Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 196 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 20  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt paź 21, 2014 15:08 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Wt paź 21, 2014 14:45
Posty: 26
olek napisał(a):
Wg mnie najlepsze na drugi rzut byłyby projekty udrażniające rowerowo lub rozwijające jakieś dłuższe ciągi, z pozostawieniem założenia że operujemy kubłem farby, słupkami i ew. jakąś zabudową nawierzchni. I tak np. w Śródmieściu to mogłyby być np.:

a. pasy rowerowe + ograniczenie różnych skrótów samochodowych na placu Trzech Krzyży;
b. ciąg Krucza - Szpitalna - Mazowiecka - plac Piłsudskiego - Moliera / Wierzbowa (pod warunkiem, że ogarnie się kwestie sygnalizacji w nowelizacji rozporządzenia);
c. ciąg plac Teatralny - Senatorska - plac Bankowy - Elektoralna;
d. pasy rowerowe z odcinkami jednokierunkowych DDR w Andersa.

W Śródmieściu warto dodać również pasy na Bonifraterskiej i Pl.Krasińskich (łączymy istniejące na Międzyparkowej i Miodowej). Wtedy stworzy się wygodny korytarz od Słomińskiego do Krakowskiego Przedmieścia. Przy okazji można by też zadbać o ciągłość DDR przy Świętojerskiej ogarniając przejazdy rowerowe przez Andersa i Bonifraterską, choć nie wiem czy nie będzie to wymagało ingerencji w sygnalizację. Chyba że o tej DDR po prostu zapominamy i bierzemy się za wyznaczenie pasów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 21, 2014 15:41 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
piter napisał(a):
olek napisał(a):
Wg mnie najlepsze na drugi rzut byłyby projekty udrażniające rowerowo lub rozwijające jakieś dłuższe ciągi, z pozostawieniem założenia że operujemy kubłem farby, słupkami i ew. jakąś zabudową nawierzchni. I tak np. w Śródmieściu to mogłyby być np.:

a. pasy rowerowe + ograniczenie różnych skrótów samochodowych na placu Trzech Krzyży;
b. ciąg Krucza - Szpitalna - Mazowiecka - plac Piłsudskiego - Moliera / Wierzbowa (pod warunkiem, że ogarnie się kwestie sygnalizacji w nowelizacji rozporządzenia);
c. ciąg plac Teatralny - Senatorska - plac Bankowy - Elektoralna;
d. pasy rowerowe z odcinkami jednokierunkowych DDR w Andersa.

W Śródmieściu warto dodać również pasy na Bonifraterskiej i Pl.Krasińskich (łączymy istniejące na Międzyparkowej i Miodowej). Wtedy stworzy się wygodny korytarz od Słomińskiego do Krakowskiego Przedmieścia. Przy okazji można by też zadbać o ciągłość DDR przy Świętojerskiej ogarniając przejazdy rowerowe przez Andersa i Bonifraterską, choć nie wiem czy nie będzie to wymagało ingerencji w sygnalizację. Chyba że o tej DDR po prostu zapominamy i bierzemy się za wyznaczenie pasów.

Na Bonifraterskiej Pełnomocnik się deklarował, że będzie robić, nie ma sensu raczej zgłaszanie tego. Być może za to projekt będzie zakładał również sygnalizację.

Ja bym nie zgłaszał żadnego projektu, który zakłada modyfikację sygnalizacji, biorąc pod uwagę, iż w tamtym roku nam podwyższono koszt z 90tyś na 1mln zł, a przejściu na Marszałkowskiej do Ogrodu Saskiego wpisano koszt 1,5mln.

W tym obszarze są zdecydowanie większe potrzeby (pasy na Andersa, Sanguszki, Konwiktorskiej). Świętojerską i Długą zamieniłbym na ulice jednokierunkowe z kontrapasami.

Na Stawki też są potrzebne jakieś rozwiązania rowerowe, ale biorąc pod uwagę to, że ZTM nie lubi trambuspasów, na razie nie mam konkretnego pomysłu jak mogłoby to być zrobione.

PS: Przypominam, że jutro jest spotkanie dla NGOsów w sprawie dzielnicowego Zespołu ds. Budzetu Partycypacyjnego w Śródmieściu, a pojutrze na Pradze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 21, 2014 21:41 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr sie 27, 2008 12:40
Posty: 245
Mokotów: Co wy na to, aby zgłosić projekt dotyczący ul. Kazimierzowskiej/Krasickiego na całej długości - w celu dostosowania ich do potrzeb rowerzystów i poprawy bezpieczeństwa pieszych?

Mam na myśli jakieś radykalne uspokojenie ruchu, ewentualnie pasy rowerowe+uspokojenie ruchu.

_________________
Ursynowski budżet partycypacyjny na bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe!
http://www.zm.org.pl/?a=bp-142-pasy_ursynow


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 21, 2014 21:45 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr sie 27, 2008 12:40
Posty: 245
Na Ursynowie składamy to samo co w roku ubiegłym, ewentualnie w częściach, jeśli będzie podział na obszary.

_________________
Ursynowski budżet partycypacyjny na bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe!
http://www.zm.org.pl/?a=bp-142-pasy_ursynow


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 21, 2014 22:05 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
aradoslaw napisał(a):
Mokotów: Co wy na to, aby zgłosić projekt dotyczący ul. Kazimierzowskiej/Krasickiego na całej długości - w celu dostosowania ich do potrzeb rowerzystów i poprawy bezpieczeństwa pieszych?

Mam na myśli jakieś radykalne uspokojenie ruchu, ewentualnie pasy rowerowe+uspokojenie ruchu.

Wszystkie ulice w tym regionie, gdzie nie jeździ komunikacja, powinny być objęte strefą TEMPO-30.

Takie jest moje zdanie.

Proponowałbym rozszerzenie projektu na Ursynowie o podobne rozważania, szczególnie, że część projektu się zdezaktualizowała (np. na Romera powstał DDR).

Progi są stosunkowo tanie, a z tego co widzę na Ursynowie (poza Pyrami) niewiele ulic jest realnie uspokojonych.


Swoją drogą jest tu gdzieś temat ile taka operacja wprowadzenia strefy może kosztować i dlaczego Arturowi Tonderze podniesiono koszt z 8 tys do 180 tys?

W Poznaniu ponoć wprowadzenie w sumie niewielkiej strefy kosztowało 4mln zł. Strasznie dużo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 21, 2014 22:22 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr sie 27, 2008 12:40
Posty: 245
Cytuj:
szczególnie, że część projektu się zdezaktualizowała (np. na Romera powstał DDR).


Ja nie widzę problemu. Po pierwsze DDR można łatwo zlikwidować przez zmianę oznakowania. Po drugie jest tylko na krótkim fragmencie ulicy, po trzecie utrudnia ruch pieszy. po czwarte - jakby ktoś wpadł na pomysł, żeby tą DDR przedłużyć, to musiałby ją poprowadzić na drugą stronę ulicy, bo po tej nie mam miejsca. I byśmy mieli bubel jak się patrzy. Lepiej zawczasu temu zapobiec.

_________________
Ursynowski budżet partycypacyjny na bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe!
http://www.zm.org.pl/?a=bp-142-pasy_ursynow


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 21, 2014 22:38 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pt sie 02, 2013 9:12
Posty: 93
Mokotów:
Jeśli zostanie dotychczasowy podział na 8 rejonów, to myślę o złożeniu w każdym kilku projektów. Po kolei.
Wyględów:
1. Pasy rowerowe i miejsca postojowe na Woronicza, Racjonalizacji, Konstruktorskiej, Domaniewskiej i Postępu.
2. Dociągniecie drogi dla rowerów w ciągu Wołoskiej do granicy dzielnicy w środku Pól Mokotowskich.
3. Budowa zadaszonych parkingów rowerowych na Służewcu Biurowym.
Stary Mokotów:
1. Powtórzenie zeszłorocznego projektu Chodniki wolne od rowerów!, czy kontrapasy na kilku ulicach.
2. Strefa tempo-30
3. Dwukierunkowa droga dla rowerów po północnej stronie jezdni Batorego od Niepodległości do Wiśniowej.
Wierzbno:
1. Pasy rowerowe na Domaniewskiej i Woronicza.
2. Kontrapasy rowerowe na Merliniego.
3. Uspokojenie ruchu na Krasickiego i Wielickiej przez montaż wysepek, progów wyspowych i wyznaczenie miejsc postojowych na jezdni.
4. Najkrótsza ścieżka rowerowa świata - łącznik miedzy skrzyżowaniem Niepodległości i Domaniewskiej oraz parkingiem na Wielickiej.
5. Strefa tempo-30
Służewiec:
1. Remont ul. Lotników - wymiana nawierzchni chodnika, bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe
2. Pasy rowerowe na ulicach: Gotarda, Bokserskiej i Postępu
3. Przystanek półwyspowy na Orzyckiej
4. Remont ul. Modzelewskiego - wymiana nawierzchni chodnika i ścieżki rowerowej, postawienie kwietników uniemożliwiających nielegalne parkowanie, stojaki rowerowe i wiata rowerowa przed wydziałem zarządzania UW
5. Budowa zadaszonych parkingów rowerowych na Służewcu Biurowym.
Sielce:
1. Pasy rowerowe na Gagarina, Chełskiej i Dolnej
Służew:
1. Pasy rowerowe na Wałbrzyskiej i Nowoursynowskiej.
2. Wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na ul. Zawrat
Sadyba:
1. Przejazdy rowerowe przez skrzyżowanie Al. Wilanowskiej z Sikorskiego i Doliną Służewiecką

Pomysły dla innych dzielnic.
Ursynów:
1. Pasy rowerowe oraz miejsca postojowe na Kłobuckiej
2. Przejazdy rowerowe przez skrzyżowanie Doliny Służewieckiej z Nowoursynowską
3. Objazd rowerowy przystanku Dolina Służewiecka
Śródmieście:
1. Chodźmy nad rzekę, synu - podwórzec miejski na ul. Lipowej
2. Podwórzec miejski na ul. Gałczyńskiego
3. Podwórzec miejski na ul. Zgoda
4. Pasy rowerowe i miejsca postojowe na Kruczej
5. Od hipstera do milionera - podwórzec miejski na ul. Mokotowskiej
6. Podwórzec miejski na Wilczej
7. Podwórzec miejski na Próżnej


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 22, 2014 0:38 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
draco napisał(a):
Mokotów:
Jeśli zostanie dotychczasowy podział na 8 rejonów, to myślę o złożeniu w każdym kilku projektów. Po kolei.
Wyględów:
1. Pasy rowerowe i miejsca postojowe na Woronicza, Racjonalizacji, Konstruktorskiej, Domaniewskiej i Postępu.
...

1. Sugeruje włączenie Suwak do tego projektu i uczynienie wszystkich tych ulic poza Woronicza jednokierunkowymi (mega bajzel parkingowy).

Zastanawiam się też czy na całej Wołoskiej nie powinny powstać równoległe miejsca do parkowania celem uspokojenia ruchu. Szczególnie, że teraz powstanie autostrada...


draco napisał(a):
Stary Mokotów:
1. Powtórzenie zeszłorocznego projektu Chodniki wolne od rowerów!, czy kontrapasy na kilku ulicach.
2. Strefa tempo-30
3. Dwukierunkowa droga dla rowerów po północnej stronie jezdni Batorego od Niepodległości do Wiśniowej.

1. i 2. Nie lepiej razem w jednym projekcie robić zmiany organizacji ruchu?
3. Nie lepiej i taniej zrobić pasy od Boboli do Wiśniowej?

Tak poza tym, rozumiem, że każdy boi się o to zapytać co najpotrzebniejsze czyli o pasy na Puławskiej na północ od Dolnej :-)


draco napisał(a):
Wierzbno:
...
3. Uspokojenie ruchu na Krasickiego i Wielickiej przez montaż wysepek, progów wyspowych i wyznaczenie miejsc postojowych na jezdni.
4. Najkrótsza ścieżka rowerowa świata - łącznik miedzy skrzyżowaniem Niepodległości i Domaniewskiej oraz parkingiem na Wielickiej.
5. Strefa tempo-30

3. i 4. chyba lepiej razem... może nawet z 5. jeśli to ma być w tym samym miejscu.
5. A gdzie konkretnie?

Jeśli chodzi o ten rejon to cały region Odyńca-Niepodległości-Woronicza-Wołoska powinien mieć drogi jednokierunkowe, bo jest bazjel parkingowy. No i oczywiście tempo-30.


draco napisał(a):
...
Śródmieście:
1. Chodźmy nad rzekę, synu - podwórzec miejski na ul. Lipowej
2. Podwórzec miejski na ul. Gałczyńskiego
3. Podwórzec miejski na ul. Zgoda
4. Pasy rowerowe i miejsca postojowe na Kruczej
5. Od hipstera do milionera - podwórzec miejski na ul. Mokotowskiej
6. Podwórzec miejski na Wilczej
7. Podwórzec miejski na Próżnej

Rozumiem idee podwórzców niemniej moim zdaniem to droga inwestycja.

Poza tym ponoć w Warszawie chyba nie można ingerować w nawierzchnię jezdni?


Ja tak sobie myślę, że taniej i prościej byłoby np. zrobić takie coś wzorem tego co zrobiono na Times Square, Madison Square czy Herald Square w Nowym Jorku.
Tu filmik:
http://www.citylab.com/commute/2014/01/ ... eets/7996/

Podobne rozwiązania proponował zespół re:Praga
http://mdembowska.pl/repraga-revitaliza ... -district/

Takie coś można byłoby zrobić właśnie na pl. III Krzyży, pl. Bankowym czy pl. Teatralnym, bo jest dużo asfaltu. Ewentualnie na prawie każdej innej ulicy.


Na Próżnej za to można byłoby zrobić pseudo-podwórzec. Zlikwidować miejsca parkingowe, wstawić eleganckie donice, parkingi rowerowe i ławki i byłoby milion razy lepiej.



Jeśli chodzi o inne dzielnice to:
Na Żoliborzu powinny powstać:
- pasy rowerowe na Popiełuszki
- pasy rowerowe na Mickiewicza
Do tego marzy mi się rozebranie środkowych jezdni pl. Inwalidów, zasadzenie trawnika i zrobienie z niego prawdziwego ronda :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 22, 2014 8:41 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Mamy nowego radykała na forum :)
mikeleg napisał(a):
Poza tym ponoć w Warszawie chyba nie można ingerować w nawierzchnię jezdni?

Ingerować można, nawet w ramach BP. Tylko że przez koszty nie ma to sensu. Lepiej inwestowac w tanie rozwiazania, wymagajace tylko zmiany oznakowania.
Ponizej mój autorski, przyblizony cennik "zrobienia" 100 m infrastruktury dla rowerów:
1 tys - ruch pod prad
10 tys - pasy rowerowe
100 tys - nowa droga rowerowa
>1000 tys (1mln) = mosty, kładki, tunele

mikeleg napisał(a):
Wszystkie ulice w tym regionie, gdzie nie jeździ komunikacja, powinny być objęte strefą TEMPO-30.

Tempo-30 nie wyklucza komunikacji miejskiej (patrz Obronców Tobruki, Skoroszewska). ZTM wymaga wtedy progów wyspowych.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 22, 2014 11:14 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
pzinek napisał(a):
Mamy nowego radykała na forum :)

Haha, akurat tam to byłoby najlepsze rozwiązanie, szczególnie, że to bardzo niebezpieczne miejsce.

Żoliborz ma obwodnicę i Wisłostradę do omijania, a takie rozwiązanie znacząco obniżyłoby tranzyt przez dzielnicę i dopływ samochodów do Andersa. Przy okazji powstałaby możliwość jazdy Wojska Polskiego (dziś jest nakaz skrętu w prawo).

Patrzyłem nawet na koszty, i wyszło mi, że rozbiórka jezdni wraz z posadzeniem trawy koło 30zł/m2. Jezdnie przez plac mają koło 200m, więc licząc 2 jezdnie po 8m i zaokrąglając w górę dwa razy dałoby radę myślę zmieścić się w 200-300 tyś. Istniejącej sygnalizacji nie trzeba byłoby ruszać, autobusy mogłyby jeździć do okoła placu.

Podobna operacja przydałaby się na pl. Wilsona z jezdnią przez środek i na pl. Unii Lubelskiej, choć w tym ostatnim przypadku to grubsza sprawa.


Jeśli chodzi o Żoliborz to pasy rowerowe na:

a) Popiełuszki - 900m - 180 tyś zł
b) Mickiewicza (Potocka - pl. Wilsona) - 700m - 140 tyś zł
c) Mickiewicza (pl. Wilsona - Zajączka, powiązanie do DDRów na wiadukcie) - 850 m - 170 tyś



pzinek napisał(a):
Ingerować można, nawet w ramach BP. Tylko że przez koszty nie ma to sensu. Lepiej inwestowac w tanie rozwiazania, wymagajace tylko zmiany oznakowania.
Ponizej mój autorski, przyblizony cennik "zrobienia" 100 m infrastruktury dla rowerów:
1 tys - ruch pod prad
10 tys - pasy rowerowe
100 tys - nowa droga rowerowa
>1000 tys (1mln) = mosty, kładki, tunele

Jest też inna opcja prócz ruchu pod prąd ... można oznaczyć normalną ulicę oznaczyć jako droga dla rowerów ;-)



pzinek napisał(a):
Tempo-30 nie wyklucza komunikacji miejskiej (patrz Obronców Tobruki, Skoroszewska). ZTM wymaga wtedy progów wyspowych.

Ale to są ulice w strefie tempo-30 czy tylko objęte ograniczeniem do 30? Chodzi mi o skrzyżowania równorzędne...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 196 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 20  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL