medyk napisał(a):
Mam całą masę pomysłów i z Waszą pomocą chciałbym wyselekcjonować te najciekawsze, najlepsze i te najtansze (jak słupki i stojaki), które zmieszczę w łącznej kwocie max 300 tysięcy peleenów.
Przyszły mi do głowy nastepujące pomysły:
1. Remont chodników wzdłuż Trojdena po stronie WUM i poszerzenie do 2m
3. Słupki po wumowskiej stronie Trojdena od Żwirki i Wigury do centrum sportu i rehabilitacji
Chodzi o ten parking?
http://www.instantstreetview.com/@52.20 ... h,-3.5p,1z Z tego co widzę, on ma 2m, tylko niestety ustawiono na nim latarnie. Jezdnia ma za to na oko 10m. Widziałbym dwie tanie opcje udrożnienia chodnika: pas do parkowania równoległego oddzielony separatorami i położony w odległości 1m od obecnej krawędzi chodnika (tak, by poszerzyć chodnik o część obecnej jezdni, bez przebudowy) lub dodanie znaku "pod sankcją odholowania" do zakazu zatrzymywania po tej stronie ulicy i analogiczne poszerzenie chodnika o część jezdni.
Co do samego remontu, warto podpytać w dzielnicy, czy nie mają lub nie chcieliby tego mieć w planach własnych.
Cytuj:
2. 3 bezpieczne przejścia dla pieszych przez Trojdena z progami zwalniającymi i w kluczowych miejscach, co około 200 metrów
Jeśli byłoby uspokojenie ruchu, to MSZ lepiej zrezygnować z wyznaczenia przejść (brak zakazu przechodzenia poza nimi). A może skupić się na symbolice ulicy i zamienić znak "wjazd do strefy 50" na początku ulicy na "wjazd do strefy 30" i wyraźnie to zaznaczyć na wjeździe? Wyniesione przejście/przejazd wzdłuż Żwirki lub przynajmniej duży (3+m) azyl na wjeździe.
Cytuj:
4. Pas rowerowy na Trojdena po stronie WUM
Sądzę, że uspokojenie ruchu by wystarczyło, ale jeśli i tak byłaby zmieniana organizacja ruchu, można pomyśleć.
Cytuj:
5. Sierżanty rowerowe na Trojdena, zamiennie z pasem rowerowym i zmianą sposobu parkowania z prostopadłego na równoległe z równoczesnym zwężeniem jezdni i poszerzeniem trawnika.
Nie bardzo widzę sens zmiany parkowania akurat w tym przypadku - mimo miejsc prostopadłych mieści się szpaler drzew i chodnik za nimi. Skupiłbym się na jezdni i drugiej stronie ulicy.
Cytuj:
6. Stojaki rowerowe w kluczowych miejscach na Trojdena
To bym chętnie dorzucił do swojego projektu stojakowego. A jakie to kluczowe miejsca?
Cytuj:
7. Wybudowanie chodników wokół pętli tramwajowej Banacha w miejscu obecnych przedeptów i wzdłuż Pawinskiego po WUMowskiej stronie - jak najkrótszy odcinek, najlepiej od Banacha do Archiwalnej
Tak.
Cytuj:
8. Pas lub pasy rowerowe na Pawinskiego od Trojdena do Banacha
A jaki dokładnie jest tam przekrój? Dałoby radę przy okazji zdjąć parkowanie po wschodniej stronie na odc. +-Banacha-Dickensa przynajmniej w połowie z chodnika?
Cytuj:
9. Przejazdy rowerowe przez Banacha przy Pawinskiego i przy UW
Przy Pawińskiego fajnie by było zrobić czwarte - DDR-owe ramię skrzyżowania, ale to by kosztowało nieco więcej i trochę komplikowało cykl przy obecnym megaprzekroju. Wersja minimum: sam wjazd na DDR od strony Pawińskiego). Przy UW tzn. przy Pasteura?
Czy też tu w ogóle chodzi o przejazdy *wzdłuż" Banacha i ich wyniesienie?
Cytuj:
10. Droga rowerowa wzdłuż Banacha po stronie szpitala
Odkąd dokąd? Bo żeby go dociągnąć do Grójeckiej, trzeba by dostosować jezdnię do przepisów i potrzeb (zwęzić wlot do dwóch pasów ruchu, tylu ile prowadzi na wprost z Bitwy Warszawskiej) i przeznaczyć odzyskane miejsce na DDR. A i tak bez likwidacji zatoki byłoby dość ciasno. Plus pytanie, czy UM nie stwierdzi, że to już jest zaplanowane na 2022 rok przy okazji budowy tramwaju na Wilanów.
Pozdrawiam,
Maciek
_________________
Pozostanie po nas
..............|
................Włóczykije euta smutna legenda,
.-....__...|
.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.że wciąż nas uczono
...........|_________________________________
uczyć się na błędach.
..........(Włodzimierz Ścisłowski)