m.pienkos napisał(a):
Inżynier Ruchu wymaga, by wprowadzenie strefy Tempo-30 wiązało się z faktycznym uspokojeniem ruchu. Tamże tam,gdzie takiego uspokojenia nie ma, strefy nie zaakceptuje.
m.pienkos napisał(a):
No to masz właśnie odpowiedź - jest 30, to musi być próg. Ja bym się przy progach nie upierał, ale to Inżynier Ruchu musi projekt zatwierdzić.
Dziwię się, że nawet tu uspokojenie ruchu bywa utożsamiane z progami. Przecież odpowiednich środków jest kilkanaście. Podstawowy to skrzyżowania równorzędne, co rozwiązuje problem na połowie tych uliczek. Drugi to wyesowanie jezdni, np. na jednokierunkowym odcinku Tarczyńskiej wystarczy w dwóch miejscach przerzucić parkowanie na drugą stronę ulicy i cały odcinek jest ma bardzo dobre, fizyczne uspokojenie ruchu. Rzecz w tym, że trzeba w ten sposób rozplanować całą strefę, na każdej ulicy wskazać punkt uspokajający ruchu najdalej co 70 m. Pewnie w kilku miejscach będą to progi, ale jeśli w sumie wyjdzie ich 10, to koszt nie poszybuje wysoko.