Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: N gru 14, 2014 0:27 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Dopuszczenie ruchu dwukierunkowego na ulicach jednokierunkowych:

Śląska (Czereśniowa - Mikołajska)
Mineralna
Jantar
Pryzmaty
Piątkowska
Mikołajska
Śzczęsna
Czółenkowska
Jutrzenki
Solińska
Leżajska
Ustrzycka
~ 12 tys


Łączniki
DDR lub CPR na Czereśniowej gdzie jest wyłączony ruch samochodowy.

0,02km * 500 tys = 10 tys.

Łącznik DDR z rondem koło Kopernik Office Buildings.

0,02km * 500 tys = 10 tys.

Dopuszczenie skrętu rowerów
w lewo z Traktorzystów w Świerszcza
w lewo z Dźwigowej w Wałowicką
1 tys

Pasy rowerowe
1. Na ciągu ulic Bolesława Chrobrego (cała), Globusowa (od końca Bolesława Chrobrego do Wałowickiej), Dźwigowa (od Wałowickiej do Parowcowej). W tunelu na Globusowej likwidacja 2 pasów dla samochodów, ale pozostawienie lewoskrętu w Popularną i w Zdobniczą. W okolicach Skrzyżowania z Popularną pas rowerowy mógłby zachować ciągłość bo jest szerokość na 2 x3m +1,5.
1,5km *80tys = 120 tys.
2. Kontrapas i uspokojenie ruchu przy wjeździe na wiadukt nad torami na AJ Jerozolimskich, w poblizu ulicy Jutrzenki

Uspokojenie ruchu: (obie sprawy bardziej potrzebne są mieszkańcom Ursusa, więć cięzko liczyć na głosy Włochowian)
Ryżowa (Kleszczowa - Nowolazurawa) - progi wyspowe (2*15tys = 30 tys)
Na nowej serwisówce między biurowcem Batory, a stacją BP

Przejście dla pieszych
Brakujące przejście dla pieszych na skrzyżowaniu Ryżowa/Fasolowa przez Ryżowo po pd-zach stronie. Przejsice jest potrzbne bo w poblizu jest przedszkole. (w polaczeniu z progami)

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 12, 2015 21:53 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Usprawnienie ruchu rowerowego w Dzielnicy Włochy

Projekt ma na celu usprawnienie ruchu rowerowego w Dzielnicy Włochy poprzez zastosowanie tanich i bezpiecznych rozwiązań. Pierwszym z proponowanych rozwiązań jest wyznaczenie pasów rowerowych w ciągu ulic Chrobrego i Globusowej. Wraz z pasami rowerowym powinno powstać przejście dla pieszych z azylem na ulicy Globusowej oraz przejście dla pieszych i przejazd rowerowy po północnej stronie skrzyżowania Popularna/Chrobrego. Drugim rozwiązaniem jest dopuszczenie ruchu rowerowego w obu kierunkach na ulicach jednokierunkowych poprzez zmianę oznakowania drogowego. Trzecim rozwiązaniem jest wybudowanie łącznika na fragmencie ulicy Czereśniowej na wysokości numeru 3.


Opis

Wyznaczenie obustronnych pasów rowerowych na drogach poprzez modyfikację oznakowania drogowego.

Pasy rowerowe powinny zostać wyznaczone na poniższych odcinkach (w nawiasach przecznice stanowiące końce pasów na danej ulicy):

1. Bolesława Chrobrego (na całej długości)

2. Globusowa (Bolesława Chrobrego - Wałowicka)

W przypadku ulicy Bolesława Chrobrego należy zlikwidować wysepkę i lewoskręt przy Tomnickiej. Należy także zlikwidować lub skrócić lewoskręt w Sklepową z zachowaniem azylu i przejścia dla pieszych.
W przypadku odcinka dwupasowego (w okolicy wiaduktu przy przystanku PKP Włochy) jeden pas należy przekształcić w pas dla rowerów z zachowaniem lewoskrętów w Zdobniczą i Popularną.
Powinno powstać dodatkowe przejście dla pieszych przez ulicę Globusową, na przedłużeniu istniejących przejść przez łącznik ulicy Globusowej z ulicą Świerszcza. Przejazd rowerowy przy skrzyżowaniu Popularnea/Chrobrego powinien łączyć się z drogą dla rowerów przy ulicy Popularnej. Przejście i przejazd powinny być poprowadzone przez pas zieleni i przez trójkątną wyspę z prefabrykatów.

Dopuszczenie ruchu rowerowego w obu kierunkach na wszystkich ulicach jednokierunkowych we Włochach, poprzez umieszczenie tabliczki "nie dotyczy rowerów jednośladowych" (T-22) pod znakami zakaz wjazdu (B-2), droga jednokierunkowa (D-3), zakaz skrętu (B-21, B-22), nakaz jazdy (C-1, C-2, C-4, C-5, C-8).

Lista odcinków ulic, na których ma zostać dopuszczony ruch rowerowy w obu kierunkach:
1. Śląska (Czereśniowa - Mikołajska)
2. Mineralna
3. Jantar (cała)
4. Pryzmaty (Zagadki - Jantar)
6. Piątkowska (świerszcza - Potażowa)
7. Mikołajska (Czółenkowa - Gryczana)
8. Szczęsna (Gryczana - Czółenkowa)
9. Czółenkowa (cała)
10. Jutrzenki (Popularna - Szybka)
11. Solińska (1 Sierpnia - Leżajska)
12. Leżajska (Solińska - Ustrzycka)
13. Ustrzycka(cała)

Wybudowanie krótkiego odcina drogi dla rowerów lub poszerzenie chodnika i utworzenie wspólnego ciągu pieszo rowerowego na wysokości posesji czereśniowa 3.

Uzasadnienie

Projekt ułatwi poruszanie się po Włochach rowerem, zwiększy bezpieczeństwo rowerzystów i pieszych, a pośrednio podróżujących samochodem. Prawie 1,1 km jezdni zostanie przekształconych w trasy bezpieczne dla rowerzystów. Ciąg ulic Chrobrego, Globusowej i Dźwigowej w ostatnich latach stracił na znaczeniu jako trasa tranzytowa pomiędzy Mokotowem, a Bemowem. Wynika to z oddania szeregu inwestycji takich jak Ekspresowa Obwodnica Warszawy czy wiadukt w ciągu ulicy Gierdziejewskiego. Zaawansowana jest także budowa równoległej alei 4 czerwca 1989 roku. Ulicami Chrobrego, Globusową i Dźwigową odbywa się raczej ruch lokalny. Ruch pojazdów ciężarowych jest ograniczony przez limity tonażu w tunelu na ulicy Dźwigowej i pod wiaduktem na ulicy Chrobrego. Pasy rowerowe połączą drogi dla rowerów przy ulicy Kleszczowej i Popularnej. Wraz z istniejącymi strefami Tempo-30 będą stanowić kompletną infrastrukturę do bezpiecznego poruszenia się rowerem w tej okolicy.
Przejścia dla pieszych przez ulicę Globusową i przy stacji PKP Włochy skrócą dojście do przystanków i ułatwią przemieszczanie się pasażerów w okolicach tunelu.

Wydzielenie pasów rowerowych w jezdni jest rozwiązaniem tanim i bezpiecznym. Rowerzyści dostają własny pas do jazdy. Ruch rowerowy zostaje odseparowany od samochodowego. Na drogach o umiarkowanym ruchu samochodów pasy rowerowe są bezpieczniejsze od tradycyjnych dróg rowerowych, gdyż rowerzysta jest lepiej widoczny dla kierowcy, szczególnie na skrzyżowaniach.

Pasy rowerowe to też korzyści dla pieszych. Rowerzyści posiadający swoją infrastrukturę będą rzadziej korzystali z chodnika. Pasy rowerowe dodatkowo separują pieszych od ruchu samochodowego. Jest to szczególnie ważne w obszarach gdzie spaceruje wiele dzieci, które mogą wpaść pod samochód. Na korzyść pasów przemawia fakt, że nie krzyżują się z chodnikiem. Dzieje się tak w przypadku tradycyjnych dróg rowerowych. Koszt wyznaczenia pasów na istniejącej jezdni jest nawet 10-krotnie niższy niż budowa tradycyjnej drogi dla rowerów.

Na 13 ulicach jednokierunkowych zostanie dopuszczony ruch rowerów w obu kierunkach. Jest to rozwiązanie bezpieczne i szeroko stosowane w wielu miastach na świecie, a także w Polsce. Proponowane fragmenty ulic mają status dróg lokalnych, są to zazwyczaj krótkie odcinki, gdzie samochody nie rozwijają dużych prędkości. Jadący w przeciwnym do wyznaczonego kierunku rowerzysta dobrze widzi jadące z naprzeciwka samochody, jednocześnie jest dobrze widoczny dla kierowcy. Jazda w obu kierunkach pozwala skrócić trasę przejazdu, a także ominąć jezdnie o dużym natężeniu ruchu.

Jednocześnie jest to rozwiązanie tanie, gdyż nie wymaga prac budowlanych, a jedynie modyfikacji oznakowania drogowego.

Łącznik na ulicy Czereśniowej umożliwi przejazd rowerem wzdłuż całej ulicy.
Kosztorys

Pasy rowerowe (projekt + wykonanie 80 tys. zł/km):

1,1 km x 80 tys. zł/km = 88 tys.

Przejścia dla pieszych (2 tys./sztuka)

5 szt. x 2 tys. zł = 10 tys. zł

Azyl dla pieszych (5 tys./szt)

1 szt. x 5 tys. zł = 5 tys. zł

Tabliczki na drogach jednokierunkowych z montażem (2 tys za odcinek):

13 * 2 tys. zł = 26 tys. zł

Projekty zmiany organizacji ruchu.

10 tys. zł

Łącznik na Czereśniowej
0,020 km x 500000 tys. zł/km = 10 tys. zł


Całkowity koszt projektu: 149.000 zł.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Ostatnio edytowano So sty 31, 2015 21:48 przez pzinek, łącznie edytowano 7 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 12, 2015 22:43 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Poprawa bezpieczeństwa pieszych w Dzielnicy Włochy
Projekt ma na celu poprawę bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów poprzez utworzenie brakujących przejść dla pieszych oraz poprzez fizyczne ograniczenie prędkości samochodów.

Opis
Wyznaczenie przejść dla pieszych:
1. Ryżowa po południowej stronie skrzyżowania z ulicą Fasolową

Instalacja wyspowych progów zwalniających na ulicach:
1. Ryżowa (Kleszczowa - 4 czerwca 1989 roku) - wraz z wyspą dzielącą w pobliżu przejść dla pieszych
2. Droga serwisowa przy Alejach Jerozolimskich pomiędzy biurowcami Batory a ulicą Krańcową.

Uzasadnienie
Wykonanie nowych przejść dla pieszych umożliwi bezpieczne przemieszczanie się pieszych przez ruchliwe ulice. Ułatwi dojście do przystanków komunikacji miejskiej. W pobliżu skrzyżowania Ryżowej z Fasolową znajduje się cmentarz i przedszkole, do których chodzi wielu pieszych.
Zastosowanie progów wyspowych wymusi zmniejszenie prędkości samochodów poruczających się ulicami. Dzięki temu, że będą to progi wyspowe, nie pogorszy się komfort podróży autobusami komunikacji miejskiej. W przypadku ulicy Ryżowej, która ma szerokość 7 m, konieczne jest zastosowanie wysepki między progami uniemożliwiającej ich omijanie.

Kosztorys
Przejścia dla pieszych (2 tys. zł za jedno):
1 x 2 tys. zł = 2 tys. zł

Progi zwalniające (15 tys. zł za komplet):
1. Ryżowa - 3 x 15 tys. zł = 45 tys. zł
2. 2. Droga serwisowa przy Alejach Jerozolimskich - 3 x 15tys. zł = 45 tys. zł

Całkowity koszt projektu: 92.000 zł.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Ostatnio edytowano Pt sty 30, 2015 9:50 przez pzinek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sty 28, 2015 8:23 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Włochy mają w tym roku pulę ogólnodzielnicową?

Podoba mi się pomysł pasów rowerowych na Chrobrego - Globusowej. Na Globusowej można by dołożyć przejście dla pieszych z azylem na północnym wylocie z tunelu pod torami. Mam wątpliwości co do Dźwigowej - pas w jedną stronę oznacza, że w jedną stronę się poprawi, ale w drugą pogorszy.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sty 28, 2015 10:58 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
olek napisał(a):
Włochy mają w tym roku pulę ogólnodzielnicową?

Tak. Z limitem 200 kPLN.

olek napisał(a):
Podoba mi się pomysł pasów rowerowych na Chrobrego - Globusowej. Na Globusowej można by dołożyć przejście dla pieszych z azylem na północnym wylocie z tunelu pod torami.


Chodzi o pólnocne ramię skrzyżowania Dźwigowa/Globusowa/Zdobnicza/Wałowicka?
https://maps.google.pl/maps?q=D%C5%BAwi ... szawa&z=21
Może być problem bo jest tam lewoskręt dla autobusów w Wałowicka. Pozostali mają zakaz skrętu. Bez dwóch pasów autobus bedzie blokował samochody. Inna sprawa że tylko 2 razy na godzinę. :)


olek napisał(a):


Mam wątpliwości co do Dźwigowej - pas w jedną stronę oznacza, że w jedną stronę się poprawi, ale w drugą pogorszy.

cenna uwaga

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sty 28, 2015 11:09 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
pzinek napisał(a):
Chodzi o pólnocne ramię skrzyżowania Dźwigowa/Globusowa/Zdobnicza/Wałowicka?


Nie, bliżej tunelu, tam gdzie jest przejście przez jezdnie boczne:

https://www.google.pl/maps/@52.208194,2 ... !2e0?hl=pl

Jak zrobisz pasy rowerowe w tunelu, to zostanie Ci ~3 m rezerwy, które można wykorzystać na azyl. Pas do skrętu w lewo w Zdobniczą można zacząć za azylem.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sty 28, 2015 11:15 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
olek napisał(a):
pzinek napisał(a):
Chodzi o pólnocne ramię skrzyżowania Dźwigowa/Globusowa/Zdobnicza/Wałowicka?


Nie, bliżej tunelu, tam gdzie jest przejście przez jezdnie boczne:

https://www.google.pl/maps/@52.208194,2 ... !2e0?hl=pl

Jak zrobisz pasy rowerowe w tunelu, to zostanie Ci ~3 m rezerwy, które można wykorzystać na azyl. Pas do skrętu w lewo w Zdobniczą można zacząć za azylem.

Ciekawy pomysl, przejscie z potrójnym azylem :)

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sty 28, 2015 22:01 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
Czy przypadkiem nie będzie z takim rozwiązaniem problemu podobnego jak na Żaganskiej - Zwoleńskiej tzn. brak zgody IR?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sty 28, 2015 22:09 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
mikeleg napisał(a):
Czy przypadkiem nie będzie z takim rozwiązaniem problemu podobnego jak na Żaganskiej - Zwoleńskiej tzn. brak zgody IR?

Kto się przejmuje IRem;-)

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 10, 2015 10:20 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Rysunki dla projektu "Poprawa bezpieczeństwa pieszych w Dzielnicy Włochy" - przejscia i progi
https://docs.google.com/document/d/1o5T ... sp=sharing


Rysunki dla projektu "Usprawnienie ruchu rowerowego w Dzielnicy Włochy" - pasy rowerowe i przejscia , wkrotce ruch pod prąd i łącznik na Czereśniowej
https://docs.google.com/document/d/1D4g ... sp=sharing

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL