Chybiony pomysł DDR przy Noakowskiego od początku wiązał się z ruchem nie-rowerowym na ścieżce: pieszym (z powodu zwężonego chodnika) i samochodowym (z powodu braku wygrodzeń i omijania samochodów zatrzymujących się na jezdni), jak też parkowaniem. Ostatnio do ZTP przesłano kilka pomysłów rozwiązania tego problemu. Jednym była zamiana DDR + chodnika w wygrodzony CPR (wychodzi ok. 2,7m, w tym 1,5m chodnika i 1,2m obecnej DDR), drugim ustawienie wygrodzeń na czterometrowej jezdni.
Drugi pomysł ZTP odrzucił ze względu na minimalną szerokość drogi pożarowej (4m) i szerokość drogi manewrowej do parkowania skośnego pod kątem 60*. W tym pierwszym przypadku faktycznie jest zapis w rozp. o czterometrowej drodze wolnej od "stałych elementów zagospodarowania i zadrzewiania terenu" - przy czym nie mogę znaleźć definicji "stałych elementów zagospodarowania terenu". Ktoś się orientuje, czy słupki klasyfikują się jako takowe? W przypadku miejsc parkingowych, jest taki zapis w czerwonej książeczce (choć na schematach ten wymiar występuje tylko w przypadku obustronnych miejsc parkingowych). Więcej miejsca można by uzyskać zamieniając miejsca z 60* na 45* - 20cm samych miejsc i 50cm jezdni manewrowej, co pozwoliłoby ustawić słupki na jezdni z zachowaniem minimalnych skrajni (20cm od DDR i 50cm od jezdni), ale pozostaje kwestia, czy są to "stałe elementy zagospodarowania".
Pomysły? Komentarze?
Pozdrawiam,
Maciek
_________________
Pozostanie po nas
..............|
................Włóczykije euta smutna legenda,
.-....__...|
.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.że wciąż nas uczono
...........|_________________________________
uczyć się na błędach.
..........(Włodzimierz Ścisłowski)