Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt gru 18, 2015 10:53 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Śr lip 23, 2014 11:47
Posty: 22
Projekty:

1. Uspokojenie ruchu na Starej Ochocie - czyli strefy tempo 30 wszędzie poza Grójecką, Wawelską-Kopińską, Żwirkami-Raszyńską/Krzyckiego, Jerozolimskimi i Koszykową.
Tyko znaki + wymalowane 30-tki na jezdni (dalsze zmiany spróbujemy wprowadzić później). Dodatkowo dwa przejścia dla pieszych przez Filtrową, by umożliwić dojście do przystanków tramwajowych (Raszyńka i NIK) z dwóch stron.
Do rozważenia: podobne dojście do przystanku na Nowowiejskiej.

2. Wygodna przesiadka na placu Zawiszy - przeniesienie przystanku autobusowego w stronę Centrum bliżej placu Zawiszy - w miejsce parkowania skośnego:
www.google.pl/maps/@52.2247677,20.98985 ... 312!8i6656
Zlikwiduje to wąskie przejście między samochodami a podjazdem dla wózków przy oddziale banku, no i przybliży przystanek do innych. Do rozważenia przeniesienie parkowania w miejsce przystanku.

A co do innych projektów. Czy po dwa stojaki można też wrzucić na uliczki Starej Ochoty, tam gdzie kierowcy lubią parkować na wyłączonej powierzchni blisko skrzyżowań? Np. Mochnackiego przy Filtrowej?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt gru 18, 2015 11:59 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
vondemelon napisał(a):
Projekty:

1. Uspokojenie ruchu na Starej Ochocie - czyli strefy tempo 30 wszędzie poza Grójecką, Wawelską-Kopińską, Żwirkami-Raszyńską/Krzyckiego, Jerozolimskimi i Koszykową.
Tyko znaki + wymalowane 30-tki na jezdni (dalsze zmiany spróbujemy wprowadzić później). Dodatkowo dwa przejścia dla pieszych przez Filtrową, by umożliwić dojście do przystanków tramwajowych (Raszyńka i NIK) z dwóch stron.
Do rozważenia: podobne dojście do przystanku na Nowowiejskiej.


Krytykowałem ten pomysł rok temu skrytykuje też teraz. To jest załatwianie sprawy od d... strony. Czy te znaki coś zmienią? Nic. Tyle się mówi o bezsensownych znakach. To będą znaki bezsensowne bo nie będzie szła za nimi żadna treść. T-30 to modny slogan tylko że tylko slogan. O wiele bardziej sensowne wydają się działania np Dz. Ursus, która na Skoroszach wprowadziła szereg elementów uspokojenia ruchu. Ruch jest faktycznie jak w strefie T-30 ale jako takiej strefy nie ma. Jedyny problem to więcej znaków. Wolę jednak faktyczne uspokojenie niż wirtualne. Jedynym efektem takiego projektu będą dodatkowe znaki i fame: "Ochota ma T-30, jest jak na zachodzie."

PS vondemelon szacun za zaangażowanie na forum GW. Post bez 3 linków do GSV wygląda jakby ktoś się pod ciebie podszywał. :)

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt gru 18, 2015 13:29 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Śr lip 23, 2014 11:47
Posty: 22
Plan jest taki by jak najszybciej stworzyć strefy - bez tego niewiele się zmieni. Im mniejszy koszt projektu (stąd brak dodatkowych elementów uspokojenia ruchu), tym większe szanse na wybranie.
A infrastrukturę poprawi się w ciągu kolejnego roku:
Chciałbym żeby przynajmniej wjazdy do stref były "przez chodnik", można też pomyśleć o uszach myszki miki. Na większości ulic takie rozwiązania wystarczą i będzie można o nie pomęczyć dzielnicę. Dopiero robiąc coś takiego dostaną punkty do "fame".
A jak dzielnica nie znajdzie chęci i środków, to w przyszłym roku chyba też będzie BP.

No i pora odczarować hasło "tempo 30", bo myślę że negatywny odbiór tej nazwy wpływa na to że na wspomnianych Skoroszach formalnie strefy nie ma.


Bezsensowne znaki są już teraz, bo często stoją przy ulicach gdzie albo tylko idioci jeżdża >30km/h, albo nawet idioci nie są w stanie się na nich aż tak rozpędzić. Proszę bardzo, przykłady z GSV:
www.google.pl/maps/@52.2173905,20.98858 ... 312!8i6656
No i po co tu taka znakologia (koniec ograniczenia / początek ograniczenia):
www.google.pl/maps/@52.2217988,20.98935 ... 312!8i6656

OK, są takie ulice jak Filtrowa, na których sam znak ograniczenia da niewiele (ale chociażby planowane przejścia można zrobić wyniesione). Nawet tam jestem pewien że sam znak ograniczenia prędkości może wpłynąć na ciut wolniejszą jazdę. Lepsze to, niż obecne "przesłanie" jakie dają znaki ograniczenia do 50 na małych uliczkach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt gru 18, 2015 14:05 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
T-30 ma złe komentarze więc bym nie proponował się tym promować, tylko wprowadzić rzeczywiste zmiany. Ty chcesz wprowadzić T-30 czyli ograniczyć prędkość samochodów do 30km/h. Czy nie lepiej brzmi "poprawa bezpieczeństwa pieszych"? Lepiej coś komuś dać (bezpieczeństwo), niż komuś zabierać (ograniczać prędkość). To prosty zabieg psychologiczny.
Wolę jeździć rowerem po rzeczywiście bezpiecznych Skoroszach, niż po wirtualnej strefie Tempo-30 na Ochocie.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt gru 18, 2015 14:56 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 21, 2015 12:00
Posty: 54
vondemelon napisał(a):
Projekty:
2. Wygodna przesiadka na placu Zawiszy - przeniesienie przystanku autobusowego w stronę Centrum bliżej placu Zawiszy - w miejsce parkowania skośnego:
http://www.google.pl/maps/@52.2247677,2 ... 312!8i6656
Zlikwiduje to wąskie przejście między samochodami a podjazdem dla wózków przy oddziale banku, no i przybliży przystanek do innych. Do rozważenia przeniesienie parkowania w miejsce przystanku.


Ode mnie lajk :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt gru 18, 2015 16:21 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Śr lip 23, 2014 11:47
Posty: 22
pzinek napisał(a):
T-30 ma złe komentarze...


Oczywiście w nazwie projektu "tempo 30" się nie pojawi. Odczarowanie będzie później, kiedy okaże się że nie takie strefa straszna jak ją komentują.
Na rzeczywiste zmiany przyjdzie szybko czas - szybciej niż gdyby wymuszać coś od razu na dzielnicy z pominięciem BP, a pewniej niż gdyby wprowadzać od razu projekt z fizycznym uspokojeniem ruchu (wyższe koszty = większe ryzyko że projekt nie zostanie wybrany).
No i jeszcze raz powtórzę, większość ulic wielkich zmian nie wymaga, wystarczą odpowiednie wjazdy do stref ("przez chodnik").

Jeśli ktoś uzna że w jakimś konkretnym miejscu warto dodać coś fizycznie wymuszającego bezpieczniejszą jazdę samochodów, to oczywiście jestem ciekawy propozycji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt gru 18, 2015 17:21 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 10:27
Posty: 186
Inżynier Ruchu wymaga, by wprowadzenie strefy Tempo-30 wiązało się z faktycznym uspokojeniem ruchu. Tamże tam,gdzie takiego uspokojenia nie ma, strefy nie zaakceptuje.
BTW - czy ul. Niemcewicza od Alej do Grójeckiej też ma wchodzić w tę strefę?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt gru 18, 2015 18:18 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Śr lip 23, 2014 11:47
Posty: 22
Oczywiście Niemcewicza w ciągu Alei Jerozolimskich będzie poza strefami:
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/f4ed571d98dca10e

Moment, moment; czy przypadkiem na kilku ulicach w tych strefach nie będzie zaraz wprowadzane ograniczenie prędkości do 30km/h w związku z kontraruchem rowerowym? Oczywiście bez dodatkowych fizycznych elementów spowolnienia ruchu.
Poza tym jak pokazywałem powyżej, na większości z tych ulic już teraz faktycznie jeździ się wolno. Można się przyczepić do niewielu z nich, np. do Filtrowej (gdzie planuję dwa wyniesione przejścia dla pieszych).
Więc chyba nie powinno być problemu z zaakceptowaniem takich stref.

Edycja: Wyskoczyłem zobaczyć jak wygląda Tarczyńska. Wychodząc myślałem sobie jak by wyglądały Mochnackiego, Mianowskiego i inne urokliwe uliczki Starej Ochoty "zaatakowane" przez strefę tempo 30 wg polskich drogowców. No i to czego się obawiałem zobaczyłem na Tarczyńskiej - próg z czerwonej kostki. Bo w Polsce progi nie mogą wyglądać estetycznie i nie mogą być pokryte asfaltem. Na wjeździe pojawiło się ograniczenie do 30, ale strefa "tempo-50" została.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt gru 18, 2015 19:53 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 10:27
Posty: 186
No to masz właśnie odpowiedź - jest 30, to musi być próg. Ja bym się przy progach nie upierał, ale to Inżynier Ruchu musi projekt zatwierdzić. Więc trzeba się liczyć z koniecznością uwzględnienia dodatkowych elementów uspokajających. Jak się ich nie uwzględni w projekcie do BP, to potem będą klepać wszędzie progi z kostki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt gru 18, 2015 22:15 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Mikołaj, czy w twoim projekcie na całym obszarze było faktyczne uspokojenie ruchu?
https://bp2016warszawa.zetwibo.pl/taskPropose/1642
PS Czemu twoje nazwisko jest w projekcie a w moim mojego nie ma

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL