To jest jakiś skandal - tak naprawdę oznacza to niemalże skreślenie projektu, który został demokratycznie wybrany w gloswaniu Budżetu Partycypacyjnego. Tu nie chodzi o szczegółowe dopasowania, tu jest wypunktowane po kolej, dlaczego "nie da się". Nawet jeżeli by się zgodzić z argumentacją, dlaczego ona pojawia się dopiero teraz a nie przy weryfikacji projektu? Czy ZDM, ZTM, Inżynier Ruchu nie bierze udziału w opiniowaniu projektów przed głosowaniem?
Cytuj:
1. Wyznaczenie pasów rowerowych w tunelach ul. Globusowej zostało negatywnie zaopiniowane przez zespół złożony z przedstawicieli Inżyniera Ruchu, ZDM i ZTM, m. in. ze względu na ograniczoną liczbę połączeń drogowych umożliwiających pokonanie linii kolejowej oraz konieczność utrzymania lewoskrętów w Popularną i Zdobniczą.
Odkąd otwarto Al. 4 Czerwca (Nowolazurową) pojawiła się dodatkowa przeprawa 2x2 przez tory. Nawet likwidując jeden pas na Globusowej, pojemność przepraw będzie większa niż jeszcze 2-3 lata temu.
Lewoskręt w Popularną w projekcie jak najbardziej jest dalej uwzględniony - jest tylko krótszy.
Cytuj:
2. Pasy rowerowe na 640-metrowej ul. Chrobrego mogą zostać wyznaczone wyłącznie na krótkich fragmentach o długości 50 m (między Szczerą a Sklepową), 120 m (między Sklepową a Tomnicką) i 60 m (między Łamaną a Popularną). Na pozostałym odcinku wyznaczone są lewoskręty, azyle i wyspy, których likwidacja jest niezasadna ze względu na bezpieczeństwo pieszych i pojazdów skręcających. ...
Wystarczy zlikwidować lewoskręty. Znów temat Al. 4 Czerwca, która odebrała (ma odebrać) w dużej części ruch międzydzielnicowy z tej ulicy.
Niebezpieczeństwo dla pieszych - nie występuje.
Niebezpieczeństwo dla samochodów - nie wzrasta.
Niebezpieczeństwo dla rowerów - znacznie zwiększone (pasy rowerowe).
Trzymam kciuki za dalszą walkę - nie można tak tego zostawić, to by było wypaczenie idei Budżetu Partycypacyjnego (obywatele głosują na projekt w pewnym kształcie, po przegłosowaniu kształt jest zmieniany nie do poznania).