pzinek napisał(a):
Moim skromnym zdaniem robienie przejscia/przejazdu przez 3 pasy bez światel czy innej formy zabezpieczenia mija sie z celem.
Można skrócić pas do skrętu w lewo o 20 m i już są tylko 2 pasy. 2 pasy na wprost też nie są konieczne, jest przecież estakada. Te 3 pasy wykształcają się chwilę wcześniej z jednego, można opóźnić moment wykształcenia do ul. Nowogrodzkiej. A nawet jak się nie opóźni, to ogranicza to dopływ samochodów do miejsca przejścia - to nie jest tak, że jadą 3 pasami jednocześnie i się ścigają, jak są zajęte 3 pasy to stoją w korku.
pzinek napisał(a):
Kolejna sprawa to szerokosc przejscia i przejazdu. Minimalna zgodna z przepisami szerokosc przejscia i przejazdu to 6,5 m. 4m przejscie , 2 m przejazd, 0,5m odstęp. W projekcie narysowane sa linie do takiej trójkatnej wysepki, której bok ma tylko 5m.
Ale po lewej masz drugie 5 m powierzchni wyłączonej z ruchu - możesz powiększyć wysepkę.
pzinek napisał(a):
Z ideą jak najbardziej sie zgadzam, ale propozycja wykonania jest mocno niedopracowana.
Pewnie tak, ale formuła projektu do budżetu partycypacyjnego to jest swego rodzaju strzelanie na oślep. W Śródmieściu, ze względu na dużą konkurencję na etapie preselekcji (2/3 projektów trafi do kosza), z rozmysłem poszliśmy w pewną nadmiarowość. To przejście to w ogóle eksperyment, co urząd miasta zrobi z projektem na granic dzielnic.
Jak masz pomysł jak to zrobić lepiej, to napisz, może uda się poprawić teraz, a jak zostanie odrzucone to w przyszłym roku przygotować lepiej.