axxenfall napisał(a):
Ja będę chciał zrobić drugie podejście do przejścia i przejazdu przez Chałubińskiego w ciągu Nowogrodzkiej + udwukierunkowienie dla rowerów Nowogrodzkiej po stronie ochockiej (po stronie śródmiejskiej już przeszło w zeszłorocznym projekcie).
Wstępny projekt jest dostępny tutaj:
http://wrzutnia.zm.org.pl/pub/budzet/no ... pcja_3.pdf . Uwagi? Sugestie?
Pozdrawiam,
Maciek
Bardzo dobry pomysł. Połaczenie Nowogrodzkiej jest bardzo potrzbene. Czasem mi się tam zdarza skrócić drogę - oczywiście nielegalnie. Czuję sie jadnek bezpiecznie. Czy nie obawiasz sie odrzucenia z powodu zeszłorocznego powodu? Podobno otrzucono bo "nie dadzą rady go wykonać w ciągu roku".
Kiedyś miałem wizję żeby zrobić to bez DDR. Załóżmy że Nowogorodzka jest już dwukierunkowa dla rowerów. Ogolnie nie potrzebne będą pasy i kontrapasy rowerowe. Jednak ja bym je wyznaczył w pobliżu skrzyżowania z Chałubińskiego i zrobiłbym skrzyżowanie Chałubińskiego z Nowogrodzką bez możliwości jazdy prosto samochodem
. Chałubińskiego przecinałyby więc pasy rowerowe. Pod wiaduktem mogłyby się łączyć w DDR. Głowne problemy to nietypowośc rozwiązania, brak pierwszeństwa roweru nad jadącymi chałubińskiego, samochody jadące ze wschodu musiałyby przepuszczać rowery co też może powodować kłopoty. twój pomysł jest bardziej na miarę naszych możliwości. Mam jednak kilka uwag-wątpliwości.
1. Czy od strony północnej zmiesci sie tyle tramwajów ile w jednym cyklu świateł przejażdza skrzyzowanie.?
2. przejazd po zachodniej stornie jest jakis nietypowy. Zamiast przechodzic w DDr po drugiej stronie, włącza sie w jezdnie. Taki paso-przejazd. Według mnie to nie przejdzie. Proponowałbym zamiast niego skrzyżowanie DDR z jezdnia samochodową ze znakiem ustąp pierwszeństwa przejazdu dla rowerów.
3. Zamieniłbym miejscami przejazd i przejście. Dałoby to następujące korzyści:
a) po wschodniej stronie rowerzyści byliby "chronieni" przejściem dla pieszych przed samochodami jadącymi z południa, ta "ochrona" jest bardziej potrzebna po stronie wschodniej (2 pasy samochdowe) niż po zachodniej (1 pas samochodowy)
b) lepsza widoczność zza przyczółków tramwaj - rower. chociaż uważam że i tak jest dobra widoczność
c) po wschodniej stronie możany by skrócic DDR i zrobić jej wlot po zachodniej stronie przejscia dla pieszych , tak aby nie było przejścia dla pieszych przez DDR. Na przedstawionym projekcie miedzy DDR a jezdnia jest bardzo mało miejsca. Po zachodniej stornie przejscie przez DDR byłoby w troche innym miejscu. Dzieki temu mamy jeden punkt kolizji mniej. Po zachodniej stronie moze byc problem z łukami. Wtedy możnaby przesunąć trochę przjescie i przejazd (nie muszą być w osi), lub zostawić po zachodniej stornie tak jak jest i zrobić przeplotke DDR z ciągiem pieszym pod wiaduktem
Jak coś nie jasne to mogę jaśniej wytlumaczyć lub narysuję swoją koncepcję.