zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

Budżet partycypacyjny - Ursus
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=3171
Strona 4 z 5

Autor:  pzinek [ Pn gru 28, 2015 19:16 ]
Tytuł:  Re: Budżet partycypacyjny - Ursus

Rzutem na taśmę rozpoczęła się realizacja BP2015. Są nawet zakończone odcinki
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... =bookmarks

Autor:  gunter2079 [ Śr sty 27, 2016 13:18 ]
Tytuł:  Re: Budżet partycypacyjny - Ursus

Co za poroniony pomysł. robiąc ścieżkę rowerową wstawiane są zakazy parkowania. Na ul Rakietników zostanie zabranych ok 40 miejsc parkingowych. wzdłuż ulicy. Sam jestem rowerzystą ale zabieranie tylu miejsc wśród dwóch dużych bloków to poroniony pomysł, inaczej tego nazwać nie można. Przejedzie tam dziennie ze 20 rowerów ( bo większość i tak jeździ jak chce). Jestem stanowczo przeciwko temu rozwiązaniu. Dlaczego wśród mieszkańców nie robi się ankiety tylko wypowiadają się osoby które tam nie mieszkają.

Autor:  pzinek [ Śr sty 27, 2016 14:23 ]
Tytuł:  Re: Budżet partycypacyjny - Ursus

Jak że jestem autorem projektu to sie wypowiem.
Dla formalności. Na Rakietników nie ma żadnego miejsca postojowego. Parkowanie odbywa się bez wyznaczonych miejsc postojowych.
Zrealizowanie ruchu rowerów w obu kierunkach za pomocą pasa ruchu dla rowerów wybrał projektant lub Inżynier Ruchu. Projekt z Budżetu partycypacyjnego nie przewidywał tworzenia takiego, a tym samym likwidacji możliwości parkowania. Z treścią projektu można zapoznać się na stronie http://budzet2015.zm.org.pl/?a=bp-142-rowerowy_ursus
Cytuj:
Dopuszczenie ruchu rowerowego w obu kierunkach na wszystkich ulicach jednokierunkowych w Ursusie, poprzez umieszczenie tabliczki "nie dotyczy rowerów jednośladowych" (T-22) pod znakami zakaz wjazdu (B-2), droga jednokierunkowa (D-3), zakaz skrętu (B-21, B-22), nakaz jazdy (C-1, C-2, C-4, C-5, C-8). W przypadku skrętu z ulicy Cierlickiej w prawo w Plutonu Torpedy należy zmodyfikować oznakowanie poziome.


W związku z zgłaszanymi protestami wystosowałem też takie pismo:
Cytuj:
W większości przypadków dopuszczenie ruchu rowerowego w obu kierunkach zrealizowane jest bez wyznaczania osobnego pasa dla rowerzystów. Jednak w kilku przypadkach pas rowerowy (tzw kontrapas) został zastosowany. Można zrozumieć jego potrzebę na ulicach, gdzie obywa się ruch autobusów. Jednak na ulicach, gdzie takowego nie ma pas rowerowy wydaje się być zbędny, a wręcz szkodliwy. Przykładem takiej ulicy jest Rakietników. Jest to ulica lokalna według kategorii jak i z charakteru odbywającego się tam ruchu. Nie jest to droga tranzytowa, wykorzystywana jest głownie przez mieszkańców pobliskich zabudowań jak i klientów lokali usługowych. Oprócz funkcji komunikacyjne pełni ona też funkcję parkingową. Przy ulicy znajdują się budynki wielorodzinne bez parkingów podziemnych. Presja parkingowa jest więc bardzo duża. Wyznaczenie pasa rowerowego spowoduje brak miejsca dla połowy parkujących samochodów. Z dużym prawdopodobieństwem można się spodziewać że pas rowerowy bedzie notorycznie zastawiany. Obecnie został postawiony zakaz parkowania, który jest ignorowany. Wyznaczenie pasa dla rowerzystów doprowadzi to do niepotrzebnych antagonizmów miedzy lokalnymi mieszkańcami a rowerzystami. Tego konfliktu można uniknąć, gdyż na tej ulicy wystarczyłaby organizacja ruchu bez pasa rowerowego, a za pomocą tabliczek T-22. Wymagane w tym przypadku ograniczenie do 30km/h można osiągnąć za pomocą progów zwalniających, które zapewne by się przydały pieszym poruszającym w poprzek tej ulicy. Proszę więc o zmianę rozwiązań na tej i podobnych ulicach .

Autor:  gunter2079 [ Cz sty 28, 2016 9:15 ]
Tytuł:  Re: Budżet partycypacyjny - Ursus

Zgadzam się, nie ma miejsc postojowych wyznaczonych, ale nie było też zakazu. Obecnie stoi. Czekać aż czarni zwęszą biznes. Co do samego ruchu rowerowego typu "pod prąd" nie mam zastrzeżeń tym bardziej że obecnie i tak jeżdżą rowerami "pod prąd". Chyba obecne prawo na to zezwala. Te wytyczone trasy rowerowe nie łączą się z niczym ( Plutonu Torpedy i Rakietników). Zaczynają się od braku ścieżki i kończą na braku ścieżki. Logika ?

Progi zwalniające są bardzo dobrym pomysłem. Powiem od siebie że wręcz pożądanym, to nie jest ulica żeby jeździć ponad 20-30 km/h. Sam natrafiłem parę razy na osoby wychodzące na jezdnie nie patrząc czy coś jedzie. Progi zwalniające i ew. ograniczenie prędkości zwiększą znacznie bezpieczeństwo pieszych. Także rowerzystów i kierowców.

Pytanie czy z tego pisma o zniesienie zakazu parkowania coś wyniknie pozytywnego ? Obecnie znaki jeszcze stoją. Myślę że mieszkańcy nie poddadzą się w walce z absurdalnym zakazem.

Autor:  pzinek [ Cz sty 28, 2016 10:22 ]
Tytuł:  Re: Budżet partycypacyjny - Ursus

gunter2079 napisał(a):
Zgadzam się, nie ma miejsc postojowych wyznaczonych, ale nie było też zakazu. Obecnie stoi. Czekać aż czarni zwęszą biznes. Co do samego ruchu rowerowego typu "pod prąd" nie mam zastrzeżeń tym bardziej że obecnie i tak jeżdżą rowerami "pod prąd". Chyba obecne prawo na to zezwala. Te wytyczone trasy rowerowe nie łączą się z niczym ( Plutonu Torpedy i Rakietników). Zaczynają się od braku ścieżki i kończą na braku ścieżki. Logika ?

Progi zwalniające są bardzo dobrym pomysłem. Powiem od siebie że wręcz pożądanym, to nie jest ulica żeby jeździć ponad 20-30 km/h. Sam natrafiłem parę razy na osoby wychodzące na jezdnie nie patrząc czy coś jedzie. Progi zwalniające i ew. ograniczenie prędkości zwiększą znacznie bezpieczeństwo pieszych. Także rowerzystów i kierowców.

Pytanie czy z tego pisma o zniesienie zakazu parkowania coś wyniknie pozytywnego ? Obecnie znaki jeszcze stoją. Myślę że mieszkańcy nie poddadzą się w walce z absurdalnym zakazem.

Te pasy nie mają się z niczym łączyć. Zresztą nie powinno ich być w ogóle. Obecny stan jest stanem "in progres". Wykonawca wykonał oznakowanie pionowe, ale nie miał warunków pogodowych do wykonania poziomego. Wg mnie wcześniej czy później ten absurd zniknie. Jak coś to zgłoszę do BP 2017 ;)

Autor:  gunter2079 [ Pt sty 29, 2016 8:21 ]
Tytuł:  Re: Budżet partycypacyjny - Ursus

Tak tylko to będzie 2017 a tu cały rok przed nami. Obecnie w chwili kiedy większość te znaki ma w głębokim poważaniu muszę parę rundek zrobić po okolicznych ulicach żeby zaparkować. Strach się bać co będzie jak wytyczą te pasy.

Autor:  pzinek [ Pt sty 29, 2016 9:11 ]
Tytuł:  Re: Budżet partycypacyjny - Ursus

gunter2079 napisał(a):
Tak tylko to będzie 2017 a tu cały rok przed nami. Obecnie w chwili kiedy większość te znaki ma w głębokim poważaniu muszę parę rundek zrobić po okolicznych ulicach żeby zaparkować. Strach się bać co będzie jak wytyczą te pasy.

Skoro nikt nie przestrzega znaku pionowego to ciężko się spodziewać przestrzegania poziomych...

Autor:  Jamaika [ Pn lut 08, 2016 15:01 ]
Tytuł:  Re: Budżet partycypacyjny - Ursus

pzinek napisał(a):
Rzutem na taśmę rozpoczęła się realizacja BP2015. Są nawet zakończone odcinki
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... =bookmarks

Widzę, że etap ścieżki został zakończony. Asfalcik wylany. Nowe krawężniki. Teraz pora na wykopy przy 7 Panien. I po nowej ścieżce.
gunter2079 napisał(a):
Na ul Rakietników zostanie zabranych ok 40 miejsc parkingowych. wzdłuż ulicy.

I to chodzi. A po co masz parkować samochód pod blokiem. Nie wykupiłeś garażu no to sorry. Po co jest transport miejski???

Autor:  pzinek [ Pn lut 08, 2016 15:58 ]
Tytuł:  Re: Budżet partycypacyjny - Ursus

Jamaika napisał(a):
Widzę, że etap ścieżki został zakończony. Asfalcik wylany. Nowe krawężniki. Teraz pora na wykopy przy 7 Panien. I po nowej ścieżce.


O czym dokładnie piszesz?

Autor:  Jamaika [ Pn lut 08, 2016 17:46 ]
Tytuł:  Re: Budżet partycypacyjny - Ursus

Co mnie boli i zarazem zdumiewa?
Połączenie nareszcie odcinka od ul. Stanisława Leszczyńskiego do 7 Panien to jest oczywiste. Dalej widzę jakoś fuszerę i marnotrawienie pieniędzy. Chodzi mi o czynności modernizacyjne starej ścieżki rowerowej.
Rozjechanie kostki przez ciężarówki w ramach amortyzacji(10lat), zerwanie kostki, wykopanie dołów 10m przy ul. Warszawskiej. Sądzię, że będą teraz ciągnięte wykopy do ul.7 Panien. Następnie zasypanie błotkiem i zalanie asfalciku pod nową ścieżkę rowerową (najlepiej w marcu). Cudowne planowanie i przyspieszeniu projektu.
Podoba mi się też cytat:
http://www.zm.org.pl/?a=gierdziejewskiego-141
Został przeprowadzony remont skrzyżowania z Gierdziejewskiego i kilkuset metrów samej ulicy. Nie powstała jednak żadna infrastruktura rowerowa. Ma powstać w przyszłym roku(2016) na całej długości ul. Posag 7 Panien - wtedy znów trzeba będzie skrzyżowanie przebudować.
(tylko po co teraz to robić? Jaka grupa wsparcia za tym stoi skoro zaraz firmy budowlane to zniszczą. Chodzi mi o budowę nowego osiedla na terenie byłych zakładów ursus dla 70tys mieszkańców.
ObrazekObrazek
Zdewastowanie przez budowę osiedla nowych utworzonych ścieżek rowerowych na ul. 7 Panien (dojazd do faktory). Piękne wyrzucanie pieniędzy w błoto Dzielnicy Ursus.
Obrazek
Ekologia dworca Ursus-Północ i niezapomniane klimaty na trasie. Jeszcze się nie zazieleniło.
Obrazek
Moje ulubione zdjęcie. Architektura XXIw. Osiedle Skorosze III. Dumna nazwa ul. gen Felicjana Sławoja-Składkowskiego. HGW "Każdy metr jest cenny". Wijąca się wąska ulica, wylewające bloki, kącik dla dzieci, parking, autobusy, brakuje stanowczo tylko muld i Vertulio??? Jak bym oglądał film "Miś", czy jakiś film "lui de funes'a".
Obrazek
Przepiękny dojazd wzdłuż al. Jerozolimskich do Ursusa. Miło popatrzeć jak się ludzie taplają się w błocie do Lidla
Obrazek

Strona 4 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/