zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

Budżet partycypacyjny - kontrapasy w Śródmieściu
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=3166
Strona 2 z 4

Autor:  draco [ Pt lut 14, 2014 13:23 ]
Tytuł:  Re: Budżet partycypacyjny - kontrapasy w Śródmieściu

Co myślicie o zrobieniu ul. Lipowej tylko dla pieszych i rowerzystów? W ten sposób można by połączyć nabrzeże, Kopernika, BUW, ścieżkę pod skarpą i park Kazimierzowski w jeden bezpieczny deptak.

Autor:  pzinek [ Wt kwi 01, 2014 20:52 ]
Tytuł:  Re: Budżet partycypacyjny - kontrapasy w Śródmieściu

Na liscie projektów dla środmiescia znalazlo sie przejscie i przejazd przez Chałubińskiego na wysokości Nowogrodzkiej. Czy jest gdzies pełny opis tego projektu?
http://www.srodmiescie.warszawa.pl/stro ... ektow.html
nr 78

Autor:  m.pienkos [ Śr kwi 02, 2014 7:25 ]
Tytuł:  Re: Budżet partycypacyjny - kontrapasy w Śródmieściu

obstawiam, że pełne opisy pojawią się na początku maja, kiedy zakończy się weryfikacja projektów.

Autor:  pzinek [ Śr kwi 02, 2014 8:10 ]
Tytuł:  Re: Budżet partycypacyjny - kontrapasy w Śródmieściu

m.pienkos napisał(a):
obstawiam, że pełne opisy pojawią się na początku maja, kiedy zakończy się weryfikacja projektów.

wiem. tylko jak nie przejdzie weryfikacji to sie nie pojawi, wiec moja prosba jest skierowana do autora/ow o udoatepnienie wczesniej

Autor:  MB [ Śr kwi 02, 2014 9:26 ]
Tytuł:  Re: Budżet partycypacyjny - kontrapasy w Śródmieściu

Ciekawy pomysł, w tym miejscu przejście i przejazd na pewno by się bardzo przydały. I można to zrobić o tyle sprytnie, że byłoby poprowadzone pod estakadą.
Tylko obstawiam, że przeszkodą będzie zbyt mała odległość od skrzyżowania z Alejami.

Autor:  Wojtek [ Śr kwi 02, 2014 9:42 ]
Tytuł:  Re: Budżet partycypacyjny - kontrapasy w Śródmieściu

To zdaje się wniosek obecnego prezesa ZM:
http://www.zm.org.pl/?a=patryk

Autor:  pzinek [ Śr kwi 02, 2014 10:54 ]
Tytuł:  Re: Budżet partycypacyjny - kontrapasy w Śródmieściu

http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... -2055.html
Tu o projekcie mówił Maciej Sulmicki, a kto jest autorem to nie wiem. Mnie interesują szczególy projektu;)

Autor:  olek [ Cz kwi 03, 2014 5:28 ]
Tytuł:  Re: Budżet partycypacyjny - kontrapasy w Śródmieściu

pzinek napisał(a):
Tu o projekcie mówił Maciej Sulmicki, a kto jest autorem to nie wiem. Mnie interesują szczególy projektu;)


Mówisz i masz:
http://www.zm.org.pl/?a=bp-143-chalubinskiego

Autor:  pzinek [ Cz kwi 03, 2014 8:13 ]
Tytuł:  Re: Budżet partycypacyjny - kontrapasy w Śródmieściu

olek napisał(a):
pzinek napisał(a):
Tu o projekcie mówił Maciej Sulmicki, a kto jest autorem to nie wiem. Mnie interesują szczególy projektu;)


Mówisz i masz:
http://www.zm.org.pl/?a=bp-143-chalubinskiego


Super dzieki.
Troche mało szczególowe te szczegoly.
Szczegolnie rozbawił mnie fragment "Po stronie wschodniej Chałubińskiego ma na wysokości Nowogrodzkiej trzy pasy ruchu, lecz samochody na tym odcinku stają, czekając przed światłami. "
Wystraczy spojrzec na GM zeby stweirdzic ze wcale nie stoja.
https://www.google.pl/maps?ll=52.226585 ... 6,,0,12.31

Moim skromnym zdaniem robienie przejscia/przejazdu przez 3 pasy bez światel czy innej formy zabezpieczenia mija sie z celem. Przechadze czasem przez Kasprzaka przy Grabowskiej. Tam jest przejscie oddalone od najblizszych swiatel o ok 170 m. Samochody wiec sie rozpedzaja albo juz pedza. Jak sie stoi lub postawi nogę na przejsciu to nikt nie sie nie zatrzyma. Jak sie juz wejdzie na przejscie to samochody prubuja ominac innym pasem. Jak sie juz jakis zatrzyma to czeste jest omijanie takiego samochodu. Przejscia dla pieszych przez 3 pasy bez progów, swiatel czy innego zabezpieczenia powinno byc zakazane.
Kolejna sprawa to szerokosc przejscia i przejazdu. Minimalna zgodna z przepisami szerokosc przejscia i przejazdu to 6,5 m. 4m przejscie , 2 m przejazd, 0,5m odstęp. W projekcie narysowane sa linie do takiej trójkatnej wysepki, której bok ma tylko 5m.

Z ideą jak najbardziej sie zgadzam, ale propozycja wykonania jest mocno niedopracowana.

Autor:  olek [ Cz kwi 03, 2014 8:50 ]
Tytuł:  Re: Budżet partycypacyjny - kontrapasy w Śródmieściu

pzinek napisał(a):
Moim skromnym zdaniem robienie przejscia/przejazdu przez 3 pasy bez światel czy innej formy zabezpieczenia mija sie z celem.


Można skrócić pas do skrętu w lewo o 20 m i już są tylko 2 pasy. 2 pasy na wprost też nie są konieczne, jest przecież estakada. Te 3 pasy wykształcają się chwilę wcześniej z jednego, można opóźnić moment wykształcenia do ul. Nowogrodzkiej. A nawet jak się nie opóźni, to ogranicza to dopływ samochodów do miejsca przejścia - to nie jest tak, że jadą 3 pasami jednocześnie i się ścigają, jak są zajęte 3 pasy to stoją w korku.

pzinek napisał(a):
Kolejna sprawa to szerokosc przejscia i przejazdu. Minimalna zgodna z przepisami szerokosc przejscia i przejazdu to 6,5 m. 4m przejscie , 2 m przejazd, 0,5m odstęp. W projekcie narysowane sa linie do takiej trójkatnej wysepki, której bok ma tylko 5m.


Ale po lewej masz drugie 5 m powierzchni wyłączonej z ruchu - możesz powiększyć wysepkę.

pzinek napisał(a):
Z ideą jak najbardziej sie zgadzam, ale propozycja wykonania jest mocno niedopracowana.


Pewnie tak, ale formuła projektu do budżetu partycypacyjnego to jest swego rodzaju strzelanie na oślep. W Śródmieściu, ze względu na dużą konkurencję na etapie preselekcji (2/3 projektów trafi do kosza), z rozmysłem poszliśmy w pewną nadmiarowość. To przejście to w ogóle eksperyment, co urząd miasta zrobi z projektem na granic dzielnic.

Jak masz pomysł jak to zrobić lepiej, to napisz, może uda się poprawić teraz, a jak zostanie odrzucone to w przyszłym roku przygotować lepiej.

Strona 2 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/