axxenfall napisał(a):
I drugi projekt - nie wiem, czy tak się nazywa, ale na pewno skrzyżowanie to jego środek.
Uwagi do projektu przebudowy skrzyżowania Prystora/Ryżowa
1. Opiniujemy negatywnie przerwanie ciągłości drogi dla rowerów wzdłuż ulicy prowadzącej od Ryżowej w kierunku Alej Jerozolimskich. Brakującą przestrzeń można wygospodarować poprzez rezygnację z wydzielonego pasa do skrętu w drogę wewnętrzną.
2. Wnosimy o wytyczenie azylu dla pieszych na przejściu przez północne ramię skrzyżowania Ryżowa/Prystora. Przestrzeń na azyl może zostać pozyskana poprzez rezygnację z pasa włączenia pełniącego funkcję zatoki autobusowej.
Rezygnacja z pasa włączenia pozwoli również na zapewnienie minimalnej szerokości chodnika przylegającego do jezdni (2,0m) na przystanku autobusowym.
3. Wnosimy o zastosowanie pasów ruchu o szerokości 3,0m – stosownej do prędkości 50 km/h. Uwzględniona w projekcie szerokość 3,5m jest według Rozporządzenia w sprawie znaków i sygnałów drogowych... wskazana dla dróg o prędkości dopuszczalnej powyżej 60 km/h.
4. W związku z uspokojeniem ruchu na ulicy Prystora i poprowadzeniem na niej ruchu rowerowego na zasadach ogólnych, należy zrezygnować z odgałęzienia drogi dla rowerów w kierunku zachodnim na południowo-zachodnim ramieniu skrzyżowania.
Pozwolę sobie na sraczkę myslowo-słowną w podobny m stylu jak wcześniej
Ustalmy że Ryżowa biegnie w kierunku północ- południe,a Prystora wschód-zachód.
Stan obecny:
Pierwszeństwo ma ulica Ryżowa. Wlot/wylot Ryżowej od południa ma 3 pasy w tym jeden lewoskręt w Prystora na zachód. Ryzowa od połoncy ma po jednym pasie w obu kierunkach przedzielone azylem dla pieszych. Przystora od zachodu ma 2 pasy w obu kierunkach. Prsytora na wchod jest wjazdem na osiedlę i na budowę. Szerokośc umozliwia miniecie sie 2 samochodów ale parkujące samochody uniemozliwiają czasem wyminięcie się, a nawet bezpieczne zjechanie ze skrzyzowania. Samochdy skręcające w relacji pn-> wsch mają ograniczoną widocznośc przez samochody stojace na lewoskręcie pd->zach.
Piesi mają dwa przejscia po pn (z azylem) i zachodniej stornie.
Autobusy mają przystani na prystora niedaloeko skrzyżowania. Skręcające autobusy mają problem przy skręcaniu bo nie mieszczą sie na łukach.
Prsytora ma być ulicą łaczącą się z alejami Jerozolimksimi z relacjami prawoskrętnymi. Jednak część gruntu należy do "dewelopera" i nie jest wiadomo czy zostanie kiedykolwiek wybudowana.
Projekt :
Wykonanie sygnalizacji świetlnej.
Poszerzenie połnocnego wlotu/wylotu do 4 pasów z likwidacją azylu dla pieszych.
Przeniesienie przystanku z prystora na Ryżową.
Wschodni wlot/wylot 3 pasy.
Na fragmencie ulicy CPR, a tam gdzie bedzie miejsce DDR i chodnik.
Na wysokości osiedla rodzinnego ulica bedzie miała 4 pasy: pas prosto ze skrzyowania, lewoskret w osiedla, 2 pasy w stronę skrzyzowania.
Skompilowany układ DDRów i przejadów rowerowych wokół skrzyzowania.
Zatoka parkingowa o szerokości 2,5 m
Likwidacja zieleni i wycięcie kilku drzew
Propozycja zmian.
Realizacja nowego fragmentu Prystora podobnie jak w drugim projekcie, czyli: pasy o szerokości 3m, progi wyspowe, rezygnacja z DDR , CPR, przejazdów rowerowych. Pozostała przestrzń przeznaczyć na chodniki i zieleń.
Reygnacja z sygnalizacji świetlnej i zastapienie jej przez mikrorondo, np takie jak na skrzywoaniu Ryzowaej ze środkową w Opaczy.
Jesli nie rondo to rezygnacja z oddzielnych lewoskrętów i wyznaczenie azyli dla pieszych. Rezygnacja z odzielnego pasa dla autobusów.
Absolutnie niedpouszczalne jest zrobienie przejścia przez 4 pasy bez azylu . Taka sytuacja nie występuje w okolicy. Przy Nowolazurowej jest 5 pasów ale są przedzielone azylem. Przy sąsiednim skrzywoaniu z Dzieci Warszawy, jak i przy Alejach Ryzowa nie posiada lewoskrętów. Bezcelowe jest więc wykonywanie takich lewoskrętów przy prystota.
Tak zrobić układ pasów po wschodniej stronie skrzyzowania, aby w jednej linii nie było 4 pasów, a maxymalnie 3.Lewoskret w stronę alej powinien byc krotszy.
Zwęzić zatokę postojową do minimalnej szerokości celem zapobiezenia parkowania skośnego czy prostopadłego.
Zabezpieczyc chodniki przed parkowaniem za pomoca szpalerów zieleni.