zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

Budżet partycypacyjny - Ochota
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=3173
Strona 9 z 10

Autor:  Jamaika [ Wt wrz 20, 2016 8:00 ]
Tytuł:  Re: Budżet partycypacyjny - Ochota

Absurd komunikacyjny na Ochocie. "Jeśli chcę czuć się bezpiecznie, to którą ścieżką mam iść?"
http://metrowarszawa.gazeta.pl/metrowar ... erowe.html

Autor:  alf7red7 [ So lis 19, 2016 10:08 ]
Tytuł:  Re: Budżet partycypacyjny - Ochota

A propos organizacji na Białobrzeskiej (Dickensa-Opaczewska, http://www.zm.org.pl/?a=bialobrzeska_bp_ir_16b) - cmoknij się obywatelu, urząd wie lepiej. Wczoraj wieczorem zaczęli malować, dzisiaj jest wymalowane. Wygrała wersja urzędowa czyli zdjęcia 4 z tym, że między przystankiem Opaczewska 01 a ulicą Opaczewską jest wymalowana wysepka, która wygina tor ruchu samochodów. Ma być podniesiona elementami montowanymi ... nie wiem czy dziś, czy w poniedziałek. No ale przed przystankiem zrobionym jako zatoka jest spory zjazd dla autobusu, czyli tak ze 3-4 miejsca parkingowe zmarnowane.

Autor:  axxenfall [ Cz lis 24, 2016 14:29 ]
Tytuł:  Re: Budżet partycypacyjny - Ochota

Tak ku przypomnieniu, powoli zbliżamy się do realizacji planu proponowanego na lata 2004-2006 ;)

http://www.zm.org.pl/?a=koncepcja_ochota

Obrazek

Autor:  Jamaika [ Pt lis 25, 2016 7:47 ]
Tytuł:  Re: Budżet partycypacyjny - Ochota

Ta mapka jest o kant dupy. Już się rozpisywałem o Banacha i Bitwy Warszawskiej. Ścieżka rowerowa na Banacha jest po prawej stronie, a na Bitwy Warszawskiej po lewej (nie ma znaków rowerowych, że one są, przyjezdny o tym nie wie). Po prawej na Bitwy Warszawskiej jest wielki parking samochodowy, komunistyczne bloki, firemki i wąski chodnik. Wielu nie chce czekać na światłach przy Grójeckiej i jedzie dalej, ale może zarobić mandat. Ja się tłumaczyłem. Dopiero od Szczęśliwickiej jest nie wiadomo co.
Co do Parku na Szczęśliwicach ścieżka jest wzdłuż Drawskiej i się urywa na osiedlu żydowsko-chińskim. Nie ma podjazdu ani do gastronomi, skoczni, nie wiem jak odwiedzić Redutę Ordona. Wolna amerykanka. Wyjechać z parku na Grójecką można tylko na własną rękę po dołach i błotku Harfową lub Lirową.

Autor:  axxenfall [ Pt lis 25, 2016 8:16 ]
Tytuł:  Re: Budżet partycypacyjny - Ochota

Jamaika napisał(a):
Ta mapka jest o kant dupy.


Gwoli jasności, mapka to ilustracja postulatów z 2004 roku do realizacji w l. 2004-2006. "Delikatnie" zmieniły się terminy, to zmieniła się i koncepcja.

Autor:  MPawlowska [ Śr gru 21, 2016 22:06 ]
Tytuł:  Re: Budżet partycypacyjny - Ochota

Zastanawiam się nad takim projektem do BP2017: skrzyżowanie Winnicka/Pasteura.

Jest to skrzyżowanie bez wyznaczonych przejść dla pieszych. Narożniki często są obstawione samochodami, tak że piesi muszą między nimi lawirować, a dla rowerów i samochodów jest nie lepiej, bo skrzyżowanie jest równorzędne, a przez zaparkowane pojazdy nic nie widać. Myślałam o wyznaczeniu przejść dla pieszych i dodatkowo takich wysepkach przy krawężnikach, które uniemożliwiają parkowanie.

Szukałam mapy oddającej problem, niestety na zdjęciach zarówno google jak i Openstretmap drzewa zasłaniają. Za to na Street View doskonale widać o co chodzi, z pieszymi włącznie https://www.google.pl/maps/@52.2130805, ... 312!8i6656

Można powiedzieć, że to jest skrzyżowanie jakich wiele, ale tam ruch pieszy generuje sąsiedztwo kampusu UW, który w ostatnich kilku latach się bardziej rozbudował - Winnicka to najkrótsza droga do przystanku tramwajowego Och-Teatr.

Co myślicie?

Autor:  Hermes [ Cz gru 22, 2016 10:25 ]
Tytuł:  Re: Budżet partycypacyjny - Ochota

MPawlowska napisał(a):
Zastanawiam się nad takim projektem do BP2017: skrzyżowanie Winnicka/Pasteura.

Jest to skrzyżowanie bez wyznaczonych przejść dla pieszych. Narożniki często są obstawione samochodami, tak że piesi muszą między nimi lawirować, a dla rowerów i samochodów jest nie lepiej, bo skrzyżowanie jest równorzędne, a przez zaparkowane pojazdy nic nie widać. Myślałam o wyznaczeniu przejść dla pieszych i dodatkowo takich wysepkach przy krawężnikach, które uniemożliwiają parkowanie.

Szukałam mapy oddającej problem, niestety na zdjęciach zarówno google jak i Openstretmap drzewa zasłaniają. Za to na Street View doskonale widać o co chodzi, z pieszymi włącznie https://www.google.pl/maps/@52.2130805, ... 312!8i6656

Można powiedzieć, że to jest skrzyżowanie jakich wiele, ale tam ruch pieszy generuje sąsiedztwo kampusu UW, który w ostatnich kilku latach się bardziej rozbudował - Winnicka to najkrótsza droga do przystanku tramwajowego Och-Teatr.

Co myślicie?


Myślę, że to zależy od natężeń ruchu i problemów z przejściem w tym miejscu. Wprowadzanie przejść dla pieszych ma tę wadę, że 100 metrów od niego nie można przechodzić przez jezdnię co mocno utrudnia poruszanie się pieszym.

Może warto zgłosić wyniesione skrzyżowanie bez przejść dla pieszych + osłupkowanie narożników skrzyżowania?

Autor:  MPawlowska [ Cz gru 22, 2016 13:59 ]
Tytuł:  Re: Budżet partycypacyjny - Ochota

Hermes napisał(a):
Myślę, że to zależy od natężeń ruchu i problemów z przejściem w tym miejscu. Wprowadzanie przejść dla pieszych ma tę wadę, że 100 metrów od niego nie można przechodzić przez jezdnię co mocno utrudnia poruszanie się pieszym.

Może warto zgłosić wyniesione skrzyżowanie bez przejść dla pieszych + osłupkowanie narożników skrzyżowania?


Dzięki za uwagę, o tym nie pomyślałam. W tej sytuacji samo wyniesienie rzeczywiście byłoby lepsze.

Autor:  vondemelon [ Cz sty 12, 2017 1:18 ]
Tytuł:  Re: Budżet partycypacyjny - Ochota

MPawlowska napisał(a):
Zastanawiam się nad takim projektem do BP2017: skrzyżowanie Winnicka/Pasteura.

Popieram i zgadzam się że wystarczy wyniesienie skrzyżowania, wraz z osłupkowaniem.
W poprzedniej edycji BP wygrał projekt stworzenia stref tempo 30 na całej Starej Ochocie. Również to skrzyżowanie znajdzie się w jednej ze stref. Takie wyniesienie idealnie pasuje do strefy tempo 30.

Poza tym mam nadzieję że znów zostanie złożony projekt chodników przy pętli Banacha i wzdłuż Pawińskiego. Do trzech razy sztuka.

Ze względu na moje zobowiązania zawodowe (spodziewany brak czasu zwłaszcza w lutym i marcu) nie chcę składać żadnego projektu w tym roku, ale mam jedną sugestię. W wielu miejscach w całym mieście sygnalizacja świetlna nie jest łaskawa dla pieszych - zielone dla nich wymaga podbiegania by zdążyć przejść na drugą stronę ulicy. Na Ochocie szczególnie irytuje mnie przechodzenie przez Wawelska przy skrzyżowaniu z Niepodległości. Piesi mają zielone także wtedy gdy nic nie jedzie. Jest to o tyle niezrozumiałe, że skrzyżowanie jest dwupoziomowe, przez co dla samochodów zielone na Niepodległości świeci się wyraźnie dłużej. Czy nie chce ktoś zgłosić projektu przeprogramowania sygnalizacji by dać pieszym więcej zielonego?
Może znacie inne skrzyżowania gdzie piesi (i/lub rowerzyście) powinni dostać dłuższe zielone?
Pewnie istnieje duże ryzyko odrzucenia takich projektów przy weryfikacji, ale może warto w taki sposób zaznaczyć i nagłośnić problem.

Autor:  marek.slon [ Cz sty 12, 2017 22:36 ]
Tytuł:  Re: Budżet partycypacyjny - Ochota

Hermes napisał(a):
Może warto zgłosić wyniesione skrzyżowanie bez przejść dla pieszych + osłupkowanie narożników skrzyżowania?

Ja bym jeszcze dodał korektę łuków na tym skrzyżowaniu. Nie potrafię ich wyliczyć, ale wygląda na to, że znacznie przekraczają normy dla dróg lokalnych czy dojazdowych. Wykazanie niezgodności z przepisami obecnego kształtu drogi powinno pomóc w realizacji pomysłu na różnych etapach BP lub nawet poza nim.

Strona 9 z 10 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/