Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt sty 16, 2015 18:30 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 10:27
Posty: 186
Nie ma szans żeby to przeszło bez sygnalizacji lub rozbiórki estakad. W tym miejscu widoczność jest dosłownie zerowa ze względu na przyczółki wiaduktów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So sty 17, 2015 10:37 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Ale widoczność w którym kierunku? W razie czego można powiększyć azyle na jezdni, ale ja bez problemu widziałem drogę/tory po przynajmniej 100m w każdym kierunku, a raczej więcej. Filary są odsunięte zarówno od jezdni, jak i torowiska. Gorzej jest z początkiem wiaduktu, ale m.in. dlatego przejście jest w osi Nowogrodzkiej, a nie na południe od niej.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So sty 17, 2015 12:04 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Zamienić miejscami DDR I przejscie

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So sty 17, 2015 16:35 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lip 30, 2010 22:42
Posty: 360
Lokalizacja: Ochota
Mi się pomysł z tym przejazdem i przejściem bardzo podoba, bo otworzyłoby to drogę do omijania rowerem Alei.

Moje pomysły, na poczatek Rakowiec:
I. "Rowerowy Rakowiec" (być może zmienię nazwę, ale na razie nie mam pomysłu na inną). Założenia:

1. Wybudowanie 270 metrów drogi dla rowerów łączącej dwie nitki ulicy
Racławickiej wraz z przejazdami przez ulicę Mołdawską oraz Racławicką.

2. Dopuszczenie na zasadach ogólnych ruchu dwukierunkowego dla rowerów na ulicach lokalnych: Baleya, Mołdawska (od Korotyńskiego do Pruszkowskiej), Sanocka, Wiślicka, Siemieńskiego (od Archiwalnej do Dickensa), Archiwalna, Hankiewicza, Skorochód-Majewskiego (od Dickensa do Archiwalnej), Gorlicka, Sąchocka, Jankowska,Okińskiego, Sąchocka.

3. Montaż szyn na kładce na torami kolejowym na przedłużeniu ulicy
Mołdawskiej.

Projekt ten będzie przedłużeniem drogi dla rowerów jaka ma powstać na
ulicy Racławskiej w ramach projektu „Ochocki łącznik”. "

Wizualizacja:
http://wrzutnia.zm.org.pl/pub/Ochota/Ra ... /mapka.png

Przebieg DDR na Racławickiej:
http://wrzutnia.zm.org.pl/pub/Ochota/Ra ... awicka.png

II "Poprawa bezpieczeństwa i usprawnienie ruchu na najważniejszych skrzyżowaniach Rakowca"
Założenia:
Budowa dwóch rond przejezdnych na skrzyżowaniu ulic Racławicka/Mołdawska oraz Mołdawska/Korotyńskiego. Projekt zakłada zmianę organizacji ruchu oraz poszerzenie skrzyżowań i wydzielenie przejezdnej wysypy na ich środku. Umożliwi to płynne włączanie się do ruchu pojazdów ze wszystkich wlotów co znacząco poprawi bezpieczeństwo kierujących pojazdami, a także pieszych dzięki uspokojeniu ruchu w tych miejscach.

Chcę zrobić to niskokosztowo więc ronda powinny być wyznaczone w taki sposób, żeby nie trzeba było przesuwać latarni.

Korotyńskiego/Mołdawska
http://wrzutnia.zm.org.pl/pub/Ochota/Ro ... ego1.5.png
Racławicka/Mołdawska
http://wrzutnia.zm.org.pl/pub/Ochota/Ro ... kiego2.png

_________________
"A ja myślę, że całe zło tego świata bierze się z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających predyspozycji." - A. Sapkowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So sty 17, 2015 23:42 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
axxenfall napisał(a):
Ja będę chciał zrobić drugie podejście do przejścia i przejazdu przez Chałubińskiego w ciągu Nowogrodzkiej + udwukierunkowienie dla rowerów Nowogrodzkiej po stronie ochockiej (po stronie śródmiejskiej już przeszło w zeszłorocznym projekcie).

Wstępny projekt jest dostępny tutaj: http://wrzutnia.zm.org.pl/pub/budzet/no ... pcja_3.pdf . Uwagi? Sugestie?

Pozdrawiam,
Maciek


Bardzo dobry pomysł. Połaczenie Nowogrodzkiej jest bardzo potrzbene. Czasem mi się tam zdarza skrócić drogę - oczywiście nielegalnie. Czuję sie jadnek bezpiecznie. Czy nie obawiasz sie odrzucenia z powodu zeszłorocznego powodu? Podobno otrzucono bo "nie dadzą rady go wykonać w ciągu roku".
Kiedyś miałem wizję żeby zrobić to bez DDR. Załóżmy że Nowogorodzka jest już dwukierunkowa dla rowerów. Ogolnie nie potrzebne będą pasy i kontrapasy rowerowe. Jednak ja bym je wyznaczył w pobliżu skrzyżowania z Chałubińskiego i zrobiłbym skrzyżowanie Chałubińskiego z Nowogrodzką bez możliwości jazdy prosto samochodem :). Chałubińskiego przecinałyby więc pasy rowerowe. Pod wiaduktem mogłyby się łączyć w DDR. Głowne problemy to nietypowośc rozwiązania, brak pierwszeństwa roweru nad jadącymi chałubińskiego, samochody jadące ze wschodu musiałyby przepuszczać rowery co też może powodować kłopoty. twój pomysł jest bardziej na miarę naszych możliwości. Mam jednak kilka uwag-wątpliwości.
1. Czy od strony północnej zmiesci sie tyle tramwajów ile w jednym cyklu świateł przejażdza skrzyzowanie.?
2. przejazd po zachodniej stornie jest jakis nietypowy. Zamiast przechodzic w DDr po drugiej stronie, włącza sie w jezdnie. Taki paso-przejazd. Według mnie to nie przejdzie. Proponowałbym zamiast niego skrzyżowanie DDR z jezdnia samochodową ze znakiem ustąp pierwszeństwa przejazdu dla rowerów.
3. Zamieniłbym miejscami przejazd i przejście. Dałoby to następujące korzyści:
a) po wschodniej stronie rowerzyści byliby "chronieni" przejściem dla pieszych przed samochodami jadącymi z południa, ta "ochrona" jest bardziej potrzebna po stronie wschodniej (2 pasy samochdowe) niż po zachodniej (1 pas samochodowy)
b) lepsza widoczność zza przyczółków tramwaj - rower. chociaż uważam że i tak jest dobra widoczność
c) po wschodniej stronie możany by skrócic DDR i zrobić jej wlot po zachodniej stronie przejscia dla pieszych , tak aby nie było przejścia dla pieszych przez DDR. Na przedstawionym projekcie miedzy DDR a jezdnia jest bardzo mało miejsca. Po zachodniej stornie przejscie przez DDR byłoby w troche innym miejscu. Dzieki temu mamy jeden punkt kolizji mniej. Po zachodniej stronie moze byc problem z łukami. Wtedy możnaby przesunąć trochę przjescie i przejazd (nie muszą być w osi), lub zostawić po zachodniej stornie tak jak jest i zrobić przeplotke DDR z ciągiem pieszym pod wiaduktem :)
Jak coś nie jasne to mogę jaśniej wytlumaczyć lub narysuję swoją koncepcję.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 19, 2015 13:26 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
pzinek napisał(a):
1. Czy od strony północnej zmiesci sie tyle tramwajów ile w jednym cyklu świateł przejażdza skrzyzowanie.?


Zostaje ok. 90m, czyli trochę więcej niż ma peron przed skrzyżowaniem - w razie czego wejdą trzy tramwaje.

Cytuj:
2. przejazd po zachodniej stornie jest jakis nietypowy. Zamiast przechodzic w DDr po drugiej stronie, włącza sie w jezdnie. Taki paso-przejazd. Według mnie to nie przejdzie. Proponowałbym zamiast niego skrzyżowanie DDR z jezdnia samochodową ze znakiem ustąp pierwszeństwa przejazdu dla rowerów.


Chodziło o ujednoznacznienie pierwszeństwa, ale może faktycznie prostszym wyjściem byłoby zrobienie przejazdu po drugiej stronie przejścia przez Chałubińskiego.

Cytuj:
3. Zamieniłbym miejscami przejazd i przejście. Dałoby to następujące korzyści


Pomysł sensowny, zaraz się zastanowię, jak dokładnie to zrobić.

Edit: widzę jeden minus takiego rozwiązania - gorsze warunki zjazdu z Chałubińskiego lub wjazdu nań - przejazd na południe od przejścia umożliwiał wyłukowany wjazd/zjazd bez konieczności przejeżdżania przez pasy. Wersja odwrotna zmusza do wjeżdżania na ścieżkę z pasów bez miejsca na łuki.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 19, 2015 15:05 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
axxenfall napisał(a):
Chodziło o ujednoznacznienie pierwszeństwa,

Rower nie musi mieć pierwszeństwa, tym bardziej jeśli jest to włączenie DDR w jezdnię, czyli powstaje skrzyżowanie DDR i jezdni. Pierwszeństwo nie wynika też z zasady prawej ręki. Problem może stanowić to, że dużo rowerzystów nie bedzie wiedziało jak się zachować. Z drugiej strony, może nie bedzie probelmu. W okolicach AJ przy Renault i przy wiadukcie (tory do Radomia), DDR wchodzi w droge serwisową beż zadnych udziwnień. Rzeźni nie ma. Kwestia uspokojenia ruchu.

axxenfall napisał(a):
Edit: widzę jeden minus takiego rozwiązania - gorsze warunki zjazdu z Chałubińskiego lub wjazdu nań - przejazd na południe od przejścia umożliwiał wyłukowany wjazd/zjazd bez konieczności przejeżdżania przez pasy. Wersja odwrotna zmusza do wjeżdżania na ścieżkę z pasów bez miejsca na łuki.


Nie rozumiem o jaki wjazd/zjazd chodzi

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 19, 2015 21:16 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
pzinek napisał(a):
Nie rozumiem o jaki wjazd/zjazd chodzi


Relacje W->S i S->E, tam gdzie teraz są zaznaczone łuki.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 19, 2015 23:10 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
axxenfall napisał(a):
pzinek napisał(a):
Nie rozumiem o jaki wjazd/zjazd chodzi


Relacje W->S i S->E, tam gdzie teraz są zaznaczone łuki.

Pozdrawiam,
Maciek

Racja. Tak naprawde to oprócz punktu 2. nie podoba mi sie to co opisałem w punkcie 3c, a mianowicie ten długi kawałek DDR po wschodniej stronie. Myśle że można go skrócić przesuwając wlot na zachodnią stronę przejścia dla pieszych (przez Nowogrodzką). Wogole to przejście może tam jest niepotrzebne. Na GSV z 2011 przejscia nie ma. Nie liczyłbym tez na to ze piesi beda szli z zachodu przez Chałubińskiego i dalej na połnoc przez to przejście. Będą scinać i iść bezpośrednio. Lepiej zlikwidować przejście, zwęzić skręt z 6m do np 3-4 i postawić 1-2 progi zwalniające.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sty 28, 2015 22:19 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
Pomijajac same przejścia/przejazdy to na Chalubińskiego jest miejsce prawdopodobnie na wciśnięcie pasów rowerowych.

Moim zdaniem nie ma co się "babrać" jeśli już i najlepiej zmienić organizację ruchu na całym odcinku aż od Wspólnej do Centralnego, a może nawet do Ronda ONZ ogarniając parkowanie od razu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL