Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 196 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 20  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr paź 22, 2014 12:30 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
mikeleg napisał(a):
Ale to są ulice w strefie tempo-30 czy tylko objęte ograniczeniem do 30? Chodzi mi o skrzyżowania równorzędne...

tylko z ograniczeniem do 30

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 22, 2014 16:14 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 10:27
Posty: 186
draco napisał(a):
3. Dwukierunkowa droga dla rowerów po północnej stronie jezdni Batorego od Niepodległości do Wiśniowej.
Wierzbno:
4. Najkrótsza ścieżka rowerowa świata - łącznik miedzy skrzyżowaniem Niepodległości i Domaniewskiej oraz parkingiem na Wielickiej.
7. Podwórzec miejski na Próżnej

Batorego - to już Śródmieście. Poza tym, nie wiem kto jest dysponentem gruntu, ale raczej nie miasto. Na Domaniewskiej też źródłem problemu jest własność - tu raczej trzeba rozmawiać z zarządcą biurowca, a nie zgłaszać do BP.

Co do Próżnej - były obietnice, że jeszcze w tym roku zostanie zamknięta dla ruchu samochodowego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 22, 2014 19:26 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
m.pienkos napisał(a):
Batorego - to już Śródmieście. Poza tym, nie wiem kto jest dysponentem gruntu, ale raczej nie miasto.


Dla ścisłości - Śródmieście zaczyna się ok. 12 metrów na północ od osi jezdni. W tym roku CKS radził w takich sytuacjach składać projekt w obu dzielnicach, wychodząc z założenia że i jedna i druga może go zrealizować w całości. Przy czym działka przylegająca do tej, na której jest jezdnia, obejmuje nie tylko parking przed Proximą i przy giełdzie, ale też chodnik, więc raczej jest własnością publiczną. Najwężej jest przy dawnym ogrodzonym parkingu obok Proximy, ale i tam pas drogowy wchodzi kilka metrów za dawne ogrodzenie. No i jezdnia ma w tym miejscu potencjalnie trzy metry do zrzucenia (pasy po 4,5m).

Z pobliskiej beczki, mi chodzi po głowie ostatnio mikro/mini-rondo na zbiegu Wiśniowej i Batorego - można by wtedy dodać wjazd na ścieżkę jako dodatkowe ramię, a znacząco poprawiłoby to warunki ruchu tamże (również dla pieszych - pozwoliłoby na azyle na przejściach dla pieszych po obu stronach).

Cytuj:
Na Domaniewskiej też źródłem problemu jest własność - tu raczej trzeba rozmawiać z zarządcą biurowca, a nie zgłaszać do BP.


UDz Mokotów odrzucił ten projekt w tym roku, tłumacząc się "niezgodnością z planem miejscowym". Dziwnym trafem, pomimo kilkukrotnych monitów, nie odpowiedział mi, na czym owa niezgodność miałaby polegać. Cały parking (ten za szlabanem) jest na tej samej działce, co jezdnia.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 23, 2014 11:30 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pt sie 02, 2013 9:12
Posty: 93
m.pienkos napisał(a):
draco napisał(a):
3. Dwukierunkowa droga dla rowerów po północnej stronie jezdni Batorego od Niepodległości do Wiśniowej.
Wierzbno:
4. Najkrótsza ścieżka rowerowa świata - łącznik miedzy skrzyżowaniem Niepodległości i Domaniewskiej oraz parkingiem na Wielickiej.
7. Podwórzec miejski na Próżnej

Batorego - to już Śródmieście. Poza tym, nie wiem kto jest dysponentem gruntu, ale raczej nie miasto. Na Domaniewskiej też źródłem problemu jest własność - tu raczej trzeba rozmawiać z zarządcą biurowca, a nie zgłaszać do BP.

Co do Próżnej - były obietnice, że jeszcze w tym roku zostanie zamknięta dla ruchu samochodowego.


Batorego jest na Mokotowie. Ma szerokość 10 m i myślę, aby zrobić projekt na to, co jest przewidziane w programie rozwoju tras rowerowych do 2020, czyli dwukierunkową na jezdni. Dla samochodów i tak zostanie 7,5 m (doliczam separatory). Miejsca na rondo na skrzyżowaniu z Wiśniową nie ma, ale Wiśniowa ma 7 m i nadaje się na dwukierunkową tylko dla rowerów, czyli dla samochodów tylko na północ, kontrapas i miejsca postojowe. Chodniki tylko dla pieszych.

Na Domaniewskiej z mapy własności wynika, że parking należy do miasta, więc jak w końcu jest?

Jak się do stycznia dowiemy, że Próżna jest zamknięta dla samochodów, to można ją z listy podwórców wyrzucić. Tak a propos. Kto jest chętny zrobić wizualizacje podwórców?

Mikeleg, dzięki za uwagi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 23, 2014 12:05 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
Z Batorego jest jedna kwestia klasyczna w problemach z pasami na jezdni (bez różnicy czy jedno czy dwukierunkowe, na odcinku Boboli - Niepodległości).


Miejsca parkingowe. Budowa każdego rozwiązania to likwidacja na prawdę sporej ich ilości...

Na ulicy są miejsca skośne i prostopadłe i bardzo cieżko myślę jest wyznaczyć to sensownie przy obecnych przepisach pozwalających tylko na miejsca równoległe :(.

Dodatkowo np. ewentualna zmiana na ulicę jednokierunkową też rodzi spore problemy (dwukierunkowa komunikacja autobusowa).

Najlepiej byłoby zrobić chyba coś w stylu ulicy jednokierunkowej na wschód z kontrapasem dla rowerów i autobusów i miejscami parkingowymi na obecnych środkowych pasach jezdni, albo zacząć od objęcia ulicy strefą PP.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 23, 2014 19:49 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
mikeleg napisał(a):
Na ulicy są miejsca skośne i prostopadłe i bardzo cieżko myślę jest wyznaczyć to sensownie przy obecnych przepisach pozwalających tylko na miejsca równoległe :(.


Dla higieny dyskusji bardzo proszę nie powtarzać bzdury, że to przepisy nie pozwalają na wyznaczanie pasa rowerowego wzdłuż miejsc postojowych prostopadłych czy skośnych. A jak ktoś chce bronić tego twierdzenia, to niech zacytuje konkretny przepis. Kłamstwo powtórzone tysiąc razy nie staje się od tego prawdą.

Cytuj:
Dodatkowo np. ewentualna zmiana na ulicę jednokierunkową też rodzi spore problemy (dwukierunkowa komunikacja autobusowa).


Kontrapas autobusowy, tak jak napisałeś, albo puszczenie autobusów w jedną stronę Rakowiecką. Batorego obsługuje tak naprawdę tylko parę baraków, strona południowa jest w strefie obsługi Rakowieckiej.

A propos parkowania, to czy Mokotów nie chciałby złożyć projektu na pasy postojowe na Wołoskiej? ;-)

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 23, 2014 20:21 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lip 30, 2010 22:42
Posty: 360
Lokalizacja: Ochota
draco napisał(a):
Mokotów:
Jeśli zostanie dotychczasowy podział na 8 rejonów, to myślę o złożeniu w każdym kilku projektów. Po kolei.
Wyględów:
(...)
2. Dociągniecie drogi dla rowerów w ciągu Wołoskiej do granicy dzielnicy w środku Pól Mokotowskich.


A my Ochocie złożymy projekt od granicy dzielnicy do Ondraszka.

olek napisał(a):
Dla higieny dyskusji bardzo proszę nie powtarzać bzdury, że to przepisy nie pozwalają na wyznaczanie pasa rowerowego wzdłuż miejsc postojowych prostopadłych czy skośnych. A jak ktoś chce bronić tego twierdzenia, to niech zacytuje konkretny przepis. Kłamstwo powtórzone tysiąc razy nie staje się od tego prawdą.


Okej, ale niech to ma praktyczne implikacje. Składamy we wszystkich dzielnicach takie projekty i walczymy o nie solidarnie. A nie potem się okaże, że my na Ochocie jesteśmy niewyedukowanie, "a przecież wszyscy wiedzą, że jak prostopadłe to nie-da-się".

Poza tym na Woli bym złożył (najlepiej czyimś rękami):
- stworzenie DDR Na Kasprzaka od Prymasa do Bema. W miejsce zatoki idzie przystanek (i antyzatoka), w miejscu przystanku/chodnika idzie DDR.

_________________
"A ja myślę, że całe zło tego świata bierze się z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających predyspozycji." - A. Sapkowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 23, 2014 20:39 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 10:27
Posty: 186
olek napisał(a):
Dla higieny dyskusji bardzo proszę nie powtarzać bzdury, że to przepisy nie pozwalają na wyznaczanie pasa rowerowego wzdłuż miejsc postojowych prostopadłych czy skośnych. A jak ktoś chce bronić tego twierdzenia, to niech zacytuje konkretny przepis.


Przepisu nie ma. Jest pisemna wykładnia Ministerstwa - co z tego, że oparta na błędnych wnioskach, skoro poparta autorytetem i przyjęta za dogmat?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 23, 2014 21:37 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
mpienkos, olek: Ech, no właśnie. Takie miejsca funkcjonują w innych krajach... np. Niemczech. Nie rozumiem dlaczego rower na pasie rowerowym to inny rower niż na pasie ruchu ogólnego.


olek napisał(a):
Cytuj:
Dodatkowo np. ewentualna zmiana na ulicę jednokierunkową też rodzi spore problemy (dwukierunkowa komunikacja autobusowa).


Kontrapas autobusowy, tak jak napisałeś, albo puszczenie autobusów w jedną stronę Rakowiecką. Batorego obsługuje tak naprawdę tylko parę baraków, strona południowa jest w strefie obsługi Rakowieckiej.

Jeśli nie ma problemu z miejscami do parkowania to akurat lepiej tej ulicy nie robić jednokierunkowej.

Na ulicy, gdzie jest możliwe wydzielenie infrastruktury łączenie rowerów z autobusami wydaje mi się lekko substandardowym rozwiązaniem.


olek napisał(a):
A propos parkowania, to czy Mokotów nie chciałby złożyć projektu na pasy postojowe na Wołoskiej? ;-)

Ogólnie to jestem po paru dniach przemyśleń. Myślę, że powinno się właśnie tego typu kontrowersyjne projekty składać. Na Pradze Twój projekt przeszedł, w Śródmieściu też, we Wrocławiu też się udało.


Ze strony Pełnomocnika była publicznie zgłaszana wola, aby otworzyć wszystkie drogi jednokierunkowe do ruchu pod prąd, więc ja bym nie składał projektów, których celem jest sama zmiana znaku.

Jeśli wejdzie nowe rozporządzenie (co niestety nie jest takie pewne patrząc na bzdurne dyskusje w Sejmie dotyczące sąsiadek toczących gawędki przed przejściem dla pieszych), to IR będzie bardzo ciężko tego typu projekty blokować, a Pełnomocnik ma taki budżet, że jest w stanie w pół roku wszystkie ulice jednokierunkowe, gdzie nie trzeba wyznaczać kontrapasów, zmienić na dwukierunkowe dla rowerów.


Zakładając to sugeruje tego typu projekty traktować jako poboczne i skupić się na projekcie o roboczym tytule (może być inny np. 10km taki jak we Wrocławiu, bądź inny)


PASY ROWEROWE NA GŁÓWNYCH ULICACH


Śródmieście

I. Pasy rowerowe na Al. Jerozolimskich
Przekrój 2x1 + buspas + pas rowerowy + pas parkingowy
a) Emilii Plater - Marszałkowska ~ 400m ~ 120 tyś zł
b) Marszałkowska - Krucza ~ 250m ~ 80 tyś zł
c) Krucza - Nowy Świat ~ 300m ~ 100 tyś zł

II. Pasy rowerowe na Marszałkowskiej
Przekrój 2x2 + pas rowerowy + pas parkingowy
a) Królewska - Świętokrzyska ~ 350m ~ 110 tyś zł
b) Świętokrzyska - Jerozolimskie ~ 550m ~ 180 tyś zł

III. Pasy rowerowe na Al. Solidarności
Przekrój 2x2 + pas rowerowy + pas parkingowy
Jana Pawła II - Marszałkowska ~ 550m ~ 180 tyś zł



Ochota

I. Pasy rowerowe na Grójeckiej
Przekrój 2x2 + pas rowerowy + pas parkingowy
Bitwy Warszawskiej - Kopińska ~ 600m ~ 200 tyś zł

II. Pasy rowerowe na Kopińskiej
Przekrój 2x2 + pas rowerowy + pas parkingowy
Szczęśliwicka - Grójecka (bez skrzyżowania z Białobrzeską) ~ 600 m ~ 200 tyś zł

III. Pasy rowerowe na Wawelskiej
Przekrój 2x1 + buspas + pas rowerowy + pas parkingowy
Grójecka - Raszyńska ~ 450m ~ 150 tyś zł



Mokotów

I. Pasy na Puławskiej
Przekrój??
Rakowiecka - Dolna (bez skrzyżowań) ~ 1200m ~ 400 tyś zł

o pasach na Gagarina kolega draco wspominał



Żoliborz

I. Pasy rowerowe na Popiełuszki
Przekrój 2x1 + pas rowerowy + pas parkingowy ~ 900m ~ 300 tyś zł

II. Pasy rowerowe na Mickiewicza
Przekrój 2x1 + pas rowerowy + pas parkingowy
a) Potocka - pl. Wilsona ~ 700m ~ 140 tyś zł
b) pl. Wilsona - Zajączka, powiązanie do DDRów na wiadukcie 850 m - 250 tyś



Praga Południe

I. Pasy rowerowe na Grochowskiej
Przekrój 2x2 + pas rowerowy + pas parkingowy
Zieleniecka - Wiatraczna ~ 2400m ~ 800 tyś zł



Wola

I. Pasy rowerowe na Wolskiej i Solidarności (mogą być w częściach)
Przekrój 2x2 + pas rowerowy + pas parkingowy
Redutowa - Jana Pawła II ~ 3500m ~ 1,2 mln zł


(obliczenia zgrubne, zaokrąglone trochę w górę)


Czy tylko dlatego, że one są główne wg. miasta rowerzyści nie mają prawa bezpiecznie nimi jeździć?
Dlaczego na zachodzie Europy mogą powstawać pasy na głównych ulicach, a ja rowerem mam kombinować jak przejechać?
Dlaczego w miastach na Zachodzie Europy czy nawet w Polsce (Wrocław, Gdańsk) się da, a w Warszawie nie?

Te pasy są potrzebne tak czy inaczej, bez względu na to ile byśmy nie zrobili kontrapasów i otworzyli ulic do jazdy pod prąd, bo to połączenia międzydzielnicowe, często bez alternatyw na ulicach, na których budowa dróg rowerowych albo jest bez sensu, albo będzie niewiadomo kiedy.

Bez nich NIE będzie masowej komunikacji rowerowej w Warszawie..

Jeszcze raz warto przypomnieć tą mapkę, żeby nikt nie miał wątpliwości, iż ludzie jeżdżą głównymi ulicami:
http://rowery.um.warszawa.pl/sites/rowe ... 0ECC_0.png

Ile na infrastrukturę, którą miasto może zrobić w rok mamy czekać?
Nie składając takich projektów sami sobie strzelamy w stopę...

Chcemy takich dróg rowerowych czy nie?


Hermes: podobnie tu, ten krótki DDR jest słuszny, ale na prawdę jest sens to wrzucać do budżetu? Pełnomocnik raczej doskonale wie, że tam jest dziura i będzie próbować jakoś to załatać prędzej czy później...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 24, 2014 8:37 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Hermes napisał(a):
W miejsce zatoki idzie przystanek (i antyzatoka),

To nie zatoka, to pas rozbiegowy z miejscem do zatrzymywania autobusów. W czasie zamkniecia Kasprzaka był to pas do skretu w prawo w Bema.

Hermes napisał(a):
w miejscu przystanku/chodnika idzie DDR

To nie chodnik, to w pełni oznakowany CPR.
To tyle jeśli chodzi o kwestie formalne. Postulat jak najbardziej zbożny. Ktoś już z ZM to wymyślił.

mikeleg napisał(a):
Ze strony Pełnomocnika była publicznie zgłaszana wola, aby otworzyć wszystkie drogi jednokierunkowe do ruchu pod prąd, więc ja bym nie składał projektów, których celem jest sama zmiana znaku.

Pełnomcnik napisał(a):
Łukasz Puchalski, pełnomocnik rowerowy ratusza, już ma pierwsze propozycje, gdzie to rozwiązanie można wdrożyć: na Elektoralnej, Zakroczymskiej, Kapitulnej czy Próżnej. Szacuje, że docelowo rowerem pod prąd powinno dać się przejechać na większości ulic jednokierunkowych.

Pełnomocnik pewnie wprowadzi - docelowo. Znając życie "docelowo" potrwa 10 lat. Pełnomocnik jak widać będzie się skupiać na Śródmieściu. Poczytaj troche o podejsciu dzielnic do roweru, np na Woli. Większośc uliczek jednokierunkowych jest właśnie w zarządzie dzielnic. BP jest właśnie furtką do zrobienia tego kompleksowo. Widziales zresztą moją tabelke cenową. Lepiej dopuscic 1km pod prąd niż 100m pasa, czy 10m DDR. Przy ruchu pod prąd jest zreszta inna sytuacja. Zrobinei pasa rowerowego "tylko" zwiększa bezpieczeństwo, bo rowerem można było jechać i przed jego wprowadzeniem. Udostępnienie ruchu pod prąd to coś więcej, bo dopuszcza wogole ruch rowerów w danym kierunku.

mikeleg napisał(a):
Zakładając to sugeruje tego typu projekty traktować jako poboczne

Zupełnie się z tobą nie zgadzam.

mikeleg napisał(a):
Ogólnie to jestem po paru dniach przemyśleń.

Zabrzmiało złowrogo... :)

mikeleg napisał(a):
Pasy rowerowe na Kopińskiej

mikeleg napisał(a):
Pasy rowerowe na Wawelskiej

Zapomniałeś jeszcze o trasie Łazienkowskiej ;)
Odsyłam cie do punktu 4.1 http://siskom.waw.pl/komunikacja/rowery ... en2009.pdf
i do mapki http://bip.warszawa.pl/dokumenty/radami ... nek_17.pdf
Urzednik odrzuci twoj pomysl za pomocą jednozdaniowego uzasadnienia.

mikeleg napisał(a):
Przekrój 2x1
na Wawelskiej
Kierowcy chyba by cie zjedli na śniadanie.



mikeleg napisał(a):
Jeszcze raz warto przypomnieć tą mapkę, żeby nikt nie miał wątpliwości, iż ludzie jeżdżą głównymi ulicami:
http://rowery.um.warszawa.pl/sites/rowe ... 0ECC_0.png

Ta mapka to wizualny bajer. Nie ma żadnej analitycznej wartości.


mikeleg napisał(a):
Czy tylko dlatego, że one są główne wg. miasta rowerzyści nie mają prawa bezpiecznie nimi jeździć?
Dlaczego na zachodzie Europy mogą powstawać pasy na głównych ulicach, a ja rowerem mam kombinować jak przejechać?
Dlaczego w miastach na Zachodzie Europy czy nawet w Polsce (Wrocław, Gdańsk) się da, a w Warszawie nie?

mikeleg napisał(a):
Ile na infrastrukturę, którą miasto może zrobić w rok mamy czekać?
Nie składając takich projektów sami sobie strzelamy w stopę...

Chcemy takich dróg rowerowych czy nie?

Dobrymi chęciami... To co proponujesz to jest rewolucja, a wiadomo jak kończą rewolucjoniści. Twoje poglady są strawne dla 90% ludzi na tym forum, ale nie w ogóle mieszkańców. Nawet jeśli by się udało to zrealizować to jest coś takiego jak kontrewolucja , która może twoje zmiany anulować tak szybko jak powstały. Wprowadzanie zmian to nie tylko zmuszanie do budowania tego czy tamtego ale też zmiany w myśleniu. Ludzie muszą się przestawić. Nie zrobisz tego wprowadzajac 2x1 na Wawelskiej.
Druga sprawa to wydaje mi sie że nie miałeś kontaktu z urzędnikami. Jak bardzo potrafią być oporni na zmiany. Też miałem takie wizje jak ty. Ale jak zacząłęm zgłaszać usterki w istniejącej infrastrukturze to mi troche przeszło. Na odpowiedz czeka się 1-2 miesiące. Często odpowiedź jest wymijająca. Na realizację można czekać i pół roku. Nie mówie o jakichś usprawenianch tylko o doprowadzeniu infrastruktury do stanu zgodnego z prawem (uskoki, skrajnia). Tak naprawde tylko chyba jedna dzielnica ma taką infrastrukturę - Ursynów. Kris się uwziął i mu się udało. Polacam wątek viewtopic.php?f=1&t=2404. Trwa to już ponad 3 lata. Ten duży sukces na pewno kosztował go dużo pracy. Doprwoadził do stanu, że cała infrastruktura jest zgodna z przepisami. Inne dzielnice nie mają szczęścia do takich upartych ludzi.
Mom zdaniem powinniśmy własnie składać projekty tanie i przynoszące jak największy zysk. Wprowadzenie 10 ulic pod prąd to kilkadziesiąt znaków z rowerkiem. Te kilkadzeisiąt zanków wprowadzi w umysłach samochodziarzy większe spustoszenie niż 300m pasów na Wawelskiej.

mikeleg napisał(a):
Hermes: podobnie tu, ten krótki DDR jest słuszny, ale na prawdę jest sens to wrzucać do budżetu? Pełnomocnik raczej doskonale wie, że tam jest dziura i będzie próbować jakoś to załatać prędzej czy później...

Ja jestem przeciw budowie DDR w parkach.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 196 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 20  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL