Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt paź 10, 2014 15:15 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Cytuj:
do uwag dodalbym uwage aby znaki montowali na istniejacych slupach oswietlenoowych. ewentualnie aby stpsowac slupy noezaklucajace sktajni pieszej, na takim wygietym slupie.
gdzie te uwagi najlepiej wyslac?


Najlepiej faktycznie na latarniach - przy okazji mniejszy bałagan pod względem liczby słupów.

Jeżeli to inwestycja dzielnicowa, to do Urzędu Dzielnicy.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N paź 12, 2014 22:45 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Udało się przesunąć ogrodzenie poza skrajnię DDR. Pół roku od pierwszego maila.

Obrazek

Tak było

Obrazek

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn paź 13, 2014 21:23 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Czerwonym moje poprawki

Uwagi do projektu przebudowy ulicy Prystora od Skoroszewskiej do Ryżowej

1. Pozytywnie oceniamy wprowadzenie elementów fizycznego uspokojenia ruchu na ulicy w postaci progów wyspowych. Pozwoli to na poprawę bezpieczeństwa ruchu, jak też warunków ruchu rowerzystów.

2. Pozytywnie oceniamy ograniczenie promieni łuku na skrzyżowaniu z ul. Składkowskiego, pod warunkiem że zostanie ono wdrożone w sposób wymuszający stosowanie się do oznakowania, tj. poprzez poszerzenie chodnika. Promienie powinny zostać ograniczone po obu stronach skrzyżowania.

3. Wnosimy o zastąpienie niepotrzebnie zwielokrotnionych znaków „30 km/h” i „próg spowalniający” znakami „początek strefy 30 km/h” i „koniec strefy 30 km/h”. Pozwoli to na ograniczenie natłoku informacyjnego oraz zatłoczenia znakami na chodnikach. Warto rozważyć utworzenie strefy Tempo-30 na całym obszarze ograniczonym ulicami Dzieci Warszawy, Ryżowa, Aleje Jerozolimskie, Sosnkowskiego, Pużaka, Sławka. Część ulic w tym obszarze jest już uspokojona.

4. Wnosimy o przesunięcie przejść dla pieszych na skrzyżowaniu Składkowskiego/Prystora bliżej skrzyżowania. Optymalnie byłoby, gdyby stanowiły bezpośrednie przedłużenie chodników. Poprawi to warunki ruchu pieszych oraz bezpieczeństwo, wyznaczając przejścia w trasie naturalnych ciągów komunikacyjnych.

5. Pozytywnie oceniamy likwidację parkowania na chodniku. Wnosimy przy tym o uzupełnienie projektu o słupki zapobiegające parkowania na chodniku na całej długości ulicy. Chodnik o szerokości 3m nie pozwala na parkowanie na nim w sposób legalny. Typowy samochód zajmuje ponad 1,5m pozostawiając mniej niż 1,5m dla pieszych. Należy przy tym zauważyć, że przy powstającej w okolicy gęstej zabudowie mieszkaniowej, szerokość 1,5m byłaby i tak nieadekwatną do zapotrzebowań.

6. Wnosimy o rezygnację z zatok autobusowych. Stanowią one element osłabiający efekt uspokojenia ruchu osiągnięty przy pomocy progów spowalniających. Rezygnacja z zatok z kolei wzmocni efekt uspokojenia ruchu. Zatoki skutkowałyby pogorszeniem konkurencyjności komunikacji zbiorowej, m.in. poprzez wydłużenie przesiadek (oddalenie przystanków od skrzyżowania), zwężenie chodnika i pogorszenie warunków oczekiwania (rezygnacja z wiat), jak też obniżą jakość przestrzeni (likwidacja drzew i zieleni przyulicznej).

7. Wnosimy o uzupełnienie układu przejść dla pieszych na skrzyżowaniu Skoroszewska/Prystora o brakujące (północne) i przesunięcie przejścia i przejazdu po stronie wschodniej bliżej skrzyżowania.

8. Sugerujemy zastąpić znak C-13/C-16 przy ulicy Skoroszewska znakiem C-13+T-22. Oznakowanie zobowiązujące rowerzystów do korzystania z chodnika powinno być stosowane jako ostateczność, w tym zwłaszcza przy ulicach lokalnych (odcinek na północ od Prystora).

9. Wnosimy o montownie znaków na już istniejących słupach oświetleniowych. W przypadku konieczności postawienia nowych słupów na znaki wnioskujemy o stawianie ich poza skrajnią chodnika, np stosując słup typu szubienica.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn paź 13, 2014 22:00 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Prystora Ryzowa - AJ
1. Wnosimy o zaprojektowanie przedłużenia ulicy Prystora w podobnym standardzie jak część od Skoroszewskiej do Ryżowej.
2. Przede wszystkim sugerujemy stworzenie pasów ruchu o szerokości 3,0m – stosownej do prędkości 50 km/h. Uwzględniona w projekcie szerokość 3,5m jest według Rozporządzenia w sprawie znaków i sygnałów drogowych... wskazana dla dróg o prędkości dopuszczalnej powyżej 60 km/h.
3. Wnioskujemy o rezygnację z tworzenia dróg dla rowerów, ciągów pieszo rowerowych i przejazdów rowerowych. Ruch rowerów może się odbywać na zasadach ogólnych w jezdni z samochodami. Jako że Prystora pozostanie ulicą ślepą nie powinny być rozwijane duże prędkości przez samochody. W przypadku ewentualnego połączenia z Alejami Jerozolimskimi można będzie zastosować prefabrykowane progi wyspowe.
4. Zaoszczędzoną przestrzeń sugerujemy przeznaczyć na poszerzenie chodników i zasadzenie zieleni, np szpalerów drzew. Zieleń mogłaby też stanowić zabezpieczenie przed nielegalnym parkowaniem
5. Negatywne opiniujemy likwidację azylu i stworzenie 4 pasów na północnym wlocie skrzyżowania. Projekt proponuje stworzenie przejścia przez 4 pasy. Jest to bardzo niebezpieczne rozwiązanie. W przypadku niedziałania sygnalizacji pieszy jest narażony na potrącenie. Warto wziąć pod uwagę, że w okolicy powstają nowe osiedla (dla których m.in. jest tworzona ta droga). Z tego skrzyżowania będą korzystać dzieci i rodzice wózkami. W okolicy nie istnieje podobne rozwiązanie. Nie istnieją przesłanki, który by sugerowały tworzenie takiego dużego skrzyżowania. Dopływ pojazdów ograniczają skrzyżowania Ryżowej z Alejami Jerozolimskimi i z Dzieci Warszawy, które raczej nie zwiększą swojej przepustowości.
6. Zamiast drogiego i niebezpiecznego skrzyżowania z sygnalizacją świetlną proponujemy wyznaczenie mikro ronda. Takiego jak na skrzyżowaniu Ryżowej i Środkowej w Opaczy.
7. W przypadku tworzenia klasycznego skrzyżowania sugerujemy rezygnację z lewoskrętów i sygnalizacji świetlnej. Wprowadzenie skrzyżowania równorzędnego uspokoiłoby ruch. W takim przypadku można by też zrezygnować z azyli dla pieszych.
8. Wnioskujemy o niewyznaczanie zatoki dla autobusów. Większość przystanków w okolicy nie posiada zatok. Nie wpływa to na tworzenie się korków.
9 Razem z tą inwestycją sugerujemy wykonanie chodników na odcinku od Alej Jerozolimskich do Dzieci Warszawy po stronie wschodniej. Poprawiłoby to dostęp do komunikacji miejskiej poprzez skrócenie czasu dojścia do przystanku.
10. Sugerujemy rezygnację z osobnego pasu skrętu w drogi wewnętrzne. Oczekiwane natężenie ruchu nie sugeruje ich tworzenia.
11. Wnosimy o zwężenie zatoki parkingowej do około 2m.
12. Wnosimy o projektowanie słupów oświetleniowych i pod znaki poza chodnikami.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 14, 2014 7:23 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
pzinek napisał(a):
wnioskujemy o stawianie ich poza skrajnią chodnika, np stosując słup typu szubienica.


Nie znałem tego określenia, ale faktycznie pasuje :)

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn maja 25, 2015 15:29 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pn maja 25, 2015 15:04
Posty: 92
Ostatnio jeżdżę dużo rowerem na peryferiach Warszawy. Dużo się mówiło przed mundialem (2012) o ścieżkach rowerowych w Ursusie i okolicach. Teraz ten temat nikogo nie interesuje. Wręcz odwrotnie. Słyszę, że rower jest dla obiboków. Kto jeździ rowerem po pracy? Więc tak naprawdę dla kogo są te ścieżki?
Tak więc pozwoliłem sobie wejść na stronę google ścieżek rowerowych w okolicach Ursusa i dodam od siebie kilka słów.
https://www.google.pl/maps/@52.183632,20.9142726,13z/data=!5m1!1e3


Ścieżki wzdłuż autostrady S2.
Dużo się mówiło o możliwości dojazdu z Ursusa na Żoliborz, Bemowa czy Służewiec. Niestety były to tylko mgliste wizje. Ścieżka od Niedźwiadka do al. Jerozolimskich jest donikąd. Chyba, że się zakłada, 2km na rower to nic. Nie można dojechać w prostej linii np. na Bronisze tylko trzeba zasuwać cofając się na byłe Zakłady Ursus aby przejechać przez most. I dalej klops. Z drugiej strony od al. Jerozolimskich nie ma przejazdu na drogą stronę, aby móc np. ul. Środkową pojechać na wprost do Szyszkowej i do al. Krakowskiej. Dalej jest klops bo jest lotnisko.
Umarła też wieloletnia koncepcja (od 2000) budowy ścieżki rowerowej wzdłuż kolejki WKD. Kolejna mrzonka.

Niedorzeczne oznaczenia na mapach google:
Ulice przyjazne dla rowerów: to ul. Ryżowa, czy ul. Bodycha. To są bardzo niebezpieczne, wąskie ulice. Jeżdzą autobusy, brak ścieżek rowerowych, a nawet brak chodnika. Można dostać mandat.
Park Czechowicki, teoretycznie zakaz jazdy rowerem.
Obrazek


Jedna pozytywna rekreacyjna trasa jaka się wyłania. Jest to możliwy przejazd wzdłuż al. Jerozolimskich, aż do Parku Szcześliwickiego. Jest tylko jedna paranoja po drodze. Jedzie człowiek, jedzie, aż tu nagle zmiana kierunku jazdy od ul. Popularnej do Centrum Reduta. Myk na drugą stronę. W jakim to celu??? Na pewno nie bezpieczeństwa.


Ostatnio edytowano Śr maja 27, 2015 9:14 przez Jamaika, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn maja 25, 2015 15:49 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Jamaika napisał(a):
Ostatnio jeżdżę dużo rowerem na peryferiach Warszawy. Dużo się mówiło przed mundialem (2012) o ścieżkach rowerowych w Ursusie i okolicach. Teraz ten temat nikogo nie interesuje. Wręcz odwrotnie. Słyszę, że rower jest dla obiboków. Kto jeździ rowerem po pracy? Więc tak naprawdę dla kogo są te ścieżki?
Tak więc pozwoliłem sobie wejść na stronę google ścieżek rowerowych w okolicach Ursusa i dodam od siebie kilka słów.
https://www.google.pl/maps/@52.183632,20.9142726,13z/data=!5m1!1e3

Nie pamietam żeby się mówiło "o ścieżkach rowerowych w Ursusie i okolicach" przed Euro, a śledze informacje od 2010 -2011. Napisz co miało być zrobione. Z definicji GDDKiA ma w d... rowerzystów. DDR przy S2 jest jakims odstępstwem od regóły.

Jamaika napisał(a):
Ścieżki wzdłuż autostrady S2.
Dużo się mówiło o możliwości dojazdu z Ursusa na Żoliborz, Bemowa czy Służewiec. Niestety były to tylko mgliste wizje. Ścieżka od Niedźwiadka do al. Jerozolimskich jest donikąd. Chyba, że się zakłada, 2km na rower to nic. Nie można dojechać w prostej linii np. na Bronisze tylko trzeba zasuwać cofając się na byłe Zakłady Ursus aby przejechać przez most. I dalej klops. Z drugiej strony od al. Jerozolimskich nie ma przejazdu na drogą stronę, aby móc np. ul. Środkową pojechać na wprost do Szyszkowej i do al. Krakowskiej. Dalej jest klops bo jest lotnisko.
Umarła też wieloletnia koncepcja (od 2000) budowy ścieżki rowerowej wzdłuż kolejki WKD. Kolejna mrzonka.

Sytacajw Ursusie jest raczej ogólnowarszawskim ogólnopolskim problemem z budową DDRów, a nie tylko w Ursusie.


Jamaika napisał(a):

Nie dorzeczne oznaczenia na mapach google:
Ulice przyjazne dla rowerów: to ul. Ryżowa, czy ul. Bodycha. To są bardzo niebezpieczne, wąskie ulice. Jeżdzą autobusy, brak ścieżek rowerowych, a nawet brak chodnika. Można dostać mandat.
Park Czechowicki, teoretycznie zakaz jazdy rowerem.

Daj sobie spokój z rowerowymi mapami Googla.

Jamaika napisał(a):


Jedna pozytywna rekreacyjna trasa jaka się wyłania. Jest to możliwy przejazd wzdłuż al. Jerozolimskich, aż do Parku Szcześliwickiego. Jest tylko jedna paranoja po drodze. Jedzie człowiek, jedzie, aż tu nagle zmiana kierunku jazdy od ul. Popularnej do Centrum Reduta. Myk na drugą stronę. W jakim to celu??? Na pewno nie bezpieczeństwa.

Zmiana kierunku jazdy winika z tego że po obustronach DDRy są jednokierunkowe bo są za wąskie - nie mają 2m szerokości + skrajnia. 90% rowerzystów nie ogarnia że tam można jechac tylko w jedna stronę. Szczególnie po stronie północnej.
Sytuacja w Ursusie może się troche polepszyć w tym roku a może i w nastepnym :
http://budzet.zm.org.pl/?a=bp-142-rowerowy_ursus
https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/taskPropose/1772

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn maja 25, 2015 17:24 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pn maja 25, 2015 15:04
Posty: 92
pzinek napisał(a):
Nie pamietam żeby się mówiło "o ścieżkach rowerowych w Ursusie i okolicach" przed Euro, a śledze informacje od 2010 -2011. Napisz co miało być zrobione. Z definicji GDDKiA ma w d... rowerzystów. DDR przy S2 jest jakims odstępstwem od regóły.

Dużo rzeczy się nie pamięta, szczególnie jak są niewygodne.
Reklamę doganiania Niemiec rozpoczął rząd PO/PSL. A potem firma SISKOM.
http://www.siskom.waw.pl/s8.htm
Ciekawy cytat:
Prace obejeły także budowę obiektów inżynierskich (wiaduktów, tuneli, przejazdów pod drogami, kładek rowerowo - pieszych, ścian oporowych, ścian szczelinowych) odwodnienia i oświetlenia drogi
Zapamniano dodać w Centrum Warszawy. :( Na odcinku do Górczewskiej nie ma ani kawałka ścieżki rowerowej. Liczyła się przejezdność.
pzinek napisał(a):
Sytacajw Ursusie jest raczej ogólnowarszawskim ogólnopolskim problemem z budową DDRów, a nie tylko w Ursusie.

Waść byłeś na Ursynowie, Wilanowie, Pradze. Tu jakoś pieniądze rozpierzchły się. Dzielnica slamsów i sypialek nie potrzebuje dotacji. Najpierw akcja metro, teraz rewitalizacja Pragi.

pzinek napisał(a):
Daj sobie spokój z rowerowymi mapami Googla.

Razi w oczy wywiad satelitarny obywatela. :o

pzinek napisał(a):
Zmiana kierunku jazdy winika z tego że po obustronach DDRy są jednokierunkowe bo są za wąskie - nie mają 2m szerokości + skrajnia. 90% rowerzystów nie ogarnia że tam można jechac tylko w jedna stronę. Szczególnie po stronie północnej.

A dalej jest taki sam odcinek od Blu City do dw. Zachodniego. Ta sama szerokość i ruch może być w obie strony. :roll:

PS. Uwaga na radiowozy i blankieciki. Są chętni. Sprawdzany jest również ostatnio "koszyczek". Mi się upiekło. Można też zostać nastraszonym przez nazwijmy "nadgorliwców prawa". Szczególnie dotyczy to osób, które wysiadły z WKD i pojechały bezwiednie w inną stronę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr maja 27, 2015 8:03 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Jamaika napisał(a):
Prace obejeły także budowę obiektów inżynierskich (wiaduktów, tuneli, przejazdów pod drogami, kładek rowerowo - pieszych, ścian oporowych, ścian szczelinowych) odwodnienia i oświetlenia drogi

kładka powstała przy Prymasa. To że DDRy nie powstały wzdłuż całej trasy to jest oczywiście skandal . Czy Ursus został szczególnie cięzko potraktowany to nie wiem.
Jamaika napisał(a):
Waść byłeś na Ursynowie, Wilanowie, Pradze. Tu jakoś pieniądze rozpierzchły się. Dzielnica slamsów i sypialek nie potrzebuje dotacji. Najpierw akcja metro, teraz rewitalizacja Pragi.

Tam jest niby lepiej czy gorzej bo nie rozumiem.
Jamaika napisał(a):

Razi w oczy wywiad satelitarny obywatela. :o

Poprostu mapy google i ich rowerowa wersja jest słaba. Powklejane bez ładu i składu

Jamaika napisał(a):
A dalej jest taki sam odcinek od Blu City do dw. Zachodniego. Ta sama szerokość i ruch może być w obie strony. :roll:

PS. Uwaga na radiowozy i blankieciki. Są chętni. Sprawdzany jest również ostatnio "koszyczek". Mi się upiekło. Można też zostać nastraszonym przez nazwijmy "nadgorliwców prawa". Szczególnie dotyczy to osób, które wysiadły z WKD i pojechały bezwiednie w inną stronę.

[/quote]
Ile czasu jeżdzę tym wiaduktem nie spotkałem się z czepialstwem innych ani nie dostałem mandatu.
Masz rację, przy Blue też jest wąsko. Konsekwencji w tym brak. Ale takiego mamy zarządce dróg. Zapraszam do zmiany rzeczywistości. Jak nie znajdziesz maila do ZDM to służe pomocą . Do drobnych spraw polecam 19115. Niestety czasem efekt interwencji ma odwrotny skutek niż oczelkiwaliśmy. :)

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr maja 27, 2015 8:32 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pn maja 25, 2015 15:04
Posty: 92
pzinek napisał(a):

Jamaika napisał(a):
Waść byłeś na Ursynowie, Wilanowie, Pradze. Tu jakoś pieniądze rozpierzchły się. Dzielnica slamsów i sypialek nie potrzebuje dotacji. Najpierw akcja metro, teraz rewitalizacja Pragi.

Tam jest niby lepiej czy gorzej bo nie rozumiem.

Prasa pisze, że autostradą rowerową dojedziesz z Piaseczna/Konstancin Jeziorna na Żoliborz czy Pragę. Czy to dobrze? Przecież te dzielnice mają metro. Wszystko zależy od tego, kto jeździ na rowerze i w jakim celu.
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 08365.html
pzinek napisał(a):
Poprostu mapy google i ich rowerowa wersja jest słaba. Powklejane bez ładu i składu

Ale nie widziałem dokładniejszych map rowerowych. A te są najbardziej znane i bardzo reklamowane. Tak zresztą jak cała przeglądarka internetowa "google".
http://antyweb.pl/nowe-powiadomienia-w- ... od-google/
pzinek napisał(a):
Zapraszam do zmiany rzeczywistości. Jak nie znajdziesz maila do ZDM to służe pomocą . Do drobnych spraw polecam 19115. Niestety czasem efekt interwencji ma odwrotny skutek niż oczelkiwaliśmy. :)

Nie zamierzam pouczać urzędników. Nie jestem głosem Ursusa. Niech inni też się wypowiedzą. Być może budowa ścieżek rowerowych dla kilku osób mija się z celem.
Ja miałem trzy lata bezrobocia i zamieściłem swoje sugestie.
Warszawa rowerową stolicą Europy


Ostatnio edytowano Śr maja 27, 2015 10:29 przez Jamaika, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL