiego można uwzględnić; Linneusza wąskie i bez sensu; 50 m Brzeskiej tylko bez sensu.

Lineusza jest dość długa, ale może faktycznie trochę za wąska.

Brzeska dawałaby możliwość skręcania na przejeździe gdzie jest mniej samochodów i większa widoczność, potem można wjechać w Wieczorkiewicza. Ja jeżdżę sobie z Markowskiej tą ulicą zazwyczaj, bo spokojniej niż Kijowską, ale fakt może lepiej poczekać na lepszą okazję i z Brzeską zrobić coś więcej.

olek napisał(a):
mikeleg napisał(a):
Hardcorowe kontrapasy to byłyby na pl. Hallera i Szymanowskiego


Dzięki, jak będę chciał zdobyć nie więcej niż 200 głosów, to na pewno uwzględnię.

Na Szymanowskiego jezdnia ma 7m (o ile dobrze zmierzyłem na ortofotomapie, ale mogę się mylić), więc dałoby zmieścić kontrapas nawet bez likwidacji żadnego miejsca.

Na pl. Hallera prawdopodobnie trzeba byłoby coś pokombinować, bo jezdnia ma różne szerokości, ale również poza tym, że miejsc skośnych wzdłuż pasów nie moźna robić teź prawdopodobnie nie musiałbyś usuwać miejsc (w ogóle to jest legalne, że tam ludzie tak parkują, bo chyba nie zostaje 1.5m?).

W sumie to jak się zastanawiałem to problem jest z północną jezdnią placu, no i ewentualnie tym jak szerokie miałyby być chodniki w tym miejscu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 12, 2015 21:12 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
mikeleg napisał(a):
Brzeska dawałaby możliwość skręcania na przejeździe gdzie jest mniej samochodów i większa widoczność, potem można wjechać w Wieczorkiewicza. Ja jeżdżę sobie z Markowskiej tą ulicą zazwyczaj, bo spokojniej niż Kijowską, ale fakt może lepiej poczekać na lepszą okazję i z Brzeską zrobić coś więcej.


Jeździsz w drugą stronę, gdzie nie musisz potem ustępować pojazdom na Markowskiej. Mogę w sumie dorysować tę Brzeską, będzie argument do przepychanek ws. Trasy Świętokrzyskiej.

olek napisał(a):
Na Szymanowskiego jezdnia ma 7m (o ile dobrze zmierzyłem na ortofotomapie, ale mogę się mylić), więc dałoby zmieścić kontrapas nawet bez likwidacji żadnego miejsca.


Nie chodzi o wykonalność techniczną, tylko o to jaki właściwie realny problem praskich rowerzystów rozwiązują kontrapasy na obu jezdniach Szymanowskiego.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 12, 2015 21:38 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
olek napisał(a):
mikeleg napisał(a):
Brzeska dawałaby możliwość skręcania na przejeździe gdzie jest mniej samochodów i większa widoczność, potem można wjechać w Wieczorkiewicza. Ja jeżdżę sobie z Markowskiej tą ulicą zazwyczaj, bo spokojniej niż Kijowską, ale fakt może lepiej poczekać na lepszą okazję i z Brzeską zrobić coś więcej.


Jeździsz w drugą stronę, gdzie nie musisz potem ustępować pojazdom na Markowskiej. Mogę w sumie dorysować tę Brzeską, będzie argument do przepychanek ws. Trasy Świętokrzyskiej.

Ale trzeba ustępować na Brzeskiej. Tak sobie myślę, że Brzeska to ulica, która kiedyś tam nawet bardziej niż na kontrapas nadawałaby się na deptak / woonerf. W sumie to chyba lepiej ją zostawić i pracować oddolnie nad takim projektem za rok.


olek napisał(a):
mikeleg napisał(a):
Na Szymanowskiego jezdnia ma 7m (o ile dobrze zmierzyłem na ortofotomapie, ale mogę się mylić), więc dałoby zmieścić kontrapas nawet bez likwidacji żadnego miejsca.


Nie chodzi o wykonalność techniczną, tylko o to jaki właściwie realny problem praskich rowerzystów rozwiązują kontrapasy na obu jezdniach Szymanowskiego.

No jakby powstały tylko na Szymanowskiego to faktycznie byłoby to byłoby bez sensu, ale oba place + ewentualny jakiś łącznik na Dąbrowszczaków i zrobienie czegoś z Namysłowską utworzyły trasę na wydzielonej infrze trochę krótszą niż jazda samochodem. Można byłoby w zasadzie samą infrą ominąć Ratuszową jakby powstał łącznik do Żaby.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lut 14, 2015 9:58 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
piter napisał(a):
Co do kontrapasa na Rzeszotarskiej - może dorzucić jakieś lustro przy skrzyżowaniu z Solidarności? Tam jest bardzo ograniczona widoczność z powodu kamienicy na samym rogu skrzyżowania.


Przyjrzałem się wczoraj - wg mnie wyznaczając kontrapas można zawęzić jezdnię o ok. 1,5 m od strony tej kamienicy, to powinno trochę poprawić widoczność. W lustra niespecjalnie wierzę.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL