zm.org.pl http://forum.zm.org.pl/ |
|
Rowery nietypowe http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=309 |
Strona 28 z 29 |
Autor: | axxenfall [ Cz paź 29, 2015 17:56 ] |
Tytuł: | Re: Rowery nietypowe |
Rower dwupokoleniowy: https://www.facebook.com/ecobicycle/vid ... 155997355/ |
Autor: | axxenfall [ Śr lut 03, 2016 19:18 ] |
Tytuł: | Re: Rowery nietypowe |
https://www.facebook.com/30868258585575 ... =3&theater |
Autor: | axxenfall [ Pt lut 26, 2016 17:02 ] |
Tytuł: | Re: Rowery nietypowe |
http://agdlab.pl/aktualnosci/Rower.tren ... ralka,6165 Cytuj: Studenci z Chin, z uniwersytetu w Dalian zaprojektowali nietypową pralkę, która jest jednocześnie rowerem treningowym. Połączenie pozwala oszczędzać energię elektryczna potrzebną do obracania bębnem. |
Autor: | axxenfall [ Wt maja 10, 2016 18:29 ] |
Tytuł: | Re: Rowery nietypowe |
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 51993.html Cytuj: Naukowcy z Uniwersytetu ZHAV zaprezentowali prototyp niezwykłego, miejskiego pojazdu – BICAR. To elektryczna hybryda łącząca cechy roweru i samochodu. Niewielki pojazd o wymiarach 1,88 metra wysokości, 85 cm szerokości oraz 1,41 długości będzie mógł przewozić wygodnie jedną osobę z prędkością do 30 kilometrów na godzinę. Pierwszy system ma zostać wdrożony w już w 2017 r.
BICAR ma działać jak wypożyczalnie miejskich samochodów – mają służyć wielu użytkownikom. Obserwujemy bardzo duży popyt na alternatywne sposoby poruszania się – mówi Adrian Burri, dyrektor Centrum ZPP z Uniwersytetu w Zurychu – Nie możemy wymagać od użytkowników, aby porzucili komfort motoryzacji indywidualnej. Rozwiązaniem tego problemu są nowe, inteligentne opcje dzielenia się i udostępniania oraz zmiana mentalności w kwestii własności. Co z samochodu, co z roweru? Ważący zaledwie 70 kilogramów pojazd napędza silnik elektryczny o mocy 3 kW wpięty do tylnego koła pędnego. Dzięki zastosowaniu dachu i przedniej szyby pojazd jest odporny na wpływ warunków atmosferycznych. BICAR przejedzie 20 kilometrów bez konieczności ładowania. BICAR łączy niskie wymagania dotyczące przestrzeni i kosztów w rowerze elektrycznym z funkcjonalnością i wygodą samochodu elektrycznego. Jest kompaktowy, cichy, przyjazny dla klimatu i odporny na warunki atmosferyczne – Wyjaśnia Burri. Prawdziwym skarbem BICARA są jego niewielkie rozmiary. Pojazd został zaprojektowany tak, by zajmować jak najmniej miejsca nie ujmując wygody jazdy jak w samochodzie. Według obliczeń twórców, na jednym standardowym miejscu parkingowym o wymiarach 2,5x5m zmieści się aż 8 BICAR-ów. Nie wymaga więc budowania drogiej infrastruktury towarzyszącej jak w przypadku klasycznego samochodu. Niska emisja i niezwykła wygoda Wynajęcie BICARa będzie niezwykłe proste – wystarczy zainstalować specjalną aplikację na telefonie komórkowym i wybrać najbliższy pojazd na mapie. System automatycznie wskaże najbliższy dostępny pojazd. Podstawowym celem projektu jest zapewnienie wygodnego transportu na trasach dotychczas pokonywanych dziś na piechotę, czyli np. stacja kolejowa – kampus uczelni czy stacja metra – biurowiec. BICAR gwarantuje prędkość przemieszczania się podobną do samochodu w mieście (według portalu korkowo.pl średnia prędkość samochodu w Warszawie w porannym szczycie to właśnie 30 km/h), gwarantując większą mobilność i wygodę w parkowaniu. BICAR pozwala na szybkie dostanie się z punktu A do B bez konieczności czekania. Naukowcy poszukują partnerów Projekt BICAR to nie tylko budowa samego prototypu, ale otwarta platforma, którą można rozwijać, testować i wzbogacać nowymi pomysłami. Chcemy aby projekt BICAR był dalej rozwijany, by w 2017 roku wystartował pierwszy system z 20 pojazdami – mówi Hans Jorg Denning, koordynator BICAR. Zespół aktualnie poszukuje partnerów biznesowych do pierwszej realizacji systemu – Mamy wiele pomysłów, które chcemy włączyć do naszego programu. Poszukujemy firm z obszarów technologii, mobilności i urbanistyki. Razem możemy skorzystać z doświadczeń, które uzyskamy podczas testów. Chcemy aby testowa flota wraz ze stacjami ładowania i infrastrukturą towarzyszącą wystartowała w mieście lub na prywatnym terenie dużej firmy. Testowe wdrożenie systemu będzie kosztowało około miliona franków szwajcarskich (niemal 4 miliony złotych – przyp. red.) . |
Autor: | axxenfall [ So cze 11, 2016 19:01 ] |
Tytuł: | Re: Rowery nietypowe |
Autor: | pzinek [ N cze 12, 2016 15:04 ] |
Tytuł: | Re: Rowery nietypowe |
https://www.youtube.com/watch?v=uepot4EBHYc |
Autor: | axxenfall [ So wrz 17, 2016 9:11 ] |
Tytuł: | Re: Rowery nietypowe |
[quote="Monty B. Ike"]Rower strażacki: Wariant węższy: |
Autor: | axxenfall [ Pn mar 06, 2017 20:54 ] |
Tytuł: | Re: Rowery nietypowe |
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 54525.html Cytuj: Działający na całym świecie dostawca przesyłek DHL pochwalił się właśnie opracowaniem nowej przyczepy dla samochodów dostawczych. Nie byłoby w tym nic niezwykłego, gdyby nie to, że przyczepa jest częścią systemu dostaw, którego podstawą są rowery cargo.
Cubicycle to specjalne rowery dostawcze, wspomagane elektrycznie, które zabierają mały kontener o rozmiarach 120x100x80 cm. Zmieści się w nim towar o wadze do 125 kg. Wymiary wspomnianego ładunku są tak obliczone, by pasowały do samochodów dostawczych i łatwo można je było ładować do większych kontenerów, którymi DHL rozprowadza swoje towary po świecie. |
Autor: | axxenfall [ Pn lis 20, 2017 10:57 ] |
Tytuł: | Re: Rowery nietypowe |
Obrazki w postach znów działają, to wrzucam parę ciekawostek, które się zebrały w międzyczasie. http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 56435.html Jak też bieżrower: |
Autor: | axxenfall [ Pn maja 04, 2020 10:04 ] |
Tytuł: | Re: Rowery nietypowe |
https://wyborcza.pl/56,140981,25916421, ... za,,5.html Cytuj: rower i przenośny dom letniskowy, około 1940 r.
|
Strona 28 z 29 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |