pzinek napisał(a):
1. Wyznaczenie obustronnych pasów rowerowych na drogach poprzez modyfikację oznakowania drogowego.
Pasy rowerowe powinny zostać wyznaczone na odcinkach:
a) Traktorzystów
b) Kompanii Kordian
W przypadku ulicy Traktorzystów pomiędzy przejściami dla pieszych w pobliżu przystanku kolejowego jezdnia ma mniej niż 9m. Ruch rowerowy w stronę zachodnią z pasa rowerowego powinien być wprowadzony na jednokierunkową drogę dla rowerów, wyznaczona na istniejącym chodniku.
7,5 m na moje oko, podobnie jak dalej Jagiełły. Jeśli wyprowadzisz ruch w stronę zachodnią na chodnik, to jest odwrotnie niż proponujesz dalej dla połączenia z Wojciechowskiego.
Nad Kompanią Kordian długo myśleliśmy, ale doszliśmy do wniosku, że jednak lepiej pójść w azyle i uspokojenie. Ze względu na:
- gęstość skrzyżowań i źródłowo-docelowy charakter ruchu - skręcanie w lewo z pasa ruchu dla rowerów jest trudniejsze niż bez pasa;
- wykorzystanie do ruchu rowerowego N-S ulic lokalnych - azyle ułatwiłyby przekraczanie ul. Kompanii Kordian.
Ale nie byłem tam prawie 10 lat, więc nie twierdzę że to diagnoza aktualna.
pzinek napisał(a):
2. Wyznaczenie wspólnego ciągu pieszo-rowerowego przy ulicy Wojciechowskiego i na wiadukcie pomiędzy drogą dla rowerów przy Orląt Lwowskich a pasami rowerowymi przy Traktorzystów (pkt 1.a).
To widziałeś?
http://www.zm.org.pl/download/ursus/i_e ... -skwer.pdfTeraz sobie myślę, że może jednak pójść bardziej w uspokojenie ruchu:
- minirondo na skrzyżowaniu Traktorzystów / Wojciechowskiego / Jagiełły (na organizację ruchu, średnica ok. 20 m, koszt 80 tys. zł);
- progi wyspowe na Wojciechowskiego;
- na "ślepym" odcinku Orląt Lwowskich zamiana DDR w chodnik (choć to może niekonieczne z BP).