Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: N lut 09, 2014 23:15 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
marek.slon napisał(a):
Mam generalną wątpliwość, czy reszta postulatów pasuje do budżetu partycypacyjnego: opór przed wprowadzaniem tych zmian nie był motywowany finansowo. O to wszystko można występować nie wskazując finansowania, bo koszty są pomijalne. Chyba rozwiązania tanie, ale jednak wymagające pewnych kwot, jak pasy i kontrpasy, mają tu większy sens.

Nie zgadzam się. BP można potraktować jako swego rodzaju referendum. Głosowanie na wizję, a nie walka o pieniądze. My jako rowerzysci nie chcemy zgarnąc kilkadziesiąt procent budżetu i przeznaczyć na kilka kilometrów drogi rowerowej. Chcemy za kilka-kilkanascie procent usprawnić ruch rowerowy na dużej częsci dzielnicy. Umieszczenie T-22 w kilkudziesięciu , kilkuset miejscach bedzie miało wieksze znaczenie niż jakakolwiek ilośc wylanego asfaltu. Na obecnym etapie trwa walka o umysły nieprzekonanych, a nie o kolejne kilometry DDRów. Idea budowy pasów rowerowych byla zgłaszania na pewno niejdenokrotnie jednak nie przynislo to żadnego skutku. BP jest szansa na przkazanie idei a nie walki o kasę

Pełnomocnik planuje do 2020 r zrobic siec ciągów rowerowych w Warszawie. Planowane są DDR tam gdzie są przewymiarowane jezdnie, tunele pod torami gdzie bezpiecznie można puscic ruch po powierzchni. Wydaje mi się że głosowanie BP może jeszcze zmienic te plany.
Uważam więc ze warto składać takie tanie i sensowne rozwiazania. To niepowtarzalna okazja na walkę z absurdami . 90% absurdów w Warszawie nie wynika z braku pieniedzy, tylko z głupoty, niewidzy lub braku swiadomości. Jesli uda się to bedzie nasz sukces. Jesli nie to trzeba bedzie dalej walić głową w mur. Może te głosowanie zwiekszy świadomość chociaż częsci mieszkańców.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 11, 2014 23:43 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Czy mógłbym skorzystać w swoim wniosku z uzasadnienia zawartego w tym wniosku?

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 12, 2014 10:22 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Raffi napisał(a):
-montaż rynien do wprowadzania rowerów na schodach łączących plac Zamkowy z trasą W-Z (Solidarności) - dwie pary schodów (po płn i płd stronie ulicy Solidarności)


Złożyłeś już? Z mapy własności wynika, że to teren Skarbu Państwa w czyimś użytkowaniu wieczystym, więc nie miejski.

Za to schody nieruchome obok schodów ruchomych powinny być ZDM, może tam by się rynnę udało zamontować.

olek napisał(a):
Na Chmielnej chyba rowery są już dopuszczone. Nie wiem czy na wszystkich tablicach, ale wczoraj jak odprowadzaliśmy gości z Lublina itp. na obiad, to zwróciliśmy uwagę, że na tablicy pod B-1 są wymienione rowery (tekstem wśród miliona innych dopuszczonych, nie T-22). Nawet zdjęcia robili, że deptak i rowerem można.


Są na co najmniej trzech tablicach - przy pasażu Wiecha, i w obie strony od Szpitalnej / Kruczej.

Za to na samym pasażu Wiecha na tych kolumnach są naklejki z zakazem wszystkiego (rowerów, rolek, jedzenia itp.)

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 12, 2014 10:36 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
olek napisał(a):
Za to na samym pasażu Wiecha na tych kolumnach są naklejki z zakazem wszystkiego (rowerów, rolek, jedzenia itp.)

To twórczość ZTP, a konkretnie jednego z tamtejszych "specjalistów".

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 12, 2014 11:06 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 10:27
Posty: 186
olek napisał(a):
Raffi napisał(a):
-montaż rynien do wprowadzania rowerów na schodach łączących plac Zamkowy z trasą W-Z (Solidarności) - dwie pary schodów (po płn i płd stronie ulicy Solidarności)


Złożyłeś już? Z mapy własności wynika, że to teren Skarbu Państwa w czyimś użytkowaniu wieczystym, więc nie miejski.


Jeśli chodzi o schody od strony Zamku, to są w zarządzie Zamku Królewskiego. Pracujemy nad tym, by rynny się tam pojawiły.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 12, 2014 16:44 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt kwi 04, 2008 11:21
Posty: 416
Lokalizacja: Laski - Warszawa
pzinek napisał(a):
marek.slon napisał(a):
Mam generalną wątpliwość, czy reszta postulatów pasuje do budżetu partycypacyjnego: opór przed wprowadzaniem tych zmian nie był motywowany finansowo. O to wszystko można występować nie wskazując finansowania, bo koszty są pomijalne. Chyba rozwiązania tanie, ale jednak wymagające pewnych kwot, jak pasy i kontrpasy, mają tu większy sens.

Nie zgadzam się. BP można potraktować jako swego rodzaju referendum. Głosowanie na wizję, a nie walka o pieniądze. My jako rowerzysci nie chcemy zgarnąc kilkadziesiąt procent budżetu i przeznaczyć na kilka kilometrów drogi rowerowej. Chcemy za kilka-kilkanascie procent usprawnić ruch rowerowy na dużej częsci dzielnicy. Umieszczenie T-22 w kilkudziesięciu , kilkuset miejscach bedzie miało wieksze znaczenie niż jakakolwiek ilośc wylanego asfaltu. Na obecnym etapie trwa walka o umysły nieprzekonanych, a nie o kolejne kilometry DDRów. Idea budowy pasów rowerowych byla zgłaszania na pewno niejdenokrotnie jednak nie przynislo to żadnego skutku. BP jest szansa na przkazanie idei a nie walki o kasę

Przecież nie proponowałem, żeby z BP budować DDRy czy lać inny asfalt. Zgadzam się, że chodzi również o wizję i rodzaj referendum, ale nie tylko o to. To jest jednak budżet i rozsądniejszym jest występowanie o dobre zagospodarowanie pewnej części tegoż budżetu, niż koncentrowanie się na aspekcie propagandowym w nadziei, że ktoś to zauważy i uwzględni, i zarazem przy założeniu, że to głosowanie wygramy. Pasy i kontrpasy to działanie w tym samym kierunku, co tabliczki T22, lecz łatwiejsze do przepchnięcia (mniejszy opór Galasa) i bardziej zrozumiałe dla osób spoza rowerowego światka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 12, 2014 22:33 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Raffi napisał(a):
Projekt "Likwidacja rowerowych absurdów w Śródmieściu":

Nie stosowałbym emocjonalnie nacechowanego słownictwa :)

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 18, 2014 8:18 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
marek.slon napisał(a):
pzinek napisał(a):
marek.slon napisał(a):
Pasy i kontrpasy to działanie w tym samym kierunku, co tabliczki T22, lecz łatwiejsze do przepchnięcia (mniejszy opór Galasa) i bardziej zrozumiałe dla osób spoza rowerowego światka.


Właśnie dlatego, że T-22 i buspasy są politycznie "trudne" zgłaszam taki projekt. Jak przejdzie - przestaną być trudne, będzie precedens. A jak projekt uwalą, to po pierwsze zrobi się dym w mediach, że uwalili projekt bez merytorycznych powodów (bo to jest możliwe do realizacji, są na to dowody!) i tym samym zaprzeczają idei budżetu obywatelskiego i może Galas i spółka w końcu pęknie. Na szczęście możemy sobie pozwolić na takie eksperymenty, bo w razie co jest jeszcze kontrapasowy projekt Olka.

Poza tym kontrapasy nie wszędzie się zmieszczą, fizycznie zabraknie miejsca na te 1,5m pas na niektórych ulicach. T-22 to czasem JEDYNE wyjście! Więc nie można sobie tego odpuścić tylko dlatego, że jest to trudne i komuś się nie podoba.


Poza tym mój projekt to nie tylko dopuszczenie ruchu pod prąd. To także np. buspasy, czy możliwość jazdy rowerem na wprost z prawego pasa, co jest istotne dla bezpieczeństwa. To także legalny wjazd na Starówkę, gdzie teraz możesz wjechać samochodem, a rowerem nie.


pzinek napisał(a):
Raffi napisał(a):
Projekt "Likwidacja rowerowych absurdów w Śródmieściu":

Nie stosowałbym emocjonalnie nacechowanego słownictwa :)


Pomyślę jeszcze nad nazwą, bo masz rację.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lut 23, 2014 20:07 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt kwi 04, 2008 11:21
Posty: 416
Lokalizacja: Laski - Warszawa
Raffi napisał(a):
To także legalny wjazd na Starówkę, gdzie teraz możesz wjechać samochodem, a rowerem nie.

Powtarzam: rowery są już wpuszczone na Starówkę. Jeden taki błąd kompromituje projekt.
Raffi napisał(a):
Właśnie dlatego, że T-22 i buspasy są politycznie "trudne" zgłaszam taki projekt. Jak przejdzie - przestaną być trudne, będzie precedens.

Przecież są już precedensy dla buspasów, a sprawa wcale nie stała się łatwa. T-22 po części zresztą też.
Raffi napisał(a):
A jak projekt uwalą, to po pierwsze zrobi się dym w mediach, że uwalili projekt bez merytorycznych powodów

Pisałem o dwóch innych możliwościach:
1. Projekt nie przechodzi, ludzie na niego nie głosują, bo go nie rozumieją. Ale dla Galasa i spółki będzie to na długo dogodny argument, że takie rozwiązanie wcale nie cieszy się poparciem społecznym.
2. Projekt odpada ze względów formalnych - nie jest propozycją wykorzystania budżetu, lecz próbą nadużycia tego narzędzia do innych celów. Czy byłoby dobrym pomysłem zgłoszenie projektu odwołania Galasa? Można wpisać koszty rozpisania nowego konkursu na to stanowisko, odprawę dla niego itp.
Raffi napisał(a):
Na szczęście możemy sobie pozwolić na takie eksperymenty, bo w razie co jest jeszcze kontrapasowy projekt Olka.

Ignorujesz zupełnie argumenty przeciw mnożeniu projektów rowerowych. Mnie one przekonują i widzę potrzebę wyboru. Tylko w tym kontekście wskazuję wady Twojego pomysłu, jako gorzej dostosowanego do sytuacji. Nie musisz mnie przekonywać np. do T-22: występowałem z takimi wnioskami 5 lat temu, kilka tygodni temu i w tzw. międzyczasie, tłumaczyłem dla urzędników niemieckie opracowania na ten temat. Nie proponuję odpuszczenia ani tego tematu, ani buspasów, ani likwidacji innych absurdów rowerowych w śródmieściu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 24, 2014 1:24 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
marek.slon napisał(a):
Raffi napisał(a):
To także legalny wjazd na Starówkę, gdzie teraz możesz wjechać samochodem, a rowerem nie.
Powtarzam: rowery są już wpuszczone na Starówkę. Jeden taki błąd kompromituje projekt.

Odnoszę wrażenie, że legalnie wolno jeździć po Nowym Mieście.
Na SM nadal obowiązuje zakaz.

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL