Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: So lis 28, 2015 17:10 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Hermes napisał(a):
Z rowerowych chce zgłosić projekt (ogólnodzielnicowy):


http://wrzutnia.zm.org.pl/pub/Ochota/bp ... skiego.png

"Łączymy ochockie ścieżki rowerowe"
Wyznaczenie przejazdów rowerowych na skrzyżowaniu ulic Grójeckiej i Korotyńskiego oraz budowa brakujących fragmentów dróg rowerów. DDR z racji tego, że będą przedłużeniem pasów powinny być jednokierunkowe po 1,5 metra (co zmniejsza koszty).

Jakieś uwagi?


Dostosowanie liczby pasów na wylocie południowym do liczby pasów na wprost na wlocie (3) oraz zamiana pasa prawo-prosto na wlocie południowym na tylko_prawo i dostosowanie wylotu północnego do nowej liczby pasów na wprost na wlocie (2). Wg pomiarów ZDM za Dickensa ruch na północ znacząco spada i wynosi <2K samochodów na godzinę, czyli dwa pasy spokojnie starczą. Tym bardziej, że już teraz prawy pas służy w większości do skrętu w prawo. Autobusy będą miały trochę trudniej z włączaniem się z przystanku, ale jeździ ich tam oszałamiająca liczba - do 4/h w szczycie. Za to piesi będą mieli krótszą drogę ewakuacji i bezpieczniejsze przejście przez jezdnię. Dla rowerzystów dobrze byłoby wtedy dodać zjazd z pasa do prawoskrętu na DDR, przejazd przez Korotyńskiego i włączenie z powrotem na jezdnię za skrzyżowaniem (tak jak na Puławskiej/Dolnej).

Tylko oczywiście trzeba to dyplomatycznie nazwać, poprawą bezpieczeństwa, uczytelnieniem skrzyżowania, skróceniem czasu ewakuacji pieszych i przez to upłynnieniem ruchu samochodowego, dostosowaniem układu do funkcji drogi wylotowej [a nie wlotowej ;)], modernizacja ulicy w związku z budową równoległej drogi ekspresowej itp.

A nie warto by przy okazji wynieść przejścia i przejazdu przez Włodarzewską? Wiem, że autobusy przestaną mleko dawać, ale temat znów się pojawił przy okazji Miodowej, więc może miasto się trochę opamiętało w tym względzie?

Pozdrawiam
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lis 28, 2015 18:52 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
Chcesz zrobić coś takiego jak na Grochowskiej?

Ja nie wiem czy to przejdzie w tym przypadku... Jeśli zmieniać org. ruchu to już na całej Grójeckiej.

Dalej i tak masz odcinek, gdzie należałoby to zrobić, jeśli byłoby to zrobione na tym skrzyżowaniu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lis 28, 2015 18:59 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
mikeleg napisał(a):
Chcesz zrobić coś takiego jak na Grochowskiej?


Domyślam się, że chodzi o http://www.zm.org.pl/?a=grochowska-158 ? Coś w ten deseń.

Cytuj:
Ja nie wiem czy to przejdzie w tym przypadku... Jeśli zmieniać org. ruchu to już na całej Grójeckiej.


Bo...? Od czegoś trzeba zacząć. Wielkie wizje mają to do siebie, że rzadko dochodzą do skutku, w przeciwieństwie do sukcesywnych małych zmian, które w końcu przekształcają całość.

Cytuj:
Dalej i tak masz odcinek, gdzie należałoby to zrobić, jeśli byłoby to zrobione na tym skrzyżowaniu.


Ano. I możnaby to wtenczas sukcesywnie robić, np. wprowadzając pas rowerowy lub pas do parkowania. Ale od czegoś trzeba zacząć.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lis 28, 2015 23:44 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
Ale nawet te dwa pasy Grochowskiej są tylko miejscami.

Np. na odcinku Siennicka - Wiatraczna są trzy. Również wszędzie jest parkowanie na chodnikach.

Swoją drogą nie planujecie składać jakiś DDRek np. na Kopińskiej czy Wawelskiej?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lis 29, 2015 12:07 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
medyk napisał(a):
Mam całą masę pomysłów i z Waszą pomocą chciałbym wyselekcjonować te najciekawsze, najlepsze i te najtansze (jak słupki i stojaki), które zmieszczę w łącznej kwocie max 300 tysięcy peleenów.

Przyszły mi do głowy nastepujące pomysły:

1. Remont chodników wzdłuż Trojdena po stronie WUM i poszerzenie do 2m
3. Słupki po wumowskiej stronie Trojdena od Żwirki i Wigury do centrum sportu i rehabilitacji


Chodzi o ten parking? http://www.instantstreetview.com/@52.20 ... h,-3.5p,1z Z tego co widzę, on ma 2m, tylko niestety ustawiono na nim latarnie. Jezdnia ma za to na oko 10m. Widziałbym dwie tanie opcje udrożnienia chodnika: pas do parkowania równoległego oddzielony separatorami i położony w odległości 1m od obecnej krawędzi chodnika (tak, by poszerzyć chodnik o część obecnej jezdni, bez przebudowy) lub dodanie znaku "pod sankcją odholowania" do zakazu zatrzymywania po tej stronie ulicy i analogiczne poszerzenie chodnika o część jezdni.

Co do samego remontu, warto podpytać w dzielnicy, czy nie mają lub nie chcieliby tego mieć w planach własnych.

Cytuj:
2. 3 bezpieczne przejścia dla pieszych przez Trojdena z progami zwalniającymi i w kluczowych miejscach, co około 200 metrów


Jeśli byłoby uspokojenie ruchu, to MSZ lepiej zrezygnować z wyznaczenia przejść (brak zakazu przechodzenia poza nimi). A może skupić się na symbolice ulicy i zamienić znak "wjazd do strefy 50" na początku ulicy na "wjazd do strefy 30" i wyraźnie to zaznaczyć na wjeździe? Wyniesione przejście/przejazd wzdłuż Żwirki lub przynajmniej duży (3+m) azyl na wjeździe.

Cytuj:
4. Pas rowerowy na Trojdena po stronie WUM


Sądzę, że uspokojenie ruchu by wystarczyło, ale jeśli i tak byłaby zmieniana organizacja ruchu, można pomyśleć.

Cytuj:
5. Sierżanty rowerowe na Trojdena, zamiennie z pasem rowerowym i zmianą sposobu parkowania z prostopadłego na równoległe z równoczesnym zwężeniem jezdni i poszerzeniem trawnika.


Nie bardzo widzę sens zmiany parkowania akurat w tym przypadku - mimo miejsc prostopadłych mieści się szpaler drzew i chodnik za nimi. Skupiłbym się na jezdni i drugiej stronie ulicy.

Cytuj:
6. Stojaki rowerowe w kluczowych miejscach na Trojdena


To bym chętnie dorzucił do swojego projektu stojakowego. A jakie to kluczowe miejsca?

Cytuj:
7. Wybudowanie chodników wokół pętli tramwajowej Banacha w miejscu obecnych przedeptów i wzdłuż Pawinskiego po WUMowskiej stronie - jak najkrótszy odcinek, najlepiej od Banacha do Archiwalnej


Tak.

Cytuj:
8. Pas lub pasy rowerowe na Pawinskiego od Trojdena do Banacha


A jaki dokładnie jest tam przekrój? Dałoby radę przy okazji zdjąć parkowanie po wschodniej stronie na odc. +-Banacha-Dickensa przynajmniej w połowie z chodnika?

Cytuj:
9. Przejazdy rowerowe przez Banacha przy Pawinskiego i przy UW


Przy Pawińskiego fajnie by było zrobić czwarte - DDR-owe ramię skrzyżowania, ale to by kosztowało nieco więcej i trochę komplikowało cykl przy obecnym megaprzekroju. Wersja minimum: sam wjazd na DDR od strony Pawińskiego). Przy UW tzn. przy Pasteura?

Czy też tu w ogóle chodzi o przejazdy *wzdłuż" Banacha i ich wyniesienie?

Cytuj:
10. Droga rowerowa wzdłuż Banacha po stronie szpitala


Odkąd dokąd? Bo żeby go dociągnąć do Grójeckiej, trzeba by dostosować jezdnię do przepisów i potrzeb (zwęzić wlot do dwóch pasów ruchu, tylu ile prowadzi na wprost z Bitwy Warszawskiej) i przeznaczyć odzyskane miejsce na DDR. A i tak bez likwidacji zatoki byłoby dość ciasno. Plus pytanie, czy UM nie stwierdzi, że to już jest zaplanowane na 2022 rok przy okazji budowy tramwaju na Wilanów.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt gru 11, 2015 18:42 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Wracając do tematu stojaków, takie lokalizacje mi przyszły do głowy (z gwiazdkami te, gdzie jeszcze mam wątpliwości co do szczegółów; w przypadku Baśniowej chyba dzielnica zadeklarowała, że sama postawi, ale muszę jeszcze sprawdzić):

1) Przed głównym wejściem do Wydziału Matematyki i Informatyki UW - 16 stojaków prostopadłych między chodnikiem a jezdnią
2) Przed wejściem do Hali Banacha - 10 stojaków równoległych zamiast słupków między jezdnią serwisową a chodnikiem
3) ***Przy Bibliotece "Baśniowa" - 2 stojaki równoległe w podcieniach budynku
4) Przy Bibliotece "Przy Narutowicza" - 2 stojaki zamiast słupków przed przejściem dla pieszych
5) Przy akademiku od strony Grójeckiej - 3 stojaki zamiast słupków przed stacją Veturilo
6) *** Przy akademiku od strony Akademickiej - 5 stojaków zamiast słupków
7) *** Przy akademiku od strony Mochnackiego -
8) *** Przy przychodni od strony Mochnackiego -
9) Przy szpitalu WUM od strony Lindleya - 10 stojaków wzdłuż budynku
10) Przy urzędzie skarbowym od strony Lindleya - 5 stojaków prostopadłych/skośnych na jezdni + dostosowanie liczby pasów na wylocie do liczby pasów na wlocie (wysepka z prefabrykatów od strony US)
11) Przed KSAP - 3 stojaki zamiast słupków za przejściem dla pieszych
12) ***Przed Wydziałem Geologii
13) Przed Przystankiem Książka - 2 stojaki przy latarni i parkometrze
14) Przy Bibliotece przy Grójeckiej 109 - 3 stojaki w linii drzew
15) ***Przy Czytelni Naukowej (Grójecka 77) - 2 stojaki
16) Przy Bibliotece przy Baleya 9 - 3 stojaki zamiast słupków na rogu Baleya i Mołdawskiej
17) We wnęce budynku przy wejściu do Szpitala WUM od strony Chałubińskiego - 6 stojaków

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn gru 14, 2015 21:52 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lip 30, 2010 22:42
Posty: 360
Lokalizacja: Ochota
Dopisz Grójecka 118, stojaki przed zagłębiem knajpowym. W miejscu obecnych wyrwikółek.

_________________
"A ja myślę, że całe zło tego świata bierze się z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających predyspozycji." - A. Sapkowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt gru 15, 2015 8:51 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Hermes napisał(a):
Dopisz Grójecka 118, stojaki przed zagłębiem knajpowym. W miejscu obecnych wyrwikółek.


Tzn. gdzie konkretnie? (Najlepiej zaznacz na mapie.) Ostatnio jak tam byłem, przypinałem się do ogrodzenia, bo nie widziałem żadnych stojaków.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz gru 17, 2015 16:52 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
Czy ewentualny kontrapas na Niemcewicza to byłby zamach na przepustowość, korki do Pruszkowa czy jednak dobry pomysł?

Wiem, że problemem są światła na Andrzejowskiej, ale może jednak warto?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz gru 17, 2015 20:33 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
mikeleg napisał(a):
Czy ewentualny kontrapas na Niemcewicza to byłby zamach na przepustowość, korki do Pruszkowa czy jednak dobry pomysł?


Chyba jednak stopień użyteczności niewspółmierny do kontrowersyjności, zwłaszcza że...

Cytuj:
Wiem, że problemem są światła na Andrzejowskiej, ale może jednak warto?


...problemem są raczej światła na Grójeckiej (na Andrzejowskiej w przypadku kontrapasa z wysepką raczej nie byłyby potrzebne), a bez nich nie bardzo wiadomo, komu miałby służyć. (Jadący Grójecką mogą wcześniej pojechać Jerozolimskimi, ew. Spiską, która w tym roku powinna być dwukierunkowa dla rowerów.)

Pozdrawiam
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL