Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt paź 29, 2013 20:35 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Czytać, konsultować:

http://konsultacje.um.warszawa.pl/konsu ... a-warszawy

Cytuj:
Zapraszamy do udziału w konsultacjach społecznych projektu Programu rozwoju tras rowerowych Warszawy do 2020 roku.

Celem programu jest stworzenie spójnego systemu tras rowerowych. Na zlecenie m.st. Warszawy, firma TransEko przygotowała wersję roboczą, którą przedstawiamy do konsultacji. Zawiera ona propozycję docelowej sieci tras rowerowych, która umożliwi dojazd do Śródmieścia ze wszystkich dzielnic. Projekt zakłada również wytyczenie korytarzy rowerowych, czyli szlaków rowerowych łączących obszary o różnych funkcjach i usytuowanych w odległych punktach w skali miasta. Taka długodystansowa trasa, biegnąca wzdłuż różnych ulic, umożliwi rowerzystom przejazdy między dzielnicami, m.in. w drodze do pracy, szkoły, na uczelnię.

Wiele fragmentów tych tras istnieje już dziś, nie są one jednak powiązane w zwartą sieć i często zawierają niewygodne dla rowerzystów rozwiązania.

Projekt ten znajduje się w załączniku poniżej.

Opracowanie składa się z dwóch części:

- inwentaryzacji proponowanych korytarzy rowerowych – długość istniejących tras w danym korytarzu, potrzeby inwestycyjne i stan realizacji bieżących prac;

- analizy szczegółowej zaproponowanych tras – wytyczne dla projektantów, odniesienia do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, stosunki własnościowe, bezpieczeństwo (sygnalizacja).

Celem konsultacji społecznych jest zebranie uwag do listy proponowanych korytarzy rowerowych oraz weryfikacja przedstawionych rozwiązań.

Jak można wziąć udział w konsultacjach:

Przyjdź do Punktu Konsultacyjnego, podziel się swoimi opiniami:

- 8 listopada (piątek), między 17:00 a 20:00 - Dom Spotkań z Historią, ul. Karowa 20

- 13 listopada (środa), między 17:00 a 20:00 - Klubokawiarnia Kicia Kocia, ul. Garibaldiego 5A (Grochów)

- 21 listopada (czwartek), między 17:00 a 20:00 - Urząd Dzielnicy Białołęka, ul. Modlińska 197

Już teraz zapraszamy również na spotkanie konsultacyjne, które odbędzie się w ostatnim tygodniu listopada! O dokładnym terminie i miejscu poinformujemy na tej stronie oraz profilach miejskich na Facebooku.

Konsultacje społeczne trwają do 30 listopada 2013 r.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 29, 2013 23:19 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz lut 01, 2007 20:03
Posty: 371
Lokalizacja: Służew
:evil:

Przeczytałem to co dotyczy mojej działki czyli połączenia Ursynów-Służewiec, i mnie trafiło:


Zauważono, że koło stawu coś się planuje:
"W ramach zadania „Przywrócenie funkcji retencyjnej zbiornika retencyjnego Staw Służewiecki” planowana budowa parku i dróg dla rowerów.
2014r Planowany przetarg"

- szkoda że nie zauważono że przetarg już rozstrzygnięto i realizowany projekt ZAKŁADA POWSTANIE DROGI ROWEROWEJ DOOKOŁA STAWU BEZ POŁĄCZENIA POD PUŁAWSKĄ, czyli komunikacyjnie zupełnie bezużytecznej

Konsultowany dokument zakłada utworzenie DdR lub dróg pieszo-rowerowych po obu stronach Rzymowskiego, JEDNAK NAJWAŻNIEJSZY FRAGMENT CZYLI POKONANIE PUŁAWSKIEJ .... POZOSTANIE TAK JAK JEST CZYLI - SPROWADZANIE ROWERU PO SCHODACH!!!!!!
"23.4 węzeł Rzymowskiego/ Puławska
Wytyczne do projektu trasy rowerowej
Obecnie nie funkcjonuje żaden przejazd rowerowy przez węzeł z ul. Puławską. Po stronie południowej jest przejście podziemne wyposażone w rynny, ale rekomenduje się analizę możliwości dostosowania przejścia do przejazdu rowerem. Wymaga to także realizacji trasy rowerowej ze wschodniego wyjścia z przejścia podziemnego i wyznaczenie przejazdu rowerowego na łącznicy.
Odniesienie do mpzp M.p.z.p. rejonu Służewca Wschodniego (cz. 2)– rys. planu nie przewiduje prowadzenia trasy rowerowej przez węzeł z ul. Puławską. Treść planu przewiduje możliwość prowadzenia dodatkowych tras rowerowych, nieoznaczonych na rysunku."


Nie oszukujmy się "rekomenduje się analizę możliwości dostosowania przejścia do przejazdu rowerem" oznacza że nic się tam nie zmieni - kto tam był ten wie że jest tam zbyt stromo na budowę przejazdu. "Młodzi jesteście rowery przeniesiecie"

Skandaliczne jest to, że dokument ten nie wspomina o możliwości budowy przejazdu pod Puławska po północnej stronie Rzymowskiego - czyli przy Potoku. I tego że Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego zawiera powstanie takiego przejazdu!!!!! Pomimo tego, że Pełnomocnik wie o istnieniu tego mostu, planowanej przebudowie przy pracach na Stawie i o zapisach w MPZP!

Czy ktoś wie o co chodzi?????

Miałem nadzieje że Pełnomocnik przekazuje jakieś informacje do firmy piszącej Program, oraz że czyta przygotowany dokument przed jego przekazaniem do konsultacji.... jeśli "zapomina się" o naszym przejeździe, mimo tego że staramy się sprawę nagłośnić, a proponuje się przeprowadzanie roweru po schodach, to jak wyglądają propozycje dla innych tras?

Mi w oczy rzuca się proponowanie chodników z dopuszczonym ruchem pieszych jako głównych korytarzy rowerowych i zabieranie chodników pieszym.
Nie rozumiem też wciskania korytarzy tuż przy głównych drogach - np. Mokotów - Centrum jest proponowany przy Niepodległości gdzie jest słabo z miejscem, zamiast stosunkowo spokojnym ciągiem Wielicka-Kazimierzowska gdzie jest mnóstwo miejsca na pasy rowerowe, ale trzeba by przegonić paru parkujących kierowców, a tego chyba władze się boją....

Zadziwia mnie też sposób konsultowania - jedynym sposobem przekazania uwag na piśmie ma być facebook?????!!!?????

_________________
Walcz o połaczenie rowerowe Ursynowa i Służewca:
http://www.facebook.com/RoweremNaSluzewiec
pisz wnioski do Burmistrza: burmistrz@mokotow.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 30, 2013 10:44 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Taka ilość materiału to niestety nie dla przeciętnego zjadacza chleba. Ja wiem, że warto by to było wszystko szybko zrobić (no może nie wszystko), ale moim zdaniem przydałyby się spotkania dzielnicowe, na których omawiany byłby ten materiał i zbierane wnioski na żywo w dyskusji. Czasu jest dużo - nie przewiduję realizacji tego w ciągu jednego roku. Dwa, w wielu miejscach raczej należałoby zmienić plan zagospodarowania, zamiast na silę budować infrastrukturę rowerową tam zapisaną lub dostosowywać do planu rozwiązania projektowe - taka jest prawda.

Bardzo się cieszę, że opracowanie generalnie nie obejmuje tras, którymi jeżdżę. Nie będą mnie uszczęśliwiać infrastrukturą na siłę, a tak to niestety wciąż odczuwam i w wielu miejscach tego opracowania tak właśnie jest - na siłę, kosztem istniejącego chodnika itp.
Tak na szybko:
Zbyt krótkie korytarze
Twarda-Emilii-Polna – powinien zaczynać się od Pl. Grzybowskiego, albo nawet od Pl. Bankowego-przechodnia-pl. Żelaznej Bramy, Graniczna, pl. Grzybowski i dalej od Twardej.
Wybrzeże Helskie – Wybrzeże Szczecińskie - Wał Miedzeszyński – powinien zaczynać się od Modlińskiej – szlak żółty po wale przeciwpowodziowym za terenem FSO nie jest objęty opracowaniem.
Bazyliańska-Kondratowicza – przedłużyć do Łodygowej (obecnie jako osobna trasa) – granica miasta z Ząbkami (na części szlak rowerowy granicą rezerwatu Bródno istnieje i na się dobrze)
Marsa – dodać przejazd przez tory kolejowe i Wieczorkiewicza do AON!
Żeromskiego – przedłużyć o Arkuszową aż do granicy miasta!

Uwagi do szczegółów
Sprzeciwiam się praktycznie wszystkim rozwiązaniom C13/C16 na istniejących chodnikach – jestem gorąco przeciwny – to na siłę wywalanie rowerzystów z jezdni na chodnik! Tak to odbieram - bez wizji lokalnej i obserwacji istniejącego ruchu rowerowego nie budowałbym nic.
Bagatela – wiemy, że MPZP przewiduje drogi rowerowe, ale to rozwiązanie jest całkiem bez sensu, pasy rowerowe tam wystarczą – miejsca jak na defiladę i ruch mały.
Wybrzeże Szczecińskie – nie zaproponowano rozwiązania przejazdu rowerowego po zachodniej stronie skrzyżowania Wybrzeże/Sokola – skandal!
Koszykowa – nie likwidować pasa rowerowego – zostawić i domalować drugi! Nie wyprowadzać pasów dla rowerów poza jezdnie na skrzyżowaniu – co za gniot! rozwiązanie na całym korytarzu powinno być spójne - pasy rowerowe od początku do końca.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 30, 2013 11:26 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr sie 27, 2008 12:40
Posty: 245
myślę, że warto się zorganizować i spróbować zrobić spotkania z omówieniem propozycji dla poszczególnych dzielnic

_________________
Ursynowski budżet partycypacyjny na bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe!
http://www.zm.org.pl/?a=bp-142-pasy_ursynow


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 30, 2013 12:06 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt paź 28, 2011 11:45
Posty: 103
też tam myślę, bo jak czytam to boję sie co tez powstanie:

np rozwiązanie przejazdu przez skrzyżowanie
od końca pasów dla rowerów na jezdni:

Cytuj:
po północnej stronie skrzyżowania z wykorzystaniem pasa zieleni,
następnie z przejazdem przez skrzyżowanie
i po stronie południowej z wykorzystaniem chodnika,
za wiatą przystankowa (za wiatą ruch rowerowy ponownie wprowadzany na jezdnię.


a nie dałoby się prościej zrobić pociągnąć pasy rowerowe przez skrzyżowanie?

_________________
--
rowerem.info.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 30, 2013 13:32 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pt sie 02, 2013 9:12
Posty: 93
Też jestem za większą liczbą spotkań konsultacyjnych. Każdy z nas ma doświadczenia ze swojej dzielnicy i trzeba je wyartykułować ustnie lub pisemnie. W sprawie przejazdu pod Puławską już na Facebooku napisałem. Na pewno wybiorę się 8 listopada na Karową i będę się udzielał przy rozważaniu przebiegu tras i proponowanych do zastosowania rozwiązań techniczno-budowlanych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 30, 2013 15:49 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): N lis 07, 2010 14:45
Posty: 4
Kilka szybkich uwag:

- Górczewska na odcinku Białowiejska – Góralska budowa ddr po północnej stronie powinna być przeprowadzona kosztem jednego z pasów ruchu, tak by zniechęcić do tranzytu samochodowego Górczewską do A2/S8 i skierować te ruch na Al. Prymasa Tysiąclecia. Ponadto projekt powinien być koncepcyjnie powiązanym z zamierzeniami wobec otoczenia stacji metra Olbrachta,
- Górczewska na odcinku Tyszkiewicza – Okopowaoprócz zaproponowanych w projekcie obustronnych pasów (ale z jakąś propozycją właczenia w istniejący ddr po północnej stronie Gróczewskiej) powinna być też alternatywna propozycja przedłużenia ddr po północnej stronie kosztem jednego z pasów ruchu. Te rozwiązania jako połączenie tranzytowe do korytarza planowanego wzdłuż Okopowej-Towarowej.
- dodanie korytarza Żytnia – Nowolipie (uspokojenie ruchu na całej długości i ruch rowerów na zasadach ogólnych). Mini rondo na skrzyżowaniu Nowolipie/Żelazna i Nowolipie/Smocza.
- Al. Solidarności (Okopowa – pl. Bankowy) jako tymczasowe rozwiązania buspasy z dopuszczonym ruchem rowerowym (tranzyt rowerowy będzie jechał Żytnią). Docelowo po ukończeniu metra przynajmniej do Olbrachta i domknięciu obwodnicy śródmiejskiej, duży projekt z całkowitą przebudową pod względem architektonicznym i organizacji ruchu ciągu Wolska – al. Solidarności (od al. Prymasa Tysiąclecia do pl. Bankowego) i proponowanym układem 2x1, plus tramwaj, plus obustronne zatoki parkingowe równoległe, jednokierunkowe trasy rowerowe oraz chodnik.
- Wybrzeże/Sokola, przyłączam się do uwag w sprawie konieczności wytyczenia przejazdu rowerowego po zachodniej stronie skrzyżowania,
- pl. Zawiszy, powinno być zaproponowane jakieś tymczasowe rozwiązania dla przekroczenia W-Z i N-S ,
- ul. Raczyńska, brak propozycji rozwiązań dla ruchu rowerowego ale też brak uzasadniania dlaczego. Powinna się znaleźć jakaś propozycja połączenia pl. Zawiszy z ŻiW. Może Grójecka – Uniwersytecka?
- św. Wincentego, propozycje chyba nieuwzględnianą przebudowy przygotowywanej przez ZMiD?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 30, 2013 16:02 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 10:27
Posty: 186
tom_bemowo napisał(a):
- dodanie korytarza Żytnia – Nowolipie (uspokojenie ruchu na całej długości i ruch rowerów na zasadach ogólnych). Mini rondo na skrzyżowaniu Nowolipie/Żelazna i Nowolipie/Smocza.
- Al. Solidarności (Okopowa – pl. Bankowy). Docelowo po ukończeniu metra przynajmniej do Olbrachta i domknięciu obwodnicy śródmiejskiej, duży projekt z całkowitą przebudową pod względem architektonicznym i organizacji ruchu

ad. 1 - Program dotyczy wyłącznie projektów inwestycyjnych na głównych korytarzach. Uspokajanie ruchu na bocznych ciągach będzie się odbywać równolegle.
ad. 2 - Program ma zadanie stworzyć efekt sieci możliwie szybko i tanio. To znaczy, że nie ma tam inwestycji zakładających całkowitą przebudowę ulic, ale jedynie takie, gdzie można w obecnym stanie rzeczy wyznaczyć infrastrukturę rowerową. To samo dotyczy pl. Zawiszy itp. Nie traktujcie tego dokumentu jako strategii pokazującej docelową sieć rowerową. To dokument operacyjny, który ma wskazać pilne inwestycje, tworzące sieć, o dobrym współczynniku efekt/cena.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 30, 2013 17:53 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Wojtek napisał(a):
Koszykowa – nie likwidować pasa rowerowego – zostawić i domalować drugi! Nie wyprowadzać pasów dla rowerów poza jezdnie na skrzyżowaniu – co za gniot! rozwiązanie na całym korytarzu powinno być spójne - pasy rowerowe od początku do końca.


Jeśli reszta pomysłów jest na tym samym poziomie, to dokument powinien nazywać się raczej "Program cofania się w rozwoju w zakresie tras rowerowych"... Pomijając fakt, że nie ma sensu przenoszenie ruchu rowerowego na chodnik na odcinku Lindleya-Raszyńska, pomysł z przeplataniem ruchu z pasów na chodnik i z powrotem cechuje się, hm, ujemną wartością efektu. Lepiej byłoby wyznaczyć po prostu fragmenty pasów rowerowych - ich nieciągłość jest znacznie mniej uciążliwa niż wplatanie kawałków niepotrzebnych ścieżek rowerowych.

Na boku, niezrozumiałe jest też stwierdzenie, że obecnie trasa dysponuje infrastrukturą rowerową na 0,0km - przecież w samym raporcie został dostrzeżony odcinek pasa rowerowego.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 30, 2013 20:47 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Wojtek napisał(a):
Taka ilość materiału to niestety nie dla przeciętnego zjadacza chleba.


Ale co, uważasz, że przeciętny zjadacz chleba powinien wszystko przeczytać i dokładnie przeanalizować? Wystarczy, że przemyśli 1-2 trasy, którymi w miarę regularnie jeździ. Problem raczej w nawigacji w materiale, który jest trochę niespójny i mało czytelny.

Wojtek napisał(a):
przydałyby się spotkania dzielnicowe, na których omawiany byłby ten materiał i zbierane wnioski na żywo w dyskusji.

aradoslaw napisał(a):
myślę, że warto się zorganizować i spróbować zrobić spotkania z omówieniem propozycji dla poszczególnych dzielnic

draco napisał(a):
Każdy z nas ma doświadczenia ze swojej dzielnicy i trzeba je wyartykułować ustnie lub pisemnie.


Nie jestem przekonany do idei konsultacji dzielnicowych. Jednym z głównych problemów dotychczasowego rozwoju infrastruktury rowerowej w Warszawie było to, że każda dzielnica sobie rzepkę skrobie. Moje oczekiwanie wobec tego dokumentu jest raczej takie, że wyjdzie poza ten schemat i zajmie się łączeniem dzielnic ogólnomiejskimi trasami rowerowymi, a nie dzieleniem rowerzystów na dzielnice. Nie neguję, że mieszkańcy np. Ursynowa wiedzą jak by im się wygodnie dojeżdżało do centrum przez Mokotów, i że to niekoniecznie musi być interesujące dla ludzi z Pragi, ale mam obawy, że główny problem jaki by był dyskutowany na konsultacjach dzielnicowych to "dlaczego za miedzom som tsy trasy a łu nas tylko dwie" (vide Veturilo).

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL