Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: So maja 10, 2014 22:58 
Online
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 10:45
Posty: 619
Projekt zakwalifikowany bez żadnych uwag!!! Chyba że coś pozmieniali bez mojej wiedzy. Na losowaniu numerków kwota się zgadzała.
Projekt dostał nr 7.
Nie trzeba mieszkać na Ursusie żeby głosować wiec zapraszam! :)
Z infrastrukturalnych tematów odpadł pas na Traktorzystów i chodnik przy Ryżowej. Pozostały 2 projekty wyznaczenia miejsc parkingowych. Pani urzędnik tak skomentowała te miejsca parkingowe :"widać czego potrzebują mieszkańcy naszej dzielnicy".

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N maja 11, 2014 22:21 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr sie 27, 2008 13:40
Posty: 245
Gratulacje!

_________________
Ursynowski budżet partycypacyjny na bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe!
http://www.zm.org.pl/?a=bp-142-pasy_ursynow


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N maja 18, 2014 0:42 
Online
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 10:45
Posty: 619
Urzednicy wymagają zeby jeszcze przygotowac krotka prezentacje projektu. Ma być "klika, kilkanaście zdań". Ponizej moja propozycja. Prosze o uwagi czy to nie za dlugie, czy jasno opisane, czy cos dodac czy usunac...

Cytuj:
Projekt ma na celu usprawnienie ruchu rowerowego w Dzielnicy Ursus poprzez zastosowanie tanich i bezpiecznych rozwiązań. Pierwszym z proponowanych rozwiązań jest wyznaczenie pasów rowerowych na jezdniach. Pasy rowerowe mają zostać wyznaczone na następujących ulicach: Dzieci Warszawy, fragmencie Plutonu Torpedy, Kościuszki, Spisaka, Cierlickiej, Walerego Sławka i Keniga. Stworzenie pasów rowerowych na jezdni jest rozwiązaniem tanim i bezpiecznym. Ruch rowerowy zostanie oddzielony od samochodowego. Na drogach o umiarkowanym ruchu samochodów pasy rowerowe są bezpieczniejsze od tradycyjnych dróg rowerowych, ponieważ rowerzysta jest lepiej widoczny dla kierowcy, szczególnie na skrzyżowaniach. Pasy rowerowe to też korzyści dla pieszych, gdyż rowerzyści będą mniej korzystali z chodnika. Pasy rowerowe dodatkowo oddzielają pieszych od ruchu samochodowego. Pasy rowerowe nie pogorszą sytuacji kierowców samochodów ponieważ ilość pasów dla samochodów pozostanie taka sama, jedynie zostaną trochę zwężone. Koszt wymalowani pasów na istniejącej jezdni jest nawet 10-krotnie niższy niż budowa zwykłej drogi dla rowerów. Najbliższe Ursusa pasy rowerowe znajdują się w tunelu na ulicy Dźwigowej. Od czasu ich utworzenia (2 lata temu) nie doszło tam do żadnego wypadku.

Drugim rozwiązaniem jest dopuszczenie ruchu rowerowego w obu kierunkach na ulicach jednokierunkowych poprzez zmianę znaków drogowych. Jest to rozwiązanie bezpieczne i szeroko stosowany w wielu miastach na świecie, a także w Polsce. Na tych ulicach samochody nie rozwijają dużych prędkości, a szerokość jezdni jest wystarczająca dla roweru i samochodu. Jest to rozwiązanie tanie, ponieważ nie wymaga prac budowlanych ani malowania jezdni, a jedynie zmianę znaków drogowych. Proponowane zmiany dotyczą głównie obszaru Starego Ursusa i Gołąbek.
Dzięki projektowi długość przyjaznych rowerom ulic zwiększy się o 8 km.


_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn cze 02, 2014 14:36 
Online
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 10:45
Posty: 619
Czy w ogóle jest ktoś na tym forum z Ursusa?

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn cze 30, 2014 22:12 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Śr lis 13, 2013 13:00
Posty: 10
Tak, ale rzadko zaglądam na forum. Dużo korzystam z roweru i nie mam czasu na net :)
Mam kilku znajomych aktywnych rowerzystów. Dam Ci namiar na PW jak będzie potrzeba pomoc to pisz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N paź 19, 2014 20:21 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2575
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... mowia.html

Cytuj:
Mieszkańcy Ursusa w budżecie partycypacyjnym zdecydowali, że chcą wyznaczenia pasa rowerowego. Ale urzędnicy, dopiero teraz, czyli już po głosowaniu, powiedzieli, że ich projekt się nie nadaje.

(...)

Spore obawy dotyczące swojego pomysłu ma Paweł Zieniewicz z Ursusa. - Mam wątpliwości, czy część mojego pomysłu zostanie zrealizowana - mówi pan Paweł. Jest autorem projektu: "Usprawnienie ruchu rowerowego". Chodzi o wyznaczenie pasów rowerowych lub dopuszczenie jazdy rowerem pod prąd na 20 ulicach. Kosztorys to nieco ponad 418 tys. zł. Jego projekt pod względem głosów był drugi w dzielnicy: dostał ich 1847. Teoretycznie ma być zrealizowany w przyszłym roku. Ale Paweł Zieniewicz mówi, że właśnie otrzymał z urzędu informację, że pasy rowerowe, które zaproponował na ul. Dzieci Warszawy, dostały negatywną opinię w Zarządzie Dróg Miejskich, w policji, w Zarządzie Transportu Miejskiego i od inżyniera ruchu.


...ale, na pocieszenie...

Cytuj:
Agnieszka Wal, rzeczniczka Ursusa, przekonuje, że na razie w sprawie pasów przy Dzieci Warszawy jest tylko negatywna opinia dzielnicowego wydziału infrastruktury. - Wstępna - podkreśla.


Mam nadzieję, że ratusz nie skompromituje się na całej linii i po bezsensownym uwaleniu szeregu projektów na etapie weryfikacji "formalnej", nie będzie torpedował samej idei budżetu partycypacyjnego, próbując przekształcić również wybrane projekty w swoje własne, nie mające z oryginalnymi wiele wspólnego.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N gru 14, 2014 2:11 
Online
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 10:45
Posty: 619
BP 2016

Pasy rowerowe: (80 tys za 1km obustronnego pasa)

1. Traktorzystów (cała) (1,2km *80tys = 96tys)
2. Komapnii Kordian (cała) (1km *80tys = 80tys)
3. Sławka (prawie od Wapowskiego-Bohaterów Warszawy) (0,15km * 80tys = 12tys)
4. Na koncach Placu Tysiąclecia. Umożliwiające skręcanie w lewo i jazdę prosto bez konieczności objeżdżania całego placu. (0,12 km *80tys = 9,6 tys)
SUMA:197,6 tys.



Uspokojenie ruchu (15 tys na kazde przejscie lub 2 przejscia jesli sa blisko siebie ):
1. Pużaka (cała) - progi zwalniające wyspowe. (2*15tys = 30 tys)
2. Poczty Gdańskiej (cała) - progi zwalniające wyspowe. (3*15tys=45 tys)
3. Ryżowa (Prystora - Nowolazurawa) - progi wyspowe (2*15ys = 30tys )
SUMA: 105 tys.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 12, 2015 23:00 
Online
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 10:45
Posty: 619
Usprawnienie ruchu rowerowego w Dzielnicy Ursus

Projekt ma na celu usprawnienie ruchu rowerowego w Dzielnicy Ursus poprzez zastosowanie tanich i bezpiecznych rozwiązań. Pierwszym rozwiązaniem jest wyznaczenie pasów rowerowych na jezdniach. Drugim rozwiązaniem jest wybudowanie brakujących łączników dróg rowerowych.


Opis

1. Wyznaczenie obustronnych pasów rowerowych na drogach poprzez modyfikację oznakowania drogowego.
Pasy rowerowe powinny zostać wyznaczone na odcinkach:
a) Traktorzystów
b) Kompanii Kordian
W celu zapewnienia spójności pasów rowerowych na ulicy Traktorzystów w pobliżu stacji paliw należy przekształcić 3 pasy ruchu (w tym jeden lewoskręt) w 4 pasy ruchu (w tym 2 pasy rowerowe).
2. Wyznaczenie układu pasów rowerowych na końcach Placu Tysiąclecia umożliwiających przejazd we wszystkich relacjach rowerem bez konieczności objeżdżania Placu.
3. Wykonanie łącznika drogi dla rowerów przy Orląt Lwowskich z ulicą Zagłoby. Łącznik przecinałby pas zieleni oraz chodnik i włączał się w ulicę Orląt Lwowskich jako 4 wlot skrzyżowania.
4. Połączenie ślepej ulicy Wapowskiego łącznikiem rowerowym z ulicą Pużaka.
5. Wybudowanie łączników rowerowych w okolicach Węzła Salomea, które skrócą i ułatwią jazdę rowerem.

Uzasadnienie

Projekt ułatwi poruszanie się po Ursusie rowerem, zwiększy bezpieczeństwo rowerzystów, a pośrednio pieszych jak i podróżujących samochodem. Prawie 2,2 km jezdni zostanie przekształconych w trasy bezpieczne dla rowerzystów.

Zastosowane rozwiązania będą jednocześnie tanie w wykonaniu. Realizacja będzie możliwa w ciągu jednego roku.

Wydzielenie pasów rowerowych w jezdni jest rozwiązaniem tanim i bezpiecznym. Rowerzyści dostają własny pas do jazdy. Ruch rowerowy zostaje odseparowany od samochodowego. Na drogach o umiarkowanym ruchu samochodów pasy rowerowe są bezpieczniejsze od tradycyjnych dróg rowerowych, gdyż rowerzysta jest lepiej widoczny dla kierowcy, szczególnie na skrzyżowaniach.

Pasy rowerowe to też korzyści dla pieszych. Rowerzyści posiadający swoją infrastrukturę będą rzadziej korzystali z chodnika. Pasy rowerowe dodatkowo separują pieszych od ruchu samochodowego. Jest to szczególnie ważne w obszarach gdzie spaceruje wiele dzieci, które mogą wpaść pod samochód. Na korzyść pasów przemawia fakt, że nie krzyżują się z chodnikiem. Dzieje się tak w przypadku tradycyjnych dróg rowerowych. Koszt wyznaczenia pasów na istniejącej jezdni jest nawet 10-krotnie niższy niż budowa tradycyjnej drogi dla rowerów.

Wokół Placu Tysiąclecia ruch jest poprowadzony jednokierunkowo. Pojazdy wjeżdżające na plac muszą więc skręcić w prawo. Powoduje to że w niektórych relacjach pojazd musi pokonać drogę dłuższą o 300 m niż gdyby jednokierunkowości nie było. Za przykład można podać pojazd jadący ulicą 1 maja (od Sosnkowskiego) chcący jechać ulicą Bohaterów Warszawy (w stronę stacji PKP). Gdyby nie było jednokierunkowości skręciłby w lewo. Obecnie musi objeżdżać cały plac. Wyznaczenie pasów i kontrapasów rowerowych znacznie skróci trasę dla niektórych relacji. Podobne do proponowanego rozwiązanie można znaleźć na skrzyżowaniu Czackiego i Świętokrzyskiej.

Włączenie drogi dla rowerów biegnącej wzdłuż Orląt Lwowskich w skrzyżowanie z ulicą Zagłoby umożliwi wygodne zjechanie w głąb osiedla. Nie będzie niszczony pas zieleni i zostanie wyeliminowana jazda po chodniku. Podobne rozwiązanie istnieje na skrzyżowaniu Warszawskiej i Hermana.
Łącznik przy Wapowskiego umożliwi włączenie się w ulice Pużaka bez zjeżdżania na chodnik czy przejście dla pieszych.
Łączniki przy węźle Salomea umożliwi bardziej prostą jazdę bez konieczności wykonywania bardzo ostrych zakrętów. Obecnie rowerzyści wybierają krótszą i bardziej bezpieczną drogę niszcząc zieleń.

Kosztorys

1. Pasy rowerowe (projekt + wykonanie 80 tys. zł/km):

a) Traktorzystów (cała) (1,2 km x 80 tys. zł/km = 96 tys. zł)
b) Kompanii Kordian (cała) (1 km x 80 tys. zł/km = 80 tys. zł)
2. Układ pasów na Placu Tysiąclecia:
0,12 km x 120 tys. zł/km = 14,4 tys. zł
3. Łącznik przy Zagłoby - droga dla rowerów (500 tys. zł/km)
(0,007 km x 500 tys. zł/km = 3,5 tys. zł)
4. Łącznik na Wapowskiego - droga dla rowerów (500 tys. zł/km)
0,008 km x 500 tys. zł/km = 4 tys.
5. Łączniki przy węźle Salomea - droga dla rowerów (500 tys. zł/km)
(0,003+0,020) km x 500 tys. zł/km = 11,5 tys.

Całkowity koszt projektu: 209,400 zł.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Ostatnio edytowano So sty 31, 2015 23:06 przez pzinek, łącznie edytowano 8 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 12, 2015 23:37 
Online
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 10:45
Posty: 619
Poprawa bezpieczeństwa pieszych w Dzielnicy Ursus
Projekt ma na celu poprawę bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów poprzez utworzenie brakujących przejść dla pieszych oraz poprzez fizyczne ograniczenie prędkości samochodów.

Opis
Wyznaczenie przejść dla pieszych:
1. Ryżowa po północnej stronie skrzyżowania z ulicą wewnętrzną pomiędzy etapami Osiedla Rodzinnego (Ryżowa 41 i 43).
2. Ryżowa po obu stronach skrzyżowania przy Apartamentowej
3. Regulska po północnej stronie skrzyżowania z Piastowską.

Instalacja wyspowych progów zwalniających wraz z wyspą dzielącą w pobliżu przejść dla pieszych na ulicach:
1. Pużaka
2. Poczty Gdańskiej
3. Ryżowa (Prystora - 4 czerwca 1989 roku)
4. Regulskiej (Kompanii Kordian - granica miasta)

Uzasadnienie
Wykonanie nowych przejść dla pieszych umożliwi bezpieczne przemieszczanie się pieszych przez ruchliwe ulice. Poprawi dojście do przystanków komunikacji miejskiej.
Zastosowanie progów wyspowych wymusi zmniejszenie prędkości samochodów poruszających się ulicami. Dzięki temu, że będą to progi wyspowe, nie pogorszy się komfort podróży autobusami komunikacji miejskiej. W przypadku szerszych ulic, konieczne jest zastosowanie wysepki między progami uniemożliwiającej ich omijanie.

Kosztorys
Przejścia dla pieszych (2 tys. zł za jedno):
4 x 2 tys. zł = 8 tys. zł

Progi zwalniające (15 tys. zł za komplet):
1. Pużaka - 2 x 15 tys. zł = 30 tys. zł
2. Poczty Gdańskiej- 2 x 15tys. zł = 30 tys. zł
3. Ryżowa - 2 x 15tys. zł = 30 tys. zł
4. Regulska 3 x 15tys. zł = 45 tys. zł

Całkowity koszt projektu: 143.000 zł.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Ostatnio edytowano So sty 31, 2015 22:49 przez pzinek, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sty 28, 2015 9:13 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 11:44
Posty: 2016
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
pzinek napisał(a):
1. Wyznaczenie obustronnych pasów rowerowych na drogach poprzez modyfikację oznakowania drogowego.
Pasy rowerowe powinny zostać wyznaczone na odcinkach:
a) Traktorzystów
b) Kompanii Kordian
W przypadku ulicy Traktorzystów pomiędzy przejściami dla pieszych w pobliżu przystanku kolejowego jezdnia ma mniej niż 9m. Ruch rowerowy w stronę zachodnią z pasa rowerowego powinien być wprowadzony na jednokierunkową drogę dla rowerów, wyznaczona na istniejącym chodniku.


7,5 m na moje oko, podobnie jak dalej Jagiełły. Jeśli wyprowadzisz ruch w stronę zachodnią na chodnik, to jest odwrotnie niż proponujesz dalej dla połączenia z Wojciechowskiego.

Nad Kompanią Kordian długo myśleliśmy, ale doszliśmy do wniosku, że jednak lepiej pójść w azyle i uspokojenie. Ze względu na:

- gęstość skrzyżowań i źródłowo-docelowy charakter ruchu - skręcanie w lewo z pasa ruchu dla rowerów jest trudniejsze niż bez pasa;

- wykorzystanie do ruchu rowerowego N-S ulic lokalnych - azyle ułatwiłyby przekraczanie ul. Kompanii Kordian.

Ale nie byłem tam prawie 10 lat, więc nie twierdzę że to diagnoza aktualna.

pzinek napisał(a):
2. Wyznaczenie wspólnego ciągu pieszo-rowerowego przy ulicy Wojciechowskiego i na wiadukcie pomiędzy drogą dla rowerów przy Orląt Lwowskich a pasami rowerowymi przy Traktorzystów (pkt 1.a).


To widziałeś?

http://www.zm.org.pl/download/ursus/i_e ... -skwer.pdf

Teraz sobie myślę, że może jednak pójść bardziej w uspokojenie ruchu:

- minirondo na skrzyżowaniu Traktorzystów / Wojciechowskiego / Jagiełły (na organizację ruchu, średnica ok. 20 m, koszt 80 tys. zł);

- progi wyspowe na Wojciechowskiego;

- na "ślepym" odcinku Orląt Lwowskich zamiana DDR w chodnik (choć to może niekonieczne z BP).

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Georgeboivy i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL