Uwagi otrzymane mailowo, dostosowane do szablonu:
Cytuj:
Uwagi ogólne:
1. Biorąc pod uwagę fakt, że ulica Wrocławska jest ulicą lokalną, należy wziąć pod uwagę możliwość nieznacznego poszerzenia pasa dla rowerów, by zapewnić większą strefę buforową – zarówno od samochodów, jak i od odpływów, rynien itp. przy krawężniku.
2. Projekt powinien wskazywać miejsca, w których pasy mają być pokryte czerwoną farbą (skrzyżowania) z jednoczesnym zakazem stosowania farby grubowarstwowej jako zwiększającej opory toczenia.
Uwagi szczegółowe:
1. Należy zapewnić ciągłość nawierzchni i niwelety drogi rowerowej na przejeździe przez wjazd na ogrodzone osiedle (ulica Radiowa 10 (?), za przystankiem autobusowym w kierunku Woli i Centrum).
2. Projekt powinien obejmować wytyczenie przejazdu dla rowerzystów przez ul. Wrocławską, aby umożliwić wjazd na pas w kierunku zachodnim z drogi dla rowerów przy ul. Radiowej. Powinno to być możliwe bez znaczącego zwiększania nakładów, np. poprzez zastosowanie wspólnej blendy.
Zawarte w projekcie rozwiązanie sugerować będzie jazdę pod prąd jako jedyną możliwość jazdy Radiową w relacji południe-wschód.
3. Pas rowerowy w kierunku ul. Radiowej powinien być kontynuowany do skrzyżowania, a przynajmniej kilkanaście metrów dalej, i oznakowany jako pas do jazdy na wprost (w przeciwieństwie do drogi dla rowerów służącej do obsługi skrętu w prawo).
4. Projekt przewiduje likwidację azylu na przejściu dla pieszych oraz jednoczesną przerwę ciągłości pasów rowerowych w tym miejscu. Należy wybrać jedną z tych opcji, ze wskazaniem na pozostawienie azyli i urwanie na ich wysokości pasów rowerowych, tak jak na ulicy Saskiej.
5. Po parzystej stronie ul. Wrocławskiej (posesje 4,6 i 8 naprzeciwko wjazdu na stację benzynową BP) znajdują się popularne stacje naprawy samochodów. W tych miejscach samochody powszechnie parkują lub zatrzymują się "na chwilę" wzdłuż jezdni. Namalowanie pasów rowerowych nie zmieni tej sytuacji, a spowoduje konflikty z rowerzystami. Jednocześnie jezdnia w tym miejscu jest tak szeroka, że można wyznaczyć zarówno miejsca do parkowania wzdłuż krawężników (właśnie po stronie parzystej), jak i normalne, 1,5 metrowe pasy rowerowe. W razie braku miejsca, istnieje pole do manewru w zakresie zwężenia pasów ruchu samochodowego na drodze klasy L, jaką jest Wrocławska.
_________________
Pozostanie po nas
..............|
................Włóczykije euta smutna legenda,
.-....__...|
.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.że wciąż nas uczono
...........|_________________________________
uczyć się na błędach.
..........(Włodzimierz Ścisłowski)