draco napisał(a):
Mokotów:
Jeśli zostanie dotychczasowy podział na 8 rejonów, to myślę o złożeniu w każdym kilku projektów. Po kolei.
Wyględów:
1. Pasy rowerowe i miejsca postojowe na Woronicza, Racjonalizacji, Konstruktorskiej, Domaniewskiej i Postępu.
...
1. Sugeruje włączenie Suwak do tego projektu i uczynienie wszystkich tych ulic poza Woronicza jednokierunkowymi (mega bajzel parkingowy).
Zastanawiam się też czy na całej Wołoskiej nie powinny powstać równoległe miejsca do parkowania celem uspokojenia ruchu. Szczególnie, że teraz powstanie autostrada...
draco napisał(a):
Stary Mokotów:
1. Powtórzenie zeszłorocznego projektu Chodniki wolne od rowerów!, czy kontrapasy na kilku ulicach.
2. Strefa tempo-30
3. Dwukierunkowa droga dla rowerów po północnej stronie jezdni Batorego od Niepodległości do Wiśniowej.
1. i 2. Nie lepiej razem w jednym projekcie robić zmiany organizacji ruchu?
3. Nie lepiej i taniej zrobić pasy od Boboli do Wiśniowej?
Tak poza tym, rozumiem, że każdy boi się o to zapytać co najpotrzebniejsze czyli o pasy na Puławskiej na północ od Dolnej
draco napisał(a):
Wierzbno:
...
3. Uspokojenie ruchu na Krasickiego i Wielickiej przez montaż wysepek, progów wyspowych i wyznaczenie miejsc postojowych na jezdni.
4. Najkrótsza ścieżka rowerowa świata - łącznik miedzy skrzyżowaniem Niepodległości i Domaniewskiej oraz parkingiem na Wielickiej.
5. Strefa tempo-30
3. i 4. chyba lepiej razem... może nawet z 5. jeśli to ma być w tym samym miejscu.
5. A gdzie konkretnie?
Jeśli chodzi o ten rejon to cały region Odyńca-Niepodległości-Woronicza-Wołoska powinien mieć drogi jednokierunkowe, bo jest bazjel parkingowy. No i oczywiście tempo-30.
draco napisał(a):
...
Śródmieście:
1. Chodźmy nad rzekę, synu - podwórzec miejski na ul. Lipowej
2. Podwórzec miejski na ul. Gałczyńskiego
3. Podwórzec miejski na ul. Zgoda
4. Pasy rowerowe i miejsca postojowe na Kruczej
5. Od hipstera do milionera - podwórzec miejski na ul. Mokotowskiej
6. Podwórzec miejski na Wilczej
7. Podwórzec miejski na Próżnej
Rozumiem idee podwórzców niemniej moim zdaniem to droga inwestycja.
Poza tym ponoć w Warszawie chyba nie można ingerować w nawierzchnię jezdni?
Ja tak sobie myślę, że taniej i prościej byłoby np. zrobić takie coś wzorem tego co zrobiono na Times Square, Madison Square czy Herald Square w Nowym Jorku.
Tu filmik:
http://www.citylab.com/commute/2014/01/ ... eets/7996/Podobne rozwiązania proponował zespół re:Praga
http://mdembowska.pl/repraga-revitaliza ... -district/Takie coś można byłoby zrobić właśnie na pl. III Krzyży, pl. Bankowym czy pl. Teatralnym, bo jest dużo asfaltu. Ewentualnie na prawie każdej innej ulicy.
Na Próżnej za to można byłoby zrobić pseudo-podwórzec. Zlikwidować miejsca parkingowe, wstawić eleganckie donice, parkingi rowerowe i ławki i byłoby milion razy lepiej.
Jeśli chodzi o inne dzielnice to:
Na Żoliborzu powinny powstać:
- pasy rowerowe na Popiełuszki
- pasy rowerowe na Mickiewicza
Do tego marzy mi się rozebranie środkowych jezdni pl. Inwalidów, zasadzenie trawnika i zrobienie z niego prawdziwego ronda