mikeleg napisał(a):
Do tego brak przejazdów na Królewskiej, które akurat najbardziej by się przydały, bo to duże skrzyżowanie.
Przejazdy wokół skrzyżowania z Królewską mają być robione w ramach odrębnego projektu.
Do tego projektu ja bym postulował:
- Przysunąć przystanek "metro Świętokrzyska" do ul. Świętokrzyskiej, przysunąć wiatę nieco do jezdni. Pozwoli to wyeliminować wycinkę drzew na tyłach przystanku, uprości przebieg drogi dla rowerów (4 zakręty mniej) oraz poprawi warunki przesiadki z autobusu do drugiej linii metra.
- Wszystkie miejsca postojowe zaprojektować jako równoległy pas postojowy na jezdni (z ew. wyjątkiem dla miejsca dla osób niepełnosprawnych). Zły zwyczaj parkowania na chodnikach powinno być sukcesywnie eliminowane, a szerokość jezdni ul. Marszałkowskiej swobodnie pozwala na wyznaczenie pasa postojowego na jezdni. Jeśli przystanek zostanie przesunięty jak wyżej, liczba miejsc postojowych nie ulegnie zmniejszeniu. Poprawi się przy tym bezpieczeństwo ruchu drogowego.