Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 196 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: N paź 19, 2014 23:37 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Swoje pomysły poprzedzę analizą sytuacji.
Wbrew opiniom entuzjastów, że wyniki BP 2015 coś zmienią, raczej nic nie zmieniły. Pełnomocnik dłubie to co mu pozwolą. Nie ma żadnych deklaracji w stylu "zwężamy ulice", robimy pasy, dopuszczamy ruch pod prąd, malujemy śluzy. Zmiany są ale to raczej powolna ewolucja, niż oczekiwana przez wszystkich rowerolucja. Widać to po oddanej Świętokrzyskiej-Prostej, nowych przetargach, lokalizacji nowych PdRów. Zmiany lub ich braku można się spodziewać po wyborach. Do tego czasu radzę ograniczyć się do minimum pisanie nowych projektów do BP. Jeśli wygra opcja prorowerowa to pomysły które teraz planujemy zostana uprawomocnione jedną uchwałą i wykonane przez nowo powstały Zarząd Infrastruktury Rowerowej, w ciągu 1-2 sezonów. Jeśli wygra opcja antyrowerowa lub anty społeczono-obywatelska to BP wogóle zlikwiduje, a infrastrukturę rowerową sprywatyzuje. Jesli większej zmainy nie bedzię to uważam że nowe projekty powinny być kontynucją BP 2015. Czyli jak napisał przedmówca : ruch pod prąd , pasy rowerowe, kontrapasy, jakieś łaczniki DDRów, przebijanie ślepych ulic dla rowerów. Nie narażanie się kierowcom, głownie wyznaczanie zamiast (prze)budowania. Czyli tanie w realizacji a duza poprawa.
Teraz przedstawię moje pomysły na nowy BP.
Warszawa
Jako że nie będzie budżetu ogolnomiejskiego, proponuję skoordynowanie i przedstawienie w każdej dzielnicy projektu zmian wymagających tylko modyfikacji oznakowania pionowego. Czyli bardzo tanie zmainy. Głównym zadaniem tego projektu byłoby dopuszczenie wszystkich ulic jednokierunkowych dla samochodów do ruchu w dwóch kierunkach dla rowerów. Inne zmiany to dopuszczenie ruchu rowerów wogle do ruchu, rower na buspasie. Moznaby wymyśleć jakąś wspólną nośną nazwę i zorganizować wspolna promocję.
Centrum
Można pokusić się o wyznaczenie tras N-S i W-E, oprócz otwartej Prosta - Świętokrzyska.
W kierunku N-S to pasy na Smoczej - Żelaznej. Można też spróbować z pasami na Marszałkowskiej - Andersa.
W kierunku W-E pasy na Anielewicza-Świętojerskiej, Siedmiogrodzka-Grzybowska-Królewska i kontrapas/podPrąd na Nowogrodzkiej z połaczeniem pod wiaduktem na Chałubińskiego. Ten ostatni pomysł to powtórne złozenie tego samoego pomyslu co w tym roku.

Ursus
Kontynuacja robienia pasów na przewymiarowanych ulicach, czyli Kompanii Kordian i Traktorzystów. Tą druga ulice miała zrobić dzielnica ale nie wiadomo co z tego wyjdzie. W całej układance zabraknie jednego kawałka, a mianowicie ulicy Pużaka. Jezdnia ma tam tylko 7m. Wyznaczenie pasów wymagałoby poszerzenia jezdni, ale problemem sa drzewa. Nie mam pomysłu jak to zrobić.
Najbardziej mnie boli brak pomsylu na Ryżową. Na jezdni nie ma miejsca na pasy a poza jeznia na DDR.
Pozarowerowe i trochę prywatne to chodnik na Ryżowej od Nowolzaurowej do granic miasta po wschodniej stronie.

Prywata poza Ursusem
czyli co jest ważnie dla mnie.
Wszelkie zmiany na Alejach z wątku viewtopic.php?f=1&t=3228, a przede wszystkim RZS po polnocnej stronie i dalej do Zawiszy.
Na drugiej mojej trasie do pracy to przede wszystkim pasy na ciągu Chrobrego-Globusowa- Dźwigowa . DDR wzdluz połczyńskiej Kaspraka do Ronda Tybetu to raczej nie ma co proponować do budżetu. Wymieniłbym za to chodnik przy Kasprzaka od Ordona do Prymasa po południowej stronie. Nie da się tam jechać rowerem :D Pomysły z tego akapitu nawet bym sam zgłosił jakby się nikt nie znalazł z odpowiednich dzielnic.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn paź 20, 2014 3:13 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
Tak ogólnie to wydaje mi się, że skoro jest taki problem z kontrapasami i ruchem pod prąd to najlepszym pomysłem w całym mieście będzie stawianie progów (rzadziej azyli, bo one bardzo mało uspokajają), wprowadzanie równoległych skrzyżowań i strefy TEMPO-30, bądź TEMPO-20 co można robić naraz obszarowo np. na Powiślu.



Parę moich przemyśleń nt. Śródmieścia (niezależnie od pomysłu zmian ulic na jednokierunkowe).


Marszałkowska:
Marszałkowska jest tak szeroka (pomiędzy Królewską, a Placem Konstytucji ma 12m), że można tam wstawić pas dla rowerów, dodać pas do parkowania i dalej zostaną dwa pasy dla samochodów.

https://www.dropbox.com/s/wut9p3xist9hj ... R.jpg?dl=0

Dla skupienia uwagi sugeruje rozważać tylko odcinek Królewska - Jerozolimskie, bo jedyne światła jakie tam są, są akurat 'urowerzone'.

Rozwiązanie to ma parę zalet:
- przywraca miejsce pieszym (zdejmujemy samochody na jezdnie)
- wbrew pozorom nie zabiera aż tak dużo pasów ruchu samochodom (bo są istniejące buspasy, które ograniczają ulicę do dwóch pasów)
- bilans parkingowy byłby na minus pomiędzy Królewską i Świętokrzyską, ALE pomiędzy Świętokrzyską, a Jerozolimskimi jest ZERO miejsc parkingowych
- dwa pasy do ruchu zostałyby istniejącej szerokości (ich nie trzeba przemalowywać)
- możnaby się pokusic o mocki na przejścia dla pieszych (takie jak na Markowskiej)
- brak sygnalizacji działa na korzyść takiego rozwiązania, koszt nie byłby drogi
- jest bezpośrednie powiązanie ze Świętokrzyską
- szerokość jednokierunkowych pasów ruchu mogłaby być ponad standardowa, albo mogłyby one być dwukierunkowymi drogami dla rowerów
- tak powinna wyglądać cała Marszałkowska

Ale i parę wad:
- likwidacji istniejących buspasów, ALE one są tak na prawdę postojowymi dla autobusów przy domach centrum, a koło Królewskiej aż tak dużo nie wnoszą, bo na światłach sygnalizacja jest razem z samochodami
- dalej nie będzie przejść dla pieszych...
- Pełnomocnik chce budować drogę dla rowerów od Królewskiej...

Jerozolimskie:
Podobnie stosunkowo prosto można byłoby kombinować z Jerozolimskimi w Śródmieściu, bo one też mają mało świateł, niestety tu jest problem o tyle, że jeździ znacznie więcej autobusów i buspas jest konieczny. W związku z czym trzeba byłoby ograniczyć przekrój samochodom do 1 pasa (ciężkie)


Solidarności:
Pomiędzy Jana Pawła, a Marszałkowską trzeba zrobić to samo co na Grójeckiej, bo to istny ściek teraz.


Królewska:
Konieczne jest wywalenie samochodów z chodnika. Najbardziej kuriozalne to jest koło KP, gdzie samochody parkują na granitowym chodniku i wystarczy tylko zmienić znak oraz przenieść słupki, aby zwrócić miejsce pieszym.


Kontrapasy:
Wydaje mi się, że najbardziej potrzebną opcją teraz są szlaki:
- Wierzbowa-Kredytowa-Jasna-Zgoda
- Szpitalna-Mazowiecka-Focha-Moliera
Z uwagi na to, że to niebezpieczne ulice jednokierunkowe z dwoma pasami ruchu. Dodatkowo np. na Jasnej samochody zalewają chodniki. Niestety tu są do przekombinowania kwestie sygnalizacji.
dodatkowo:
- na Nowogrodzkiej koło Parkingowej jest parkingowiec nomen omen, protesty przeciwko ewentualnej likwidacji miejsc to byłby populizm, niemniej wiem, że jest kwestia świateł na Kruczej...



PS: Kwartały:
- Marszałkowska-Królewska-KP-Świętokrzyska
- Marszałkowska-Świętokrzyska-NŚ-Jerozolimskie

wewnątrz w ogóle świateł nie mają, więc de facto można byłoby im całkiem zmienić organizację ruchu na raz np.:
- wprowadzając zmiany z początku postu
- zmniejszając trochę gdziegdzie (np. Moniuszki) ilość miejsc parkingowych tak, aby dało się sensownie przejść. Jednocześnie gdyby wyznaczyć miejsca parkingowe na Marszałkowskiej to pewnie bilans mógłby wyjść wcale nie na minus
- Dodatkowo sprytnie kombinując z kierunkiem ulic może udałoby się wywalić tranzyt (choć nie wiem jak z autobusami)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn paź 20, 2014 13:56 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Cz maja 22, 2014 10:48
Posty: 12
mikeleg napisał(a):
Kontrapasy:
Wydaje mi się, że najbardziej potrzebną opcją teraz są szlaki:
- Wierzbowa-Kredytowa-Jasna-Zgoda
- Szpitalna-Mazowiecka-Focha-Moliera
Z uwagi na to, że to niebezpieczne ulice jednokierunkowe z dwoma pasami ruchu. Dodatkowo np. na Jasnej samochody zalewają chodniki. Niestety tu są do przekombinowania kwestie sygnalizacji.
dodatkowo:


Zastanawiam się, czy skoro i tak likwidujemy 1 z pasów ruchu, nie lepiej byłoby na tych ulicach wytyczyć dwukierunkowe pasy dla rowerów? https://www.google.pl/maps/@43.7802166,11.2600405,3a,75y,36.64h,67.51t/data=!3m4!1e1!3m2!1sZo1Dsk3yQykHxjA6lXUXZA!2e0 Oczywiście ten z linku jest za wąski, jak na nasze standardy.
Może dawałoby to większe poczucie komfortu dla rowerzystów, niż jazda na zasadach ogólnych? Na Mokotowskiej dochodzi do konfliktów
- część rowerzystów jeździ pod prąd kontrapasem, bo jezdnia jest całkiem zawalona samochodami (np omijają dostawczaka)
- część kierowców nie kuma idei kontrapasa i zachowuje się agresywnie wobec rowerzystów jadących zgodnie z prawem na zasadach ogólnych


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn paź 20, 2014 14:10 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
SlevinKelevra napisał(a):
mikeleg napisał(a):
Kontrapasy:
Wydaje mi się, że najbardziej potrzebną opcją teraz są szlaki:
- Wierzbowa-Kredytowa-Jasna-Zgoda
- Szpitalna-Mazowiecka-Focha-Moliera
Z uwagi na to, że to niebezpieczne ulice jednokierunkowe z dwoma pasami ruchu. Dodatkowo np. na Jasnej samochody zalewają chodniki. Niestety tu są do przekombinowania kwestie sygnalizacji.
dodatkowo:


Zastanawiam się, czy skoro i tak likwidujemy 1 z pasów ruchu, nie lepiej byłoby na tych ulicach wytyczyć dwukierunkowe pasy dla rowerów? https://www.google.pl/maps/@43.7802166,11.2600405,3a,75y,36.64h,67.51t/data=!3m4!1e1!3m2!1sZo1Dsk3yQykHxjA6lXUXZA!2e0 Oczywiście ten z linku jest za wąski, jak na nasze standardy.
Może dawałoby to większe poczucie komfortu dla rowerzystów, niż jazda na zasadach ogólnych? Na Mokotowskiej dochodzi do konfliktów
- część rowerzystów jeździ pod prąd kontrapasem, bo jezdnia jest całkiem zawalona samochodami (np omijają dostawczaka)
- część kierowców nie kuma idei kontrapasa i zachowuje się agresywnie wobec rowerzystów jadących zgodnie z prawem na zasadach ogólnych

Poczucie bezpieczeństwa nie równa się bezpieczeństwo.

Problem kontrapasa na Mokotowskiej jest taki, że jest jedyny w miejscu z takim ruchem.

W innych krajach i miastach doskonale się sprawdzają.

Tu jest opisane, dlaczego takie rozwiązania są bardziej niebezpieczne:
http://www.copenhagenize.com/2014/06/ex ... track.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn paź 20, 2014 21:16 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Wg mnie najlepsze na drugi rzut byłyby projekty udrażniające rowerowo lub rozwijające jakieś dłuższe ciągi, z pozostawieniem założenia że operujemy kubłem farby, słupkami i ew. jakąś zabudową nawierzchni. I tak np. w Śródmieściu to mogłyby być np.:

a. pasy rowerowe + ograniczenie różnych skrótów samochodowych na placu Trzech Krzyży;
b. ciąg Krucza - Szpitalna - Mazowiecka - plac Piłsudskiego - Moliera / Wierzbowa (pod warunkiem, że ogarnie się kwestie sygnalizacji w nowelizacji rozporządzenia);
c. ciąg plac Teatralny - Senatorska - plac Bankowy - Elektoralna;
d. pasy rowerowe z odcinkami jednokierunkowych DDR w Andersa.

Na Woli - pasy rowerowe na Żelaznej, Grzybowskiej, być może kawałki Wolskiej, która ma bardzo nierówny przekrój.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn paź 20, 2014 23:39 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Wymyśliłem że we Włochach przy stacji WKD Raków można zbudować przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów przez tory. Rowerzyści nie musieliby jechać z samochodami po wiadukcie, piesi biegać po schodach. Większość i tak przechodzi tory nielegalnie.
Byłoby wygodnie i legalnie. Problemem byłyby uzgodnienia z WKD. Mogą w ogóle nie pozwolić lub wymyślić jakąś sygnalizację. Jak wiadomo takie kolejowe zabawki kosztują fortunę.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 21, 2014 0:50 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
pzinek napisał(a):
Wymyśliłem że we Włochach przy stacji WKD Raków można zbudować przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów przez tory. Rowerzyści nie musieliby jechać z samochodami po wiadukcie, piesi biegać po schodach. Większość i tak przechodzi tory nielegalnie.
Byłoby wygodnie i legalnie. Problemem byłyby uzgodnienia z WKD. Mogą w ogóle nie pozwolić lub wymyślić jakąś sygnalizację. Jak wiadomo takie kolejowe zabawki kosztują fortunę.

Z tego co widzę z regulaminu musiałbyś zgodę WKD na wykorzystanie terenu złożyć wraz z wnioskiem.

Przejście na pewno przydałoby się, niemniej rowerowo, aż tak dużo nie daje dopóki na Łopuszańskiej nie ma drogi dla rowerów. Można jechać serwisówką po północnej stronie, ale ona też się kończy, no ewentualnie chodnikami, ale one do remontu się też nadają.

Zastanawiałem się nad progami (na pasy ulica jest za wąska) na Krakowiaków, ale promowanie masowej jazdy rowerem tamtędy też jest słabym pomysłem z uwagi na tiry.

Teren na wschód od Jerozolimskich do al. Krakowskiej, chyba ciężko inaczej ogarnąć niż bez budowy dróg rowerowych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 21, 2014 7:50 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
mikeleg napisał(a):
Z tego co widzę z regulaminu musiałbyś zgodę WKD na wykorzystanie terenu złożyć wraz z wnioskiem.

Zgoda pekapu i tego na co się ewntualnie zgodzą to byłby chyba największy problem. Jęsli przejście z sygnalizacją to raczej sie nie zmieści w budżecie.
mikeleg napisał(a):
Przejście na pewno przydałoby się, niemniej rowerowo, aż tak dużo nie daje dopóki na Łopuszańskiej nie ma drogi dla rowerów. Można jechać serwisówką po północnej stronie, ale ona też się kończy, no ewentualnie chodnikami, ale one do remontu się też nadają.

Zazwyczaj jak jezdze tamtedy to dołem. Na wiadukt stromo i niebezpiecznie. Zreszta jadąc po południowej stronie na zachód bez sensu bijac sie na jezdnię po drugiej stronie. Chodnikami można legalnie jechać bo jest 60km/h.

mikeleg napisał(a):

Teren na wschód od Jerozolimskich do al. Krakowskiej, chyba ciężko inaczej ogarnąć niż bez budowy dróg rowerowych.

Nie proponuje całosciowego rozwiazania połaczenia Ursusa z Mokotowem, tylko zrobienie tego newralgicznego miejsca. Projekt tras rowerowych Pełnomocnika odrzuca cały ciąg Łopuszańska Hynka z powodu potrzby budowy tunelu pod wiaduktem.(sic) Zrobienie tego fragmentu otworzyłoby może droge do poważniejszego potraktowania tego obszaru. Taka po części polityczna akcja.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 21, 2014 10:34 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
del, double


Ostatnio edytowano Wt paź 21, 2014 10:36 przez mikeleg, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 21, 2014 10:34 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
pzinek napisał(a):
Nie proponuje całosciowego rozwiazania połaczenia Ursusa z Mokotowem, tylko zrobienie tego newralgicznego miejsca. Projekt tras rowerowych Pełnomocnika odrzuca cały ciąg Łopuszańska Hynka z powodu potrzby budowy tunelu pod wiaduktem.(sic) Zrobienie tego fragmentu otworzyłoby może droge do poważniejszego potraktowania tego obszaru. Taka po części polityczna akcja.

No rozumiem, jest parę miejsc w Warszawie, gdzie takie przejścia/przejazdy też przydałyby się np. na Człuchowskiej, Jana Olbrachta, na ulicy Marynin i może coś koło stacji Toruńska.

Bardzo przydałoby się też coś przez linię do Mińska, ale tam pociągi często i szybko jeżdżą, więc raczej musiałoby być coś bezkolizyjnego.

Swoją drogą czy na WKD Raków, PKP Ursus czy PKP Włochy funkcjonuje jakoś Bike&Ride? Miałoby to sens? Pytam, bo nie wiem ile ludzi jeździ...

Wiem, że na PKP Rembertów, PKP Toruńska czy PKP Praga praktycznie coś takiego nie funkcjonuje, ale PLK chce stawiać stojaki.

Pytanie tylko jak tam dojechać, praktycznie na każdą stację będzie trudno...
http://tustolica.pl/z-rowerem-na-grzbie ... dnie_68340


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 196 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL