Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr lut 12, 2014 0:06 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Nigdzie nie znalazłem aby ktoś planował zrobić projekt dla Ursusa to spróbuję ja zacząć. Proponuję 3 tematy ktroe mozna zamknac w ramach jednego:
1. pasy rowerowe na przewymiarowanych ulicach
2. uzupełnienie przejsc dla pieszych
3. dopuszczenie ruchu rowerowego na ulicach jednokierunkowych.

Mam jeszcze "prywatny" temat czyli chodnik wzdłóż Ryzowej ale go zostawię na pózniej.

Ad 1.
W Ursusie mamy następujące przewymiarowane ulice:
1. Dzieci Warszawy od Ryzowej do Plutonu Torpedy
2. Plutonu torpedy od Dzieci Warszawy do Kościuszki
3. Kościuszki od plutonu torpedy do Spisaka
4. Spisaka od Kościuszki do Alej
5. Cierlicka od Kościuszki do Lalki
6. Posag 7 Panien
7. Traktorzystów
8. Gierdzejewskiego od Balickiej do wiaduktu
9. Kompani Kordian
10.Sławka od Dzieci Warszawy do Bohaterów Warszawy.
11. Keniga
Najchetniej wzialbym do projektu wsyztskie, ale to by chyba przekroczylo budzet.
Dokonałem najepirw selekcji negatywnej. Na P7P (6.) mja byc robione pasy w tym roku. Wzdluz Traktorzystów ma być robiona infrastruktura przez Pełnomocnika.
Do projektu chcialbym wziac drogi położone pomiedzy miedzy blokami. Drugie kryterium to połączenie pólnocnej i południowej części dzielnicy. Trzecie to duże natęzenie ruchu.
Wytypowałem więc subiektywnie takie odcinki:
1. Dzieci Warszawy od skrzyżowania z Ryżową do skrzyżowania z Plutonu Torpedy. Plutonu Torpedy do skrzyżowania z Kościuszki. Następnie Koścluszki do skrzyżowania z Cierlikcja. Cierlicka pod wiaduktem do skrzyżowania z Lalki.
2. Gierdzejewskiego od Balickiej do wiaduktu
3. Walerego Sławka od Dzieci Warszawy do Bohaterów Warszawy.
4. Keniga

Ad 2. W Ursusie jak i całej Warszawie często się zdarza że brakuje jednego lub wiecej przejsc dla pieszych wokół skrzyzowania. Jesli brakuje wiecej niż jednego wtedy przejescie w kazdą część skrzyżowania ste się niemożliwe. Do uzupełnienia wytypowałem nastpeujece skrzywoania (w nawiasie strony swiata po ktorych brakuje przejsc):
1. Składkowskiego - Prystora (pd.-zach., pd.-wsch.)
2. Prystora - Skoroszewska (Pd.-zach, pn.-wsch)
3. Spisaka - Bodycha (pd.)
4. Spisaka - Melcera (pn.)
5. Spisaka - Słupska (pn.)
6. Spisaka - Żurawicka (pd.)
7. Dzieci Warszawy - plutonu Torpedy (pd-wsch, pd-zach)
8. Kolorowa-Sosnkowskiego (pd.)
9. 1 maja -Sosnkowskiego (pn., pd.)
10. Rakietników - Sosnkowskiego (pn.)
11. Plutonu Torpedy - Sosnkowskiego (pn.-zach, pd.-wsch.)
12. Wojciechowskiego- Siłaczki (zach)
13. Wojciechowskiego- Orląt lwowskich (wsch, zach)
14. Rakuszanki Orłów Piastowskich (pn, wsch , zach)
15. Orłów Piastowskich- CZerwona droga (zach)

Ad 3. Proponuje dopuszczenie ruchu rowerowego pod prąd na zasadach ogólnych na wszytskich ulicach jednokierunkowuch w Ursusie. Lista:
1. Plutonu Torpedy od Sosnkowskiego do Bohaterów Warszawy.
2. Rakietników od Sosnkowskiego do Bohaterów Warszawy.
3. Cierlicka od Rynkowej do Plutonu Torpedy
4. Braterstwa Broni
5. Sosnkowskiego od Koścluszki do regulskiej.
6. Spisaka od Koścluszki do regulskiej.
7. Wiosny ludów od Dohaterów Warszawy do Achera
8 Achera od Rakietników do Plutonu Torpedy
9. Orderu Usmiechu
10. Konińska
11. Adamieckiego
12. Nurzyńska
13. Wapowskiego od Obronców helu do Placa 1905 roku
14. Plac 1905 roku
15. Komuradów
16. Rydzyńska od bandurskiego do Legnickiej
17. Zaczarowanej Dorożki
18. Grabskiego
19. Stanisława laskonogiego
20. Czerwona Droga od orłow piastowskich do kadłubka
21. Konotopska.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 12, 2014 8:30 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 10:27
Posty: 186
Jedna uwaga: na Gierdziejewskiego chyba jednak lepiej będzie kontynuować istniejącą drogę rowerową - powiązanie pasów rowerowych z ciągiem na wiadukcie będzie kłopotliwe i nikt tak jeździć nie będzie. Ponadto, chcemy czy nie, ta ulica ma klasę G i służy ruchowi tranzytowemu - choć na razie nie ma na niej wielu aut.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 12, 2014 10:00 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
pzinek napisał(a):
Ad 2. W Ursusie jak i całej Warszawie często się zdarza że brakuje jednego lub wiecej przejsc dla pieszych wokół skrzyzowania. Jesli brakuje wiecej niż jednego wtedy przejescie w kazdą część skrzyżowania ste się niemożliwe.


Policja czasem takie bajki opowiada, ale to nieprawda. Na skrzyżowaniu możesz przechodzić niezależnie od istnienia przejścia i odległości od sąsiedniego, chyba że zachodzi jeden z następujących przypadków:
a. droga dwujezdniowa w obszarze zabudowanym;
b. tramwaj na wydzielonym torowisku;
c. barierki.

Art. 13 i 14 ustawy prawo o ruchu drogowym polecam. W czerwonej książeczce jest to nawet rozrysowane na przypadki.

Ja osobiście jestem przeciwnikiem znakowania przejść dla pieszych na drogach lokalnych. Jak wyznaczysz przejście, to musisz z niego korzystać i nie możesz przejść np. 70 m od skrzyżowania. Jest to także element problemu pt. przeznakowanie polskich dróg.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 12, 2014 10:39 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Dzieki za podpowiedzi. Nie wzialem pod uwage klasy dróg. Przejrzę projekt jeszcze raz pod tym kątem.
Jesli chodzi o przejscia to masz racje, nie zawsze sa potrzebne. Jednak czasem brak wyznaczonego przejscia łączy sie z brakiem obnizonego kraweznika. Dla zdrowego dorosłego to nie problem, ale np wozkiem inwalidzkim to powazna przeszkoda. Z wozkiem dzieciecym to tez problem.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 13, 2014 0:39 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Nazwa projektu:
Usprawnienie ruchu rowerowego w Dzielnicy Ursus

Krótki opis propozycji projektu
Projekt ma na celu usprawnienie ruchu rowerowego w Dzielnicy Ursus poprzez zastosowanie tanich i bezpiecznych rozwiązań. Pierwszym z proponowanych rozwiązań jest wyznaczenie pasów rowerowych na jezdniach o zbyt dużej szerokości. Drugim rozwiązaniem jest dopuszczenie do ruchu rowerowego pod prąd na ulicach jednokierunkowych (dopuszczenie do ruchu w obu kierunkach na zamkniętej dla rowerów ulicy) poprzez zastosowanie oznakowania pionowego i ewentualnie poziomego.

Pełny opis propozycji projektu

Wyznaczenie obustronnych pasów rowerowych poprzez wykonanie oznakowanie poziomego i pionowego.
Pasy rowerowe powinny zostać wyznaczone na poniższych odcinkach (w nawiasach przecznice stanowiące końce pasów na danej ulicy):
1. Dzieci Warszawy (Ryżowa - Plutonu Torpedy) - Plutonu Torpedy (Dzieci Warszawy - Kościuszki) - Kościuszki (Plutonu Torpedy - Spisaka) - Spisaka (Kościuszki - Aleje Jerozolimskie)
2. Cierlicka (Kościuszki - Lalki)
3. Walerego Sławka ( Dzieci Warszawy - Bohaterów Warszawy)
4. Keniga (na całej długości)

Dopuszczenie ruchu rowerowego pod prąd na zasadach ogólnych na wszystkich ulicach jednokierunkowych w Ursusie, poprzez umieszczenie tabliczki "nie dotyczy rowerów jednośladowych" (T-22) pod znakami zakaz wjazdu (B-3), droga jednokierunkowa (D-3), zakaz skrętu (B-21, B-22), nakaz jazdy (C-1, C-2, C-4,C-5, C-8). W przypadku skrętu z ulicy Cirlickiej w prawo w Plutonu Torpedy należy zmodyfikować oznakowanie poziome.
Lista odcinków ulic, na których ma być dopuszczony ruch pod prąd:
1. Plutonu Torpedy (Sosnkowskiego - Bohaterów Warszawy)
2. Rakietników (Sosnkowskiego - Bohaterów Warszawy)
3. Cierlicka (Rynkowa do Plutonu Torpedy)
4. Braterstwa Broni
5. Sosnkowskiego (Kościuszki - Regulska)
6. Spisaka (Kościuszki - Regulska)
7. Wiosny Ludów (Bohaterów Warszawy - Achera)
8. Achera (Rakietników - Plutonu Torpedy)
9. Orderu Uśmiechu
10. Konińska
11. Adamieckiego
12. Nurzyńska
13. Wapowskiego (Obrońców Helu - Plac 1905 roku)
14. Plac 1905 roku
15. Komunardów
16. Rydzyńska (Bandurskiego - Legnicka)
17. Zaczarowanej Dorożki
18. Grabskiego
19. Władysława Laskonogiego
20. Czerwona Droga (Orłów Piastowskich - Kadłubka)
21. Konotopska
22. Kadłubka (Czerwonej Drogi - Laskonogiego)
23. Królów Polskich (Zaczarowanej Dorożki - Barbary Radziwiłłówny)
Dopuszczenie ruchu rowerów na ulicy Brzechwy, gdzie jest zakaz ruchu w obu kierunkach poprzez umieszczenie tabliczki "nie dotyczy rowerów jednośladowych" (T-22) pod znakami zakaz ruchu (B-1).

Uzasadnienie:
Projekt ułatwi poruszanie się po Ursusie rowerem, zwiększy bezpieczeństwo rowerzystów, a pośrednio pieszych jak i podróżujących samochodem. Prawie 5km zbyt szerokich jezdni zostanie przekształconych w trasy bezpieczne dla rowerzystów. Na około 3,2km ulic jednokierunkowych zostanie dopuszczony ruch pod prąd dla rowerów.

Wydzielenie pasy rowerowych z przewymiarowanych jezdni jest rozwiązaniem tanim i bezpiecznym. Rowerzyści dostają własny pas do jazdy. Jednocześnie zwężane są pasy dla samochodów, dzięki czemu nie rozwijają zbyt dużych prędkości. Na drogach o umiarkowanym ruchu samochodów pasy rowerowe są bezpieczniejsze w porównaniu do wydzielonych dróg dla rowerów, gdyż jest mniej punków kolizji, rowerzysta jest lepiej widoczny. Ilość punków kolizji z pieszymi jest podobna jak punktów kolizji pieszych z samochodami. Pasy rowerowe dodatkowo separują chodnik od jezdni. Jest to szczególnie ważne w obszarach gdzie spaceruje wiele dzieci, które mogą wpaść pod samochód. Koszt wyznaczenia pasów na istniejącej jezdni jest nawet 10-krotnie niższy niż budowa wydzielonej drogi dla rowerów.

Jazda "pod prąd" na zasadach ogólnych (bez wydzielonego kontrapasa) jest rozwiązaniem bezpiecznym i szeroko stosowanym w wielu miastach na świecie, a także w Polsce. Proponowane fragmenty ulic mają status dróg lokalnych, są to zazwyczaj krótkie odcinki, gdzie samochody nie rozwijają dużych prędkości. Jadący pod prąd rowerzysta dobrze widzi jadące z naprzeciwka samochody, jednocześnie jest dobrze widoczny dla kierowcy. Jazda pod prąd pozwala skrócić trasę przejazdu, która obecnie prowadzi naokoło zazwyczaj drogami o większym natężeniu ruchu. Jednocześnie jest to rozwiązanie tanie, gdyż nie wymaga prac budowlanych, a jedynie dodatkowego oznakowania pionowego, ewentualnie drobnej korekty oznakowania poziomego.

Kosztorys
Pasy rowerowe (projekt + wykonanie)
1. Dzieci Warszawy-Plutonu Torpedy- Kościuszki-Spisaka - 3,5km - 280 tys
2. Cierlicka - 0,4 km - 32 tys
3. Sławka - 0,45 km - 35 tys
4. Keniga - 0,55 km - 44 tys

Tabliczki na drogach jednokierunkowych (z montażem)
114 * 150 = 17,1tys

Projekty zmiany organizacji ruchu. Dla ulic leżących blisko siebie można robić wspólny projekt.
5x1,5 =7,5tys
3x1tys = 3tys

Suma 418,6 tys

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 13, 2014 21:16 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr sie 27, 2008 12:40
Posty: 245
Co do meritum się nie wypowiadam, ale mam kilka refleksji na temat formy

1. Pamiętaj, że projekt będą czytali nie tylko urzędnicy, ale przede wszystkim mieszkańcy. I będą na jego podstawie podejmować decyzję. Musi wiec być dla nich zrozumiały i przekonywujący.

Cytuj:
zastosowanie oznakowania pionowego i ewentualnie poziomego
- nie jestem pewien czy to jest zrozumiałe dla zwykłych śmiertelników
może lepiej napisać o "znakach drogowych" i "liniach na jezdni"?

tak samo:
Cytuj:
Dopuszczenie ruchu rowerowego pod prąd na zasadach ogólnych
trzeba wyjaśnić łopatologicznie o co w tym chodzi.

Cytuj:
punków kolizji
j.w.
Zawsze możesz napiasć najpierw formalnie, a potem wyjaśnić "po ludzku" o co chodzi

2. Nie jestem pewien czy tak dużo ludzi rozumie ideę zrównoważonego transportu
Cytuj:
na jezdniach o zbyt dużej szerokości

Ludzie mogą myśleć tak: "Jak to jezdnia jest zbyt szeroka? Chyaba dobrze, że jest szeroka, to sie więcej samochodów zmieści?" Ja bym raczej próbował dać taki przekaz: "kierowcy nic nie stracą, a zyskają rowerzyści". Bo dla wielu niestety zwężanie ulic to herezja i trzeba się z tym liczyć. Ale nie znam konkretnie tych miejsc. Jak gdzieś tam jest ewidentnie niebezpiecznie, bo są szerokie pasy, to może mimo wszystko warto reklamować to, że "zwęzamy za szerokie jezdnie" i pokazywać, że dzięki temu będzie bezpieczniej.

3.
Cytuj:
(dopuszczenie do ruchu w obu kierunkach na zamkniętej dla rowerów ulicy)
brzmi jakby ta ulica w ogóle była zamknięta dla rowerzystów w obie strony. jakoś inaczej bym to napisał

4.
Cytuj:
dopuszczenie do ruchu rowerowego pod prąd
raczej "ruchu", nie "do ruchu". A pod prąd w cudzyslowiu, bo niektórym będą włosy dęba stawać ;)

5. A może da się do projektu dołączyć jakieś ulepszenia dla pieszych? (azyle piesze np.) jeżeli projekt będzie i dla rowerzystów i dla pieszych (albo lepiej dla pieszych i dla rowerzystów) to bardzo poszerzasz swój "elektorat" ;)

_________________
Ursynowski budżet partycypacyjny na bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe!
http://www.zm.org.pl/?a=bp-142-pasy_ursynow


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lut 14, 2014 0:18 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Cenne uwagi
aradoslaw napisał(a):


2. Nie jestem pewien czy tak dużo ludzi rozumie ideę zrównoważonego transportu
Cytuj:
na jezdniach o zbyt dużej szerokości

Ludzie mogą myśleć tak: "Jak to jezdnia jest zbyt szeroka? Chyaba dobrze, że jest szeroka, to sie więcej samochodów zmieści?" Ja bym raczej próbował dać taki przekaz: "kierowcy nic nie stracą, a zyskają rowerzyści". Bo dla wielu niestety zwężanie ulic to herezja i trzeba się z tym liczyć. Ale nie znam konkretnie tych miejsc. Jak gdzieś tam jest ewidentnie niebezpiecznie, bo są szerokie pasy, to może mimo wszystko warto reklamować to, że "zwęzamy za szerokie jezdnie" i pokazywać, że dzięki temu będzie bezpieczniej.

Zmieniłem tak żeby kierowcy nic nie stracili, a zyskali.

aradoslaw napisał(a):

3.
Cytuj:
(dopuszczenie do ruchu w obu kierunkach na zamkniętej dla rowerów ulicy)

brzmi jakby ta ulica w ogóle była zamknięta dla rowerzystów w obie strony. jakoś inaczej bym to napisał

Z obu stron stoi B-1 wiec jest niedostepna dla rowerów. troche przeredagowałem

aradoslaw napisał(a):

4.
Cytuj:
dopuszczenie do ruchu rowerowego pod prąd
raczej "ruchu", nie "do ruchu". A pod prąd w cudzyslowiu, bo niektórym będą włosy dęba stawać ;)

"pod prąd" zamieniłem na "w obu kierunkach" ;)


aradoslaw napisał(a):
5. A może da się do projektu dołączyć jakieś ulepszenia dla pieszych? (azyle piesze np.) jeżeli projekt będzie i dla rowerzystów i dla pieszych (albo lepiej dla pieszych i dla rowerzystów) to bardzo poszerzasz swój "elektorat" ;)

[/quote]
Jesli beda azyle to nie zmieszcza się pasy rowerowe. Dopisalem ze mniej bedzie rowerzystów na chodnikach :)
Chcialem sie wyrobic z tym projektem do 16 lutego i jakbym wlaczyl pieszych to bym sie nie wyrobil. Planuje zrobic jeszcze 1-2 oddzielne projekty dla pieszych. Zreszta ten projetk wycenilem na 2/3 calego budzetu :) A poza tym tytul porjektu nie uwzglednia pieszych, a juz zebralem wszystkie podpisy.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lut 14, 2014 0:30 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Wersja 2.0


Nazwa projektu:
Usprawnienie ruchu rowerowego w Dzielnicy Ursus

Krótki opis propozycji projektu
Projekt ma na celu usprawnienie ruchu rowerowego w Dzielnicy Ursus poprzez zastosowanie tanich i bezpiecznych rozwiązań. Pierwszym z proponowanych rozwiązań jest wyznaczenie pasów rowerowych na jezdniach. Drugim rozwiązaniem jest dopuszczenie ruchu rowerowego w obu kierunkach na ulicach jednokierunkowych (ulicy z zakazem ruchu) poprzez zmianę oznakowania drogowego.

Pełny opis propozycji projektu
Wyznaczenie obustronnych pasów rowerowych na drogach zbiorczych poprzez wymalowanie linii na jezdni oraz umieszczenie informacji na pionowych znakach drogowych.
Pasy rowerowe powinny zostać wyznaczone na poniższych odcinkach (w nawiasach przecznice stanowiące końce pasów na danej ulicy):
1. Dzieci Warszawy (Ryżowa - Plutonu Torpedy) - Plutonu Torpedy (Dzieci Warszawy - Kościuszki) - Kościuszki (Plutonu Torpedy - Spisaka) - Spisaka (Kościuszki - Aleje Jerozolimskie)
2. Cierlicka (Kościuszki - Lalki)
3. Walerego Sławka ( Dzieci Warszawy - Bohaterów Warszawy)
4. Keniga (na całej długości)

Dopuszczenie ruchu rowerowego w obu kierunkach na wszystkich ulicach jednokierunkowych w Ursusie, poprzez umieszczenie tabliczki "nie dotyczy rowerów jednośladowych" (T-22) pod znakami zakaz wjazdu (B-3), droga jednokierunkowa (D-3), zakaz skrętu (B-21, B-22), nakaz jazdy (C-1, C-2, C-4,C-5, C-8). W przypadku skrętu z ulicy Cierlickiej w prawo w Plutonu Torpedy należy zmodyfikować oznakowanie poziome.

Dopuszczenie ruchu rowerów na ulicy Brzechwy, gdzie jest zakaz ruchu w obu kierunkach, poprzez umieszczenie tabliczki "nie dotyczy rowerów jednośladowych" (T-22) pod znakami zakaz ruchu (B-1).

Lista odcinków ulic, na których ma być dopuszczony ruch rowerowy w obu kierunkach jest zawarta w załączniku nr 1

Uzasadnienie:
Projekt ułatwi poruszanie się po Ursusie rowerem, zwiększy bezpieczeństwo rowerzystów, a pośrednio pieszych jak i podróżujących samochodem. Prawie 5km jezdni zostanie przekształconych w trasy bezpieczne dla rowerzystów. Na około 3,2km ulic jednokierunkowych zostanie dopuszczony ruch rowerów w obu kierunkach.
Zastosowane rozwiązania będą jednocześnie tanie w wykonaniu. Realizaja bedzie możliwa w ciągu jednego roku. Długość nowej infrastruktury rowerowej będzie porównywalna do długości obecnie istniejącej w dzielnicy.
Szczegółowy opis poszczególnych rozwiązań w załączniku nr 2.


Kosztorys
Pasy rowerowe (projekt + wykonanie 80tys. zł/km)
1. Dzieci Warszawy-Plutonu Torpedy- Kościuszki-Spisaka - 3,5km - 280 tys. zł
2. Cierlicka - 0,4 km - 32 tys. zł
3. Walerego Sławka - 0,45 km - 35 tys. zł
4. Keniga - 0,55 km - 44 tys. zł

Tabliczki na drogach jednokierunkowych (z montażem)
114 * 150 zł = 17,1 tys. zł

Projekty zmiany organizacji ruchu. Dla ulic leżących blisko siebie można robić wspólny projekt.
5 x 1,5 tys. zł =7,5tys. zł
3 x 1tys. zł = 3tys. zł

Załącznik nr 1 do Formularza zgłoszeniowego z propozycją projektu do budżetu partycypacyjnego w m.st. Warszawie na rok 2015 , nazwa projektu „Usprawnienie ruchu rowerowego w Dzielnicy Ursus ”

Lista odcinków ulic, na których ma zostać dopuszczony ruch rowerowy w obu kierunkach:
1. Plutonu Torpedy (Sosnkowskiego - Bohaterów Warszawy)
2. Rakietników (Sosnkowskiego - Bohaterów Warszawy)
3. Cierlicka (Rynkowa do Plutonu Torpedy)
4. Braterstwa Broni
5. Sosnkowskiego (Kościuszki - Regulska)
6. Spisaka (Kościuszki - Regulska)
7. Wiosny Ludów (Bohaterów Warszawy - Achera)
8. Achera (Rakietników - Plutonu Torpedy)
9. Orderu Uśmiechu
10. Konińska
11. Adamieckiego
12. Nurzyńska
13. Wapowskiego (Obrońców Helu - Plac 1905 roku)
14. Plac 1905 roku
15. Komunardów
16. Rydzyńska (Bandurskiego - Legnicka)
17. Zaczarowanej Dorożki
18. Grabskiego
19. Laskonogiego
20. Czerwona Droga (Orłów Piastowskich - Kadłubka)
21. Konotopska
22. Kadłubka (Czerwonej Drogi - Laskonogiego)
23. Królów Polskich (Zaczarowanej Dorożki - Barbary Radziwiłłówny)



Załącznik nr 2 do Formularza zgłoszeniowego z propozycją projektu do budżetu partycypacyjnego w m.st. Warszawie na rok 2015 , nazwa projektu „Usprawnienie ruchu rowerowego w Dzielnicy Ursus ”

Wydzielenie pasów rowerowych w jezdni jest rozwiązaniem tanim i bezpiecznym. Rowerzyści dostają własny pas do jazdy. Ruch rowerowy zostaje odseparowany od samochodowego. Na drogach o umiarkowanym ruchu samochodów pasy rowerowe są bezpieczniejsze od tradycyjnych dróg rowerowych, gdyż rowerzysta jest lepiej widoczny dla kierowcy, szczególnie na skrzyżowaniach.
Pasy rowerowe to też korzyści dla pieszych. Rowerzyści posiadający swoją infrastrukturę będą rzadziej korzystali z chodnika. Pasy rowerowe dodatkowo separują pieszych od ruchu samochodowego. Jest to szczególnie ważne w obszarach gdzie spaceruje wiele dzieci, które mogą wpaść pod samochód. Na korzyść pasów przemawia fakt, że nie krzyżują się z chodnikiem. Dzieje się tak w przypadku tradycyjnych dróg rowerowych. Koszt wyznaczenia pasów na istniejącej jezdni jest nawet 10-krotnie niższy niż budowa tradycyjnej drogi dla rowerów.

Dopuszczenie jazdy rowerem w obu kierunkach na jezdniach jednokierunkowych jest rozwiązaniem bezpiecznym i szeroko stosowanym w wielu miastach na świecie, a także w Polsce. Proponowane fragmenty ulic mają status dróg lokalnych, są to zazwyczaj krótkie odcinki, gdzie samochody nie rozwijają dużych prędkości. Jadący w przeciwnym do wyznaczonego kierunku rowerzysta dobrze widzi jadące z naprzeciwka samochody, jednocześnie jest dobrze widoczny dla kierowcy. Jazda w dowolnym kierunku pozwala skrócić trasę przejazdu, a także ominąć jezdnie o dużym natężeniu ruchu.
Jednocześnie jest to rozwiązanie tanie, gdyż nie wymaga prac budowlanych, a jedynie modyfikacji oznakowania drogowego.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lut 14, 2014 14:00 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Złożone! :)

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 26, 2014 11:14 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Oprócz mojego jest jeszcze projekt pasów rowerowych na Traktorzystów:
http://www.ursus.warszawa.pl/files/budp ... 202015.pdf

Tez myslalem o pasach tam ale zrezygnowałem bo ta ulica znalazla się w planie rozbudowy DDRów do 2020 roku.
Jest tam planowany zwykły DDR, co nie jest najlepszym pomyslem . Pasy akurat sie zmieszcza bo jest 9m szerokości jezdni.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL