Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt kwi 05, 2016 17:35 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
https://zdm.waw.pl/aktualnosci/konsultu ... i-rowerowe

ZDM napisał(a):
Uwagi [do projektu ciągu rowerowego na odcinku Grzymały-pl. Zawiszy] będziemy zbierać podczas spotkań konsultacyjnych (terminy poniżej), pisemnie oraz mailowo: rowery@um.warszawa.pl. Uwagi można zgłaszać 27 kwietnia 2016 r.

Prezentacja projektów oraz dyskusja nad przyjętymi rozwiązaniami odbędzie się:
• OCHOTA

25 kwietnia 2016 r. (poniedziałek), godz. 18:00

Urząd Dzielnicy Ochota, ul. Grójecka 17 a


Projekt: http://wrzutnia.zm.org.pl/pub/projekty/ ... zolimskie/ (3 warianty)

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn kwi 25, 2016 13:08 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Do dalszych prac nad projektem powinien być wybrany Wariant nr 2. W stosunku do Wariantu 1 Wariant nr 2 jest lepszy , gdyż:

infrastruktura rowerowa (w sensie rodzaju) po stronie północnej będzie spójna na bardzo długim odcinku
nie będzie mieszany ruch parkujących samochodów i rowerzystów.
Nawierzchnia wydzielonej DDR jest wyższej jakości niż na drogach serwisowych.
Wybranie tego wariantu nie zmniejszy przepustowości dla samochodów, gdyż wcześniej jezdnia Alej Jerozolimskich ma 2 pasy.

W stosunku do Wariantu 3 Wariant nr 2 jest lepszy gdyż:

nie ryzykujemy wjeżdżania parkujących pojazdów na DDR (separatory nie są do końca skuteczne)
Ilość łuków jest mniejsza a ich promienie większe


Proponowany przejazd przez ulicę Niemcewicza do zły pomysł, gdyż:

- samochodów jest bardzo dużo i poruszają się szybko
- przed przejazdem jest łuk zmniejszający widoczność.
- rowerzysta jadący od strony Włoch dojeżdża do przejazdu pod kątem ostrym co ogranicza możliwość obserwacji jezdni.
- Brak sygnalizacji

Przejazd rowerowy zamiast przez Niemcewicza powinien być powstać przy skrzyżowaniu z ulicą Białobrzeską, gdzie ma powstać sygnalizacja świetlna. Rowerzyści powinni wjeżdżać na pas dzielący jezdnie Alej Jerozolimskich gdzie powinna powstać DDR prowadząca do drogi serwisowej. Na przejeździe z sygnalizacją rowerzyści będą bezpieczniejsi niż na proponowanym przejeździe przez Niemcewicza bez sygnalizacji. Traci sens odcinek DDR pomiędzy Białobrzeską a przejazdem przez Niemcewicza

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N maja 29, 2016 20:53 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pn maja 25, 2015 15:04
Posty: 92
pzinek napisał(a):
Przejazd rowerowy zamiast przez Niemcewicza powinien być powstać przy skrzyżowaniu z ulicą Białobrzeską, gdzie ma powstać sygnalizacja świetlna. Rowerzyści powinni wjeżdżać na pas dzielący jezdnie Alej Jerozolimskich gdzie powinna powstać DDR prowadząca do drogi serwisowej. Na przejeździe z sygnalizacją rowerzyści będą bezpieczniejsi niż na proponowanym przejeździe przez Niemcewicza bez sygnalizacji. Traci sens odcinek DDR pomiędzy Białobrzeską a przejazdem przez Niemcewicza

Wg mnie w ogóle nie powinno być świateł.
Najlepszy jest projekt 2, lecz ścieżka pod strony ul. Grójeckiej jest ślepa. Z logiki powinna być jednokierunkowa w kierunku dw. Zachodniego. Rozumiem, że to ma być ułatwienie dla bloków.
Co do świateł to powinny być przerobione światła przy Kopińskiej. Są na sekundę. Zawsze przejeżdżam na czerwonym. :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz cze 16, 2016 20:53 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Wątek powstał aby wyszukiwac błędy na Alejach Jerozolimskich za Dworcem Zachodnim. Doczekaliśmy jednak czasów że infrastruktura rowerowa ma szansę powstać w centrum.
https://photos.google.com/share/AF1QipP ... V2TWl4bnFn
Projekt przejść i przejazdow przy EPlater rowerowo nie porywa jednak to dopiero projekt. Mimo wszystko zrobienie czegokolwiek co przecina AJ będzie wydarzeniem przełomowym. Nie wiem czy to będzie W ogóle konsultowane wiec powstrzymam się przed dokladniejszym komentowaniem

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So cze 18, 2016 10:39 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Wt sty 12, 2016 15:26
Posty: 32
Nic się nie zmieniło i realizacja w tym roku?
Mam nadzieję, że jednocześnie wyznaczą też wreszcie kontrapas do Koszykowej. Niech jeszcze TW dokończą Jana Pawła i mamy chyba pierwszą spójną trasę NS w tej części miasta - może nie idealną, ale zawsze :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn cze 20, 2016 9:17 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
qwerty napisał(a):
Nic się nie zmieniło i realizacja w tym roku?

Zima się zbliża więc może być ciężko :)

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn cze 20, 2016 10:40 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Moje uwagi do projektu skrzyżowania Alej Jerozolimskich (AJ) x Emilii Plater (EP) przy Dworcu Centralnym (DC)

1. Na jezdni zachodniej EP w kierunku południowym brak ciągłości pasa/DDR (przed i za przejściem dla pieszych. ) W tym miejscu są 3 pasy do jazdy na wprost chociaż wcześniej przed Złotą są 2. Można jedne pas przeznaczyć dla rowerzystów i wprowadzić ruch na jednokierunkową DDR. Proponuję połączyć ją z przejazdem przez EP i dalej z DDR wzdłuż DC.
2. DDR wzdłuż DC jest dwukierunkowa. Jadąc na północ dojeżdżamy do miejsca gdzie staje się jednokierunkowa (bo wjazd z jezdni). Połączyć lepiej do przejazdu rowerowego przez EP. Rozwiązanie opisałem w puckie 1. Spojrzenie z drugiej strony.
3. Przejazd przez EP w stronę PKiNu (na wysokości Złotych Tarasów) kończy się chodnikiem . W projekcie ma umożliwiać zjazd na pas rowerowy. Jedak może być to utrudnione bo jest tam dużo pieszych. Taki zjazd chyba nie jest zgodny ze standardami. Przejazd można kontynuować w postaci DDR i połączyć z drogą prowadzącą do PKiNu. Alternatywnie można przejechać przy szlabanie i kolczatkach, ale nie wiem czy można tam legalnie i bezpiecznie przejechać. Ogólnie tu chyba jest problem ale nie wiem jak go rozwiązać. :)
4. Podobny problem jak w pkt 3. jest na przejeździe przez EP przy skrzyżowaniu z AJ. Przejazd kończy się chodnikiem, rowerzyści mogą zjechać na pas, ale mogą być piesi i chyba niezgodne ze standardami.
5. Dwukierunkowy DDR przy DC ma 2m . Skandalicznie mało jak na ścisłe centrum! 3m to minimum.
6. Przejazdo-przejścia przez AJ! Jest tyle miejsca że te 0,5 m separacji nie powinno być problemem. Rozdzielić.
7. Zmniejszyć łuk i przesunąć wjazd pod DC. Będzie więcej miejsca dla przejścia przez AJ.
8. Nie wiem czy dobrze rozumiem. Chodnik prowadzący do przystanku w stronę Ochoty od przejścia przy EP ma mieć 4m, czy ma być poszerzony o dodatkowe 4m? Wygląda jakby kawał miejsca (biały kolor) miedzy torami a nowym chodnikiem (żółty kolor) ma być zmarnowane. Może nie do końca rozumiem rysunek.
9. Jak pieszy znajdzie się w pn-zach narożniku skrzyżowania AJxEP to nie ma jak dość do DC. Idąc wzdłuż AJ trafi na zasiek z doniczek. Idąc bardziej na północ nie będzie miał przejścia. To chyba teren PKP ale coś trzeba z tym zrobić.
10. Rowerzyści jadący z kierunku pd->wsch. mają utrudniony skręt. Muszą jechać w prawo (w zatoczkę rowerową), w lewo na przejazd, w prawo na przejazd i z przejazdu zjechać na prawo i poczekać na możliwość przejechania przez skrzyżowanie. Proponuję umożliwić jazdę w prawo od razu. W fazie zielonego z EP (z północy ) rowerzyści mogliby skręcić w prawo. Dojeżdżaliby do dodatkowego sygnalizatora który świeciłby się na czerwono gdyż jechałyby samochody z EP (z północy).
11. Zaprojektowane zostało parkowanie skośne przy wschodniej krawędzi EP. Jest to niebezpieczne bo wyjeżdżające z parkowania samochody kolidowałyby z rowerzystami jadącymi w obie strony. Proponuję zrobić parkowanie równoległe przy zachodniej krawędzi jezdni.
12. Jednokierunkowa DDR wprowadzająca ruch w kierunku pd w EP powinna mieć znak A-7 (ustąp pierwszeństwa). Obecnie to rowerzysta ma pierwszeństwo, a nie powinien mieć dla bezpieczeństwa. Lub można to osygnalizować.

EDIT:
13. To chyba przeoczenie ale wysokie krawężniki są przewidziane na :
a) przejście przez EP, pd strona skrzyżowania, krawędź wschodnia
b) wylot AJ na zachód, krawędź południowa
c) przejście przez EP na wysokości Złotych tarasów, krawędź wschodnia
Powinny być obniżone.

EDIT 2:
14. Znaku F-19 chyba się już nie stosuje w taki sposób.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz wrz 22, 2016 15:05 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Powstaną przejścia i przejazdy na skrzyżowaniu Alej Jerozolimskich i Emilii Plater. https://zdm.waw.pl/aktualnosci/zmiany-przy-dworcu-centralnym-jeszcze-tej-jesieni
Cytuj:
Jeszcze tej jesieni na skrzyżowaniu ul. E. Plater i Alej Jerozolimskich pojawią się naziemne przejścia dla pieszych. ZDM właśnie ogłosił przetarg na przebudowę tego skrzyżowania.

To skrzyżowanie jest dziś skrajnie nieprzyjazne dla pieszych, zwłaszcza tych z ograniczoną mobilnością. Na drugą stronę Alej Jerozolimskich można się przedostać tylko przejściem podziemnym, po schodach. Dla wielu osób to przeszkoda nie do pokonania, zaś dla wszystkich pieszych to spora niedogodność, która zniechęca do poruszania się pieszo po centrum.

- Chcemy likwidować bariery dla pieszych, zwłaszcza w centrum miasta, gdzie ruch pieszy powinien być uprzywilejowany – mówi Renata Kaznowska, Zastępca Prezydenta m. st. Warszawy. Dlatego jeszcze w tym roku skrzyżowanie Al. Jerozolimskich i E. Plater się zmieni.

Na skrzyżowaniu pojawią się dwa nowe naziemne przejścia dla pieszych – jedno przez Al. Jerozolimskie po zachodniej stronie skrzyżowania, drugie przez ul. Emilii Plater po północnej stronie skrzyżowania. Nowe przejścia będą wyposażone w azyle między jezdniami. Piesi zyskają też dojście naziemne do przystanku tramwajowego przy Dworcu Centralnym. Skrzyżowanie w dalszym ciągu będzie można przekroczyć również pod ziemią – to rozwiązanie wygodne dla osób zmierzających np. na dworzec.

Na zmianach skorzystają nie tylko piesi. Przy przejściach wyznaczone zostaną przejazdy rowerowe. W kierunku północnym połączą się one z pasami rowerowymi istniejącymi na ul. E. Plater, zaś na odcinku od Nowogrodzkiej do Al. Jerozolimskich zostanie dopuszczony dwukierunkowy ruch rowerów. Dzięki temu znacznie łatwiej będzie przekroczyć rowerem Al. Jerozolimskie. W ramach inwestycji wprowadzimy też kilka usprawnień dla kierowców - na skrzyżowaniu pojawią się wyspy kanalizujące ruch, wyznaczymy też pasy prowadzące, które ułatwią opuszczenie skrzyżowania. Dostosujemy też program sygnalizacji do natężenia ruchu w poszczególnych kierunkach.

Firmy zainteresowane budową przejść dla pieszych mogą składać oferty do 10 października. Z nowych przejść będzie można skorzystać jeszcze tej jesieni.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL