Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: So lut 08, 2014 9:47 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
Projekt z założenia ma być uzupełnieniem do kontrapasowego projektu Olka Buczyńskiego. Ma obejmować rzeczy małe, tanie, ale trudne politycznie (np. buspasy, T-22, rowery na Starówce, rynny na terenach objętych konserwatorem). Jak macie jakieś postulaty to chętnie dopiszę, jest jeszcze kilka dni. Przyda mi się też pomoc w wycenie:

Projekt "Likwidacja rowerowych absurdów w Śródmieściu":

-dopuszczenie ruchu rowerów po Placu Zamkowym i obszarze Starego Miasta (o ile dobrze policzyłem to 6 tabliczek T-22)
-dopuszczenie dwukierunkowego ruchu rowerów na ul. Kapitulnej (2 tabliczki T-22)
-dopuszczenie ruchu rowerów na buspasie na moście Poniatowskiego (3 tabliczki T-22) i w al. Jerozolimskich (od mostu do Chałbińskiego) bo dalej to już nie Śródmieście) i w drugą stronę też.
-dopuszczenie jazdy rowerów na wprost z prawego pasa na al. Jerozolimskich na skrzyżowaniach z Emilii Plater, Kruczą, Poznańską i Bracką (analogicznie do autobusów)
-dopuszczenie ruchu rowerów na buspasach na ul. Marszałkowskiej (pl. Bankowy, Królewska-Świętokrzyska i Świętokrzyska-Jerozolimskie) - wymiana tablic, dodanie symbolu rowerka na tablicy lub dodanie tabliczek T-22 przy tablicach informacyjnych
-dopuszczenie ruchu rowerów po ulicy Chmielnej (4 tabliczki T-22)
-dopuszczenie dwukierunkowego ruchu rowerów na ulicy Bednarskiej pomiędzy Nowym Światem a ul. Furmańską (2 tabliczki T-22)
-dopuszczenie ruchu rowerów po kontrapasie dla karetek na ulicy Hożej i Poznańskiej (6? tabliczek T-22)
-dopuszczenie jazdy rowerów na wprost z pasów do jazdy na wprost przeznaczonych wyłącznie dla autobusów na ul. Grzybowskiej (pl. Grzybowski - wymiana dwóch tablic informacyjnych) - reszta ulicy niestety to już Wola :(
-dopuszczenie ruchu rowerów na buspasach na ulicy Grzybowskiej i Królewskiej na odcinkach na zachód od Marszałkowskiej)
-montaż rynien do wprowadzania rowerów na schodach łączących plac Zamkowy z trasą W-Z (Solidarności) - dwie pary schodów (po płn i płd stronie ulicy Solidarności)
-montaż rynien do wprowadzania rowerów na schodach łączących most Śląsko-Dąbrowski z drogą rowerową wzdłuż Wybrzeża Gdańskiego (Wisłostrady) po Bulwarach Wiślanych (2 pary schodów - po płn i płd stronie mostu)


Uzasadnienie:
Projekt ułatwi poruszanie się po Śródmieściu rowerem, dopuści zachowania bezpieczne, choć obecnie niezgodne z prawem. Poprawi dostępność Śródmieścia i bezpieczeństwo ruchu. Służyć będzie zarówno mieszkańcom jak i dojeżdżającym do Śródmieścia.

Jazda "pod prąd" na zasadach ogólnych (bez wydzielonego kontrapasa) jest bezpieczniejsza niż "z prądem" po trasach alternatywnych będących ruchliwymi arteriami. W miastach Niemiec, Holandii, Belgii czy Francji większość ulic jednokierunkowych jest dwukierunkowa dla rowerzystów - np. w Brukseli 80%. Również w w Polsce tabliczka "nie dotyczy rowerów" pod zakazem wjazdu to normalny widok - w Gdańsku takie rozwiązanie jest już na 100 ulicach.

Dopuszczenie ruchu rowerów po buspasach to rozwiązanie przetestowane w Warszawie na ulicy Królewskiej. Okazało się, że nie powoduje to utrudnień i opóźnień w kursowaniu autobusów komunikacji zbiorowej. Jazda buspasem jest dla rowerzysty bezpieczniejsza niż jazda środkowym lub lewym pasem ruchliwej arterii miejskiej.

Pozostałe postulaty to dopuszczenie ruchu rowerów tam, gdzie z niezrozumiałych przyczyn nie można było wjechać rowerem, choć często dopuszczano tam ruch samochodów.

Montaż rynien ułatwi rowerzystom wchodzenie z jednośladem po schodach w popularnych relacjach, jednocześnie skracając im drogę. Rynny takie stosowane są w wielu miejscach Warszawy (np. przejścia podziemne pod rondem Dmowskiego) i nie przeszkadzają pieszym.


Kosztorys:
(w trakcie opracowywania, będę to edytował)

8 projektów zmiany organizacji ruchu (skrzyżowania i odcinki al. Jerozolimskich można połączyć w jeden projekt) - po jakieś 3000zł/projekt=24 tys zł.
2 rynny z montażem - 6 tys zł
znaki i tabliczki - 20 tys zł
malowanie oznakowania poziomego (znaki P-23 na bus-pasach) - 150 zł x liczba znaków którą szacuję na 50 - 7,5 tys zł

RAZEM: 60 tysięcy złotych (z zapasem)


Mam jeszcze dwa postulaty, ale pytanie, czy to nie jest czasem teren PKP:
-dopuszczenie możliwości wjazdu rowerem na pętlę autobusową po północnej stronie dw. Centralnego (wygodny dojazd rowerem do dworca kolejowego z al. Jerozolimskich)
-dopuszczenie możliwości wjazdu rowerem na podjazd dla taxi pod dworcem Centralnym (wygodny dojazd rowerem do dworca kolejowego z Marszałkowskiej)


I szybkie pytanie: Bardzo dawno nie byłem na Freta, jak tam teraz jest z dopuszczeniem ruchu rowerów? Są zakazy, czy zdjęli?


p.s. Jak ktoś chciałby zaproponować jakiś niedrogi w usunięciu absurd, który warto dopisać do postulatów, czekam na odzew w tym wątku. Czas - do poniedziałku wieczorem (do godz. 20).

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lut 08, 2014 10:49 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 12:27
Posty: 46
Na Freta zdjęli zakaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lut 08, 2014 18:03 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr sie 27, 2008 12:40
Posty: 245
obawiam się, że taki projekt może zostać odrzucony na etapie weryfikacji formalnej. Pójdą z tym do inżyniera ruchu i spytają "czy to można zrobić?" A inżynier powie, że nie można

inaczej niż np. gdy we wniosku będą pasy rowerowe. wtedy pójdą do inżyniera i spytają "czy to można zrobić?" a on odpowie "to zależy od tego jak konkretnie będzie wyglądał projekt, ale generalnie się da".

i to jest właśnie furtka, dzięki której przez BP możemy przepychać takie projekty. ale ona jest chyba zbyt wąska na buspady roweroe na przykład.

No ale mogę się mylić. Zresztą warto próbować, żeby zobaczyć co z tym zrobią ;)

_________________
Ursynowski budżet partycypacyjny na bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe!
http://www.zm.org.pl/?a=bp-142-pasy_ursynow


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lut 08, 2014 18:27 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 10:27
Posty: 186
mamy już buspas rowerowy - na ul. Królewskiej

dopuszczanie ruchu pod prąd bez kontrapasów jest legalne - ministerstwo ma na to ekspertyzę prawną.

Dlatego na pytanie "czy zgłaszać" odpowiem - zdecydowanie tak! Ale zasadniczo polecam podzielić projekt na mniejsze części, żeby się nie okazało, że przez jedno problematyczne rozwiązanie cały projekt upadnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lut 09, 2014 8:29 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Raffi napisał(a):
-dopuszczenie ruchu rowerów po ulicy Chmielnej (4 tabliczki T-22)


Na Chmielnej chyba rowery są już dopuszczone. Nie wiem czy na wszystkich tablicach, ale wczoraj jak odprowadzaliśmy gości z Lublina itp. na obiad, to zwróciliśmy uwagę, że na tablicy pod B-1 są wymienione rowery (tekstem wśród miliona innych dopuszczonych, nie T-22). Nawet zdjęcia robili, że deptak i rowerem można.

Cytuj:
-dopuszczenie jazdy rowerów na wprost z pasów do jazdy na wprost przeznaczonych wyłącznie dla autobusów na ul. Grzybowskiej (pl. Grzybowski - wymiana dwóch tablic informacyjnych) - reszta ulicy niestety to już Wola :(
-dopuszczenie ruchu rowerów na buspasach na ulicy Grzybowskiej i Królewskiej na odcinkach na zachód od Marszałkowskiej)


Na Grzybowskiej są buspasy, ale na Królewskiej na zachód od Marszałkowskiego żadnego nie ma. Przydałoby się za to dopuszczenie jazdy na wprost z pasa do skrętu w prawo przed Marszałkowską w kierunku wschodnim.

m.pienkos napisał(a):
Ale zasadniczo polecam podzielić projekt na mniejsze części, żeby się nie okazało, że przez jedno problematyczne rozwiązanie cały projekt upadnie.


I efekt będzie taki, że do etapu głosowania przejdzie 30 malutkich projektów rowerowych, głosy rowerzystów (niespecjalnie licznych wśród mieszkańców Śródmieścia) się rozproszą i całą pulę zgarnie projekt wybetonowania jakiegoś skwerku pod dodatkowe miejsca parkingowe + zakup nowoczesnych odkurzaczy do psich kup.

To jest strategiczne pytanie, czy budżet partycypacyjny ma polegać na konkurencji różnych pomysłów mieszkańców na miasto, czy na walce z wrogimi mieszkańcom urzędnikami, którzy zamiast pomóc dopracować wnioski i przekuć zarysowane w 300 słowach idee w konkretny sposób realizacji, będą starali się wyszukać pretekst, by je uwalić. W zasadzie jeśli zakładamy taki poziom złej woli urzędników, jaki wynika z Twoich wpisów na ten temat, to nie ma sensu się bawić w ten budżet, lepiej poświęcić ten czas na szykowanie butelek z benzyną.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lut 09, 2014 10:06 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
aradoslaw napisał(a):
obawiam się, że taki projekt może zostać odrzucony na etapie weryfikacji formalnej. Pójdą z tym do inżyniera ruchu i spytają "czy to można zrobić?" A inżynier powie, że nie można


Dlatego zgłaszam projekt OBOK projektu kontrapasowego Olka.


Ale masz rację, przygotuję się "medialnie" na taki scenariusz :D

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lut 09, 2014 10:19 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 10:27
Posty: 186
Cytuj:
I efekt będzie taki, że do etapu głosowania przejdzie 30 malutkich projektów rowerowych, głosy rowerzystów (niespecjalnie licznych wśród mieszkańców Śródmieścia) się rozproszą i całą pulę zgarnie projekt wybetonowania jakiegoś skwerku pod dodatkowe miejsca parkingowe + zakup nowoczesnych odkurzaczy do psich kup.


Głosować może każdy, nie tylko mieszkaniec Śródmieścia. To osobista decyzja każdego warszawiaka, którą dzielnicę wybierze.

W głosowaniu można oddać 5 równoważnych głosów - dlatego wydaje mi się, że powinno być co najmniej 5 dobrych i mocnych projektów rowerowych. Zgłoszenie dwóch, które obejmują całą dzielnicę, sprawia, że tak naprawdę oprócz "rowerzystów" nikt się z takimi projektami nie identyfikuje.

No i jest jeszcze to, o czym pisałem wyżej, a co zostało odebrane jako "szukanie pretekstu by projekt uwalić". Zwyczajnie może się okazać, że na jednym z proponowanych buspasów nie można dopuścić rowerzystów, bo jest na to jakiś paragraf w tym czy innym rozporządzeniu (np. minimalna szerokość buspasa). Co wtedy? Mam nadzieję, że projekt nie zostanie odrzucony w całości, ale to nie ja o tym decyduje i lepiej przemyśleć na starcie czy warto się pakować w takie ryzyko.

Chciałbym wierzyć, że po stronie urzędu będzie 100% dobrej woli i wszelkie starania, by projekt zrealizować. Ale o ile w CKS tak pewnie będzie, to już Inżynier Ruchu czy ZDM niekoniecznie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lut 09, 2014 11:40 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
m.pienkos napisał(a):
Głosować może każdy, nie tylko mieszkaniec Śródmieścia. To osobista decyzja każdego warszawiaka, którą dzielnicę wybierze.


Ale obstawiam, że 95% głosować będzie w swojej dzielnicy. Taka jest natura budżetu partycypacyjnego i tak wyszło z szybkiej sondy / dyskusji na naszym spotkaniu. Chyba, że się okaże, że jakaś dzielnica uwali wszystkie sensowne projekty jak leci.

Cytuj:
W głosowaniu można oddać 5 równoważnych głosów - dlatego wydaje mi się, że powinno być co najmniej 5 dobrych i mocnych projektów rowerowych. Zgłoszenie dwóch, które obejmują całą dzielnicę, sprawia, że tak naprawdę oprócz "rowerzystów" nikt się z takimi projektami nie identyfikuje.


My zgłosimy w Śródmieściu 2 projekty rowerowe i 1 lub 2 piesze. Wiem o przynajmniej 2 kolejnych projektach rowerowych spoza naszej mafii. Czyli pula głosów "rowerowych" już w zasadzie jest wyczerpana.

Poza tym poza wąską garstką fanatyków 98% mieszkańców nie będzie głosować na 5 projektów rowerowych, ale np. na 1 projekt rowerowy, 1 rekultywację zieleni na skwerku, 1 plac zabaw, 1 adaptację pomieszczenia w domu kultury i 1 fajny koncert. Jedną z lekcji budżetu obywatelskiego jest to, że potrzeby ludzi nie ograniczają się do potrzeb transportowych. I tutaj nawet 2 konkurujące ze sobą projekty w tym samym temacie trochę rozmywają temat.

Cytuj:
No i jest jeszcze to, o czym pisałem wyżej, a co zostało odebrane jako "szukanie pretekstu by projekt uwalić". Zwyczajnie może się okazać, że na jednym z proponowanych buspasów nie można dopuścić rowerzystów, bo jest na to jakiś paragraf w tym czy innym rozporządzeniu (np. minimalna szerokość buspasa).


A jest taki paragraf?

Cytuj:
Co wtedy?


Zakładając czysto hipotetycznie, że taki paragraf istnieje:

1. Urzędnik stwierdza, że trzeba skorygować szerokości sąsiednich pasów i zwiększa oszacowanie kosztów;

2. Urzędnik dzwoni do wnioskodawcy i mówi "panie Rafale, jest problem z tym odcinkiem, czy możemy go wykreślić z projektu? albo zamiast niego wstawić coś innego?"

Ja generalnie jestem w stanie znaleźć paragraf na każdy projekt - w Warszawie nie ma ani jednego skrzyżowania oznakowanego w 100% zgodnie z przepisami (na pewno z sygnalizacją, być może nieosygnalizowane jakieś się znajdzie). Taki urok polskiego przeregulowanego i niechlujnego systemu prawnego.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lut 09, 2014 21:01 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr sie 27, 2008 12:40
Posty: 245
Cytuj:
Poza tym poza wąską garstką fanatyków 98% mieszkańców nie będzie głosować na 5 projektów rowerowych, ale np. na 1 projekt rowerowy, 1 rekultywację zieleni na skwerku, 1 plac zabaw, 1 adaptację pomieszczenia w domu kultury i 1 fajny koncert. Jedną z lekcji budżetu obywatelskiego jest to, że potrzeby ludzi nie ograniczają się do potrzeb transportowych. I tutaj nawet 2 konkurujące ze sobą projekty w tym samym temacie trochę rozmywają temat.


Też uważam, że tak to będzie działać. Najlepiej jeśli na spotkaniu preselekcyjnym w Śródmieściu autorzy wniosków rowerowych oświadczą wszem i wobec, że przekazują swój głos na jeden wybrany projekt rowerowy i namówią wszystkich do tego, aby głosowali na ten właśnie.

Wtedy wilk jest syty i owca cała. Jest wiecej głosów na spotkaniu preselekcyjnym, a potem do głosowania ogólnego przechodzi jeden wniosek rowerowy i jak czyjemuś sercu są bliskie rowery to właśnie na ten będzie głosowal i on ma szansę wygrać. Przy okazji jesteście też w stanie "wpuścić" więcej sensownych projektów nierowerowych, co też ma sens patrząc z bardziej ogólnego punktu widzenia.

_________________
Ursynowski budżet partycypacyjny na bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe!
http://www.zm.org.pl/?a=bp-142-pasy_ursynow


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lut 09, 2014 21:14 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt kwi 04, 2008 11:21
Posty: 416
Lokalizacja: Laski - Warszawa
Raffi napisał(a):
-dopuszczenie ruchu rowerów po Placu Zamkowym i obszarze Starego Miasta (o ile dobrze policzyłem to 6 tabliczek T-22)

Od co najmniej kilku miesięcy ruch rowerów na obszarze Starego Miasta jest już dopuszczony. Nie wiem, jak z Placem Zamkowym - chyba po prostu można tam wjechać legalnie od strony Starówki, pewnie pod św. Anną też.
Mam generalną wątpliwość, czy reszta postulatów pasuje do budżetu partycypacyjnego: opór przed wprowadzaniem tych zmian nie był motywowany finansowo. O to wszystko można występować nie wskazując finansowania, bo koszty są pomijalne. Chyba rozwiązania tanie, ale jednak wymagające pewnych kwot, jak pasy i kontrpasy, mają tu większy sens.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL